CDR.cz - Vybráno z IT

Diskuse k Vyzkoušeli jsme elektromobil Nissan Leaf. Vy můžete také

Prosím o korekci:
"nemusíte u něj platit silniční daň a v mnoha zemích vám ještě část peněz investovaných do vozu vrátil stát"
"...a v mnoha zemích vám ho zadotují daňoví poplatníci proti své vůli"
Děkuji.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To je strašné, že stát nerespektuje přání daňových poplatníků nesnížit náklady na zdravotnictví. Vypouštět do vzduchu škodlivé částice přeci patří k základním právům každého občana!

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

zapamataj si jednu vec.. keby mohli volby cokolvek zmenit, tak ich uz davno zrusia..

sorry.. malo to ist nizsie pod diskutera " Pe Le"

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Daňoví poplatníci nerozhodují o tom, na co stát vybrané peníze použije "proti jejich vůli", pane liberalisto. Jejich povinností je daně platit. Když se jim nelíbí jak stát hospodaří, můžou to u voleb změnit. Tím to pro ně končí.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Plně souhlasím.
A jak může daňový poplatník ovlivnit jakékoli nařízení Bruselu nebo Washingtonu, které je navíc proti zájmu státu, jakožto správce daně? Revolucí, nebo se pletu?

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Slyšel jste někdy například o volbách?:)

Napište svému Europoslanci.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Demokracie je v tomhle extrémně neefektivní. Člověk musí začít sám u sebe a svého okolí, aby se začalo přemýšlet zdravým rozumem a já se nemusel v diskuzích setkávat s idioty co mají tu drzost, že zpochybňují menší škodlivost spalování např. CNG ve srovnání s naftou.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Rád vás potěším - jsem nezpochybnitelně přesvědčen o tom, že spalování čehokoliv ve městech, má nezpochybnitelně alespoň nějaké negativní účinky, na něco. :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Příspěvek byl o volbách a já s ním souhlasil. Váš příspěvek je tudíž nesmyslný.
Můj europoslanec o ničem nerozhoduje, europarlament je úložiště zkrachovalých politiků.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Budu stručný jak jen to dovedu.

Je mně úplně u zadku, že elektromobily mají výfuk v elektrárně a že se kvůli nim taky musí těžit nějaké suroviny. Teď v zimě je smrad z osobních dieselů extrémně hnusný a léto představuje jen nepodstatné zlepšení. Pevné částice se u přímovstřikových (často nazývány „moderními") benzíňáků zvedly 1000x oproti bezproblémovým a zastaralým např. MPI motorům. Filtr pro benzíňáky to vyřeší? Účinnost filtrace je vyšší než 75 %! To pořád znamená, že i octávka první generace s MPI motorem vypustí méně pevných částic než nejmodernější výkřik techniky:(. Škoda, že v EU vládnou idioti a před 20 lety se nadala dieselům stopka a peníze neputovaly na vývoj CNG-LPG-benzínových hybridů s nepřímým vstřikováním a elektromobilů. Už nejméně 10 let mohlo být u frekventovaných silnic mnohem více snesitelněji. Dokonce bych si mohl koupit silniční kolo:).

Kdyby byl svět spravedlivý, tak skoro všechny automobilky a zodpovědní úředníci čelí žalobám stejně jako tabákový průmysl v USA. Nevolám po šikaně majitelů dieselů, jen bych byl rád, kdyby si přestali lhát, uvědomili si, že našim tělům škodí stejné věci a jejich další volba nebyl diesel ani benzínový motor s přímým vstřikováním.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Díky za komentář.

Za sebe mohu říci, že jsem rád že se v jedné diskuzi sejdou lidé protestující vůči diktátu Bruselu a na druhé straně i proti nečinnosti EU :-) ..a tak to je asi správně.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

To je vždycky o tom, co se diktuje a vůči čemu je nečinnost. Proti rozumnému diktátu nemám námitek, nečinnost vůči negativním věcem nesnáším. EU je ale z vyspělých uskupení států nejhorší, protože např. v USA udělali jen tu chybu s přímovstřikovými benzíny a to ještě ne v tak velkém rozsahu a tak brzy (prodáno méně kusů, než kdyby začali dříve jako v EU). Pro Japonsko byly diesely vždy něco podřadného a s přímovstřikovými benzíny, začali/začnou ve větší míře až budou mít aspoň ten filtr pevných částic. Polovyspělá Čína aspoň ignorovala diesely a teď patří mezi země s největší podporou elektromobilů, která není jen teorií, ale je skutečně trh měnící.

V EU se koncern Hitlerwagen chlubil svojí pokrokovostí, jak od určitého roku bude vše přímovstřikové a že v tom bude první, píšou se technicky demagogické články o vhodnosti tříválců i pro dražší auta, v praxi se podvádí s vynecháváním vstřikování močoviny a naladěním motoru kvůli NOx atd.

Každý si může najít články od představitelů automobilek a jejich dodavatelů (např. Bosch), kde jsou velebeny plusy přímého vstřikování a taktně se mlčí o jedné (ne že by jich nebylo víc), zato velké, nevýhodě, která byla nějakou náhodou přehlédnuta i technicky vzdělanými lidmi z EU určujícími podobu a znění emisních norem. A to v době, kdy za sebou měli zkušenost s pevnými částicemi u dieselů. Přitom o atypičnosti emisí zážehového motoru s přímým vstřikováním benzínu se ví minimálně od 50. let. Z toho jednoznačně vyplývá, že nám vládnou debilové nebo vychytralé svině, co chtějí trochu narušit zdraví vybudované a udržované, finančně brutálně zatěžujícím, zdravotnictvím. Každopádně ani jedna možnost není dobrá...

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele WIFT

Fór je v tom, že zatím všechno, co připomíná „rozumný diktát“, vzniklo jako reakce na úplně jiný diktát. Já neznám žádný skutečně rozumný diktát.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nedal by se tento názor obecně použít proti jakémukoliv druhu zastupitelské demokracie?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ano, kupim si napr. novy rapid 1.0 kde ti "odide motor po prijazde domov z predajne" alebo 1,9TDI, kde mam aktualne 260k km a ide jak hodinky. Peniaze sa mali investovat do vyvoja dieslov a dnes by 1,9na mohla mat 3 litre spotrebu alebo este menej. To co ale naozaj potrebujeme spravit je zbavit sa starych 50 rocnych tatroviek/autobusov/nakladakov ktory na 100km vypusti viac sraciek ako moja 1,9 za rok.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

1.9 TDI skončila právě kvůli neřešitelným vysokým emisím a špatné kultuře chodu. 3 litry na 100 by zvládla, ale zase za cenu vysokých emisí. Staré Tatrovky, Avie a autobusy jsou mnohem menší problém, protože jich už jezdí minimum. Drtivá většina autobusů a náklaďáků splňuje alepsoň EU 4 jenže u dieselu je problematická i EU 6. Tebou kritizovaný rapid s motorem 1,0 použivá přímovstřikový benzín, který kritizuji.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

nie. skoncila preto, ze sa to nekazilo co nemohli vyrobcovia dopustit, aby prichadzali o $$$. Vymysleli 2.0TDI co v prvej generacii praskali lebo to spravili moc tenke. Potom pridali dpf, co je kapitola sama o sebe a ked ani to ako kurvitko nestacilo, tak dolozili mocovinu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ty kurvítka jsou bohužel nutné aby splnili přísnější emisní normy. A ten chod 1.9TDI skutečně není bůh ví co. Měl jsem tu čest najet s golfem který tento motor má asi 1500km a je to nezapomenutelné, bohužel v tom negativním.

A bohužel VW šel s kvalitou hodně dolů, upřímně jsem rád že si vozím prdel ve staré filcce a passatu z roku 92 s 1.8 benzínem.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Kde beres, ze FSI ma 1000x vice pevnych castic nez MPI?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Confirmation of the hazard comes via a recent study conducted by researchers at Oak Ridge National Laboratory’s (ORNL) Fuels, Engines and Emissions Research Center who found that sample GDI engines emit five to 10 times more particulate matter than their PFI counterparts.
http://articles.sae.org/13624/
a

For vehicles certified to the same emissions standard, there is no statistical difference of regulated gas-phase pollutant emissions between PFIs and GDIs. However, GDIs had, on average, a factor of 2 higher particulate matter (PM) mass emissions than PFIs due to higher elemental carbon (EC) emissions
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28441489

Není to 1000x jak tu někdo psal, ale problém to je ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Souhlasím, mělo se podstatně více propagovat CNG a LPG proti klasickým palivům, které mají x-násobně větší splodiny, navíc se nám katastrofálně rozmnožilo odmontovávání fitrů. Jako chodec ve městě okamžitě cítím takové auto (dusivý vzduch). Takových aut je to minimálně 50%, prakticky všechno starší 3-5 let je problém. Kdybych byl diktáror, všechno bych to nařídil sešrotovat :D Nicméně tohle stát, jako obvykle, totálně vojebal, na úkor občanů, daňových poplatníků.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

clanok som prestal citat pri vete "dojazd 135km" - hahahahahahahahaha to dam na rezervu ked mi zacne stvietit ze mam ist tankovat. Dane auto ani nemali zacat vyrabat.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Pro někoho není problém ani takhle malý dojezd první generace elektromobilů. Někdo může dobíjet u zaměstnavatele, druhý nejezdí delší trasy atd. Já jsem v současnosti v situaci, že by mně stačil zaručený zimní dojezd při rychlosti do 95 km/hod 100 km při ceně pod 450 tisíc Kč.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

ano, ked to mas ako druhe auto, a okrem tejto kolobezky mas este jedno normalne ze ked chces aj niekam ist...
edit: leaf v teste je stary 100 rocny, dnes to je trochu inak... kazdopadne v jeho cene zacinaju 2.0TDI superb combi a to je o 3 kategorie inde..
edit2: 2.0TDI 110kW L&K 36240€ by som bol na hlavu padnuty kupit leaf

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Měl bych to jako jediné auto. Na delší trasy bych se smířil s dobíjením, nebo se s autem vůbec neotravoval a jel mým oblíbeným vlakem nebo o něco méně oblíbeným busem. Pokud žiješ někde, kde se nesetkáváš se zácpama a dalšíma problémama, tak buď rád. Každý má jiné priority. V Superbu III L&K 4x4 s DSG automatem jsem náhodou jel a kromě občasného (málo častého, ale stejně) cukání bych nechtěl nést budoucí servisní náklady a hlavně pořád jezdit do servisu.

Kromě toho je kultura chodu elektromotoru lepší než u benzínové V12 (to nej co můžeš mezi spalováky vybrat), takže čtyřválcové TDI působí dost trapně stejně jako drtivá většina automatů spojených se spalovákem + strach z natankování špatné nafty a alchymie s aditivy, protože chci aby se ten složitý stroječek porouchal co nejpozději - časy kvality a nezničitelnosti 1,9 SDI jsou se všemi moderními diesely zapomenuty, jak si sám v diskuzi zmínil. To raději za 10 let vyměním celý akumulátor, který v té době bude technologicky lepší a levnější než řešit problémy s problémovým spalovacím motorem a složitou automatickou převodovkou. Emisní zóny? To by se mě netýkalo. Trávení příbuzných i sebe při mém odjezdu a zahřívání smradlavého TDI na volnoběh? Vyřešeno. Měnit drahý olej na polovině doporučeného intervalu, protože je ten interval špatně nastaven? Bez starostí.

Ceníková cena Leafu je dost přestřelená (nevím proč), slyšel jsem u obvyklých slevách klidně 100 tisíc Kč, ale i tak souhlasím, že by to chtělo levnější baterky. I když třeba vysokotlaké čerpadlo některých čtyřválcových dieselů stojí přes 150 tisíc Kč a to je jen čerpadlo - jsou tam vstřiky, turbo a některé kousky mají problémy i s čistě mechanickými částmi motoru jako je třeba prasklý klikový hřídel, poškozené vačkové hřídele. Znám jednoho, co měnil turbo s každou druhou výměnou oleje, prostě kvalita, konkrétně od Fordu.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

mno moja fabia ma 9 rokov a v mojom okoli ma kazdy tdi a tebou spominane problemy nema nikto. 1 clovek ma problem s adblue, ale je to v zaruke, tak mu to snad poriesia. Olej ma stoji 60€ rocne, a jedine co som menil bola bateria po 6 rokoch a este sa doyebalo servo (nezavisle na motore). Auto ma 260k km, a yo.. boli menene tlmice a tak, ale to je spotrebak, to menis aj na tesle..
btw. nastastie aj v robote dostanem ako sluzobne namiesto stareho peugeota passat 2.0TDI ;) Ten pezot je 1.4 benzin a jeho hlavna vlastnost je, ze stupis a nejde :) vacsi kopec da ledva na dvojke, tam chodim na mojom normalne na 4...
btw2: brat ma seat exeo 2.0tdi 2011 (a4 s oplechovanim od seatu), a v lepsom aute som este nesedel ani nikdy nepotrebujem. Zvlastne je, ze ma este o pol litra nizsiu spotrebu na dialnici pri 140 ako ja.. fabie maju nakokot aerodynamiku asi..
btw3: vysokotlakove cerpadlo je co? palivove cerpadlo? to ti ma taky filter, ktory treba tak raz za 3 roky menit ked ti menia olej..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jasan, jasan, už mně to dochází. Napsat něco takového potom co napíšeš
„2.0TDI co v prvej generacii praskali lebo to spravili moc tenke. Potom pridali dpf, co je kapitola sama o sebe a ked ani to ako kurvitko nestacilo, tak dolozili mocovinu"

Všichni v okolí mají bezproblémového diesela s DPF a močovinou a vzájemně si voníte pod nos. S elektromobilem bys ten kopec dal na jedničku, protože další stupně nejsou potřeba - to jen moderní diesely potřebují stupňů min. 6 nebo klidně absurdních 9. Naštěstí se svět mění k lepšímu, minimálně v téhle oblasti a málokdo už bude propagovat diesely jako ekologické a moderní. Těch průserů, podvodů a v praxi hodně smradlavých aut už bylo dost.

Např.
https://auto.idnes.cz/rupert-stadler-0gf-/automoto.aspx?c=A170811_151231...
Němci měli s trávením lidí plynem zkušenosti z první světové, v druhé světové je zužitkovali a VW je později jen oprášil. Jen nechápu, jak to někteří mohou obhajovat - že by špatné svědomí nebo snaha nepřiznat si chybu?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

dpf maju asi vsetci okrem mna, lebo 2008 este nemal dpf, ale mocovinu ma len ten 1 co snou ma problem. S eautom by som kopec dal, ale len dopolovice, lebo by dosla baterka a mohol by som ju celu noc nabijat ;)
edit: eauta mali byt v prvej generacii na benzinovy/dieslovy agregat, kde tento na idealnych otackach by mal super malu spotrebu. Na baterky nemali byt nikdy, malo sa postupne prejst na vodik, ked uz to budu vediet spravit bezpecne...
edit2: ked uz to teda spravili na baterky, tak mali spravit na vsetky auta jeden druh, aby si prisiel na existujucu cerpacku, tam ti personal vymeni bateriu za nabitu a ides dalej. Baterie nemali byt tvoje ale iba by si si ich prenajimal. Potom by tesla3 stala ako normalne auto cojaviem 20k€ a bola by cenovo prijatelna pre masy.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

add dpf, to je hezké, že ho mají. na automoto fórech bylo populární téma vymontování dpf, všelijaké "regenerace" vč. promývání wapkou a podobné prasárny
add edit: to se jmenovalo hybrid
add edit2: tohle se v minulosti zkoušelo, ale neujalo

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

hybrid nieje to o com pisem. Hybrid ide normalne niekedy na elektrinu a niekedy na normalny motor - ze fyzicky prevodovku pohana spalovaci motor. Ja pisem o tom, ze napr. dieslova lokomotiva funguje tak, ze to ma elektromotor a elektromotor vzdy pohana kolesa. Elektrinu pre ten elektromotor vyraba dieselgenerator.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ok. moje chyba. měl jsem na mysli tohle
http://www.auto.cz/nissan-nabidne-elektromobil-spalovacim-motorem-90895
spalovací motor jako generátor

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Uprimne receno, bych teda nikomu cizimu auto nepujcil. Rozhodne ne kvuli par stovkam. Na mesic treba za 20 tisic, to bych o tom uvazoval, ale na den, aby mi nekdo zkurvil auto, to rozhodne ne. Bude zima, nejaky curak do toho sedne, z ciziho krev netece, hodi tam neutral, plyn az do omezovace a proste motor za dve minuty zahreje, aby mu bylo teplo:D Ze dokurvi motor, ho nemusi trapit.
Fakt nechapu, ze se najde nekdo, kdo takhle auto pujci. Starou feldu za par stovek za den mozna, ale aspon na tyden. Nejaka stara oktavka za 20 tisic, kdyz na tom za den vydela treba 4 kila, tak na aspon tyden mozna taky. Ale jako svoje normalni auto bych takhle rozhodne nepujcil. Vubec nechapu, jak se najdou lidi, co do toho jdou. Jako za 14 stovek bych v kodiaqu nekde poskakal po polnackach, to jo, ale ze nekdo takhle auto pujci, to mi je zahadou ....

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

A to je další výhoda elektrických vozů - není tam prakticky co "dokurvit" (z top 10 problémů ti odpadá, převodovka, spojka, turbo, alternátor, výfuk ... i ty brzdy se málo opotřebovávají). Nejhorší, co se může stát je, že vyšťaví baterku na přednastavený limit a zůstane někde viset a bude si muset počkat, než se nabije z obyčejné zásuvky. Navíc tento nissan leaf byl nejspíš starší (nečetl jsem celý článek, ale podle popisu může mít cca 5 let). Když mrkneš na bazar, tak starý leaf stojí cca 400k. dostávat 100k ročně, za půjčování auta ... to je dobrý deal.
Navíc - toto není anonymní půjčování. Když něco pokazíš, tak to zaplatíš (nehodu z pojistky, ale úmyslnou škodu z vlastních).

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Nezpochybnuju, ze bych pujcoval stary neprodejny vergl. Voz 5 let stary leaf s vyhonenyma baterkama za 400k bude vskutku neprodejny. A ano, na elektroaute neni moc co pojebat, ale i tak by se mi nelibilo, kdyby mi nekdo proprdoval sedacky:)
Sak pisu, ze feldu bych klidne pujcil. A pokud ten clovek ma toho leafa nechat nekde hnit, protoze s nim nejezdi diky mizernemu dojezdu, mizernych jizdnich vlastnostech, mizerne vybave atd a protoze prodat to nemuze ani za 100k, tak co by to nepujcil. Mam uz pres 10 let starou LPG oktavku s 350k, kdyby byla trochu spolehliva, mozna bych ji taky pujcil. Nez ji prodavat za nejakych 30k, tak mi hnije pred barakem, kdyby byla nahodou potreba. Ale alternator se musi nejdriv nabudit, voda kdesi furt tece a takove drobnosti, ktere nedovoluji to nechat ridit cizimu:o) Ale jinak bych teda karu nepujcoval. Karu za 100k urcite ne. Kdyz tam nekdo dokurvi motor nebo neco, tak jak mu to dokazes? Presne od toho tu jsou pujcovny (ktere navic nebudou patrne ani o moc drazsi), kde maji velkou flotilu a kdyz se najde hovado, tak se ztraty ztrati mezi dalsima 50ti normalnima. Tady kdyz narazis na hovado (a kdo normalni si bude auto pujcovat kdesi pres mobilni aplikaci?), tak jsi v prdeli, vydelals tri stovky, ale prisel jsi o auto. Tyhle "sdilene ekonomiky" absolutne nedavaji smysl. Je to dobra vabnicka na kokutky, co si koupili karu, na kterou nemaj (typicky priklad pitomcu, co se zadluzujou na darky, na Vanoce, na dovolenou atd) a doufaji, ze si pujcovanim vydelaji treba na nove gumy. A ejhle, najednou jsou v riti uplne, ale to jim nedochazi. Ale tak kdyz je blba hlava ....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jako městský člověk přepravující se většinou MHD na roční jízdenku si adhoc půjčování auta/dodávky představit dokážu.
Ale s tím nepůjčováním vlastního vozu souhlasím. Zkoušel jsem sharovat auto jen se sousedem, ale prostě to nešlo. Nedodržování dohodnutých postupů rezervování termínů, absence přístupu řádného hospodáře, rozdílný přístup k opotřebovávání, ... . Jsem ho poslal do ... půjčovny ;-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je ten Nissan Leaf co testovali v Top Gear? https://vimeo.com/27535208 vybil sa, pozri od 8min

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kabel na CHAdeMO opravdu v autě nenajdete, ten je napevno u nabíjecího stojanu (kromě přenosných nabíječek).

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Je to všechno moc hezké, ale vypouštěné emise tohoto auta jsou zprostředkovaně průměrné emise škodlivin vypouštěné na vyráběnou 1KWh v českých elektrárnách * kapacita baterie, takže je fajn, že je to Zero emission, ale ty emise jsou pouze vypouštěné někde jinde. Docela by mě zajímalo, jakou procentuální kapacitu oproti novým mají ty baterie vyrobené v roce 2011:o) Řekl bych tak max. 40% a pak je to akorát tak na dojezd pro rohlík u nejbližšího obchodu. Kolik že stojí nové baterie?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To všechno platí pokud se uvažuje o uhelných elektrárnách. Obvyklá demagogie. Pro alternativní zdroje jsou naopak bateriové stroje nebo domovní centrály ideální (mohou se nabíjet v ideálních dobách nejvyšší produkce).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zisti si ako to vyzera s vyrobou elektriny v cechach, europe a na svete. potom budes vidiet, ze eauta nie su ekologicke lebo elektrina je vyrabana hlavne z fosilnych paliv. To si este nebral do uvahy vyrobu baterii, elektromotorov (nie nie sú tom obycajne jednoduche) a hlavne ekologicku likvidaciu auta. Eauto je dobre v meste, lebo nezhorsuje ovzdusie ale to iste plati aj pre pohon stlacenym vzduchom. Tusim v amerike existoval jeden mensi vyrobca co vyvijal auto na stlaceny vzduch. Prinosom bolo, ze v zastavanej oblasti neboli emisie a este sa predpokladalo, ze unikajuci tlak moze schladit okolie. Schladenie predpoklad pre masovu prevadzku. Dojazd bol nieco okolo 100 km a tankovanie par minut.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V každém případě uhelné elektrárny jsou na ústupu a nové se nestaví. Samozřejmě kromě Německa, které pošetile vypíná jaderné elektrárny. To jsou ty výsledky ekologistů...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.