Tvůrci Dex se pouštějí do VR nadpřirozena s Ghost Theory
Se jménem studia Dreadlocks se v nedávné době začala nést i jedna velmi smutná zpráva, a to úmrtí Jana Jirkovského, hlavního designéra hry Dex. Významný pro českou herní scénu se stal i díky mnoha jiným zásluhám, my ale pouze dodáme, že jako hlavní organizátor pořádal Game Developers Session v letech 2011 a 2012. Tímto bychom chtěli vyjádřit upřímnou soustrast všem blízkým pana Jirkovského.
Pochmurnosti bylo ale už dost, pojďme se přesunout k Ghost Theory - dalšímu dílu z dílny Dreadlocks.
Hororový žánr byl vždy žádaný; lidi se zkrátka (z nějakého důvodu) chtějí bát a obzvláště minulý rok byl pro tento žánr plodný. Zmíníme např. Until Dawn a Soma. Podmínky pro Ghost Theory jsou tedy zatím docela příznivé. Ovšem na rozdíl od klasických hororových titulů, v Ghost Theory před duchy nebude utíkat, ani je nebudete střílet laserovými vysavači, namísto toho je budete totiž stopovat.
Titul se na Kickstarteru představuje spíše jako detektivní hra zaměřená na důkladnost, opatrnost a obezřetnost. Ve hře se ujmete role hrdinky Barbary, která po paranormálním, traumatickém zážitku z dětství zdědila dar, díky němuž může nahlížet do světa zesnulých. Ten samozřejmě nevyužívá jen k podvádění při testech z dějepisu, ale také při vedení speciálního, tajného univerzitního programu zaměřeného na zkoumání abnormálna.
Takoví duchové jsou ovšem velmi nerudný druh, a čím více se jim tedy budete blížit na stopu, tím více se vůči vám budou chovat agresivněji a tím více se snažit vám bránit v postupu. Aby to ale bylo fér, máte dostupné cesty, kterými se duchovské agresi bránit - například zavřít oči.
Celý zážitek je budovaný pro VR, vývojáři ovšem slibují, že hra bude normálně hratelná i přes klasickou obrazovku. Projekt je právě teď na Kicksterteru a zbývá mu 23 dní do dokončení.