THQ Nordic kupuje vývojáře Kingdom Come: Deliverance za 1,1 miliardy korun
V průběhu své tvorby se Kingdom Come: Deliverance potýkalo s nemalými problémy, málokdo totiž věřil maličkému začínajícímu studiu natolik, aby do něj investoval závratné částky, které byly k jeho dokončení potřeba. Vývoj se proto táhl a táhl, nakonec však dospěl zdárnému konci díky Kickstarterové kampani, která investory přesvědčila o zájmu komunity.
A i díky velké úspěšnosti tohoto proslulého českého titulu, jehož se do nynějška prodalo již přes dva miliony kopií, se rozhodli majitelé společnosti studio prodat. Původně byla společnost vlastněna ze 70 % hlavním investorem Zdeňkem Bakalou, ze 17 % Danielem Vávrou a 13 % patřilo Martinu Klímovi, od nynějška však celých 100 % studia včetně duševního vlastnictví vlastní THQ Nordic.
Původní kupní cena byla stanovena na 42,8 milionů eur, tedy v přepočtu 1,1 miliard korun. Po odečtení všech dluhů se částka zastavila na 33,2 milionů eur, čili přibližně 856 milionech korun. Další detaily transakce je možné najít zde.
Podle vyjádření obou stran si však studio i nadále zachová svojí autonomii a volnost v rozhodnutích ze strany vývoje. Na svých pozicích také zůstávají zakladatelé Daniel Vávra i Martin Klíma a s nimi i stávající CEO společnosti Martin Frývalský. Studio má momentálně více než stovku zaměstnanců a je jisté, že se nyní bude nadále rozrůstat.
Šéf THQ Nordic Larse Wingeforse se k této transakci vyjádřil následovně: “Warhorse Studios je jedním z předních nezávislých studií v Evropě a jsem hrdý, že jsou nyní součástí skupiny THQ Nordic. Kingdom Come: Deliverance, které nyní prodalo přes dva miliony kopií, bylo velkým úspěchem již od svého vydání před právě jedním rokem. Těším se na další spolupráci se zakladateli studia, kteří budou v následujících letech nadále pokračovat na svých pozicích s velkou kreativní svobodou.”
Ze strany Warhorse Studios reagoval CEO Martin Frývalský slovy: “Stát se součástí rodiny THQ Nordic je důležitým milníkem pro naše studio. Začínali jsme jako malý start-up s hrstkou zaměstnanců, kteří byli dostatečně nadšení, aby s námi skočili do takto náročného projektu. Schopnosti našich zaměstnanců, důvěra a podpora našeho hlavního investora a vášeň našich fanoušků, kteří podporovali vývoj Kingdom Come: Deliverance skrze kickstarterovou kampaň, nám umožnili rozrůst se na mezinárodní úroveň. Věříme, že podpora THQ Nordic nám poskytne ještě něco navíc pro tvorbu poutavých her pro naše zákazníky a posuneme dál i současné hranice herního průmyslu.”