V oblasti požárů může být velmi nebezpečné pokusit se riskantně uniknout autem s atmosférickým motorem. Tam, kde je nedostatek kyslíku, se motor zastaví a posádka se ocitne v pasti. To se vám s elektrickým vozem nestane. Pokud vám ovšem zůstane v kabině dostatek vzduchu na překonání oblasti s nedostatkem kyslíku. Předem proto přepněte klimatizaci na vnitřní okruh.
+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
V oblasti požárů může být
Juranus https://cdr.cz/profil/pubeexnakp
20. 1. 2025 - 11:22https://cdr.cz/clanek/tesla-pozar-v-los-angeles-aneb-paradox-elektromobilu/diskuseV oblasti požárů může být velmi nebezpečné pokusit se riskantně uniknout autem s atmosférickým motorem. Tam, kde je nedostatek kyslíku, se motor zastaví a posádka se ocitne v pasti. To se vám s elektrickým vozem nestane. Pokud vám ovšem zůstane v kabině dostatek vzduchu na překonání oblasti s nedostatkem kyslíku. Předem proto přepněte klimatizaci na vnitřní okruh. https://cdr.cz/clanek/tesla-pozar-v-los-angeles-aneb-paradox-elektromobilu/diskuse#comment-1488509
+
Pokud by v oblasti bylo tak málo kyslíku, tak jedině v dole, protože požár odsává horké zplodiny vzhůru a přisává kyslík od spodu. Pokud by jste se pokusili projet takovým místem "bez kyslíku" neboli epicentrem, nejspíš by vzplála baterie díky přehřátí. Navíc by se baterie nejspíš ze stejného důvodu odpojila a auto by zůstalo stát, zatímco klasické auto s vyšláplou spojkou ujede určitou vzdálenost (na rovině se udává až kilometr při výchozí rychlosti 70km/h).
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Pokud by v oblasti bylo tak
CBob https://cdr.cz/profil/c-bob
20. 1. 2025 - 14:37https://cdr.cz/clanek/tesla-pozar-v-los-angeles-aneb-paradox-elektromobilu/diskusePokud by v oblasti bylo tak málo kyslíku, tak jedině v dole, protože požár odsává horké zplodiny vzhůru a přisává kyslík od spodu. Pokud by jste se pokusili projet takovým místem "bez kyslíku" neboli epicentrem, nejspíš by vzplála baterie díky přehřátí. Navíc by se baterie nejspíš ze stejného důvodu odpojila a auto by zůstalo stát, zatímco klasické auto s vyšláplou spojkou ujede určitou vzdálenost (na rovině se udává až kilometr při výchozí rychlosti 70km/h).https://cdr.cz/clanek/tesla-pozar-v-los-angeles-aneb-paradox-elektromobilu/diskuse#comment-1488574
+
To elektrické auto ujede mnohem větší vzdálenost než ten spalovák s vyšláplou spojkou. Baterie je oddělená od okolí a chlazená. Ta chladící kapalina má velkou tepelnou kapacitu (to má i obyčejná voda - tedy často to je voda nebo voda+něco) a i přehřátí po nějakém čase baterii nevypne, jen se postupně omezuje výkon (to dělají např. EV, která ani chlazení nemají nebo jen jednoduché, např. ventilátor/vzduchem).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
To elektrické auto ujede
Ladis https://cdr.cz/profil/ladislav-zima
20. 1. 2025 - 15:25https://cdr.cz/clanek/tesla-pozar-v-los-angeles-aneb-paradox-elektromobilu/diskuseTo elektrické auto ujede mnohem větší vzdálenost než ten spalovák s vyšláplou spojkou. Baterie je oddělená od okolí a chlazená. Ta chladící kapalina má velkou tepelnou kapacitu (to má i obyčejná voda - tedy často to je voda nebo voda+něco) a i přehřátí po nějakém čase baterii nevypne, jen se postupně omezuje výkon (to dělají např. EV, která ani chlazení nemají nebo jen jednoduché, např. ventilátor/vzduchem).https://cdr.cz/clanek/tesla-pozar-v-los-angeles-aneb-paradox-elektromobilu/diskuse#comment-1488595
+
A tušíte vy vůbec, že pokud by koncentrace kyslíku poklesla tak výrazně, že daleko nedojedete v žádném autě?!
Člověk se začíná dusit a následně ztrácet orientaci a poté vědomí při o poznání vyšším obsahu kyslíku a menším množství jedovatých splodin v ovzduší než při jakém přestávají fungovat běžné spalovací motory!
V bezvědomí vás pak do bezpečí nedoveze ani BEV.
Autonomní vozy teoreticky možná ano, pokud jim stihnete včas zadat kam mají jet a nezaskočí je překážky na cestě.
Opravdu funkčních autonomních vozů ale ve skutečnosti zatím nikde mnoho nenajdete, a prakticky to nikdo nezkoušel.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
A tušíte vy vůbec, že pokud
Martan67 https://cdr.cz/profil/martan67
20. 1. 2025 - 17:07https://cdr.cz/clanek/tesla-pozar-v-los-angeles-aneb-paradox-elektromobilu/diskuseA tušíte vy vůbec, že pokud by koncentrace kyslíku poklesla tak výrazně, že daleko nedojedete v žádném autě?!
Člověk se začíná dusit a následně ztrácet orientaci a poté vědomí při o poznání vyšším obsahu kyslíku a menším množství jedovatých splodin v ovzduší než při jakém přestávají fungovat běžné spalovací motory!
V bezvědomí vás pak do bezpečí nedoveze ani BEV.
Autonomní vozy teoreticky možná ano, pokud jim stihnete včas zadat kam mají jet a nezaskočí je překážky na cestě.
Opravdu funkčních autonomních vozů ale ve skutečnosti zatím nikde mnoho nenajdete, a prakticky to nikdo nezkoušel.https://cdr.cz/clanek/tesla-pozar-v-los-angeles-aneb-paradox-elektromobilu/diskuse#comment-1488625
+
Je to jen o přidání programu a čidla. Pokud je to situace, která může nastat, bo dokonce už nedávno nastala...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Je to jen o přidání programu
Ladis https://cdr.cz/profil/ladislav-zima
20. 1. 2025 - 17:14https://cdr.cz/clanek/tesla-pozar-v-los-angeles-aneb-paradox-elektromobilu/diskuseJe to jen o přidání programu a čidla. Pokud je to situace, která může nastat, bo dokonce už nedávno nastala...https://cdr.cz/clanek/tesla-pozar-v-los-angeles-aneb-paradox-elektromobilu/diskuse#comment-1488628
+
Když je tam dost kyslíku pro požár, tak tam bude dost kyslíku i pro auto. Většinou jsou ty problémy s požáry za větrného počasí, takže ani nějaké kapsy s CO2 nehrozí.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Když je tam dost kyslíku pro
Ji Si https://cdr.cz/profil/jisi
20. 1. 2025 - 19:55https://cdr.cz/clanek/tesla-pozar-v-los-angeles-aneb-paradox-elektromobilu/diskuseKdyž je tam dost kyslíku pro požár, tak tam bude dost kyslíku i pro auto. Většinou jsou ty problémy s požáry za větrného počasí, takže ani nějaké kapsy s CO2 nehrozí.https://cdr.cz/clanek/tesla-pozar-v-los-angeles-aneb-paradox-elektromobilu/diskuse#comment-1488660
+
Někdy jde jen o to, projet několik set metrů žhavého pekla a nechcete aby váš motor nasál žhavé plyny nebo popílek ucpal vstupní filtry motoru. Vždycky si na to vzpomenu, když na záběrech hasičů vidím na cestách různě poházené vraky vyhořelých aut.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Někdy jde jen o to, projet
Juranus https://cdr.cz/profil/pubeexnakp
20. 1. 2025 - 17:26https://cdr.cz/clanek/tesla-pozar-v-los-angeles-aneb-paradox-elektromobilu/diskuseNěkdy jde jen o to, projet několik set metrů žhavého pekla a nechcete aby váš motor nasál žhavé plyny nebo popílek ucpal vstupní filtry motoru. Vždycky si na to vzpomenu, když na záběrech hasičů vidím na cestách různě poházené vraky vyhořelých aut. https://cdr.cz/clanek/tesla-pozar-v-los-angeles-aneb-paradox-elektromobilu/diskuse#comment-1488635
+
Takze NTSB iba odhaduje? Kazdopadne porovnavat nieco, coho je par percent s majoritou, je dost mimo. A ono by uz teda bolo taktiez dobre porovnat skody ake vzniknu pri poziari ICE vs EV.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Takze NTSB iba odhaduje?
x3m https://cdr.cz/profil/x3m
23. 1. 2025 - 08:50https://cdr.cz/clanek/tesla-pozar-v-los-angeles-aneb-paradox-elektromobilu/diskuseTakze NTSB iba odhaduje? Kazdopadne porovnavat nieco, coho je par percent s majoritou, je dost mimo. A ono by uz teda bolo taktiez dobre porovnat skody ake vzniknu pri poziari ICE vs EV.https://cdr.cz/clanek/tesla-pozar-v-los-angeles-aneb-paradox-elektromobilu/diskuse#comment-1489031
+
I kdyby byly u EV větší škody, tak ICEV hořící 6x častěji to snadno překoná. Viz statistiky hasičů v Česku a ve světě.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
I kdyby byly u EV větší škody
Ladis https://cdr.cz/profil/ladislav-zima
23. 1. 2025 - 14:38https://cdr.cz/clanek/tesla-pozar-v-los-angeles-aneb-paradox-elektromobilu/diskuseI kdyby byly u EV větší škody, tak ICEV hořící 6x častěji to snadno překoná. Viz statistiky hasičů v Česku a ve světě.https://cdr.cz/clanek/tesla-pozar-v-los-angeles-aneb-paradox-elektromobilu/diskuse#comment-1489106
+
No, neviem neviem. Uz ked na uhasenie EV potrebujes 100x viac vody. Zaroven (minimalne v zahranici) hotely uz nechcu umoznovat parkovat EV v ich garazach, taktiez aj v "panelakoch". Rovnako aj na prepravu lodou musia mat menej nez 30% kapacity baterky. A stale, porovnavat problemy niecoho co sa vyskytuje nasobne menej nez toho druheho mi nepride uplne OK. Az by bolo zastupenie EV vs ICE 50:50, tak by to uz mohlo o niecom vypovedat. Osobne by som povedal, ze tie EV su z pohladu bezpecnosti vacsi problem nez ICE.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
No, neviem neviem. Uz ked na
x3m https://cdr.cz/profil/x3m
24. 1. 2025 - 05:44https://cdr.cz/clanek/tesla-pozar-v-los-angeles-aneb-paradox-elektromobilu/diskuseNo, neviem neviem. Uz ked na uhasenie EV potrebujes 100x viac vody. Zaroven (minimalne v zahranici) hotely uz nechcu umoznovat parkovat EV v ich garazach, taktiez aj v "panelakoch". Rovnako aj na prepravu lodou musia mat menej nez 30% kapacity baterky. A stale, porovnavat problemy niecoho co sa vyskytuje nasobne menej nez toho druheho mi nepride uplne OK. Az by bolo zastupenie EV vs ICE 50:50, tak by to uz mohlo o niecom vypovedat. Osobne by som povedal, ze tie EV su z pohladu bezpecnosti vacsi problem nez ICE.https://cdr.cz/clanek/tesla-pozar-v-los-angeles-aneb-paradox-elektromobilu/diskuse#comment-1489154
+
Elektroauta jsou s námi už více jak 10 let, oficiálních statistik i přímo od hasičů je spousta. EV se už dávno neponořují do vody až po střechu. Tehdy v Česku to bylo jen kvůli cvičení, trakční baterie byla u toho BMW i3 v pořádku. Hořela jen ta 12V, kterou mají EV shodná s ICEV.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Elektroauta jsou s námi už
Ladis https://cdr.cz/profil/ladislav-zima
24. 1. 2025 - 05:48https://cdr.cz/clanek/tesla-pozar-v-los-angeles-aneb-paradox-elektromobilu/diskuseElektroauta jsou s námi už více jak 10 let, oficiálních statistik i přímo od hasičů je spousta. EV se už dávno neponořují do vody až po střechu. Tehdy v Česku to bylo jen kvůli cvičení, trakční baterie byla u toho BMW i3 v pořádku. Hořela jen ta 12V, kterou mají EV shodná s ICEV.https://cdr.cz/clanek/tesla-pozar-v-los-angeles-aneb-paradox-elektromobilu/diskuse#comment-1489155
+
To mas pravdu ale ICE tu mame ovela dlhsie. Tak na ferove porovnanie je potrebne poznat ake ICE najcastejsie horia.
Co ak casto horia ICE starsie ako 10 rokov? Aka trieda auta? :ebo EV niesu tak rozsirenevo vsetkych triedach a co ak napriklad castejsie horsia ICE z nizsich tried, kde EV nema take zastupenie. Alebo tam moze byt iny rozdiel a tym padom sa porovnavaju hrusky s jablkami.
Oba tabory radi vytahuju take veci aby im zapasovali do ich scenara a nemoze tam byt ani reci o objektivite.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
To mas pravdu ale ICE tu mame
odb https://cdr.cz/profil/odb
3. 2. 2025 - 10:35https://cdr.cz/clanek/tesla-pozar-v-los-angeles-aneb-paradox-elektromobilu/diskuseTo mas pravdu ale ICE tu mame ovela dlhsie. Tak na ferove porovnanie je potrebne poznat ake ICE najcastejsie horia.
Co ak casto horia ICE starsie ako 10 rokov? Aka trieda auta? :ebo EV niesu tak rozsirenevo vsetkych triedach a co ak napriklad castejsie horsia ICE z nizsich tried, kde EV nema take zastupenie. Alebo tam moze byt iny rozdiel a tym padom sa porovnavaju hrusky s jablkami.
Oba tabory radi vytahuju take veci aby im zapasovali do ich scenara a nemoze tam byt ani reci o objektivite.https://cdr.cz/clanek/tesla-pozar-v-los-angeles-aneb-paradox-elektromobilu/diskuse#comment-1490783
+
Hele, my máme v rodině jedno EV 10 let staré, druhé 6 let, ale modelový rok před 9 lety, a teď má brácha půjčené druhé 10 let staré EV. Já si můžu dělat klidně vlastní statistiky ;-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Hele, my máme v rodině jedno
Ladis https://cdr.cz/profil/ladislav-zima
3. 2. 2025 - 10:36https://cdr.cz/clanek/tesla-pozar-v-los-angeles-aneb-paradox-elektromobilu/diskuseHele, my máme v rodině jedno EV 10 let staré, druhé 6 let, ale modelový rok před 9 lety, a teď má brácha půjčené druhé 10 let staré EV. Já si můžu dělat klidně vlastní statistiky ;-)https://cdr.cz/clanek/tesla-pozar-v-los-angeles-aneb-paradox-elektromobilu/diskuse#comment-1490784
+
V oblasti požárů může být velmi nebezpečné pokusit se riskantně uniknout autem s atmosférickým motorem. Tam, kde je nedostatek kyslíku, se motor zastaví a posádka se ocitne v pasti. To se vám s elektrickým vozem nestane. Pokud vám ovšem zůstane v kabině dostatek vzduchu na překonání oblasti s nedostatkem kyslíku. Předem proto přepněte klimatizaci na vnitřní okruh.
Pokud by v oblasti bylo tak málo kyslíku, tak jedině v dole, protože požár odsává horké zplodiny vzhůru a přisává kyslík od spodu. Pokud by jste se pokusili projet takovým místem "bez kyslíku" neboli epicentrem, nejspíš by vzplála baterie díky přehřátí. Navíc by se baterie nejspíš ze stejného důvodu odpojila a auto by zůstalo stát, zatímco klasické auto s vyšláplou spojkou ujede určitou vzdálenost (na rovině se udává až kilometr při výchozí rychlosti 70km/h).
To elektrické auto ujede mnohem větší vzdálenost než ten spalovák s vyšláplou spojkou. Baterie je oddělená od okolí a chlazená. Ta chladící kapalina má velkou tepelnou kapacitu (to má i obyčejná voda - tedy často to je voda nebo voda+něco) a i přehřátí po nějakém čase baterii nevypne, jen se postupně omezuje výkon (to dělají např. EV, která ani chlazení nemají nebo jen jednoduché, např. ventilátor/vzduchem).
A tušíte vy vůbec, že pokud by koncentrace kyslíku poklesla tak výrazně, že daleko nedojedete v žádném autě?!
Člověk se začíná dusit a následně ztrácet orientaci a poté vědomí při o poznání vyšším obsahu kyslíku a menším množství jedovatých splodin v ovzduší než při jakém přestávají fungovat běžné spalovací motory!
V bezvědomí vás pak do bezpečí nedoveze ani BEV.
Autonomní vozy teoreticky možná ano, pokud jim stihnete včas zadat kam mají jet a nezaskočí je překážky na cestě.
Opravdu funkčních autonomních vozů ale ve skutečnosti zatím nikde mnoho nenajdete, a prakticky to nikdo nezkoušel.
Je to jen o přidání programu a čidla. Pokud je to situace, která může nastat, bo dokonce už nedávno nastala...
Když je tam dost kyslíku pro požár, tak tam bude dost kyslíku i pro auto. Většinou jsou ty problémy s požáry za větrného počasí, takže ani nějaké kapsy s CO2 nehrozí.
Někdy jde jen o to, projet několik set metrů žhavého pekla a nechcete aby váš motor nasál žhavé plyny nebo popílek ucpal vstupní filtry motoru. Vždycky si na to vzpomenu, když na záběrech hasičů vidím na cestách různě poházené vraky vyhořelých aut.
Jo takových videí je plný internet
https://youtu.be/7J6O4HkKxlo
Takze NTSB iba odhaduje? Kazdopadne porovnavat nieco, coho je par percent s majoritou, je dost mimo. A ono by uz teda bolo taktiez dobre porovnat skody ake vzniknu pri poziari ICE vs EV.
I kdyby byly u EV větší škody, tak ICEV hořící 6x častěji to snadno překoná. Viz statistiky hasičů v Česku a ve světě.
No, neviem neviem. Uz ked na uhasenie EV potrebujes 100x viac vody. Zaroven (minimalne v zahranici) hotely uz nechcu umoznovat parkovat EV v ich garazach, taktiez aj v "panelakoch". Rovnako aj na prepravu lodou musia mat menej nez 30% kapacity baterky. A stale, porovnavat problemy niecoho co sa vyskytuje nasobne menej nez toho druheho mi nepride uplne OK. Az by bolo zastupenie EV vs ICE 50:50, tak by to uz mohlo o niecom vypovedat. Osobne by som povedal, ze tie EV su z pohladu bezpecnosti vacsi problem nez ICE.
Elektroauta jsou s námi už více jak 10 let, oficiálních statistik i přímo od hasičů je spousta. EV se už dávno neponořují do vody až po střechu. Tehdy v Česku to bylo jen kvůli cvičení, trakční baterie byla u toho BMW i3 v pořádku. Hořela jen ta 12V, kterou mají EV shodná s ICEV.
To mas pravdu ale ICE tu mame ovela dlhsie. Tak na ferove porovnanie je potrebne poznat ake ICE najcastejsie horia.
Co ak casto horia ICE starsie ako 10 rokov? Aka trieda auta? :ebo EV niesu tak rozsirenevo vsetkych triedach a co ak napriklad castejsie horsia ICE z nizsich tried, kde EV nema take zastupenie. Alebo tam moze byt iny rozdiel a tym padom sa porovnavaju hrusky s jablkami.
Oba tabory radi vytahuju take veci aby im zapasovali do ich scenara a nemoze tam byt ani reci o objektivite.
Hele, my máme v rodině jedno EV 10 let staré, druhé 6 let, ale modelový rok před 9 lety, a teď má brácha půjčené druhé 10 let staré EV. Já si můžu dělat klidně vlastní statistiky ;-)
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.