V Koreji jezdí autobusy "poháněné silnicí"
Dopravní systém v korejském městě Kumi je od dnešního dne doplněn o dva elektrické autobusy, které čerpají energii ze silnice. Je to poslední krok ve vývoji Korejského institutu vědy a techniky (KAIST) na projektu On-line Electric Vehicle neboli OLEV, jehož obsahem jsou bezdrátově poháněné dopravní prostředky.
Institut KAIST (Korea Advanced Institute of Science and Technology) tuto technologii testuje už od roku 2011. Smyslem elektrického pohonného systému OLEV jsou elektrické kabely umístěné přímo v asfaltu, které poskytují dostatečně velkou energii k tomu, aby se autobus mohl pohybovat po povrchu vozovky. Vodiče jsou umístěny přibližně patnáct centimetrů pod zemí, přičemž pro vložení kabelů je zapotřebí upravit pouze 5 až 15 procent původní vozovky. Maximální efektivita přenosu je 85 procent. Bezdrátový přenos energie na frekvenci 20 kHz zvládá dodávat konstantní výkon 100 kW, což znamená 136 koňských sil. Tento výkon je dostatečný také pro pohon vysokokapacitních vlaků, trolejbusů, tramvají nebo nákladních automobilů.
Autobus je vybaven baterií, která na rozdíl od elektromobilu nemusí být až tak velká. Dobíjí se v průběhu jízdy, ale také pokud autobus pouze stojí na silnici. Sběr energie probíhá přes dvaceticentimetrovou mezeru mezi vozovkou a spodní částí vozu. Elektromagnetické pole splňuje všechny platné mezinárodní bezpečnostní standardy.
Kumi je průmyslové město v Jižní Koreji v provincii Severní Kjongsang. Přes 1700 firem zde zaměstnává více než 80 000 zaměstnanců. Mimo jiné zde najdeme továrny společností Samsung Electronics a LG Electronics. Nové autobusy OLEV budou projíždět centrem města od vlakového nádraží až do čtvrti In-dong. Celková délka trasy činí 24 kilometrů.