U iPhone 6s/6s Plus “zamrzá" při změně času stav baterie. Apple slibuje opravu
Apple při výrobě iPhone 6s/6s Plus použil vždy stejné čipy. Jedny však byly vyrobené společností Samsung a druhé společností TSMC (Taiwan Semiconductor Manufacturing Co.). Ohledem zpátky, během prvních měsíců, kdy byly telefony v prodeji, uživatelé zaznamenali, že iPhony s čipem od TSMC vydrží nabité o něco déle. Apple to tehdy okomentoval tím, že všechny čipy prochází důkladnou kontrolou, kde se tolerují minimální odchylky, a že uživatelé nejsou schopni přesně určit, jak rychle se telefon vybije, protože vše se odvíjí od konkrétní používání daného telefonu. Navíc přes to všechno, i tak byl naměřený rozdíl v rozmezí 2 - 3 %, což je u zařízení jako je smartphone opravdu zanedbatelné.
Nyní však Apple stojí před větším problémem. Uživatelé, kteří hodně cestují - respektive mění časová pásma či si ručně přenastavují čas, si totiž stěžují na zamrzlý stav baterie. (Pokud například je telefon nabitý na 80 % a po 12hodinovém letu se zkontroluje jeho stav, je stále stejný.)
Apple slibuje, jak je u něj zvykem, nápravu během následujících updatů iOS. V jaké verzi však již oprava bude, zatím není známo. Vzhledem k tomu, že iOS 9.3 je již v betaverzi u vývojářů, dočkáme se opravy s největší pravděpodobností nejdříve až v iOS 9.4, ne-li až 9.5. (Ze zkušenosti: opravy prázdného kontaktního listu se uživatelé iPhonu 6/6 Plus také dočkali až ve druhém updatu 9.2.)
Pokud jste se s tímto problémem osobně setkali, Apple má prozatímní řešení, které spočívá v následujícím. Restartovat telefon a po opětovném zapnutí přejít do Nastavení > Obecné > Datum a čas > a zde zkontrolovat, zda máte povoleno "Nastavit automaticky". Pokud tomu tak není, doporučuje se povolit právě volba "Nastavit automaticky" a poté ještě jednou restartovat.
Pokud by i přes to problém setrval, radí Apple uživatelům zajít do Apple Care Centra (v ČR: iStyle, iWant atp.), kde by vám měli s problémem pomoci. A nebo zkrátka počkat na opravný update v podobě novější verze iOS.