Víte, že existovalo Nintendo Playstation? Byl zprovozněn prototyp z 90. let
Na CES 1991 oznámilo Sony přípravy zbrusu nové konzole, na které spolupracovalo s tehdy spřátelenou společností Nintendo. Jelikož se psal rok, kdy herní scéna ještě žádný Playstation neznala, je název Nintendo Playstation v nadpise drobet zavádějící. Konzole samotná navíc nebyla nikdy oficiálně představena, a tak postrádá i své pravé jméno.
O den později po tehdejším CES 1991 ovšem ohlásilo Nintendo změnu plánů a obrátilo se s nabídnou spolupráce na firmu Philips. Hybridní systém byl zrušen a zapomenut. V roce 1994 vyšel první skutečný Playstation, který soupeřil s Nintendo SNES a pozdějším Nintendo 64.
Původní spolupráce ovšem měla představit zařízení schopné přehrávat SNES cartridge i CD-ROM. Ačkoliv se na internetu daly naleznout fotografie prototypu, nikdo zřejmě netušil, že bude jednoho dne nalezen, ba dokonce zprovozněn.
Objev učinil Terry Diebold již v roce 2015, který našel prototyp v krabici bývalého kolegy jeho otce po bankrotu bankovní společnosti Advanta Corporation. Po několika měsících se zařízení podařilo spustit a přehrát některé SNES cartridge. Mechanika ovšem nebyla funkční a specifikace zařízení neumožňovaly přehrávat Playstation tituly.
Úkol pro modera
Terry Diebolds se v roce 2016 sešel na festivalu Midwest Gaming Classic se známým moderem Benjaminem Heckem, který je v herní komunitě znám pro své experimenty s Xbox 360 a Playstation 3 – které například předělal do podobny přenosného a kompaktního laptopu.
Pro Hecka bylo kompletní zprovoznění prototypu Nintendo/Playstation výzvou. Vyjma běžné údržby, výměny kondenzátorů a vadných součástek, se zaměřil na komunikaci mezi mechanikou a samotnou konzolí. Problém spočíval v nefunkčnosti konvertoru z digitálu na analog a reverzním inženýrství jednoho čipu.
Konzoli se mu podařilo zcela opravit a otestovat na komunitním výtvoru vyvinutém konzoli na míru. Nyní je prototyp plně funkční, alespoň v rámci vlastních možností, jelikož stále neexistuje způsob, jak přehrávat pravé Playstation tituly. Specifikace prototypu neodpovídají hardwaru Playstationu z roku 1994, a tak je nutné se spolehnout jedině na emulované hry.