CDR.cz - Vybráno z IT

Tesla láká na bezpečnost autopilota. V případě nehody ale nese odpovědnost řidič

Děvětadvacetiletá řidička při jízdě na autonomní režim své Tesly měla dopravní nehodu. Nabourala do požárního vozidla a utrpěla zranění nohy, která musela být dvakrát operována. Nyní žaluje Teslu o více jak 300 000 dolarů. Tesla se veškeré odpovědnosti zříká.

Před nedávnem žena, která jela svoji Teslou v autonomním režimu, nabourala do požárního vozidla. Nyní žena žaluje výrobce, že autonomní režim nefunguje a celý marketing společnosti je tak zavádějící. Právník ženy, Jeffery Metler, tvrdí: „Tesla se musí přesunout z autonomní jízdy k asistované jízdě. V tuto chvíli není připravena na autonomní jízdu. I když je podle nich vina na strany řidiče, jako pokaždé."

Dříve Tesla uváděl, že tzv. Autopilot, je pokročilý systém pro podporu a pomoc řidiči, nikoliv jako autonomní systém. Na svých webových stránkách, v sekci Autopilot, přitom uvádějí: „Všechny vozidla produkované naší továrnou, včetně Modelu 3, mají veškerý potřebný hardware pro autonomní jízdu na daleko vyšší bezpečnostní úrovni než-li u lidského řidiče."

Tesla na tuto žalobu reagovala prohlášením, kde uvádí, že i když máte zapnutý autopilot, měl by řidič mít stále své ruce na volantu a mít plnou kontrolu nad vozidlem po celou dobu jízdy.

Poškozená devětadvacetiletá žena, Heather Lommatzsch, používala v době nehody mobilní telefon. Podle Metlera není chybou, když člověk důvěřuje bezpečnostním a autonomním prvkům takovým způsobem, jakým byly propagovány. Pokud vozidlo zjistí překážku ve své jízdní dráze, měl by teoreticky zastavit tak, aby nedošlo k havárii.

Žena vyvázla pouze se zraněním na pravé noze a musela podstoupit dvě operace, kde ji byl implantován kostní štěp. Po společnosti Tesla žádá odškodnění ve výši nejméně 300 000 dolarů.

Z policejní zprávy, kde je uvedeno vyjádření společnosti Tesla k celé záležitosti, vyplývá, že řidiči jsou prý opakovaně upozorňovány na to, že autopilot neučiní vozy Tesla plně autonomními a každý řidič musí i nadále být připraven řešit veškeré situace nezbytně k tomu, aby nedošlo k havárii.

Zde nastává jistý rozpor v tvrzeních. Podle všech propagačních a prezentačních materiálů se Tesla snaží přesvědčit lidi, že nabízí plně autonomní vozidlo schopné zastat řidiče, ba dokonce na vyšší bezpečnostní úrovni. V případě nehody však dává ruce pryč a přenechává vinu řidiči, který jen příliš důvěroval jejím vlastním slovům. Jak by se podle vás měla Tesla k podobným nehodám stavět? Snažit se zachovat čistý štít nebo se pokoušet dokázat, že by nehodě nezabránil ani lidský řidič? 

Zdroje: 

Diskuse ke článku Tesla láká na bezpečnost autopilota. V případě nehody ale nese odpovědnost řidič

Sobota, 15 Září 2018 - 16:32 | Turbo Master | Tie Tesly su uplne super, dokonca do nich montuju...
Pátek, 14 Září 2018 - 17:48 | msoky | je to zly vyklad propagačných materialov,vsade...
Pátek, 14 Září 2018 - 12:11 | IT Joker | Však Tesla je taky normální auto řízené řidičem....
Pátek, 14 Září 2018 - 11:15 | IT Joker | Pokud vím, tak nechce. Musk cosi prohlásil o...
Pátek, 14 Září 2018 - 11:13 | IT Joker | Ty výroky Tesly si neodporují. Oni říkají, že...
Čtvrtek, 13 Září 2018 - 16:20 | DRK | takže ty lithiový baterky v případě havárie už...
Čtvrtek, 13 Září 2018 - 14:01 | randomofamber | Tady se točíme už jen na tom, co si myslíme, že...
Čtvrtek, 13 Září 2018 - 09:48 | DRK | Správně došlo k tomu chybou FW tedy nikoli chybou...
Čtvrtek, 13 Září 2018 - 08:28 | super master | tesla zacala pipat o 2s drive, nez doslo k nehode...
Čtvrtek, 13 Září 2018 - 08:25 | super master | to snad nemyslite vazne. zakladni logika funguje...

Zobrazit diskusi