CDR.cz - Vybráno z IT

Diskuse k Tesla obsadila pozici nejhodnotnější automobilky na světě, překonala Toyotu

Tesla jede a retardi z VW jen vymýšlí kraviny, aby vůbec mohli přežít pod hrůzovládou EU. Hlavní bylo, že europarlament podpořil BLM, to je to o co jde a bez čeho bysme umřeli hlady. Číňani jsou už kvůli šílenému EU limitu 95 g/km připraveni k útoku.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Ano, EU tozhodne nepomaha evropskym automobilkam. Spis naopak.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

EU je najstupidnejsia institucia siroko daleko. V automobilizme priniesli kopec neskutocnych somarin.
vid napr. https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/549445-platia-v-usa-ine-prirodne-z...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Co je tak šíleného na 95 g/km? Třeba u elektřiny by to odpovídalo zhruba 550 g/kWh, a to má náš zapadákov už teď, viz třeba https://www.electricitymap.org/map .

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Těch 95 g/km představuje buď 4 litry benzínu nebo 3,6 litru nafty na 100 km. Až dokážeš zkonstruovat levné vozidlo s touto spotřebou, tak se ozvi.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak tohle zrovna by nebyl problém. Stačilo by nevyrábět tunové auto v kterém se pak vozí jeden člověk. jediné co je problém je to "levné" protože to obvykle znamená že je problém zajistit odpovídající bezpečnost.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kolik váží Toyota Aygo? 900 kg, ale za 4 litry na 100 nejezdila. Kdyby z ní odvodili něco jako Smart for two, tak by se tam dostala, ale obecně je blbost chtít takový limit, protože ne každý chce malé auto jen pro dva. Někdy jukni na silnice.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Někdy se podívej na statistiky jak 90 procent lidí auta používá... Mimochodem napíši o tom že je nesmysl plátvat palivem na tunové vozidlo které pak veze 90kilo nákladu a ty argumentuješ 900kg autem wtf??

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Na druhou stranu hodnota Tesly spis tkvi v budoucich ocekavani

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

To šlo podle mně tvrdit před 2 roky, ale nyní už ne. Know how mají obrovské, výrobní procesy vyladěnější, karoserie vyrábí už v nadprůměrné kvalitě a né jako předtím. Z velkých průšvihů se dostali a rozjíždějí čím dál větší expanzi. Nu a pak je tu ten slavný battery day, který je zase posune dál.
Zdar Max

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Velké Německé automobilky dobrovolně opouštějí to co umí a pouštějí se na tenký led nových technologií které naprosto nezvládají. Do toho se je snaží potopit sama EU. To je možná zabije.
Tesla bude možná budoucnost. Je to riskantní sázka, ale mě dává smysl.
Já osobně si dovedu představit cenu akcií tesla na 10 000 $. Řekněme do 10 let. Pokud se jim podaří to, co plánují. Myslím tím hlavně energetiku a virtuální elektrárny.
A pokud by se Elonu Muskovi něco stalo, tak obrovský pád.
Uvidíme :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak Tesla už je rozjetá. Bez Muska by přežila, ale už by to nebylo ono. Asi jako Apple bez Jobse. Horší by to nejspíš bylo se SpaceX...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Viděl jsem pár videí o tom, jak to ve SpaceX funguje a jak do toho Musk zasahuje. Musím uznat, že Musk je druhý Jobs. V tom smyslu, že je to člověk na správným místě, co to obrovsky táhne kupředu a nebojí se velkých rozhodnutí.
Původně jsem si myslel, že Apple je tak rozjetý a funguje tam Jobsův zaběhnutý režim, že jeho ztráta firmu nijak nepostihne. Mýlil jsem se, Apple v posledních letech předvádí drobné evoluční krůčky, ale nějaké větší revoluce nikde vidět nejsou a připadá mi, že jim začíná ujíždět vlak. Čekal bych, že budou první, kdo představí funkční finger sensor v displeji, nebyli. Čekal jsem, že budou první, kdo bude rolovat display, ale opět nic.
Uvidíme, jak to bude s iPhone 12, ale první náznaky neukazují opět nic převratného. Snad překvapí.
Zdar Max

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Souhlas, čím dál tím více se stávají kopiemi nikoliv kopírovanými.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

aby se vubec elektromobily prosadily musela by cena jít hoodně dolu ! a hlavně by musela jít vydrž akumulatoru nahoru ! (mylsím tím něž umřou )

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak v US už je Tesla model 3 nejprodávanější auto. Čili už se stalo a bude už jen líp :) V září pak má bejt Battery day, kde se předpokládá, že představí "milion miles battery", čili ty bys jen za svůj život neutahal. A i po těch milionech mil má mít furt přes 75% kapacity...

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Demagogu. Tesla motors nemá v USA ani 5% na celkových prodejích aut a o to šlo tvému předřečníkovi především.

Těch milion mil vydrží jen za naprosto nereálných podmínek - žádné rychlodobíjení, ideální teplota atd.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Různých aut je spousta, takže i to nejprodávanější klidně může mít i jenom těch pět procent. To přeci není v rozporu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Přečti si na co reaguješ.

„Aby se elektromobily prosadily....."

Prosadit se neznamená podíl pod 5%. Ano, je to v rozporu, ano i nejprodávanější auto může mít i jen 5% trhu, ale to žádná tesla v USA nemá, protože CELÁ její produkce nemá ani 5%. Kromě čtení se nauč i přemýšlet.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Ano, je to v rozporu, ano i nejprodávanější auto může mít i jen 5% trhu, ale to žádná tesla v USA nemá"

Tahle věta je krásný non-sequitur. :) Takže mít nejprodávanější model není prosazení se, ale pět procent pro jedno auto už je prosazení se? Nebo pět procent pro celou automobilku už je prosazení se? A kdo rozhodl, že to bude zrovna těch pět procent?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A to neprodavanější jsem našel kde ? na stránkách muskače co :))
jian ono to není tak ružové z těma akumulátoram lion a podobně zatím není solidní a realná a ekonomicka variata recilkace lion akumulatoru !
další věc jak bude velký ten radoby , per milion mil ,akumulátor :) podlě mně jde spíše o reklamšítnu protože počítaji z tím že tupouni v usa mnění auto co dva tří roky ! takže ani na těch milion mil nedojde :)
dale pak najky člověk za 5 let už mněnil 3 x akumulatory na tesla opravdu levné a emonomické !
pak realný dojezd na jedno nabití akumulátoru :( které je stale hodně malý :((((
zaleží na typu a vyrobci elektromobilu ale od 200 do 400km což je stale dost malo na že to pak nekolik hodin musíte nabíjet !!!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Aha, pán je odborník :) Ani neví, že recyklace je s tvrdým a že bývalý CTO Tesly Straubel založil firmu na recyklaci baterek (viz třeba https://electrek.co/2019/04/16/tesla-battery-recycling-system/).

A nepjprodávanější auto viz třeba zde (stačila minuta na googlu): https://cleantechnica.com/2020/01/18/tesla-model-3-dominates-us-premium-...

Million mile battery (např): https://www.cnbc.com/2020/06/30/tesla-and-the-science-of-low-cost-next-g...
po 5000 cyklech stále 90% kapacity :)

A Tesla model S už má měřený dojezd přes 400 MIL (ne km, ale mil) a dobití na 80% za půl hodiny :)

Kde jsi spal posledních pár let?

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

jasně tesla 3 má dojezd 640 Km jo :))) vtip roku
jasně raciklace se stale provadí spalovaním ! nic víc !
jo nejprodavanjší auto na trhu USA :)) další PR kecy !
jo pry vydrž 5000 ciklu nabití jo :) hm další PR kravina většína akumulatoru 18650 ze kterých se skladaji packy např pro teslu a další , tak 18650 má plus mínus 400 ciklu pak už kapacita rapidně klesá !!! tedy pokud beru celé cikly od vybytí až na ful nabití !
ja bych fakt rad koupil lionku 18650 aby mněla ful 5000 ciklu :)))

prosím příště číst min reklamštiny

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

> tak 18650 má plus mínus 400 ciklu

Číslo 18650 označuje velikost článku a na rozdíl od použité elektrochemie nemá vůbec žádný vztah k počtu cyklů.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

boha jeho :)) už si viděl NMH akumulator 18650 ? ja fakt ještě ne :))))) jak už jsem psal většína akumulator Li-Ion18650 3,7V/2200mAh cca 400 cyklu ! od vybití do plna !
např další PR kecy jako kapacita velikostí aku 18650 3500mAh :)))))))) občas se da najít na ebay a podobně, je to samé jako že tenhle typ článku má 5000 cyklu :)))))

prostě realný dojezd elektromobilu je od 200 do 400 km je jasné že dojezd bude zaležet na tom jak budete šlapat na "plyn" a jaký bude profil trasy a protivítr atd !
zatím pro mně je elektromobil nepoužítelný máx tak do prace a spět což je trochu drahé cestovani :)) cena elektromobilu a cena za nabijení eletriku ! navíc doma by to znamenalo předělát přivodelektriky k domu další investice protože asi by nestačilo připojední elektriky 230v 16A to bych nabijel rok :)))
rantabilní pořízení a provoz elektromobilu bude až tehdy když cena za kwh bude 2kč max a pořizovací cena bude nižší než u benzinového auta !

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Chtěl bych reagovat na ty cykly a životnost baterie. Někteří lidé, co s Teslou jezdí, sdílejí své stavy baterií a i když tam lze najít výjimky, tak většina dosahuje s Teslou to, co Tesla slibovala, tj. 800k km s tím, že kapacita baterie bude cca 80%. A jelikož se jedná o starší Tesly, ta je to celkem dost pěkný výsledek, protože nové baterie jsou zase úplně někde jinde.
Pak je tu věc, že u starých Tesel bylo celkem běžné mít doživotní nabíjení zdarma na supercharger stanicích. Lze tedy předpokládat, že ti, co plní statistiky, budou i dost využívat superchargery.

Pokud jde o 18650 a kapacitu 3500mAh, tak netřeba hledat na ebay, ale mají jí třeba zde:
https://www.kronium.cz/baterie/li-ion-akumulatory/18650/cat_133.html
Není to ale Tesla battery a tento model baterie tam mají opravdu spoustu let. Mám jí doma také, používám v baterce.

Pokud jde o reálný dojezd, tak je to závislé na řidiči. Hovado v benziňáku může mít spotřebu 12l/100 a děda v tom samém benzíňáku 6l/100. To samé platí pro Teslu.
Zdar Max

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"protože nové baterie jsou zase úplně někde jinde"
A kde jinde jsou? Ty baterky jsou furt tam kde byly... Zkoušejí serůzná složení ale klasická li-ion jsou na tom pořád +- stejně. Na jejich životnost má obrovdký vliv například to při jaké teplotě jsou provozovány a skladovány, jakým napětím jsou nabíjeny či rozsah pracovního napětí. Mně se celkem líbil komentář v jednom článku:
"Do akumulátorů Tesly S vážících 600 kg lze napěchovat 100 kWh elektřiny. To zní docela dobře, ve skutečnosti však tato energie odpovídá deseti litrům nafty. S touto zásobou Tesla ujede maximálně 500 kilometrů".
Všimněte si že aby ten dojezd platil musela by ta tesla jet například 50kmh s průměrným výkonem 10kW. To samozřejmně jde, ale je to něco jako ty závody na spotřebu kdy vítěz má třeba 2l/100km ale jízda podle toho taky vypadá.
Btw ten tvůj odkaz na baterii 3500mAh:
Kapacita : 3500 mAh, testováno vybíjecím proudem 0.2C s ukončením při napětí 2,5 V a teplotě 25°C
životnost +-500 cyklů
Životnost +-4500cyklů je u li-ion akumulátorů uváděna pokud se využívá jen 10% její kapacity!

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

To s tím dojezdem je docela fail úvaha a nechápu, co se na tom někomu líbí.
Možná místo hodně špatných úvah by se to chtělo podívat na nějaké zkušenosti českých vlastníků Tesel. Cituji třeba jednoho :
"Mam uz teslu S 6 mesicu . Do chorvatska 1000 km Jsem zvladnul stejne rychle jako s predeslou audi A 8 . Na dve nabiti je to uplne pohoda . Svacina a obed . Pauzy 30 min az 1 h . Realny dojezd 450 km kdyz jedete po dalnici 150-180 km h Pokud jezdite pomaleji tak pres 500 v lete . V zime vam sezere vice energie na prvnich 100 km pak se uz zase dostavate na 21 kwh na 100 km ."

Pokud jde o baterie, tak vývoj tam je značný. To, že jsou všechny na bázi lion tomu nijak neodporuje. Je to jako tvrdit, že motory ropáků za posledních 100 let nikam nedospěly, protože se pořád dělají z kovu.
Zdar Max

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Chce to umět počítat. Pán píše že 2x dobíjel, což znamená že ve skutečnosti těch 1000x jel na 3 nabití, ne na dvě. První bylo před výjezdem.
A fyziku fakt ošálit nejde, to že kepacita těch baterií je několikrát menší než energie v nádrži je prostě fakt... Kdyby jel se stejným výkonem a stylem jízdy (jako tou teslou) nafťákem tak tam dojede bez doplňování paliva. A pokud by používal tu baterku na ten "reálný dojezd" tak je po pár set nebití "po ní" nikoli po 5000.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pán píše, že 2x nabíjel, ale to neznamená, že na 100%. Pokud měl hodinku na oběd, tak za hodinku opravdu na 100% nenabijete. Dále jasně píše, že 450km najede, když to docela po dálnici kosí.
Jinak já osobně za rok na jeden zátah (během jednoho dne) najedu max 310km, takže mně osobně by ta dnešní kapacita v klidu stačila.
Zdar Max
PS: baterie nikdy nedovolí se vybít pod nějakou mez i nad nějakou mez, mají v sobě ještě značné rezervy, aby nedošlo k jejich poškození. Tím pádem 100% není nikdy 100% a 0% není nikdy 0%. Tím chci říci, že se s takovými věcmi počítá. Dále jsem někde četl, že není dobré Teslu nabíjet na 100%, ale né kvůli bateriím, ale kvůli tomu, že pak hned od výjezdu nelze využívat rekuperaci.
PPS: nejde o celkový dojezd, jde o to, že ten člověk si během těch 1000km prostě vždy odpočine a nejede to na jeden zátah. Je mu tedy jedno, když se během hodinky na oběd auto nabíjí, nebo ne. Pro něj to nemá žádnou časovou ztrátu a tím pádem pro něj větší dojezd u jeho původního auta neměl větší přínos.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ne nepíše na kolik procent ale to je celkem ireleventní když se argumentuje početem potřebných nabití. To s tíém jak to kosí po dálnici je vcelku taky údaj o ničem. Fyzika je prostě fyzika a v benzínu či naftě mám víc energie a netahám s sebou zbytečnou hmotnost navíc ergo pokud pojedu obdobně dopadnu mnohem líp.
ad ps. Nikdo nikde nepsal nic o vybiti baterie na 0... (pěkný pokus o demagogii)
ad pps: jinými slovy jsem nucen najít místo kde nabiju a tam "odpočívat" musím se tudíž přizpůsobit auto a nikoli auto mně...
Prostě 1 400 000kč (verze s větším dojezdem) na "auto" plus prachy na extra drahý servis pro podobného koníčka moc nadšenců nemá. A dost mně překvapuje jak se jim daří udržovat poptávku když si člověk počte ty problémy co to má.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mně vážně nezajímá, kolik je energie v čem (navíc energie, kterou ani nevyužuji vzhledem k efektivitě spalování). Mně zajímá, kolik ujedu a za jak rychle dobiju, případně zda mi to nějak zkomplikuje život.
Vy jste nejdříve začal fabulovat s výdrží baterie, což se ale nepotvrzuje. Také jste fabuloval s tím, že ty Tesly nemůžou dát takový cykly nabití. Tak se kurnik podívejte na surový data, co lidi shromažďují. Ale to by vám nehrálo do karet.
Neumíte si představit, jak ty lidi s tím jezdí a jak nabíjejí aniž by je to omezovalo. Světe div se, oni tak jezdí, fungují a tvrdí, že je to neomezuje.
Jinak 1 400 000 není třeba v USA moc peněz. Jasně, východní země jsou chudší a oškubanější o clo a další věci. To ale neznamená, že západ to má stejně. Vžijte se do role Němce, Rakušáka, Anglána apod. a zjistíte, že finančně vyjít by nemusel být takový problém. Navíc v USA je cena bez cla.
Z vašich komentářů cítím velkou nenávist vůči Tesle, nevím, co se vám stalo, zda vás štve jen Musk, nebo něco jiného. Mně třeba na Tesla štvala kvalita po dílenské stránce, ale to se bavíme o historii. Prostě i Model S stářím rozdílný dva roky je přecijen jiný auto. A když člověk sleduje rozborku modelu Y, tak je vidět, jak Tesla šíleně pokročila vpřed.
Zdar Max

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mně vážně nezajímá, kolik je energie. Ale to by mělo právě díky tomu jsou momentálně elektromobily na tom tak špatně..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"boha jeho :)) už si viděl NMH akumulator 18650 ?"

A měl bych? Jak je to tu relevantní? I pokud se omezíte na lithiové články, pořád ještě existuje spousta různých chemií, co se dají nacpat do 18650.

Mimochodem, máte asi rozbitou pravou závorku na klávesnici.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kapitalizace firmy Nikola, která doposud neuvedla na trh jediný výrobek odhaluje velikost bubliny elektromobility a zároveň zoufalost, potažmo stádovitost investorů.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nikola jede ve vodíku a ještě neukázali vůbec nic fungujícího, vypadá to na scam, ale třeba se z toho ještě něco vyvrbí :) Aspoň kvůli nim Tesla urychlila vývoj Semi - jejich tahače.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

proč by to nebylo ralné ? dit už i blbá škoda testuje vodikovy vyrobník pro auto , resp už ho testuje v autě a to už je par let spět :))) jejda ja něco vykvákal :))))))))))))))) no co nemaji z tím parkovat u benzinky :)))

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

a) vodík je drahej, je problém ho vyrobit z čehokoliv jinýho, než ze zemního plynu (elektrolýza je drahá)
b) blbě se skladuje a převáží - rád bouchá a uniká odkudkoli (malý molekuly)
c) je ukrutně málo tankovacích míst, zvlášť v porovnání a elektrikou a je drahý tankovací místo postavit
d) Nikola ještě nic funkčního neukázala a pro jejich CEO by to nebyl první podnik, který krachnul
ale třeba z toho něco bude... moc bych na to ale nevsázel (zrovna na úspěch automobilky Nikola, vodíková auta jako taková maj větší šanci)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

ano takováni vodiku je problem a skladovaní taky ,, ale běžně se testuje vyroby přimo z vody ve vozidle sice nevám jak je to z elektrolízou ekonomicky ale osobně jsem ty auta od škody viděl :)))

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No hlavně vodík vybuchuje v koncentraci se vzduchem v rozmezí cca 2-98%. Takže v takovém tunelu, nebo i na ulici před obytnými domy to může může být bombastické.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak aktuálně už je nad 1200 USD a to jsem si říkal, že když jsem kupoval za 700 že už jdu nejspíš pozdě a že to vejš nepůjde :D

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Přibližná čísla za poslení roky:
Hodnota koncernu VW (kapitalizace +-70miliard Euro / aktiva celkem 400miliard Euro)
Hodnota koncernu toyota (kapitalizace +-180miliard dolarů / aktiva celkem 470 miliard dolarů)
Obě vyrábějí ročně každá +- 10milionů aut!
Obě vydělávaly několik miliard eur ročně zisku a obrat měly každá asi 2x větší než tesla
oproti tomu tesla mi ukazuje tržní kapitalizaci nyní 209 miliard dolarů / 30 miliard (pouze!) dolarů celková aktiva, zisk dlouhodobě citelně v mínusu a ročně vyrobí jen malý zlomek toho co každý z obou koncernů i když mají mít nyní roční kapacitu až 650 000 aut tak za 12 let jich vyrobili jen kolem milionu.
Tolik fakta. Jsem sám komu to přijde jako další nafouklá bublina která může klidně hodně rychle splasknout?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tesla je absurdně nafouknutá, P/E ratio má úplně mimo realitu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Uvidíme za pár let. Amazon byl taky dlouho mimo realitu a kde je teď :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ano nafklou číslo to u tesly prostě jen papirově ralita je jinde

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Asi to bude nějaká sekta, ta Tesla Motors.
Tesla "získala" poslední místo v hodnocení kvality J.D. Power

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

ano přesně jako ohryzek ! horší jak sekta ! dit jen ceny rafku a pneu u tesly jsou zcela mimo realitu :))))) stačí se pdodivat na jejich ceny shopu :))))
hlavně jak se hlubí že najky amik najel uxyz tisic mil z teslou 1 ale už najk zapomenou říci že 3 x mněnil akupack a 1x motor :))))

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Když se tak plácáte po zádech, zapomněli jste dodat, že Audi, VW, Volvo, Lang Rover, Mrecedes atd. skončily těsně před Teslou, tj. taktéž na posledních místech v příčce.
A pak je tu ještě ta věc, co bylo předmětem problémů (a nemyslím jen Teslu).
Když se na ten test člověk dívá, tak je to o zpovědi zákazníků, tj. subjektivní hodnocení. To nelze brát vážně. Se pak ani nedivím, že na tom Mercedes a jiní dopadly špatně.
Zdar Max

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kdo hledá najde. To co si z hlediska kvality dovolí Tesla si nedovolí ani začínající čínské značky (ok - ty mají alespoň nízké ceny).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak povídejte, co si dovolí a nedovolí.
Jeden můj kolega si koupil VW Touran, držák na ruku nad oknem mu dítě ve školkovém věku zneškodnilo jedna dva. To samé stínítko a věci okolo, křehký plast, co nevydrží nic. Okno u spolujezdce mu jezdilo hodně pomalu (na všech zbylých dveřích ok, po dvou návštěvách v servisu nakonec opraveno), pak slyšel šramot vzadu (jeho žena ne, tý to bylo jedno). Nakonec se přišlo na to, že mu zapomněli dát podložky pod nádrž a když byla poloprázdná, tak se to začalo projevovat.
Druhý kolega si koupil Kodiaq, ten už zažil blackout, kdy mu palubovka blikala jak potrhlá. Pak také auto cukalo / v některých případech nebylo plynulé, to u Škodovky opravili upgradem fw (tzn. svoz do servisu).
Další kolega si pořídil Toyotu a při popojíždění v koloně za deště mu pořád pípají parkovací sensory, taky libůstka :). Šéf s firemním trojkovým bmw by také mohl vyprávět (teď už ho nemá).
Víc lidí s novým autem neznám, resp. nemluvil jsem s nimi ohledně zkušeností a problémů s nimi.
Co je ale jasné je to, že dost těch problémů je subjektivních. Někomu vadí, někomu ne, někdo si jich ani nevšimne. Pokud si třeba Tesly budou kupovat fandové do technologií, tak je pak jasné, že jejich majitelé budou více šťouravý. To sice není nic proti ničemu, ale dělat pak nad tím závěry není úplně ok. Větší vypovídající údaje mohou mít servisi, ale z nich čísla moc firem nepustí.
Zdar Max

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak ty problémy většinou automobilky neřeší, ale řeší je autorizované servisi. A třeba v případě mého kolegy to bylo úspěšně řešeno jen proto, že on je neodbytný a nebál se tam pořád jezdit a pořád je urgovat (tzn., že on to tam dal, oni mu řekli, že opraveno, jezdil s tím, problém přetrvával, dal to zpátky do servisu atd., když mi říkal, kolikrát byl v servisu a kolikrát opakovaně, tak já bych asi byl ten typ uvařený žáby a vykašlal se na to). Potkal třeba na parkovišti jiného vlastníka Tourana a ten měl podobné problémy, ale s tím rozdíl, že ten autorizák, kam on jezdil, to neuměl vyřešit.

Ty linky si projdu.
Zdar Max

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Čili je alespoň řeší a to v rámci záruky zadarmo ne? Je dost rozdíl mezi tím když vím o problému a řeším ho a tím když vím o problému a nechám to draze zaplatit zákazníka viz ty přepisy daty z logů.
Fakt si nemyslím že by ostatní automobilky šli byť jen vzdáleně srovnat přístupem k zákazníkům s teslou :0)
Mimochodem argument na úrovni a ostatní automobilky zas bijí černochy.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jsem ty linky ještě nečetl, ale ostatní automobilky neupgradují již prodaný automobil. Jinými slovy, ředitel tak s Mercedes (nebo to bylo audi, už nevím) narazil. Auto mělo bug v propojení s telefonem, automobilka o tom věděla, ale reakce byla, že o tom ví a v novém modelu aut to bude opravné a pro stávající modely prý upgrade sw neplánují. Takže toto je ještě jeden konkrétní případ, kdy automobilka kašle na zákazníky.

Problém je, že tu někteří jedinci nadávají na Teslu a dělají, jako by ostatní automobilky neměly podobné problémy a byly dokonalost sama. Přitom opak je pravdou, všichni jsou na tom podobně. Všichni mají nějaké výrobní problémy, chybovost ve výrobě, nekompetentní lidi v některých autorizovaných servisech apod. Jenomže na to když se upozorní, tak se vytáhnou žvásty o černoších.

Problém Tesly je v tom, že v lidech vytváří extrémy, velký hipe i velký hate. Někteří vidí, že pro ně to není a celé to odsuzují, někteří vidí, že je by to asi neomezovalo, jiní si jí Teslu koupili a jsou spokojení, jiní si jí koupili a spokojení nejsou, jiní vidí nějaký komentář Muska na twitteru a mentálně to prostě nedokážou zpracovat v klidu.
Zdar Max

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Problém tesly je v tom že se tváří jako super uber extra za extra prachy a přitom to není schopna dodržet toť vše. To že většina lidí co ty prachy za to dá si pak nedokáže přiznat chybu je věc jiná. A ty Linky si doporučuju přečíst a vzhledem k tomu kolik toho po netu je mi to přijde dost důležité. Sám bych si rád pořídil či postavil nějaké elektrovozítko. Ovšem něco co skutečně bude ekologické, tj ne něco co váží přes tunu aby to pak vozilo 100kg nákladu. Podobné snahy tu už byly od 70let v době ropné krize ale nikdy se to prostě neprosadilo a to ne že by to nešlo, ale prostě proti spalovacímu motoru to bylo drahé a přitom s horšími parametry. Tesla je promě přesně ten případ jak se elektromobily nemohou prosadit ve velkém. Je to auto pro nadšence co nemají co s penězma.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

přesně tak :)) tesla to tak bere,ovce co kupují teslu jsou hloupé a firmně projde vše :)))

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hm. Presila zaujatých. Nemá zmysel sem niečo napísať...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pokud se někomu zdá že je všude nějak moc "zaujatých", tak by se měl zamyslet jestli náhodou na něj neplatí ta průpovídka "všichni jste blbí jen já jsem letadlo!"...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"všichni jste blbí jen já jsem letadlo!"

Spíš než blbí se píše "blázni", to pak dává větší smysl.
Zdar Max

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

ale kde pak ja nejsem nijak zaujatý :)) na střeše solárko FV cena před pár lety 430 tisic ! nedodávám Elektriku do sitě ! ostrovní system , navrátnost +- 14 let :))) za tu dobu budu muset už vymněnit akumulátory a FV panely ,takže se návratnos se oddálí !!!
elektromobil bych rad :))) ale ne za podimínek jaké máme v EU a cen elektriky ,cen elektromobilu / nabíječek ! protože když sečtu naklady na pořízení alektromobilu / slušného nabíječe i ceny proudu ! tak zistím že za životnost elektormobilu se mi to nekdy nevráti ! :(((( něco jiného je třeba Norsko kde stát dotuje elektromobily ! a benzinová auta jsou zatižená vysokou daní :( tam to je jiná :)))
navíc problemy elektormobilu ! dokud nebude mít dojezd minimálně 700km a to z moji nohou ! auto mi má sloužit ne já jemu ! navíc životnost akumulatoru je taky dost sporná zalží na zachazaní a cyklech nabíjeni a kvalitě akumulatoru !
je to více co musí "elektromobily " vyřešít aby byly pro mně relevatní :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.