Tesla láká na bezpečnost autopilota. V případě nehody ale nese odpovědnost řidič
Před nedávnem žena, která jela svoji Teslou v autonomním režimu, nabourala do požárního vozidla. Nyní žena žaluje výrobce, že autonomní režim nefunguje a celý marketing společnosti je tak zavádějící. Právník ženy, Jeffery Metler, tvrdí: „Tesla se musí přesunout z autonomní jízdy k asistované jízdě. V tuto chvíli není připravena na autonomní jízdu. I když je podle nich vina na strany řidiče, jako pokaždé."
Dříve Tesla uváděl, že tzv. Autopilot, je pokročilý systém pro podporu a pomoc řidiči, nikoliv jako autonomní systém. Na svých webových stránkách, v sekci Autopilot, přitom uvádějí: „Všechny vozidla produkované naší továrnou, včetně Modelu 3, mají veškerý potřebný hardware pro autonomní jízdu na daleko vyšší bezpečnostní úrovni než-li u lidského řidiče."
Tesla na tuto žalobu reagovala prohlášením, kde uvádí, že i když máte zapnutý autopilot, měl by řidič mít stále své ruce na volantu a mít plnou kontrolu nad vozidlem po celou dobu jízdy.
Poškozená devětadvacetiletá žena, Heather Lommatzsch, používala v době nehody mobilní telefon. Podle Metlera není chybou, když člověk důvěřuje bezpečnostním a autonomním prvkům takovým způsobem, jakým byly propagovány. Pokud vozidlo zjistí překážku ve své jízdní dráze, měl by teoreticky zastavit tak, aby nedošlo k havárii.
Žena vyvázla pouze se zraněním na pravé noze a musela podstoupit dvě operace, kde ji byl implantován kostní štěp. Po společnosti Tesla žádá odškodnění ve výši nejméně 300 000 dolarů.
Z policejní zprávy, kde je uvedeno vyjádření společnosti Tesla k celé záležitosti, vyplývá, že řidiči jsou prý opakovaně upozorňovány na to, že autopilot neučiní vozy Tesla plně autonomními a každý řidič musí i nadále být připraven řešit veškeré situace nezbytně k tomu, aby nedošlo k havárii.
Zde nastává jistý rozpor v tvrzeních. Podle všech propagačních a prezentačních materiálů se Tesla snaží přesvědčit lidi, že nabízí plně autonomní vozidlo schopné zastat řidiče, ba dokonce na vyšší bezpečnostní úrovni. V případě nehody však dává ruce pryč a přenechává vinu řidiči, který jen příliš důvěroval jejím vlastním slovům. Jak by se podle vás měla Tesla k podobným nehodám stavět? Snažit se zachovat čistý štít nebo se pokoušet dokázat, že by nehodě nezabránil ani lidský řidič?