CDR.cz - Vybráno z IT

Diskuse k Tesla láká na bezpečnost autopilota. V případě nehody ale nese odpovědnost řidič

V reklamních materiálech společnost uvádí ... tak jsme se nasmáli na lidskou blbostí a můžeme pokračovat dál.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Ja čo som stále videl videl videá ako skúšali Autopilot tak stále im to na začiatku hádzalo hlášku že je to Beta, že si stále majú dávať pozor na cestu a pod.
Napríklad toto video:
https://www.youtube.com/watch?v=QOdX81Vy2GM

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Systém nezaregistroval požiarne vozidlo ? Pre boha veď je to veľké ako barák. Čo potom 5 ročné decko, napríklad pri cúvaní ?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

budete se divit, ale i pokrocile pocitacove systemy delaji chyby, zejmena pak, pokud se jedna o public beta, na coz je ridic upozornnen a musi odsouhlasit, ze si je toho vedom. Na youtube je jespocet videi, kde tesla zabrani nehode, ale dokonale to neni a nikdy nebude

https://www.youtube.com/watch?v=--xITOqlBCM

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

tesla predpovi nehodu drive, nez se stane: https://www.youtube.com/watch?v=lFMY5iHkW8U

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

"Autopilot" nehodu nepředpověděl. Když si záznam pustíte opakovaně, zjistíte, že červené auto uhýbá vpravo a radar tedy vidí před červené auto a registruje frontu aut. Je však otázkou, o kolik pomaleji by zabrzdil člověk. Auto v pravém pruhu na úrovni červeného auta začalo brzdit také v okamžiku, kdy červené auto uhýbá vpravo a to jistě nemá "autopilota". Auto vpravo bylo ovšem blíže a mělo o celé situaci lepší přehled. Díky setrvačnosti a vektoru pohybu havarujícího červeného auta stačilo černé auto a auto za ním zastavit bez srážky... Mimo jiné, všimněte si, že řetězově bylo nabouráno minimálně i jedno další auto, které následně přejede doprava a zastaví mimo silnici o nějakých odhadem 50m dál. Před ním pak staví další auto, ale u toho nelze z videa říci, zda bylo také řetězově nabouráno...

Ostatně zdá se, že Tesla vyhodnocuje velmi dobře, vzhledem k tomu, jaké všechny možné situace mohou nastat viz https://youtu.be/RjGe0GiiFzw ... Opravdu to vypadá, jako by to předvídalo, ale jedná "jen" (jasně, z pohledu algoritmů to musí být pekelně náročné) o vyhodnocování vektorů pohybu. Zdá se však, že počítač hlásí i případné srážky jiných objektů než jen přímé ohrožení vlastního auta (zřetelně zde https://youtu.be/RjGe0GiiFzw?t=3m23s)...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tohle video neodpovídá o ničem zvláštním, snad jen o tom, že senzory a základní logika funguje. I mnohem levnější Hyundai i30 by mě v takové situaci vypípala (jen by nechala brždění asi na mě :) ). Je vidět cca 2 vteřiny před nárazem, že kamera vidí brzdit i auto(a2) před červeným(a1). Ve chvíly kdy červené odbočuje vpravo je vidět, že brzdí i auto(a3) které bylo ještě předtím v zákrytu auta(a2) které jelo před červeným(a1). Jenže i to auto(a3) brzdí, takže viník je až to třetí auto(a4) před červeným(a1) a je to nejspíš to (stříbrné??), které zastaví řekněme těch 50m dál ještě před to červené(a1). LOL když to tak čtu. Nevím jak ostatní, ale já většinou sleduju spíš to auto před autem co jede předemnou pokud je to možné.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

OK, to reagujete na video zmíněné "super master"...

No a co ta nehoda z videa (https://youtu.be/RjGe0GiiFzw?t=3m23s), které jsem zmínil já? Tam by taky levnější Hyundai i30 pípala? Já bych řekl, že Tesla má přeci jen o něco sofistikovanější vyhodnocování.

Nevím jak kdo, ale já se snaží sledovat provoz celkově a předvídat. Když totiž někdo prudce zabrzdí před vámi, tak nestačí zastavit, ale chce vědět, že například za vámi jede ještě taky dodávka, ale vpravo je volno, takže taky změnit pruh než si vás ta dodávka dá k svačině, protože se její řidič možná zrovna škrábe na koulích a nedává pozor... ;-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to snad nemyslite vazne. zakladni logika funguje....pokud vam reakce tesly pripada jako zakladni logika, tak by me zajimalo, co vite nebo spise nevite o podobnych lagoritmech

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

tesla zacala pipat o 2s drive, nez doslo k nehode => tesla predpovedela nehodu, toto tvrzeni doufam nechcete rozporovat. Troufam si tvrdit, ze prumerny ridic by z teto pozice podobne reagovat nedokazal, protoze na rozdil o tesly, ktera ma radar, nevedel o rychlostech a pozicich aut, ktera primo nevidel, kdezto tesla ho videla skrz okna toho pred nimi.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tady se točíme už jen na tom, co si myslíme, že znamená "předpovědět". Máte-li na mysli, že když algoritmus vyhodnotí dopravní situaci za potencionálně nebezpečnou, tak vydá varování, pak ano, jedná se předpověď.

Vždyť máme taky předpověď počasí, která se ne vždy povede, a i přesto, že má dle předpovědi pršet, nakonec nezaprší... Tesla prostě vydá varování, pokud pravděpodobnost nehody přesáhne nastavené meze. Ve spoustě případů Tesla taky "předpověděla" nehodu, ale nakonec se auta nesrazila... Já toto osobně nechápu jako předpověď.

Chápu to spíš jako takový výkřik manželky, která vidí na silnici ježka a nechce aby ho manžel přejel.U manželky je ovšem problém v tom, že řve "pozor", když je ježek ještě "1/2" kilometru daleko a auto se šine 50Km/h... Manžel pak ve stresu s 1. potencionálním infarktem, co se děje, jaký blb se na ně řítí či co a dupe na brzdu. Když nic nezjistí tak teprve pak se dozví skutečný stav věci (ježek je stále 1/4km daleko), tak nastává 2. infarkt a myšlenky na vraždu spolujezdkyně... Manželka má prostě špatně nastavené parametry vyhodnocování a "předpovídání" :-) ...

Jo a ten ježek to přežije, protože než k němu dojedete, tak si přechod přes silnici po 1/2m rozmyslí a vrátí se zpět do pangejtu...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tie Tesly su uplne super, dokonca do nich montuju kuzelne radary, ktore vidia cez sklo! Ci deaktivovanie zakladnych fyzikalnych zakonov je priplatkova vybava a dokazu tu len vyssie modely?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak pokud to nabouralo do tak masivní stojící překážky jako je hasičské auto, tak by se tesla mněla chytit za nos... Něco jiného je nějaké neobvyklá záležitost/manvr během jízdy ale obrovska stojici překážka?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

pokud by enterprise diskove pole prislo chybou ve FW o vsechna data, tak by se mel vyrobce mel chytit za nos...ano, toto se stava i u tech nejdrazsich diskovych poli

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Správně došlo k tomu chybou FW tedy nikoli chybou řidiče...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Nechce teď náhodou někdo Teslu koupit? Není nad to, před nákupem tu fabriku před akcionářema trochu schodit, snížit cenu a ušetřit tak pár míčů dětem na botičky.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pokud vím, tak nechce.
Musk cosi prohlásil o stažení akcií, ale podle všeho to bylo jen na upoutání pozornosti.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"láká na bezpečnost ... V případě nehody ale nese odpovědnost řidič"

Takže je to v zásadě úplně stejné jako u všech ostatních aut? ;)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

s tim rozdilem, ze tesla je podle vsech narazovych testu i podle statisitky suveren nejbezpecnejs seriove vyrabenei auto, ktere jezdi na silnici.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

takže ty lithiový baterky v případě havárie už nejsou takovej problém?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Však Tesla je taky normální auto řízené řidičem.

V současné době asi hlavní rozdíl je, že Tesla má větší odvahu v marketingu.
Takže jiné auto má „adaptivní tempomat a asistent pro jízdu v pruzích“, Tesla tomu říká „autopilot“ a ohání se autonomním řízením (které půjde snad někdy v budoucnu).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ty výroky Tesly si neodporují.
Oni říkají, že auto má hardware schopný autonomního řízení (tj. obsahuje potřebnou elektroniku, propojení a senzory).
A že v budoucnu, až (pokud vůbec) doladí software, může být autonomního řízení schopné.

Zároveň teď, se současným softwarem, autonomního řízení schopné není.

Tak nějak to vystihuje celý přístup Tesly:
Zaplaťte zálohu a doufejte, že někdy (za pár let) budete mít auto, u kterého můžete doufat, že ještě někdy později bude schopné autonomního řízení.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

je to zly vyklad propagačných materialov,vsade mate napisane ze vodic musi davat pozor a v pripade potreby zakrocit...tesla ma hardware na urovni plneho autonomneho systemu,ale ako vsetci dobre vieme,teda aspon ti ktori to maju nastudovane a nerobia jeden bulvarny clanok o tesle raz za pol roka...software je na urovni autonomie 3 z 5 takze ako sa vsade v propagacnych materialoch uvadza,vodic musi mat ruky na volante a vediet zasiahnut...koniec koncov ak 5-10 sekund nedrzite volant tak auto zacne pipat a odstavi sa na krajnici,mam to vyskusane,bol som v tesle..da sa to velmi jednoducho obist ale je tam bezpecnostna funkcia,navyse v usa maju taky "gadget" ktory oblbne system ze vodica stale ruky na volante a ludia to hromadne kupuju...ta zena tym padom spravila chybu a ziadny pravnik jej to nevyhra...aby som sa vratil,ten hardware je pripraveny na vyssiu autonomiu a caka na budice aktualizacie softwaru,tak funguje tesla,aktualizaciou vam prida funkcie...to iste bolo s vyhrievanym volantom, hardwerovo sa vyrabal dlhsie ale az po nejakom case tuto funkciu zapli

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.