CDR.cz - Vybráno z IT

Diskuse k Vyšlo Kingdom Come: Deliverance, nejdražší česká hra historie. Jaké jsou dojmy?

Ta hra je průměrná. Animace postav jsou snad horší než v ME:A, grafika taky dost mimo.

https://www.kingdomcomerpg.com/file/edee/2016/03/archery.jpg stromy v pozadí je asi joke. Takhle vypadaly stromy ve hrách před 15 lety. Textura pěšinky je dobrá pro hru starou 10 let. Plot před postavou postrádá hloubku, celé mi to přijde hodně ploché, žádná teselace, možnáí troška bumpmappingu, žádná ambientní okluze o contact shadows si to může nechat zdát. Technicky je ta grafika horší než několik let staré tituly. Nevím jestli je to výsledek optimalizací výkonu nebo optimalizací nákladů na vývoj. Možná kombinace obého. Protože ta odfláklá grafika je jen důsledek snižování HW nároků nebo totální ignorace.

V max nastavení a FHD 1060 neuchodí na 60FPS, má dropy až na low 40. Takže snad 1080 to ve FHD už dá bez ztráty kytičky, což je takový dnešní standard ale hry většinou umí víc. V 4k to ale ani 1080Ti neutáhne na 30FPS minima. Tak nevím. Ve FHD očkávaný výkon, v 4k podprůměrný... výsledek je ale jen průměrný.

Dojmy jsou tedy smíšené. Kdybych tu hru měl, už by byla refundovaná. Až to bude někdy za pár € ve výprodeji, tak to zvážím.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

A co treba neco jako 'herni zazitek', to by nebyl duvod, proc si clovek kupuje hry? ;) Drive byl vizual her ve srovani s dnesnimi priserny, presto byly hry vice zabavne.

Osobne radeji dam plny balik za hru, jejiz grafika jde klidne par let zpatky, nebudou tam mikrotransakce a jine vymezenosti jak z toho vytriskat co nejvetsi prachy, kdyz mne ta hra bude bavit.
Coz netvrdim, ze tahle hra je, ale kazdopadne prvni recenze, kterou jsem na to dneska cetl, tak byla s vyjimkou souboju, veskrze pozitivni.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Ano a u mě k hernímu zážitku patří i zpracování. U hry jsem se vždy bavil, pokud ne, tak jsem ji nehrál a už i v době osmibitů si člověk mohl vybrat hru graficky vydařenou nebo nedotaženou.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Proste to neni hra pro Tebe a to je cely ;) Svoje hrace podle ohlasu, ktere jsou zatim dost dobre, na to kolik tam stejne bude jeste bugu. Ja do toho nejspis taky pujdu, jen co ta cena bde trochu rozumnejsi. Obzivli stredovek je jendoduse zajimavy a klidne ozelim par veci na grafice.
Je zbytecny to hejtovat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Přesně tak. Koupil jsem teď v akci XCOM2 a k tomu bylo za pár eur staré UFO - to z devadesátého prvního. První otáčím kupodivu to staré - 640x400 (vypadá úžasně na mém 27" 4K monitoru), design stromů ani ničeho jiného mi nevadí, hra je to úplně peckovní. :-) Jediná chyba je, že už vím, jak UFO končí.

Teď ke Kingdom Come - koupil jsem to včera, ze hry mám velmi podobný pocit, jako když jsem sedl poprvé k první Mafii. Něco je úplně super - konečně třeba (po hodině hraní) souboje, kde nejde o to mačkat jedno - dvě tlačítka a mít příslušný level. Taky mi přijde hodně slibný příběh, na kterém tady ta hra bude určitě stát. Například jenom taková blbost - vojáci u hradní stráže jsou stejně staří kluci - kámoši, v hospodě dělá moje (Jindřichova) mladá. Nebo když dostanu naklepáno, jdu si to "vyléčit" potupně za mamkou. Představte si něco takového ve Skyrimu - haha. Taky mi přijde celkem unikátní "first person" kamera, která je úplně jiný level, než jinde, s okolním světem člověk opravdu reaguje. Některé body z Vávrovy kritiky Skyrimu mu sice můžeme oprávněně vmést do tváře, na druhou stranu jde vidět, že to myslel vážně a takových 90% z těch vyčítaných chyb u "své" hry vyřešil nebo udělal jinak.

Trochu mi chybí "koridorovitost" Mafie, hra nevede člověka za ruku a pokud někde něco udělám nějakým způsobem, hra prostě pokračuje dál. V Mafii byl fajn tutoriál, kdežto u KC je třeba popis souboje dost mizerný. Ani by mi nevadilo, že mi Kuneš nařezal, ale v podstatě jsem asi až napopáté pochopil, co mám vlastně jak zmáčknout, abych mu taky dal na budku. Do jaké míry je to záměr zatím nevím (a frustruje mě to), klaním se k tomu, že asi spíš je.

Taky jde vidět ve hře na první pohled dost věcí, které by měly být řešeny lépe - třeba pohyby postav jsou i přes použití motion capture jednoduše divné. Dá se to brát jako stylizace? Možná, spíš ale ne. Tváře jsou taky takové gumové. Celkový výsledek bych se nebál srovnat s první Mafií, což mi na jednu stranu přijde po těch letech divné, na druhou stranu nemyslím, že bych něco takového mafii vyčítal a i u KC to vlastně asi nemá jiný, než estetický dopad.

Co se týká výkonu, jede to celkem dobře. 2560x1440 na RX570 na "High" celkem v pohodě. Používám freesync, tak nevím, jak moc to padá pod 60FPS, ale jde občas vidět, že padá. Jak to pojede na starším železe těžko říct, ale podle mého by měly různé ty 960ky / 4870ky na FHD fungovat. Občas člověk na něco čeká, to je pravda.

Jediné iritující mi přijde (nemožnost) save a autosave.

(BTW: Postavy i v angličtině klejí česky, "do psí díry", "mr*ka" apod.)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hele, pry je k dispozici nejaky mod, ktey umoznuje delat save bez 'placeni'. Tak kdyz tak zkus pohledat :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Počkal bych minimálně pár měsíců, na prvních pár patchů. Finální vezi grafiky jsem neviděl, ani jak to běhá, takže bych nehodnotil. O grafiku se může postarat v budoucnu komunita, všichni víme, že dokáže zázraky.

České hry je třeba podporovat a toto asi nebude takový brak, aby si to zasloužilo úplný bojkot.

Cena 50€ je pochopitelně určena pro pařany a nadšence, co to musí mít první den/půlrok.... Já si klidně rok počkám, až bude za polovic. Ten vývoj ale musí někdo zaplatit, takže to je v pořádku.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

ale ved to je uz zaplatene, vyzbierali na kikstarteri 36 melonov, tak nemali dat 500k libier za blby synf. orchester ale mohli im to spravit nadsenci za par supov doma na syntaku... 1,2M za daberov? to kolko postav je v tej hre, nech nezerem, kazdemu nech daju 1000 libier za nahovorenie 10 viet co tam bude v hre, to mame 1200 postav.. to vazne?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano, dabing je ve třech jazycích a v každém jazyku, co vím, dělalo nějakých padesát dabérů.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Dobry dabing je dulezity, pokud to chces prodavat na zapade a mit uspech.
Na nemeckych webech je nemecky dabing chvaleny (vyjma sync s pohybem ust) a to je dulezite. Spousta hracu na to slysi. To stejne v anglictine.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

http://www.guru3d.com/articles_pages/kingdom_come_deliverance_pc_graphic...
neni to tak hrozny. Chybi tam ale test na nizsi detaily. Podle prilozenych obrazku moc velke rozdily mezi jednotlivyma obtiznostma teda nejsou..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Podporovat české hry? Nerozlišuji národnosti autorů ale kvalitu díla. Pro mě to je propadák hned z jednoho důvodu first person.

Patche? Jasně nějaké chyby se odstraní, ale že by patchi přidali kvalitnější textury, aby objekty byly daleko prostorovější, mělo to pořádné stíny... ale nebudu sázet na něco co doteď autoři nebyli schopni udělat.

A komunita? Co já s ní.3rd kameru do toho neudělají, kvalitní stíny neudělají, 2D stromy asi také nebudou najednou speedtrees nebo jiné, plně 3D.

Za rok po té hře nikdo neštěkne, navíc za rok bude vypadat na poměry nových her ještě hůře. Bohužel retroaktivní hraní her u mě příliš nefunguje, pokud se podívám na tituly někdy z roku 2012, tak je to bída a děs i když v té době to bylo na vrcholu.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Je vtipné, jak Vávra schytává za KCD to samé, co sám vyčítal Skyrimu :D. Vyhledejte si v googlu "100+ důvodů proč Dan Vávra nesnáší TES V: Skyrim". Skutečně se nasmějete.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano, některé body jsou vtipné, ale je potřeba uznat, že drtivou většinu z toho udělal jinak.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

S tím samozřejmě souhlasím. Dá se ale předpokládat, že mu ten výběr někdo strčí pod nos :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

taky se díváš na obrázek z bety, který je 2 roky starý...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

počítám že všichni streameři dnes hráli plnou hru a ne betu, že. Na videích jde vidět naprosto to samé.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jasně, protože nějaké pitomé efekty jako bump mapy a přepálený bloom a kontrast dělají pěknou grafiku.. že jo? :) KCD vypadá hodně dobře a 3D modely, textury jsou naprosto parádní, člověk má chuť ten svět prozkoumávat, nasvětlení je také ok a vypadá přirozeně. Koukni se na většinu AAA produkce, kde jsou rozpočty několikanásobné a kluci neumí vymodelovat ani blbej strom (nový Wolfenstein) nebo to je celé Potěmkinova vesnice (a navíc pěkně hnusná - Call of Duty). Za mě je vizuál parádní.

Animace jsou špatný, ta hra by potřebovala místo motion capture něco jako Euphoria Engine, ale takovou technologii používá jen 1 herní studio..

4K? Koho to zajímá..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Bump mapping je to absolutně nejmenší, mluvím že třeba ta hloupá deska na plotu mohla mít nějakou tu teselaci povrchu a na to mohla být napálená ambientní okluze, když už ne nic lepšího.

To je asi jako Witcher, ten je sice líbivý jako KC ale technicky taky žádná sláva, tam jsou aspoň textury z kterých se dá vytípnout screen s rozlišením 64kx27k pixelů, sice to na GTX1080 trvá típnout asi 10 minut a výsledek je cca 1GB velký JPEG, ale výsledek super.

A jiné hry? Vybírám si grafikcy zajímavé, ten nový Wolfstain je pro mě béčková hra a CoD jsem nikdy neviděl. Těším se ale na Avatara, Pandora v podání Snowdrop enginu... i těch pár prezentačních záběrů v tomhle videu dává jasně vědět, že to zkazit nepůjde.
https://www.youtube.com/watch?v=JrAD-2oAul8

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jako vtip dobré :) Snowdrop - přepálené efekty, nic není vidět, klasika. Division venku je už dávno a vypadá to hnusně, navíc to je koridor.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nehodnotíme zda se to líbí nebo ne, jde o technické řešení.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

He? To technické řešení má vliv na to jak to vypadá :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano má, ale jak jsem psal stylizace je pěkná a když to člověk vidí tak nemůže říct že to je ošklivé, ale není to nic z čeho by si měl sednout na zadek. Být dotažené tyhle detaily, může tomu být jinak

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Uprimne te lituju, ze hodnotis hru podle grafiky a ne podle obsahu. Ale asi jsi jeste mlady, casem nabydes zkusenosti a moudrosti.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano, vypadá to na typickýho mileniála, nic mu není dost dobrý. Hra má nějaký grafický nedostatky a to je zcela jistě výsledkem optimalizace a současným vývojem konzolových verzí. Ale hodnotit kvalitu hry jenom podle grafiky, uf, co by chlapec řekl na takovou pecku jako je třeba Gothic :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To jsou pekne reci ale vzhledem k tomu, ze hru si koupi mozna tak kazdej desatej fotr co kdysi paril Gothica, zatimco vami vysmivani milenialove ji obejdou, tak z hry bude propadak. Vy si tu muzete masturbovat jak jste vyzraly a navic muzete pak fungovat jako poradce. Kdyz o nejake hre reknete jak je super a komu se nelibi, je plytky mamlas, investor pak okamzite zastavi vyvoj a muze se venovat perspektivnejsim projektum.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Komu se nelíbí pouze kvůli hledisku grafiky, navíc na takové vysoké úrovni, je plytký mamlas a očividně si nekoupí skoro nic, protože nic nedosáhne jeho úrovně kvality. Co zmiňujete v poslední větě, se vůbec netýká diskutovaného tématu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já ale tu hru nehodnotím ze stránky stylizace, ale technicky.

Stylizace je naprosto fajn hra je "líbivá", technické provedení je ale výrazně horší a od hry v roce 2018 očekávám něco naprosto jiného.

Konec konců realističtější grafiku chceme všichni, tak proč si nepřiznat že KC prostě možnosti současné herní grafiky nikam neposouvá, což v zásadě ani nemůže protože si WH nepíše vlastní grafický engine, přijde mi ale že ani plně nevyužili možnosti použitého enginu.

A ano grafické provedení hry je pro mne stejně důležité jako příběh a herní principy. Nikdo asi moc rád nepůjde do kina na film, plný speciálních efektů které jsou ale díky rozpočtu či jiným důvodům mizerné kvality. Proto se také snažím hrát hry s maximálními detaily a ideálně i v 4k, který poskytuje vysokou jemnost obrazu, tedy i kvalitu, navíc díky té jemnosti výrazně omezuje shimmering, který jinak člověk dokáže odstranit jen poctivým AA za cenu vysokého výkonu nebo kvalitu redukujícími postprocesingy.

Pro mě tak jak tak KC končí už z prostého first person pohledu následovaného herními mechanizmy, dle toho co jsem zatím měl možnost vidět, tak si člověk musí ve hře vše vydřít, žádný chill po pracovním dni, neexistuje žádná volba obtížnosti v téměř 40 letech fakt nemám potřebu se vystavovat při hraní her výžvám, těch mám dost v běžném životě.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tak nevím, jestli je z čistě obchodního hlediska lepší přinést generickou graficky vypiplanou věc, nebo naopak něco nového. Celkem věřím tomu, že to první je větší sázka na jistotu a taky že to bezvadně funguje. Koneckonců něco takového po Vávrovi vyžadovali ve 2K a proto to tam taky opustil. O to víc si cením, když někdo přijde s jiným přístupem, i když je to nakonec propadák. Pokud jsou i prodeje dobré, tak jednoznačně kudoz.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zatím to dle mě vypadá na komerční propadák. KC je na steamu prodaných jen 100 tisíc kopií a na to že to je novinka tak se ani tolik nehraje. Aktuálně je to podobně hraná hra jako GTA V, který je už ale 2.5 roku starý a ba i 5 let starý Warframe se hraje v podobném rozsahu jako čerstvý KC.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Opět jsi zcela mimo. Prodali 300 000 kopií na Steamu a to jim teda úplně nefandím, protože ta hra je dost rozbitá.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Co jsem nacetl, tak zatim nejtvrdsi kritika grafiky zaznela od JirkaK :D Jsou i recenze, kterou tu grafiku chvali, byt to samozrejme neni novy Crysis.
JirkaK evidentne opravdu nechape, co je smyslem teto skupiny her. Proste to neni jeho chlebicek. Nechme mu neco nacancaneho ve stylu 'Call od Duty' ;)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Kritizuji technickou stránku grafiky, což zatím žádná recenze, kterou jsem četl vůbec neřešila, i tady výše tvrdím že stylizace je parádní, technicky to ale není žádná sláva. Z té guru3d recenze...

http://download-eu2.guru3d.com/images/KingdomCome_low.png vs
http://download-eu2.guru3d.com/images/KingdomCome_ultra_high.png

Nejviditelnější změna je v zastínění věže a možná trošku dřevěného plotu pod ní. Tady zřejmě zaúřadovalo AO nebo v horším případě jiný směr slunečního světla.. Dále jde vidět že porost trávou u zmíněného plotu je hustší, strom nalevo se zdá také hustší, přibyly nějaké objekty navíc, trošku se zvedla kvalita textur, což nutně neznamená vyšší rozlišení textury ale může to být dosaženo vyšším AF a stíny jsou ostřejší, věrněji kopírující objekt. navýšením nastavení očekávám.

Co se ale třeba vůbec nemění jsou ty dřevem podepřené schody vpravo dole, kameny u těch dřevěných trámů podpírající schody, ty jsou tam navíc dost natvrdo vložené, nijak se neprolínají s povrchem, kameny i ty trámy, stejně jako trámy na střeše té kovárny jsou stejné jak v low tak ultra (ok textura je méně blurry, opět může úřadovat AF), nicméně na přední části střechy jde nejlépe vidět ta nedotaženost (možná pokus o optimalizace výkonu na nesprávném místě), z pohledu 3D objektů je střecha jeden velký objekt, nikoli co prkno to objekt a zastínění mezi nimi je zapečené v textuře i když se mezi low a ultra dost výrazně mění světlost té věže, tak ta střecha zůstává naprosto beze změny. Výsledek je že střecha má hladký povrch a nelze mezi prkna udělat stíny reflektující zdroje světla. Tady je příklad jak by to mohlo vypadat - trámová podlaha má vymodelovaný jednotlivý trám a následně si můžeš porovnat jak to vypadá s AO a bez AO. - https://images.nvidia.com/geforce-com/international/comparisons/rise-of-...

Pak různé ty vyšlapané cestičky atp... Jsou to vesměs flat textury. Tady bych čekal nějakou extra teselaci pro zvýraznění povrchu.. Pro příklad tady opět RotTR a kamenitá cesta.. Teselovaná verze z flat povrchu dělá skutečně nerovný povrch, tak jak bychom očekávali že ve skutečnosti je https://images.nvidia.com/geforce-com/international/comparisons/rise-of-...
Při použití stejné textury je výsledek opravdu výrazně odlišný

Samo vše si to žádá výkon, na konzoli to pochopím, na PC ne. Otázkou je zda by si to hra vůbec mohla dovolit, vzhledem k tomu že si hodně lidí stěžuje na výkon.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Chapes, ze je to open world hra? Neni to koridorovka, kde muzes vsechno spocitat dopredu. Hral jsi nekdy napr. Armu, kde minimalne v dobe, kdy to vydavali, tak to ani neslo dat na max, protoze neexistoval HW, ktery by to utahl vzhledem k tomu, kolik objektu se tam zobazuje? Pominu, ze Arma neni taky priklad nejlepsi optimalizace, ale tohle v techto hrach opravdu neni hlavni bod.
Pokud to porad nechces pochopit, tak to proste neni hra pro Tebe.
Podle mne ta grafika na to, jak ta hra skaluje a na cem se da zahrat a ze je to open world, vic nez dostacujici.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Prostě se nám snažíš říct, že hra není z technologického ani grafického pohledu nějaký extra majstrštyk. Ano, máš pravdu. Myslím, že o tom asi není moc sporu - například už tím, že je to DX11. Holt lidi, kteří kupují hry pro jejich technickou dokonalost, nemusí po včerejšku ze svého No Man's Sky kamkoli přepínat. :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Co je špatného na DX11? API vůbec neříká nic o technické kvalitě a už vůbec ne o vzhledu. Zršit se to dá pod jakýmkoli API. Navíc jak ukazují někteřé testy, tak se kolem některých grafických API dělá příliš velký humbuk, například Vulkan. Ve s rovnání s DX12 je Vulkan slabší, stejně jako bylo OGL slabší než DX11.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Že jsem takový hnidopich: neprotiřečíš si náhodou ve druhé a poslední větě? :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Navíc v tom úžasném Crysis 3 může člověk najít textury s rozlišením 64x64 pixelů a vypadá to otřesně :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

heh, to je zase vrchol novinariny. Titulek navnazuje na "dojmy", ale jedine dojmy v clanku prezentuje jedina veta:
„Kingdom Come: Deliverance se z mých prvních dojmů jeví jako titul, který jde všemi směry proti proudu klasických her. Běžný hráč musí kompletně zapomenout na to, co ho naučily konkurenční tituly, a především tak přemoci své herní návyky,“

Takze cely dlouhy clanecek kvuli jedine vete? Kazdnym dnem na cdr s udivem zjistuju, kam az lze klesnout...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Začiatok hry síce vlažný ale treba vydržať. Doporučujem vyskúšať, alebo mrknúť na stream napríklad Twitch.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Já bych uvítal recenzi hry tak, jak vyšla. Bez aktualizací, updatů, patchů. Jestli je to bez problémů hratelné, nebo jestli si další vydavatel udělal z kupujících testery.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Je to nedodělané a je tam spousta chyb i po těch updatech co zatím vyšli. Jestli to má vliv na hru samotnou to je otázka, hodně lidí to přijímá, mě to dost vadí a nemůžu si hru užít tak jak bych chtěl.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Byl oznameny dalsi patch za cca 2 tydny. Ja osobne cekam minimalne mesic az dva :))
To je jak s Armou.. taky kdyz vysla, tak to bylo zabugovane..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kdo chce, tak tady je pekny test grafik, skalovani detailu vs vykon a dokonce i letmy CPU scaling.
http://www.guru3d.com/articles_pages/kingdom_come_deliverance_pc_graphic...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ten test je o ničem, kdyby zašli o kousek dál do vesnice, tak jim rázem fps spadnou o dalších 30 dolů.
KC:D je zatím nejhůře optimalizovaná hra co jsem viděl, v současnosti není hardware, který by to rozumně rozhýbal jak je to (s prominutím) zprasené a přitom to není nějaký grafický zázrak...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

https://www.computerbase.de/2018-02/kingdom-come-deliverance-benchmark-t...
Tady jim to vychazi plus minus stejne

...bavime se o open world hre, ne o kirodorovce. Asi by se sluselo to vzit v potaz
ps: dropy muzes mit temer v kazde hre, i blba GTA5 ma mista, ktera dropuji jak na CPU, tak na GPU. Posledne jsem mel dropy i u Wolfensteina The New Order, a to je hra 2014, ktera by mela bezet bez jedineho skobrtnuti a stejne bylo par scen, kde jsem zazil cukani.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ale ty dropy nejsou kvůli open world, takových her je dnes spousta, ale kvůli tomu že začne náročnější scéna. Dojdi do města s více NPC a tam to lidi pociťují nejvíc. Naštěstí v tom světě je celkově mrtvo, ptáky nebo zvířata v přírodě tam člověk nepotká (krom míst pro lov) a mimo města člověk v podstatě nepotká žádná NPC...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Cece Jirko ja nevim. Pokud muzes mit interakci s tema lidma, objektama, atd, tak to podle mne zvysuje narocnost. Taky 3d model staveb, ulic a vsechno pridava na narocnosti. Koridorvky jsou na tom lepe, protoze jsou tupe, nic tam nemuzes a vicemene on-line ani nemusi neustale neco generovat.
Podle toho co jsem cetl u 3 recenzi, tak vsechny vyzdvihovali prave atmosferu. Nektere recenze dokonce grafiku chvali, i pres to, ze neni nejlepsi. Od tebe tu slysim pravy opak. Nevim, jestli se da Atmoska udelat z neceho, co je "mrtvo", i pres to, ze tam nebehaji zvirata pres cestu jak Oblivionu.
Napr. PCGH.."Kingdom Come Deliverance im Techniktest: So hübsch war das Mittelalter noch nie" (Kingdom Come Deliverance v technickem testu: Tak hezky stredovek jeste nikdy nevypadal")
http://www.pcgameshardware.de/Kingdom-Come-Deliverance-Spiel-16151/Speci...
..a nemci zrovna k achajicim optimistum nepatri :) Spis jsou tak zdrave konzervativni
Ale hru jsem nehral, takze jen predavam, co jsem nacetl jinde.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ty předpokládáš že koridorová hra je méně náročná na výkon než open world ale to není pravda. Koridor ti nedává možnost chodit kdekoli kdykoli, ale není rozdíl v tom co píšeš - interakce s NPC a objekty. Ty interakce budou i v koridorové hře naprosto stejné, jen ti hra bude diktovat cestu. Pokud scéna bude obsahovat stejné objekty a stejné možnosti interakcí, tak to bude potřebovat stejný výkon. Dokonce i MMO openworld hry nejsou náročnější na výkon než koridorovky, stav celého světa neřeší tvůj počítač ale server ke kterému se připojuješ a ty dostáváš data potřebná jen pro tvou scénu či relevantní okolí, opět žádný rozdíl proti offline open worldu či koridoru. U té MMO máš navíc jen komunikaci se servery, což jsou jen zanedbatelné režijní časy, naopak, pokud v tom figuruje AI tak ušetříš tím, že to AI přemýšlí na serveru a ne na tvém počítači.

A opět, já kritizuji technickou stránku grafiky ne její stylizaci která te hře sedí. Grafika je pěkná, ale rozhodně si z ní nesednu na zadek a nebud muset držet čelist. Není to nic co bychom tady už v nějaké podobě neměli. Sám píšeš "grafiku chválí, i přes to, že není nejlepší", tzn šlo by to lépe.

Problém je jak je ta hra hypovaná, přidej k tomu náročného "diváka" jako jsem já, který si na základě hypu udělal nějakou představu, která nebyla naplěná.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jsem rad ze se shodnem, ze ta grafika az tak strasna neni ;)
Ale jinak open world vs koridorovka. Hral jsi nekdy Armu? Ano neni to zrovna ukazka dobre optimalizovane hry..ale tam jsi mohl nadherne videt, jak se HW naroky skoro exponencialne zvysuji s tim, jakou mas napriklad nastavenou viditelnost. Tudiz pocet objektu, ktere se pocitaji. U Kingdomu nevim, protoze ji nemam, ale prave ze ten Open world je pocitan u tebe lokalne, narozdil od serveru. Krome toho, ruzny MMO v poctu interakci, zobrazovanych objektu atd jsou jako detske hriste, proti tomu to. Co kdyz je to jednoduse i tak, ze tady tech pocet objektu je vyssi nez u jinch her? Tudiz by platilo i to co rikas ty, ze open world vs koridorovka "zadny rozdil" co se tyce vypoctu, ale pocet pocitanych objektu sceny by roli hral.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Opět zcela mimo, co si nejdříve o tom něco zjistit než začnete tahat moudra, která jste vymyslel během přestávky na oběd? :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Těch 30 fps dolů ale nejsou dropy, to je realita, která je v té vesnici a není to jen chvilkové, je to tam pořád, cca 45-55 fps v 2560x1440 vysoké nastavení, podobné to je, když vlezete do baráku a jsou tam NPC. Milisekundové dropy neřeším, to se může vyskytnout kdekoliv.
Ta sekvence co testovali v guru3d je defakto jen krajina a skoro nic okolo.

Momentálně není hardware, který by to dal na 60+ fps v 2560x1440 na vysoké nastavení a to se ani nebavíme o velmi vysokém nastavení, natož o 4K...
Vím o čem mluvím, doma to testuji na 1080 Ti @ 2050/11750 MHz + 8700K @ 5 GHz...

S touto sestavou jsem doteď neměl problém rozhýbat cokoliv v 3440x1440 na velmi vysoké nastavení, případně mínus jedna nebo dvě položky dolů v nějaké hře na 60+ fps minimum 99.9% času. Nějaký milisekundový propad na třeba 50 fps neřeším. I open world hry jako AC:O, Ghost Recon Wildlands, atd...

Na optimalizace se zatím prostě podle mě vyprdli, protože na to asi neměli čas...

EDIT
Třeba video tady https://www.youtube.com/watch?v=GAyMldZIcPQ od 8:25, není vidět jak má nastavené detaily, ale je to 2560x1440 + 1080 Ti + 6700K.
Jemu to tam padá až k 40fps, mě cca k 45 fps.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

... delete

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nevěřil jsem, že to někdy řeknu ale, Stach (ddworld) udělal také test a ten už odpovídá tomu jak to je.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Neda mi nenapisat na mojej i7-3770, 16 GB RAM, GTX 770 4GB , HDD .. FHD ... vsetko na high okrem tienov tie su low a odlesky vody alebo ako sa to vola tie su tusim middle ale zase vykreslovanie objektov do dialky (ta prva ponuka z 3 roznych)mam na maxime. hra ide 40+ FPS pri rozhovoroch 20-25 FPS ... Zatial som mal jediny problem v hre a to je ze som sa pokusal dostat cez zateras a som s a nevedel odtial pohnut .. ale po asi 20 pokusoch o skok som sa odtial dostal ..
Grafika je podla mna uzasna a ked som videl porovnania s konzolami , som rad ze hram na PC.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je ta hra jak si do ni musite stahnout MOD aby slo ukladat kdykoliv? Jako to je dementni ne? Proc jednoduse takova volba neni ve hre proste kdo si to da na casual at si uklada kdy potrebuje a kdo se chce sebemrskat dokola a dokolecka sledovat stejne cutsceny a plnit stejne casti hry at si da god mod a ma jeden jediny zivot treba....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Meli by na to vydat patch v nejblizsi dobe. A jinak cesta MODu je fajn, lepsi nez kdyby nebyla ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.