CDR.cz - Vybráno z IT

Diskuse k Tesla zamete s mazanými automechaniky. Sama si objedná vadné díly a servis

U klasického spalováku není nikdy dost čidel na to, aby bylo poznat, kde je chyba.
I tak se ale mechanici v autorizákách většinou stávají jen hloupými vyměňovači dílů podle toho, co jim řekne diagnostika. Zákazník to zaplatí a problém to nemusí vyřešit.

Pravdou je, že EV je o něco jednodušší konstrukce a na automatickou diagnostiku problémů by mohlo být mnohem lépe připraveno a mohlo by to fungovat.
Mno, uvidíme.
Zdar Max

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"Tesla zamete s mazanými automechaniky. Sama si objedná vadné díly a servis"
Tak to jo, do auta vám objednají vadné díly, abyste ho pak museli častěji opravovat v jejich servisech. Teď už chápu, jak se můžou dostat do zisku :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Když se rozbije objednávací modul, tak si rovnou zajede do servisu samo... a po totálce rovnou objedná nové auto. Umělá inteligence nebyla nikdy chytřejší :-D

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"a po totálce rovnou objedná nové auto"
Pokud "totálka" znamená nehodu jejíž výsledkem je nepoužitelný šrot, pak máte chybu v postupu objednávání. Nové auto bude objednáno těsně před havárií, kterou UI vyhodnotí jako devastující. (Po havárii to již jaksi nebude možné, že... Při nákupu prvního auta se pak kupující upíše k tomu, že v případě smrtelné nehody, nově objednané auto koupí pozůstalí.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Výrobce auta se opět pokouší zabránit neautorizovaným opravám? Majitel auta se opět dostává do role nájemníka, nebo snad dokonce uživatele licence k vozidlu, jak se to nedávno snažil prosazovat JohnDeere?

https://www.root.cz/zpravicky/farmari-nemohou-opravit-sve-traktory-kvuli...

A něco málo o řídících jednotkách v Teslách (úvodní 3/4minutový blábol si přeskočte)
https://www.youtube.com/watch?v=o-7b1waoj9Q

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

pokud je mi známo, tak Teslu nelze servisovat mimo autorizák a to z jednoho prostého důvodu. Nejsou na ni díly. Na Teslu seženete v síti náhradních dílů maximálně brzdové destičky a kotouče, ložiska kol a stěrače.
Havarovanou Teslu Vám nikdo jiný, než Tesla neopraví. A pokud Tesla rozhodne, že je neopravitelná, tak máte smůlu. Leda ji opravit za použití dílů z jiných vraků. Ale i tak mám za to, že Tesla deaktivuje u takového kusu možnost dobíjení na SC, stopne updaty SW atp.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mně to přijde spíš, že se snaží co jenvíc "podojit" zákazníka který by si to snad smankote mohl i nechat někde opravit levněji... jako pozitivní funkci bych to brak kdyby mu to prostě jen nahlásilo problém a zeptalo se ho to jestli to chce řešit sám nebo u nich automaticky.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Uklepal se drat v konektoru = komplet vymena kabelovych svazku, desetina ceny auta :D :D :D :D
Nevymyslis :D a jeste kdyz to samo objedna a zaplati z kreditky

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vážně si myslíte, že jsou tak hloupí?
Zdar Max

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Při pohledu do "designed in california" výrobků jsem ztratil iluze o lidstvu )) neschopnost tři roky za sebou posílit kondenzátor 33nF ve zdroji pro čip řídící 3.3VDC u Apple notebooků, což způsobilo časté umírání a "apple ekologickou" výměnu logic boardu. A tři modely za sebou, každý rok nový, stejný problém. I když toto bylo známé již po první vadné řadě. Víc / přesnější info až nebudu řídit )) ale když tohle dokáže Apple, proč by ne Tesla? I když ono to není ani tak "hloupost" jako spíš "obchodní model"

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nedávno někdo Teslu rootnul, tak se to prostě vypne a je to.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nemyslím si. Člověk potřebuje aktualizace i servis. Ani jedno rootnutí neřeší a je to jen dočasná věc, která po update (pokud se tím neznefunkční) nebude dát zopakovat, než se nenajde nějaká další skulinka v zabezpečení.
Rootnutí vidím zatím jen pro hračičky obdobně jako třeba jailbreak u iPhone.
Zdar Max

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.