Tomáš Plch o tvorbě vlastní umělé inteligenci v Kingdom Come: Deliverance
České herní studio, které dokázalo na Kickstarteru získat 36 miliónů korun pro svou novou RPG pecku Kingdom Come: Deliverance. Tak vnímá většina lidí Warhorse. Vydali jsme se proto přímo do studia a promluvili jsme si s hlavním představitelem Danem Vávrou.
Ve druhém dnešním rozhovoru však nahlédneme pod pokličku umělé inteligence hry, kterou nás provedl Tomáš Plch, šéf týmu AI ve Warhorse. Umělá inteligence by totiž měla v připravované hře přinést hráčům naprosto nevšední zážitek.
Pokud půjde všechno podle plánu, jednotlivé postavy ve hře budou mít vlastní "život", který se během hry přizpůsobí změnám. "Pokud Pepa hrával s Frantou karty v hospodě a Franta večer nepřijde, protože ho hráč zabil, Franta nebude hrát s prázdným místem, ale sežene si jiného parťáka. Nebo si dejme tomu dá víc piv a opije se, protože se bude nudit," dává příklad reakce postav na změny Tomáš Plch. "To bychom chtěli, aby byl svět dynamický a plastický. Na druhou stranu se to může na v mnoha situacích zvrtnout. Pokud hráč pozabíjí celou vesnici, tak co s tím?" dodává.
Umělou inteligenci by měla mít i zvířata včetně denního cyklu. Ve hře tak najdeme noční a denní zvěř, kterou třeba nepotkáte během jejich spánku. Celý svět tak klade velký důraz na realističnost a současně na to, aby jednotlivé NPC postavy a zvířata dávaly v prostředí smysl. Zemědělci se budou chovat jinak za různého počasí a lovec nepůjde do lesa lovit za tmy. Postavy také budou reagovat na předměty a v nich ukryté kusy informací.
Vlastní