CDR.cz - Vybráno z IT

V novém Just Cause 4 ovládnete novou zbraň – tornáda

Rico Rodriguez, postrach všech diktátorských režimů, se vrací, aby čelil docela nové hrozbě: silnému větru… a nejmocnější soukromé armádě na světě.

Problémem bláznivých open-world sérií je, že jednou narazí na svůj strop, kdy už není kam s šílenostmi pokračovat. U Just Cause šlo sledovat postupný vývoj směřující od prostého přitahovacího lana k wingsuitům a jetpackům. Co by tedy mohlo vyzdvihnout celou šílenost o úroveň výš? Tornáda, odpovědělo Just Cause 4.

Informace o čtvrtém díle prosákly sice už před konferencí, ale až po ní máme po ruce i oficiální upoutávku, která (kromě našich důvěrně známých) prezentuje i extrémní přírodní podmínky, kterých budeme moci zneužít ve svůj prospěch, lépe řečeno cizí neprospěch. Krom zatím nejvíc zmiňovaného tornáda by jimi měly být i písečné bouře, obyčejné bouře, hromy a blesky apod.

Klasický recept s ingrediencemi explozí, širokou škálou zbraní a vozidel, exotické oblasti (tentokrát v Soli, fiktivní zemi v Jižní Americe) však obohatí i nové vlastnosti Ricova přitahovacího lanka – nyní může po vzoru Metal Gear Solid V: Phantom Pain také vynášet lidi (nebo cokoliv) vzhůru do oblak.

Chvály se od vývojářů dostává i novostaré hrozbě, které bude Rico čelit: soukromé armádě Black Hand. Každý z vojáků by měl mít speciální schopnost vynucující konkrétní taktiky, boje by tím měly přestat být jednotvárné a záviset na tvůrčí představivosti hráče. 

Just Cause 3 jsme si v redakci sice užili, ale ony šílenosti nás brzy přestaly bavit. Abyste si totiž hru dokázali skutečně užít, musíte se spoléhat čistě na svoji představivost a míru kreativity. Létání s helikoptérou a sestřelování soch diktátora je sice zábava, která ale velmi rychle přejde. Doufejme, že se Just Cause 4 bude tohoto problému vyvarovat a nabídne samo něco poutavějšího, než aby nechávalo všechnu práci na hráčích. 

Titul vyjde už tento rok 4. prosince na PC, Xbox One a PlayStation 4.

Pavel Vevera

Členem redakce inGamer.cz byl od samotného založení v roce 2012. Původně působil jako multisekční redaktor, přispívající jak články, tak video tvorbou, nakonec se však ustálil na textech. Jako externista od 1. ledna 2014 pokračuje v rámci herní rubriky CDR.cz, kam se redakce i část obsahu inGameru přesunula.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku V novém Just Cause 4 ovládnete novou zbraň – tornáda

Žádné komentáře.