V Tokiu se otevře první kavárna s robotickou obsluhou
Roboti jsou v dnešní době, na rozdíl od Čapkova RUR, skutečně čím dál větší součástí našich životů a mnohdy si to ani neuvědomujeme. Japonská společnost Softbank Robotics, která se sama označuje za přední společnost zabývající se robotiku, veřejně oznámila, že pracuje na kavárně v hlavním městě Japonska, která bude zčásti personálně vybavena humanoidním robotem Pepperem.
Jméno humanoida ponese i název kavárny, Pepper Parlor, a měla by zaměstnávat jak lidi, tak humanoidy, kteří by měli ruku v ruce spolu obsluhovat klientelu. Podle společnosti je cílem vytvořit společný prostor, kde si lidé budou moci na vlastní kůži vyzkoušet soužití mezi lidmi a roboty a vychutnat si krásu technologické evoluce i nádech budoucnosti.
„Chceme vyrábět roboty nejen pro pohodlí a efektivitu, ale také pro rozšiřování možností lidí a přinášení štěstí,“ prohlásil mluvčí spoelčnosti Softbank Robotics. Nabídka nově vznikající kavárny se bude opírat především o wafle. Další ingredience pak budou vybrány v závislosti na zemi, ve které bude kavárna, po její expanzi, působit. Slavnostní otevření by mělo proběhnout zhruba za rok a do té doby se bude Pepper zdokonalovat jako pracovník na letištích, v bankách, na univerzitách či v samoobsluhách.
Pepper není žádný nováček, což dosvědčuje i fakt, že při jeho uvedení na trh v roce 2015, kdy bylo trhu nabídnuto 1 000 humanoidů s emocionální inteligencí, byly vyprodáni za méně než minutu. Dá se předpokládat, že zkušenost z této kavárny neocení jen příznivci technologií, ale i široká veřejnost, protože se jedná o emocionálně vyspělé roboty a nikoliv jen hromadu plechu. Pepper tak hosty uvítá, usadí, objedná, donese jídlo a v případě potřeby je schopen i zatancovat.