V poválečném americkém veteránovi bije srdce z Tesly Model S
Když byste někde spatřili starou dobrou americkou klasiku Mercury Coupe, který pochází z poválečného roku 1949, jistě by vás ani nenapadlo, že by takový veterán mohl mít ve svých útrobách nejnovější technologie. Jeho spalovací motor se spotřebou „krásných“ necelých 17 litrů na sto kilometrů totiž vystřídal nejnovější elektromotor.
Za touto změnou stojí společnost Icon, která se obecně věnuje renovaci klasických automobilů. I když konkrétně v tomto případě nešlo ani tak o renovaci, protože kapota zůstala původní a bez oprav, interiér byl zrenovován.
Další novou součástí staré klasiky byl podvozek, za kterým stojí společnost Art Morrison Enterprises. Nejvíce změn zaznamenal ovšem motor, který byl naprosto nahrazen ze spalovacího na dvojici elektromotorů s celkovým výkonem 400 koní a točivým momentem 640 Nm. Icon zabudoval tyto elektromotory do podvozku v místech, kde se původně nacházela převodovka.
Veškerá elektrická energie je pak akumulována v bateriích, které původně pocházejí z Tesly Model S s kapacitou 85 kWh. Tyto velké baterie pak mají na svědomí dojezd, který činí 250 – 320 kilometrů. Dobití těchto baterií pak lze za pomoci dvou klasických typů nabíječek – konkrétně CHAdeMO vpředu a místo palivové nádrže lze nalézt Tesla Supercharger. Tento unikát dostal jméno Mercury EV Derelict a byl pro významného klienta Iconu vyroben na zakázku.