CDR.cz - Vybráno z IT

Diskuse k Ubisoftu uniklo oznámení The Division 2. Můžeme jej očekávat na Playstation 5?

Jako když comunity manager na pravidelném State of the Game pozve managera vývoje Division a ten řekne že se chtějí s komunitou podělit o informaci že vyvíjí sequel Division je únik informací?

Mimochodem to že je Division 2 ve vývoji je veřejné tajemství již delší dobu, stačí se kouknout na stránky studia Massive a na jejich nabídky práce. Pozice na Division se stále otevírají a je jich cca stejně jako na připravovaného Avatara. Těch pozic je otevíraných příliš mnoho a na takové pozice, které u již existující hry není potřeba.

Když se přičtou problémy které v Division 1 existují a důvod proč je nelze snadno odstranit, tak si každý kloudný člověk dal dohromady všechno info a nic jiného než sequel nepřichází v úvahu, nový content pro Division 1 nevyřeší její problémy, přepsání hry od základu může. To potvrdili právě i zástupci Massive, kdy jasně řekli že sequel byla nejlepší cesta jak s division pokračovat.

Problémy Division v článku nejsou ty skutečné problémy.

Dnes má Division obrovské množství obsahu, ano repetetivnost tam samozřejmě je, ale přesně o tom jsou looter hry. Pořád dokola a doufat v lepší dropy.

Velký odliv hráčů byl kvůli bugům v začátku a také kvůli nepochopení žánru. Hodně hráčů vidělo a stále v Division vidí střílečku, jenže střílečka je to až to poslední, Division je RPG hra a ve srovnání třeba s Warframe nebo Destiny má dost komplexní systém vybavení a zbraní. To také dělá poměrně imbalance mezi různou výbavou což třeba zmíněné Destiny nemusí řešit protože výbava je v podstatě stejná pro všechny. Další problém jsou problémy s netcode, což je nejvýraznější problém v PvP. Netcode je jednoznačně jeden z velkých důvodů proč Division 2 a ne rozšíření jedničky. Změna netcode znamená v podstatě napsat novou hru.

Nicméně 20 milionů hráčů je jistě velký úspěch, hlavně pak průměrné časy které hráči tráví ve hře. Předminulý týden padlo že za poslední tři měsíce byl průměrný čas strávený hráčem ve hře cca 3h denně. V division navíc existuje velký počet hráčů kteří se hrou strávili tisíce hodin. Sám jsem téměř na 3000 a to jsem začal hrát až s Patchem 1.3.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Je ale zvlastne, ze ludia nemali problem pochopit zaner Borderlands. Tiez je to primarne RPG hra, ale aj strielacka z "first person perspective". A znacka je to megauspesna.

Napr. ludia v mojom okoli miluju Borderlands 2 (podla vsetkych je to skvela hra), ale Division ani nehrali

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Problém je v tom že Division nese značku Tom Clancy, což si lidé spojují s realistickými střílečkami (v rámci možností, ty hry nehraju, tak prosím s rezervou), sednou si k Division a zjistí že do nepřítele musí vystřílet půlku zásobníku do hlavy, aby ho dal k zemi, NPC jsou bullet spongy a na to nejsou zvyklí a nebaví je to. V začátcích ty NPC vydržely fakt hodně a nejhorší to bylo v létě 2016, kdy vyšel patch 1.3. Tam i s dobrou výbavou na nejvyšších obtížnostech člověk nemohl počítat 1-2 rány do hlavy aby někoho zabil ale o několika zásobnících. Další fakt je to že obtížnost v kooperaci - tedy v týmové hře - roste tím, že se navyšuje tuhost nepřátel, tzn ještě více spongy než když hraje člověk sám. To se sice dost upravilo s patchem 1.4, kterého se většina lidí včas nedočkala. Stále je to spongy, ale vydrží výrazně méně než dřív.

Je to ale logické, RPG hry mají často spongy nepřátele a právě schopnosti/vybavení umožňuje s ty nepřátele likvidovat efektivněji.

A tady jsme zase u specifika division. Srovnejme si to třeba s těmi Borderlands nebo Destiny. Tam jsou nepřátelé také spongy a někdy z toho dokonce Division může vyjít vítězně, ale někde vevnitř nám to u nějakých emzáků a různých potvor nevadí, kdežto když střílíme do člověka - v Division bojujeme jen s lidmi - tak je to jiné a očekáváme že po jedné, dvou ranách bude mrtvý.

Borderlands, Destiny nebo i Warframe jsou duchem podobné hry jako Division ale ani jedna z nich nemá tak propracované možnosti ovlivnit bojový výkon postavy tak jako Division, dovednosti, gear a zbraně nabízejí výrazně více možností než zmíněné hry a hráč se v tom jednoduše ztratí, ono jen spočítat si volovinu jako DMG neumí spousta veteránů s 1000+ hidnami ve hře.

Long story short.

Tom Clancy značka evokuje realistickou střílečku, to co Division není
Když člověk pochopí žánr Division, stále mu může přijít divné že člověk po jedné ráně sniperkou do hlavy nejde k zemi, kdežto do nějaké potvory bude klidně střílet celý den aby ji zabil a bude s tím ok.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Btw downgrade grafiky... Z technického pohledu k žádnému downgrade nedošlo. Vše co bylo slíbeno ve hře skutečně je, Snowdrop engine to podporuje, co se změnilo je akorát úroveň kvality jednotlivých efektů. Například procedurální destrukce není tak podrobná, dynamika světel není tak výrazná nebo je aplikována v menší míře, výrazně se snížila úroveň reflexí.

Samo že hráči to chápou jako downgrade, ale ve skutečnosti je to přesně to po čem volají - optimalizace. Protože když už objektivně nejde napsat kód efektivněji a efekty v dané kvalitě vyžadují stále více výkonu než lze rozumně mít, tak se musí snížit požadavky na výsledek. Tohle je na denním pořádku při vývoji v podstatě jakékoli aplikace. Můžete říct klientovi, kup si server za 100 mega a budeš mít reporty v reálném čase, nebo nemusíš připlatit ani korunu ale na takhle podrpobný report si počkáš dva dny. Výsledek je že dostane report v reálném čase ale nebude zdaleka obsahovat vše co chtěl, nebo nebude vytvořen nad aktuálními daty ale třeba nad agregovanými daty starými několik hodin. Tzn bude poskytovat podobné ale ne identické informace.

Division běží i na plečkách a vypadá obstojně, stejně tak v maximálních nastaveních a FHD rozlišení nestačí ani GTX1080 (tzn ultra + to co je i v ultra vypnuto, například HFTS stíny, které byly připraveny právě pro Division a mají HW akceleraci na posledních generacích NV karet, antialiasing, 100% rendering resolutin, 100% draw distance atp).

Kdyby hra měla vypadat jako v úvodních trailerech, tak bychom pro FHD@60FPS potřebovali určitě víc než jednu 1080Ti/TitanXp.

Pro jistotu pokud píšu o FPS, myslím minima, nikoli průměry. Division běžící v průměru 80FPS umí v extrému klesnout hluboko pod 60FPS, tím hluboko myslím blízko k hranici 40 FPS v případě kdy koncentrují nejnáročnější efekty na jedné scéně - dynamické světla, volumetric lighting, particle system kdy je vše aplikováno v podstatě na celý obraz. Krásně je to vidět už v itengrovaném benchmakru, kde kamera projíždí dýmem z hořícího auta - největší propad FPS.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Dokud bude na E3 odhalován jakýkoliv titul ve stavu, ve kterém nemůže vyjít, a výsledný produkt bude vypadat hůře, jde o downgrade grafiky, bez ohledu na důvody, jakkoliv pochopitelné. Zašel bych až ke slovům falešná reklama, protože The Division si získalo velkou pozornost právě díky neuvěřitelné grafice, ale tak mohou být vnímány i Cinematic Trailery, které naopak sleduji rád. Tam ale vím, na co se dívám, narozdíl od Gameplay Revealů, které podsouvají divákovi, že takhle hra vypadá.
Chápu problémy, že hardware na takové efekty nemusí dostačovat, ale pak se nemá takový titul prezentovat ve stavu, kterého nikdy docílí. Bohužel by ale pak okolo odhalení nebyl takový mediální boom, mainstream slyší na grafiku.
The Division mě osobně také bavilo, nahrál jsem okolo 150 hodin. Přemýšlím, že hru zkusím nyní, 2 roky po vydání. Železo mám silnější a hra se dočkala nového a zajímavějšího obsahu, než nabízela po vydání :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Z vizuálního pohledu se ta grafika opravdu pohoršila, ale technicky zůstala.

Jinak vřele doporučuji vyzkoušet, po patchi 1.8 se hra opět těší velké oblibě a v průběhu globálních událostí hru hrálo kolem půl milionu unikátních hráčů. Jinak 150 hodin je taková začátečnická hodnota, sám bez těch cca 150 hodin atakuji hodnotu 3000. Dle jednoho z posledních State of the Game za poslední čtvrtrok byl průměrný denní herní čas 3 hodiny na hlavu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.