10. 2. 2015 - 13:06https://cdr.cz/clanek/tvurce-braidu-utratil-vsechny-penize-za-vyvoj-nove-hry-ktera-stale-neni-hotova/diskuseBraid byl skvělý a toto vypadá hodně lákavě.
Shut up and take my money!https://cdr.cz/clanek/tvurce-braidu-utratil-vsechny-penize-za-vyvoj-nove-hry-ktera-stale-neni-hotova/diskuse#comment-763302
+
Mě vždycky zajímalo a doteď to nevím, jako může jeden člověk udělat celou hru sám? Osobně jsem vývojář, takže bych ji zvládl naprogramovat, ale už bych nezvládl udělat kompletní grafiku, hudbu, zvuky, scénář, design úrovní, atd. Jo a pominu to, že nevím za co bych žil, kdybych nechodil do práce. Takže pokud někdo zvádne udělat všechno sám a nemá žádného sponzora (bohaté rodiče, prosperující firmu, ...)´, pak si zaslouží obdiv.
+1
-15
-1
Je komentář přínosný?
Mě vždycky zajímalo a doteď
Miroslav Jasso https://cdr.cz/profil/mighty-morpheus
10. 2. 2015 - 13:25https://cdr.cz/clanek/tvurce-braidu-utratil-vsechny-penize-za-vyvoj-nove-hry-ktera-stale-neni-hotova/diskuseMě vždycky zajímalo a doteď to nevím, jako může jeden člověk udělat celou hru sám? Osobně jsem vývojář, takže bych ji zvládl naprogramovat, ale už bych nezvládl udělat kompletní grafiku, hudbu, zvuky, scénář, design úrovní, atd. Jo a pominu to, že nevím za co bych žil, kdybych nechodil do práce. Takže pokud někdo zvádne udělat všechno sám a nemá žádného sponzora (bohaté rodiče, prosperující firmu, ...)´, pak si zaslouží obdiv.https://cdr.cz/clanek/tvurce-braidu-utratil-vsechny-penize-za-vyvoj-nove-hry-ktera-stale-neni-hotova/diskuse#comment-763314
+
10. 2. 2015 - 14:18https://cdr.cz/clanek/tvurce-braidu-utratil-vsechny-penize-za-vyvoj-nove-hry-ktera-stale-neni-hotova/diskuseNedělá vše sám. Má armádu pomocníků ;-)
http://the-witness.net/news/team/https://cdr.cz/clanek/tvurce-braidu-utratil-vsechny-penize-za-vyvoj-nove-hry-ktera-stale-neni-hotova/diskuse#comment-763330
+
Ano, jak bylo zmíněno, tak mají externisty, kteří dělají třeba jenom sprity nebo zvuky. Na The Witness pracuje konkrétně tým vedený Blowem. Třeba Braida naprogramoval a nadesignoval sám a grafiku a soundtrack mu dodával další tvůrce.
Pokud se člověk podívá na jiné indie hry (Super Meat Boy, FEZ, Hotline Miami) a na jejich vývojáře během vývoje, tak je vidět, že je prostě ten čas strávený nad tvorbou hodně poznamená. Dá se to udělat v malém počtu, ale pak tím trpí sociální život i zdraví. Jinak ani oni nemají sponzora, ale prostě to udělají jako teď Blow, půjčí si. Pak je hezké, když se zadaří a prodávají se desetitisíce kusů, v opačném případě jdou tvůrci do bankrotu. Jde o velký risk, bohužel.
+1
+12
-1
Je komentář přínosný?
Ano, jak bylo zmíněno, tak
Michal Klacik https://cdr.cz/autor/michal-klacik
10. 2. 2015 - 17:23https://cdr.cz/clanek/tvurce-braidu-utratil-vsechny-penize-za-vyvoj-nove-hry-ktera-stale-neni-hotova/diskuseAno, jak bylo zmíněno, tak mají externisty, kteří dělají třeba jenom sprity nebo zvuky. Na The Witness pracuje konkrétně tým vedený Blowem. Třeba Braida naprogramoval a nadesignoval sám a grafiku a soundtrack mu dodával další tvůrce.
Pokud se člověk podívá na jiné indie hry (Super Meat Boy, FEZ, Hotline Miami) a na jejich vývojáře během vývoje, tak je vidět, že je prostě ten čas strávený nad tvorbou hodně poznamená. Dá se to udělat v malém počtu, ale pak tím trpí sociální život i zdraví. Jinak ani oni nemají sponzora, ale prostě to udělají jako teď Blow, půjčí si. Pak je hezké, když se zadaří a prodávají se desetitisíce kusů, v opačném případě jdou tvůrci do bankrotu. Jde o velký risk, bohužel.https://cdr.cz/clanek/tvurce-braidu-utratil-vsechny-penize-za-vyvoj-nove-hry-ktera-stale-neni-hotova/diskuse#comment-763398
+
K tomu tematu doporucuju dokument Indie Game: The Movie(http://buy.indiegamethemovie.com/). Je to dokument o vyvoji Braid, Fez a Super Meat Boy.
+1
+14
-1
Je komentář přínosný?
K tomu tematu doporucuju
sarlej https://cdr.cz/profil/sarlej01
11. 2. 2015 - 09:59https://cdr.cz/clanek/tvurce-braidu-utratil-vsechny-penize-za-vyvoj-nove-hry-ktera-stale-neni-hotova/diskuseK tomu tematu doporucuju dokument Indie Game: The Movie(http://buy.indiegamethemovie.com/). Je to dokument o vyvoji Braid, Fez a Super Meat Boy. https://cdr.cz/clanek/tvurce-braidu-utratil-vsechny-penize-za-vyvoj-nove-hry-ktera-stale-neni-hotova/diskuse#comment-763512
+
Braid byl skvělý a toto vypadá hodně lákavě.
Shut up and take my money!
Mě vždycky zajímalo a doteď to nevím, jako může jeden člověk udělat celou hru sám? Osobně jsem vývojář, takže bych ji zvládl naprogramovat, ale už bych nezvládl udělat kompletní grafiku, hudbu, zvuky, scénář, design úrovní, atd. Jo a pominu to, že nevím za co bych žil, kdybych nechodil do práce. Takže pokud někdo zvádne udělat všechno sám a nemá žádného sponzora (bohaté rodiče, prosperující firmu, ...)´, pak si zaslouží obdiv.
Nedělá vše sám. Má armádu pomocníků ;-)
http://the-witness.net/news/team/
Ano, jak bylo zmíněno, tak mají externisty, kteří dělají třeba jenom sprity nebo zvuky. Na The Witness pracuje konkrétně tým vedený Blowem. Třeba Braida naprogramoval a nadesignoval sám a grafiku a soundtrack mu dodával další tvůrce.
Pokud se člověk podívá na jiné indie hry (Super Meat Boy, FEZ, Hotline Miami) a na jejich vývojáře během vývoje, tak je vidět, že je prostě ten čas strávený nad tvorbou hodně poznamená. Dá se to udělat v malém počtu, ale pak tím trpí sociální život i zdraví. Jinak ani oni nemají sponzora, ale prostě to udělají jako teď Blow, půjčí si. Pak je hezké, když se zadaří a prodávají se desetitisíce kusů, v opačném případě jdou tvůrci do bankrotu. Jde o velký risk, bohužel.
K tomu tematu doporucuju dokument Indie Game: The Movie(http://buy.indiegamethemovie.com/). Je to dokument o vyvoji Braid, Fez a Super Meat Boy.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.