Jedna technicka: nemelo by autonomni vozidlo mit lidar nebo neco podobneho? Takze by zenu identifikovalo jiz z dalky i v absolutni tme?
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Jedna technicka: nemelo by
Cichas https://cdr.cz/profil/cichas
23. 3. 2018 - 15:58https://cdr.cz/clanek/zaznam-ze-smrtelne-nehody-uberu-odkryl-chybu-ridice-i-chodkyne/diskuseJedna technicka: nemelo by autonomni vozidlo mit lidar nebo neco podobneho? Takze by zenu identifikovalo jiz z dalky i v absolutni tme?https://cdr.cz/clanek/zaznam-ze-smrtelne-nehody-uberu-odkryl-chybu-ridice-i-chodkyne/diskuse#comment-1134609
+
Toto auto nejen že mělo lidar ale taky radar. Pokud tyto senzory fungovaly správně, tak řídící systém o ženě co přecházela věděl, ale vůbec nereagoval. Něco tu bude asi shnilého...
Na nějaké diskuzi jsem ještě četl, že Uber používá nějaký levný lidar který funguje na podobné vlnové délce jako vyzařují některé lampy pouličního osvětlení (~600nm). Tím pak jej mohou zmást. Co je na tom pravdy nevím. Google prý používá lidar na 900nm.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Toto auto nejen že mělo lidar
J D https://cdr.cz/profil/hnz
23. 3. 2018 - 16:15https://cdr.cz/clanek/zaznam-ze-smrtelne-nehody-uberu-odkryl-chybu-ridice-i-chodkyne/diskuseToto auto nejen že mělo lidar ale taky radar. Pokud tyto senzory fungovaly správně, tak řídící systém o ženě co přecházela věděl, ale vůbec nereagoval. Něco tu bude asi shnilého...
Na nějaké diskuzi jsem ještě četl, že Uber používá nějaký levný lidar který funguje na podobné vlnové délce jako vyzařují některé lampy pouličního osvětlení (~600nm). Tím pak jej mohou zmást. Co je na tom pravdy nevím. Google prý používá lidar na 900nm.https://cdr.cz/clanek/zaznam-ze-smrtelne-nehody-uberu-odkryl-chybu-ridice-i-chodkyne/diskuse#comment-1134615
+
Auto mohlo být vybavené radarovými systémy K + W (tady v USA pracují K 18 - 27GHz, v EU 24.05 - 24,25GHz a W 75 - 110GHz, v EU 92 - 97GHz), ale ty mají své značné nedostatky a rozlišovací omezení. Například W-Band automobilové radary použité v parkovacích asistentech velmi snadno zmate obyčejný nákupní košík pokrytý rosou. Běžná věc a podobné se chová i výplet kola (špice). Nakonec i radar typy K mohl pracovat zcela správně, ale objekt (osoba) nemusela být vůbec zachycena, nebo nebyla zachycena dostatečně silně, aby logika kvadraturního směšovače vyhodnotila správná data. Své si k tomu řeknou i vodní páry. Pravděpodobnost selhání radaru (trajektorie objektů a podmínky) z dohadů a odhadů asi nezískáte, to byste musel provádět simulace za identických podmínek.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Auto mohlo být vybavené
Step https://cdr.cz/profil/jakub-stepnicka
25. 3. 2018 - 00:31https://cdr.cz/clanek/zaznam-ze-smrtelne-nehody-uberu-odkryl-chybu-ridice-i-chodkyne/diskuseAuto mohlo být vybavené radarovými systémy K + W (tady v USA pracují K 18 - 27GHz, v EU 24.05 - 24,25GHz a W 75 - 110GHz, v EU 92 - 97GHz), ale ty mají své značné nedostatky a rozlišovací omezení. Například W-Band automobilové radary použité v parkovacích asistentech velmi snadno zmate obyčejný nákupní košík pokrytý rosou. Běžná věc a podobné se chová i výplet kola (špice). Nakonec i radar typy K mohl pracovat zcela správně, ale objekt (osoba) nemusela být vůbec zachycena, nebo nebyla zachycena dostatečně silně, aby logika kvadraturního směšovače vyhodnotila správná data. Své si k tomu řeknou i vodní páry. Pravděpodobnost selhání radaru (trajektorie objektů a podmínky) z dohadů a odhadů asi nezískáte, to byste musel provádět simulace za identických podmínek.
https://cdr.cz/clanek/zaznam-ze-smrtelne-nehody-uberu-odkryl-chybu-ridice-i-chodkyne/diskuse#comment-1134864
+
Ono je taky otázka, co to znamená, že přecházela. Pokud by jsi měl být programátor a analyzovat takovou situaci, tak to tak easy není, jak to zprvu vypadá.
Auto jede městem a všude jsou lidi po obou stranách, i kolaři. Někdo může přecházet vozovku i s kolem na neoznačeném místě a auto má přednost.
Pokud tam ten dotyčný na poslední chvíli vkročí, tak co asi dělat.
Je jedno, že to auto mohlo teoreticky vidět mnohem dál dopředu, jde o to, že takovou situaci lze blbě vyhodnotit. Když se podíváme na běžný provoz, tak jsou lidi, co s tím autem raději zastaví a nechají někoho přejít (prostě projeví dobrou vůli, nebo nedůvěru k oné osobě), ale většina to projede, proč by ne, mají přednost a ten, kdo riskuje, je chodec.
Možná je to video upravené, aby byl opticky ten pohled / tma blíže (stačí vidět ty lampy a stíny na vozovce), ale to nic nemění na tom, že ta ženská vkročila do jízdního pruhu auta těsně před ním.
Samozřejmě je zde i možnost, že kdyby bylo lepší osvětlení, tak by člověk viděl chodce, který se nerozhlíží a jen se plíží a tím by asi více předvídal možnou situaci a v takovém případě by zastavilo více řidičů, ale samozřejmě né všichni.
Zdar Max
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Ono je taky otázka, co to
Max Devaine https://cdr.cz/profil/maxdevaine
23. 3. 2018 - 19:32https://cdr.cz/clanek/zaznam-ze-smrtelne-nehody-uberu-odkryl-chybu-ridice-i-chodkyne/diskuseOno je taky otázka, co to znamená, že přecházela. Pokud by jsi měl být programátor a analyzovat takovou situaci, tak to tak easy není, jak to zprvu vypadá.
Auto jede městem a všude jsou lidi po obou stranách, i kolaři. Někdo může přecházet vozovku i s kolem na neoznačeném místě a auto má přednost.
Pokud tam ten dotyčný na poslední chvíli vkročí, tak co asi dělat.
Je jedno, že to auto mohlo teoreticky vidět mnohem dál dopředu, jde o to, že takovou situaci lze blbě vyhodnotit. Když se podíváme na běžný provoz, tak jsou lidi, co s tím autem raději zastaví a nechají někoho přejít (prostě projeví dobrou vůli, nebo nedůvěru k oné osobě), ale většina to projede, proč by ne, mají přednost a ten, kdo riskuje, je chodec.
Možná je to video upravené, aby byl opticky ten pohled / tma blíže (stačí vidět ty lampy a stíny na vozovce), ale to nic nemění na tom, že ta ženská vkročila do jízdního pruhu auta těsně před ním.
Samozřejmě je zde i možnost, že kdyby bylo lepší osvětlení, tak by člověk viděl chodce, který se nerozhlíží a jen se plíží a tím by asi více předvídal možnou situaci a v takovém případě by zastavilo více řidičů, ale samozřejmě né všichni.
Zdar Maxhttps://cdr.cz/clanek/zaznam-ze-smrtelne-nehody-uberu-odkryl-chybu-ridice-i-chodkyne/diskuse#comment-1134669
+
Na duhou stranu ta ženská už přešla celý jeden jízdní pruh, takže její trajektorie byla celkem zřejmá. Toto zrovna není nikterak neobvyklá situace se kterou by se nedalo počítat. Na radaru a lidaru ta ženská musela být vidět. Ani to místo kde přecházela nebylo nikterak nepřehledné.
Osobně si myslím, že buď mají nějakou zásadní botu v řídících algoritmech nebo to auto jelo jenom podle optických kamer. Nějaké články od bývalých zaměstnanců Uberu z roku 2015 by tomu napovídaly. Je však možné že to byla pouze pomsta z jejich strany.
Celkem si dovedu přestavit jaké množství dat je nutné zpracovat. Na škole jsme měli pojízdného robota s lidarem (jsem "vyučený" automatizačník z VUT). Přesto si myslím, že to auto mělo reagovat lépe.
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Je pravdou, že je to vina té
J D https://cdr.cz/profil/hnz
23. 3. 2018 - 21:37https://cdr.cz/clanek/zaznam-ze-smrtelne-nehody-uberu-odkryl-chybu-ridice-i-chodkyne/diskuseJe pravdou, že je to vina té ženské s kolem.
Na duhou stranu ta ženská už přešla celý jeden jízdní pruh, takže její trajektorie byla celkem zřejmá. Toto zrovna není nikterak neobvyklá situace se kterou by se nedalo počítat. Na radaru a lidaru ta ženská musela být vidět. Ani to místo kde přecházela nebylo nikterak nepřehledné.
Osobně si myslím, že buď mají nějakou zásadní botu v řídících algoritmech nebo to auto jelo jenom podle optických kamer. Nějaké články od bývalých zaměstnanců Uberu z roku 2015 by tomu napovídaly. Je však možné že to byla pouze pomsta z jejich strany.
Celkem si dovedu přestavit jaké množství dat je nutné zpracovat. Na škole jsme měli pojízdného robota s lidarem (jsem "vyučený" automatizačník z VUT). Přesto si myslím, že to auto mělo reagovat lépe.https://cdr.cz/clanek/zaznam-ze-smrtelne-nehody-uberu-odkryl-chybu-ridice-i-chodkyne/diskuse#comment-1134687
+
Chtěl bych poprosit o zdroj trajektorie té paní. Mně se zdá, že tak nějak všichni předpokládají, že tu silnici přešla zleva doprava, naprosto rovně.
Samozřejmě možné to je, ale je také možné, že to tak nebylo. Vy se tváříte ohledně toho celkem sebejistě, proto se ptám, zda tyto informace byly uvolněny, případně kde?
Díky
Zdar Max
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Chtěl bych poprosit o zdroj
Max Devaine https://cdr.cz/profil/maxdevaine
26. 3. 2018 - 00:13https://cdr.cz/clanek/zaznam-ze-smrtelne-nehody-uberu-odkryl-chybu-ridice-i-chodkyne/diskuseChtěl bych poprosit o zdroj trajektorie té paní. Mně se zdá, že tak nějak všichni předpokládají, že tu silnici přešla zleva doprava, naprosto rovně.
Samozřejmě možné to je, ale je také možné, že to tak nebylo. Vy se tváříte ohledně toho celkem sebejistě, proto se ptám, zda tyto informace byly uvolněny, případně kde?
Díky
Zdar Max
https://cdr.cz/clanek/zaznam-ze-smrtelne-nehody-uberu-odkryl-chybu-ridice-i-chodkyne/diskuse#comment-1134903
+
Pokud vím, tak bylo zveřejněno jenom to nekvalitní video. Nebyla zveřejněna data z jiných senzorů. Už tento samotný fakt trochu zavání. Kdyby ta data nezpochybnitelně prokazovala, že střetu nešlo zabránit, tak by se v Uberu mohli přetrhnout, aby je zveřejnili.
I kdyby ta ženská nešla rovně, což je celkem možné, tak stejně musela přejít už jeden jízdní pruh.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Pokud vím, tak bylo
J D https://cdr.cz/profil/hnz
26. 3. 2018 - 18:07https://cdr.cz/clanek/zaznam-ze-smrtelne-nehody-uberu-odkryl-chybu-ridice-i-chodkyne/diskusePokud vím, tak bylo zveřejněno jenom to nekvalitní video. Nebyla zveřejněna data z jiných senzorů. Už tento samotný fakt trochu zavání. Kdyby ta data nezpochybnitelně prokazovala, že střetu nešlo zabránit, tak by se v Uberu mohli přetrhnout, aby je zveřejnili.
I kdyby ta ženská nešla rovně, což je celkem možné, tak stejně musela přejít už jeden jízdní pruh.
https://cdr.cz/clanek/zaznam-ze-smrtelne-nehody-uberu-odkryl-chybu-ridice-i-chodkyne/diskuse#comment-1135350
+
Kvalita záznamu mizerná, v noci pořídí lepší video i moje 4 roky stará čínská kamera. Ale taky myslím že tu něco smrdí. Pokud se to auto řídí jen "pohledem" kamery, tak to nemá na silnici co dělat. Mimochodem...autonomní vozidlo a nemá ani základní infra kameru? No to si děláte pr.... Je to pár let, co jsem tohle viděl v mercedesech, který autonomní nebyly a dokázal by s tím ridič jet i po tmě.
+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
Kvalita záznamu mizerná, v
Libor Míšek https://cdr.cz/profil/cursedslayer
23. 3. 2018 - 18:46https://cdr.cz/clanek/zaznam-ze-smrtelne-nehody-uberu-odkryl-chybu-ridice-i-chodkyne/diskuseKvalita záznamu mizerná, v noci pořídí lepší video i moje 4 roky stará čínská kamera. Ale taky myslím že tu něco smrdí. Pokud se to auto řídí jen "pohledem" kamery, tak to nemá na silnici co dělat. Mimochodem...autonomní vozidlo a nemá ani základní infra kameru? No to si děláte pr.... Je to pár let, co jsem tohle viděl v mercedesech, který autonomní nebyly a dokázal by s tím ridič jet i po tmě.https://cdr.cz/clanek/zaznam-ze-smrtelne-nehody-uberu-odkryl-chybu-ridice-i-chodkyne/diskuse#comment-1134657
+
24. 3. 2018 - 10:19https://cdr.cz/clanek/zaznam-ze-smrtelne-nehody-uberu-odkryl-chybu-ridice-i-chodkyne/diskuseTaky si myslím že na tom video je něco divného, viz: https://www.youtube.com/watch?v=CRW0q8i3u6Ehttps://cdr.cz/clanek/zaznam-ze-smrtelne-nehody-uberu-odkryl-chybu-ridice-i-chodkyne/diskuse#comment-1134741
+
Sám autor toho videa napsal "Point of accident is the darker area I'm reaching at about 33s"
Klíčové slovo je "darker area" !! Takže ačkoliv většina videa může být sebevíc světlá, tak to místo nehody je prostě tmavší než zbytek vozovky.
Ono to na tom videu vypadá dost v pohodě, ale to je taky tím, že autor videa jede dost pomaleji než to Uber vozidlo (je tam 60km/h a tím taky jelo to Uber. To, že si pak nějaký týpek natočí video s rychlostí okolo 45km/h není to samé.)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Sám autor toho videa napsal
Psycho Mantis https://cdr.cz/profil/psycho-mantis
24. 3. 2018 - 15:33https://cdr.cz/clanek/zaznam-ze-smrtelne-nehody-uberu-odkryl-chybu-ridice-i-chodkyne/diskuseSám autor toho videa napsal "Point of accident is the darker area I'm reaching at about 33s"
Klíčové slovo je "darker area" !! Takže ačkoliv většina videa může být sebevíc světlá, tak to místo nehody je prostě tmavší než zbytek vozovky.
Ono to na tom videu vypadá dost v pohodě, ale to je taky tím, že autor videa jede dost pomaleji než to Uber vozidlo (je tam 60km/h a tím taky jelo to Uber. To, že si pak nějaký týpek natočí video s rychlostí okolo 45km/h není to samé.)https://cdr.cz/clanek/zaznam-ze-smrtelne-nehody-uberu-odkryl-chybu-ridice-i-chodkyne/diskuse#comment-1134795
+
Mě by zajímalo, kdy začalo auto brzdit. A jestli to bylo z popudu řídícího systému, nebo člověka.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Mě by zajímalo, kdy začalo
trokar https://cdr.cz/profil/karel-trojan
24. 3. 2018 - 06:06https://cdr.cz/clanek/zaznam-ze-smrtelne-nehody-uberu-odkryl-chybu-ridice-i-chodkyne/diskuseMě by zajímalo, kdy začalo auto brzdit. A jestli to bylo z popudu řídícího systému, nebo člověka. https://cdr.cz/clanek/zaznam-ze-smrtelne-nehody-uberu-odkryl-chybu-ridice-i-chodkyne/diskuse#comment-1134720
+
lol , četl jste vůbec pořádně článek a diskuzi?
Je jasně vidět/řečeno, že řidič/řidička (je to transgender chlap, co se považuje za ženu) vůbec nedával pozor a tudíž se z jeho popudu nemohlo začít brzdit.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
lol , četl jste vůbec pořádně
Psycho Mantis https://cdr.cz/profil/psycho-mantis
24. 3. 2018 - 15:36https://cdr.cz/clanek/zaznam-ze-smrtelne-nehody-uberu-odkryl-chybu-ridice-i-chodkyne/diskuselol , četl jste vůbec pořádně článek a diskuzi?
Je jasně vidět/řečeno, že řidič/řidička (je to transgender chlap, co se považuje za ženu) vůbec nedával pozor a tudíž se z jeho popudu nemohlo začít brzdit.https://cdr.cz/clanek/zaznam-ze-smrtelne-nehody-uberu-odkryl-chybu-ridice-i-chodkyne/diskuse#comment-1134798
+
Ale jo, to jsem viděl.
Pokud ale systém vůbec nezareagoval tak i to, co tam sedělo, nějak zastavilo, aby se mohlo kouknout, co se stalo.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ale jo, to jsem viděl.
trokar https://cdr.cz/profil/karel-trojan
24. 3. 2018 - 17:20https://cdr.cz/clanek/zaznam-ze-smrtelne-nehody-uberu-odkryl-chybu-ridice-i-chodkyne/diskuseAle jo, to jsem viděl.
Pokud ale systém vůbec nezareagoval tak i to, co tam sedělo, nějak zastavilo, aby se mohlo kouknout, co se stalo.https://cdr.cz/clanek/zaznam-ze-smrtelne-nehody-uberu-odkryl-chybu-ridice-i-chodkyne/diskuse#comment-1134813
+
je skoda, ze termovize ci nocni videni neni soucasti tech baliku senzoru
uz i levny senzor pro NV by umoznil rozpoznat, ze tam neco je
a levny senzor pro TI zase jestli to zive ci zhave (staci ruka/tvar/noha)
i tech par pixelu by diagnostice pomohlo vic nez se zda
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
je skoda, ze termovize ci
David Foltyn https://cdr.cz/profil/dwarden
24. 3. 2018 - 10:15https://cdr.cz/clanek/zaznam-ze-smrtelne-nehody-uberu-odkryl-chybu-ridice-i-chodkyne/diskuseje skoda, ze termovize ci nocni videni neni soucasti tech baliku senzoru
uz i levny senzor pro NV by umoznil rozpoznat, ze tam neco je
a levny senzor pro TI zase jestli to zive ci zhave (staci ruka/tvar/noha)
i tech par pixelu by diagnostice pomohlo vic nez se zda
https://cdr.cz/clanek/zaznam-ze-smrtelne-nehody-uberu-odkryl-chybu-ridice-i-chodkyne/diskuse#comment-1134738
+
jj vim, toho je vic uz hodne let zpet
ja spise lamentoval nad temi 'zazracnymi' senzor baliky ;)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
jj vim, toho je vic uz hodne
David Foltyn https://cdr.cz/profil/dwarden
24. 3. 2018 - 19:07https://cdr.cz/clanek/zaznam-ze-smrtelne-nehody-uberu-odkryl-chybu-ridice-i-chodkyne/diskusejj vim, toho je vic uz hodne let zpet
ja spise lamentoval nad temi 'zazracnymi' senzor baliky ;)https://cdr.cz/clanek/zaznam-ze-smrtelne-nehody-uberu-odkryl-chybu-ridice-i-chodkyne/diskuse#comment-1134825
+
Tak já tam žádnou chybu "řidiče" neviděl, akorát nějakou bláznivou ženskou co vstoupila do dráhy přímo před auto. To by nedal ani Niki Lauda...
A ani termovize nebo radar by nezachránily situaci, když osoba která jde po kraji se rozhodne vstoupit náhle do dráhy. Vozidlo by ale mohlo preventivně přibrzdit, když detekuje cosi většího, co se ve tmě hýbe poblíž vozovky, aspoň by to zmírnilo následky nárazu. Taky by to nejspíš pomohlo tam, kde jsou úseky s rizikem srážky se zvěří.
Mimochodem celková brzdná dráha je při o něco nižší rychlosti 60km/h celých 37m. Je v tom započítaná i reakční doba řidiče a vozidla, nemyslím si, že automat bude výrazně rychlejší, pokud nemá třeba systém samostatných elektrobrzd v každém kole. Takže bez šance.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Tak já tam žádnou chybu
ldx https://cdr.cz/profil/vaclav-dvorak
24. 3. 2018 - 11:46https://cdr.cz/clanek/zaznam-ze-smrtelne-nehody-uberu-odkryl-chybu-ridice-i-chodkyne/diskuseTak já tam žádnou chybu "řidiče" neviděl, akorát nějakou bláznivou ženskou co vstoupila do dráhy přímo před auto. To by nedal ani Niki Lauda...
A ani termovize nebo radar by nezachránily situaci, když osoba která jde po kraji se rozhodne vstoupit náhle do dráhy. Vozidlo by ale mohlo preventivně přibrzdit, když detekuje cosi většího, co se ve tmě hýbe poblíž vozovky, aspoň by to zmírnilo následky nárazu. Taky by to nejspíš pomohlo tam, kde jsou úseky s rizikem srážky se zvěří.
Mimochodem celková brzdná dráha je při o něco nižší rychlosti 60km/h celých 37m. Je v tom započítaná i reakční doba řidiče a vozidla, nemyslím si, že automat bude výrazně rychlejší, pokud nemá třeba systém samostatných elektrobrzd v každém kole. Takže bez šance.https://cdr.cz/clanek/zaznam-ze-smrtelne-nehody-uberu-odkryl-chybu-ridice-i-chodkyne/diskuse#comment-1134756
+
Tady ale nemůže být ani řeč o náhlém vstoupení do jízdní dráhy. Ta ženská už přešla jeden jízdní pruh když to do ní auto našilo.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Tady ale nemůže být ani řeč o
J D https://cdr.cz/profil/hnz
24. 3. 2018 - 12:37https://cdr.cz/clanek/zaznam-ze-smrtelne-nehody-uberu-odkryl-chybu-ridice-i-chodkyne/diskuseTady ale nemůže být ani řeč o náhlém vstoupení do jízdní dráhy. Ta ženská už přešla jeden jízdní pruh když to do ní auto našilo.https://cdr.cz/clanek/zaznam-ze-smrtelne-nehody-uberu-odkryl-chybu-ridice-i-chodkyne/diskuse#comment-1134765
+
Té ženské očividně selhal řídící systém jejího radaru, když nezaregistrovala přijíždějící auto a vešla mu pod kola :-P
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Té ženské očividně selhal
Psycho Mantis https://cdr.cz/profil/psycho-mantis
24. 3. 2018 - 15:41https://cdr.cz/clanek/zaznam-ze-smrtelne-nehody-uberu-odkryl-chybu-ridice-i-chodkyne/diskuseTé ženské očividně selhal řídící systém jejího radaru, když nezaregistrovala přijíždějící auto a vešla mu pod kola :-Phttps://cdr.cz/clanek/zaznam-ze-smrtelne-nehody-uberu-odkryl-chybu-ridice-i-chodkyne/diskuse#comment-1134801
+
ano preventivne by mohlo a potom by to dopadlo tak ako mne ubiquiti kamery posielaju emaily o naruseni priestoru (motion detection) ked prsi alebo sa pohne maly konar na strome 20m daleko.. Auto tu zenu malo vidiet, pokial isla na krajnici nemalo reagovat nijak. Ked sa zacala pohybovat v koliznom kurze, tak malo zmenit smer (ak by zaroven nedoslo ku kolizii s inym autom) a ak nie, malo ju normalne zrazit, ako sa aj stalo.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
ano preventivne by mohlo a
roob https://cdr.cz/profil/roob
24. 3. 2018 - 22:25https://cdr.cz/clanek/zaznam-ze-smrtelne-nehody-uberu-odkryl-chybu-ridice-i-chodkyne/diskuseano preventivne by mohlo a potom by to dopadlo tak ako mne ubiquiti kamery posielaju emaily o naruseni priestoru (motion detection) ked prsi alebo sa pohne maly konar na strome 20m daleko.. Auto tu zenu malo vidiet, pokial isla na krajnici nemalo reagovat nijak. Ked sa zacala pohybovat v koliznom kurze, tak malo zmenit smer (ak by zaroven nedoslo ku kolizii s inym autom) a ak nie, malo ju normalne zrazit, ako sa aj stalo.https://cdr.cz/clanek/zaznam-ze-smrtelne-nehody-uberu-odkryl-chybu-ridice-i-chodkyne/diskuse#comment-1134846
+
Tá ženská si za to mohla sama. Úplne splývala s cestou. Keby som išiel v starej škodovke a pri tejto rýchlosti nemal by som šancu včas zastaviť. Podobné nehody sa stávajú pravidelne. Táto je medializovaná len pre to že Uber.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tá ženská si za to mohla sama
Gaunter https://cdr.cz/profil/anton-gajdos
24. 3. 2018 - 12:09https://cdr.cz/clanek/zaznam-ze-smrtelne-nehody-uberu-odkryl-chybu-ridice-i-chodkyne/diskuseTá ženská si za to mohla sama. Úplne splývala s cestou. Keby som išiel v starej škodovke a pri tejto rýchlosti nemal by som šancu včas zastaviť. Podobné nehody sa stávajú pravidelne. Táto je medializovaná len pre to že Uber.https://cdr.cz/clanek/zaznam-ze-smrtelne-nehody-uberu-odkryl-chybu-ridice-i-chodkyne/diskuse#comment-1134762
+
To je pěkný že řidič nevěnoval pozornost řízení, ale kdo z vás by to vydržel? Jen sedět, koukat a nesmět zasáhnout? Brrr!
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
To je pěkný že řidič
Dreit https://cdr.cz/profil/michal-kundrat
24. 3. 2018 - 14:25https://cdr.cz/clanek/zaznam-ze-smrtelne-nehody-uberu-odkryl-chybu-ridice-i-chodkyne/diskuseTo je pěkný že řidič nevěnoval pozornost řízení, ale kdo z vás by to vydržel? Jen sedět, koukat a nesmět zasáhnout? Brrr!https://cdr.cz/clanek/zaznam-ze-smrtelne-nehody-uberu-odkryl-chybu-ridice-i-chodkyne/diskuse#comment-1134777
+
24. 3. 2018 - 17:22https://cdr.cz/clanek/zaznam-ze-smrtelne-nehody-uberu-odkryl-chybu-ridice-i-chodkyne/diskuseBrrr. Ale je za to placená.https://cdr.cz/clanek/zaznam-ze-smrtelne-nehody-uberu-odkryl-chybu-ridice-i-chodkyne/diskuse#comment-1134816
+
I tak to po pár dnech musí být děsná nuda a těžko někdo bude udržovat pozornost
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
I tak to po pár dnech musí
Dreit https://cdr.cz/profil/michal-kundrat
24. 3. 2018 - 17:23https://cdr.cz/clanek/zaznam-ze-smrtelne-nehody-uberu-odkryl-chybu-ridice-i-chodkyne/diskuseI tak to po pár dnech musí být děsná nuda a těžko někdo bude udržovat pozornosthttps://cdr.cz/clanek/zaznam-ze-smrtelne-nehody-uberu-odkryl-chybu-ridice-i-chodkyne/diskuse#comment-1134819
+
Ted mi popravde reknete jak by dopadl ve stejne situaci ridic co v aute nama kameru a zadni svedci nehody nejsou... Preci vinene v plnem rozsahu, mel predvidat a proste prejel chodce tak za to muze...
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Ted mi popravde reknete jak
tony https://cdr.cz/profil/tomas-marny12
24. 3. 2018 - 21:24https://cdr.cz/clanek/zaznam-ze-smrtelne-nehody-uberu-odkryl-chybu-ridice-i-chodkyne/diskuseTed mi popravde reknete jak by dopadl ve stejne situaci ridic co v aute nama kameru a zadni svedci nehody nejsou... Preci vinene v plnem rozsahu, mel predvidat a proste prejel chodce tak za to muze...https://cdr.cz/clanek/zaznam-ze-smrtelne-nehody-uberu-odkryl-chybu-ridice-i-chodkyne/diskuse#comment-1134843
+
dopadol by tak, ze sa to udialo mimo prechodu a cyklistka je bez reflexnych prvkov => vinna je cyklistka. Navyse tam je niekde blizko nejaky nadchod a amici maju pravidlo ze 50m od nadchodu musis ist knemu. Takze v tomto konkretnom pripade by si do vezenia nesiel. V inych pripadoch ale velmi pravdepodobne ano => vsetky auta by mali byt vybavene kamerou a treba zobrat chodcom pravo prednosti aj na priechodoch. Btw. este by som zaviedol zakon, ze dedic by ti musel preplatit skody na aute.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
dopadol by tak, ze sa to
roob https://cdr.cz/profil/roob
24. 3. 2018 - 22:30https://cdr.cz/clanek/zaznam-ze-smrtelne-nehody-uberu-odkryl-chybu-ridice-i-chodkyne/diskusedopadol by tak, ze sa to udialo mimo prechodu a cyklistka je bez reflexnych prvkov => vinna je cyklistka. Navyse tam je niekde blizko nejaky nadchod a amici maju pravidlo ze 50m od nadchodu musis ist knemu. Takze v tomto konkretnom pripade by si do vezenia nesiel. V inych pripadoch ale velmi pravdepodobne ano => vsetky auta by mali byt vybavene kamerou a treba zobrat chodcom pravo prednosti aj na priechodoch. Btw. este by som zaviedol zakon, ze dedic by ti musel preplatit skody na aute.https://cdr.cz/clanek/zaznam-ze-smrtelne-nehody-uberu-odkryl-chybu-ridice-i-chodkyne/diskuse#comment-1134852
+
Na to, aby dědic musel platit škody žádný další zákon netřeba. Tyto situace se dějí naprosto běžně a zákony s tím počítají. Pokud se například rozhodnete zabít skokem pod vlak, budou po dědicích ČD nárokovat veškeré škody v dědickém řízení
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Na to, aby dědic musel platit
Tharo https://cdr.cz/profil/david-lanc
24. 3. 2018 - 23:39https://cdr.cz/clanek/zaznam-ze-smrtelne-nehody-uberu-odkryl-chybu-ridice-i-chodkyne/diskuseNa to, aby dědic musel platit škody žádný další zákon netřeba. Tyto situace se dějí naprosto běžně a zákony s tím počítají. Pokud se například rozhodnete zabít skokem pod vlak, budou po dědicích ČD nárokovat veškeré škody v dědickém řízeníhttps://cdr.cz/clanek/zaznam-ze-smrtelne-nehody-uberu-odkryl-chybu-ridice-i-chodkyne/diskuse#comment-1134855
+
prepac ale LOL :) skodu ktoru sposobis lokomotive je, ze v depe niekto bude musiet VAPkou vystriekat "spinu". Auto moze byt kludne totalka a nieze ta potom budu vlacit po sudoch ale ked budes mat stastie ta nezavru a este ani auto nemas.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
prepac ale LOL :) skodu ktoru
roob https://cdr.cz/profil/roob
24. 3. 2018 - 23:51https://cdr.cz/clanek/zaznam-ze-smrtelne-nehody-uberu-odkryl-chybu-ridice-i-chodkyne/diskuseprepac ale LOL :) skodu ktoru sposobis lokomotive je, ze v depe niekto bude musiet VAPkou vystriekat "spinu". Auto moze byt kludne totalka a nieze ta potom budu vlacit po sudoch ale ked budes mat stastie ta nezavru a este ani auto nemas.https://cdr.cz/clanek/zaznam-ze-smrtelne-nehody-uberu-odkryl-chybu-ridice-i-chodkyne/diskuse#comment-1134858
+
No jako když skočíte pod Eurocity rychlík na páteřní trati a zastavíte třeba provoz na několik hodin, tak ty škody můžou jít klidně do milionů, i kdyby na lokomotivě nebyl odřenej ani lak...
Když pominu návaznosti osobní dopravy a případné objednání výlukových spojů, víte kolik nákladních vlaků se zbožím kvůli tomu dojede pozdě?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
No jako když skočíte pod
ldx https://cdr.cz/profil/vaclav-dvorak
25. 3. 2018 - 11:17https://cdr.cz/clanek/zaznam-ze-smrtelne-nehody-uberu-odkryl-chybu-ridice-i-chodkyne/diskuseNo jako když skočíte pod Eurocity rychlík na páteřní trati a zastavíte třeba provoz na několik hodin, tak ty škody můžou jít klidně do milionů, i kdyby na lokomotivě nebyl odřenej ani lak...
Když pominu návaznosti osobní dopravy a případné objednání výlukových spojů, víte kolik nákladních vlaků se zbožím kvůli tomu dojede pozdě? https://cdr.cz/clanek/zaznam-ze-smrtelne-nehody-uberu-odkryl-chybu-ridice-i-chodkyne/diskuse#comment-1134879
+
a prave preto treba zaviest eutanaziu nech mozes svoj zivot ukoncit dostojne ako clovek a nie robit skody na lokomotivach a autach.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
a prave preto treba zaviest
roob https://cdr.cz/profil/roob
25. 3. 2018 - 15:51https://cdr.cz/clanek/zaznam-ze-smrtelne-nehody-uberu-odkryl-chybu-ridice-i-chodkyne/diskusea prave preto treba zaviest eutanaziu nech mozes svoj zivot ukoncit dostojne ako clovek a nie robit skody na lokomotivach a autach.https://cdr.cz/clanek/zaznam-ze-smrtelne-nehody-uberu-odkryl-chybu-ridice-i-chodkyne/diskuse#comment-1134891
+
Neni nutne, zabit sa da tolkymi krasnymi sposobmi, ktore nenarobia ani bordel a ani dalsie skody, len nesmies byt kreten. :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Neni nutne, zabit sa da
Spirit_pcf https://cdr.cz/profil/spiritpcf
26. 3. 2018 - 12:25https://cdr.cz/clanek/zaznam-ze-smrtelne-nehody-uberu-odkryl-chybu-ridice-i-chodkyne/diskuseNeni nutne, zabit sa da tolkymi krasnymi sposobmi, ktore nenarobia ani bordel a ani dalsie skody, len nesmies byt kreten. :)https://cdr.cz/clanek/zaznam-ze-smrtelne-nehody-uberu-odkryl-chybu-ridice-i-chodkyne/diskuse#comment-1135173
+
To video je bud fake nebo upravene. Lepsi video natacela v noci ma kamera za 11 dolaru z ciny! Mam ted za 2 tisice a ta nataci v uplne tme pri zapnutych potkavacich mimo mesto jak profesionalni filmova kamera za dva miliony oproti tomu, co ukazal UBER! A to nemluvim, kdyz zapnu dalkove! A nedejboze ve meste, kde sviti poulicni svetla jako v tomto pripade:)
A jelikoz neverim, ze tam kupuje UBER kamery za dolar z ciny, tak je jasne, ze video byla zamerne upraveno, aby to vypadalo, ze tam vstoupila na posledni chvili. Pravdou je, ze musela byt videt uz dost daleko, navic ma jiste takove veci radary a minimane termokameru, co montujou uz 10 let do mercedesu nebo prinejmensim aspon "infrakameru" (cili kameru bez zeleneho filtru).
Na vsem tomhle musela byt ta cyklistka videt uz kilometr daleko. I ten babochlap by ji videl, kdyby se venoval rizeni. Ale tim ho neodsuzuju, jak jsou videa ze samoridici tesly, kde drzi ruce 2cm nad krouticim se volantem, tak to je asi tak 1000x fyzicky a dusevne narocnejsi nez auto skutecne ridit. Takze ten clovek v aute je uplne k hovnu, mozna tak leda, kdyz zacne houkat nejaka sirena, ze system se hryznul (zeby lagroid?:) nebo se nejak podelal, ale nemuzou cekat, ze ten nahradni "ridic" nejak muze zachranit situaci.
Ten babochlap ma mozna body k minus za osklivost:o) Ale je to jednoznacne chyba UBERu, respektive jejich systemu a taky to, ze se ted snazi strasne mlzit tim, ze upravujou ty videa, aby to vypadalo, ze tam byla tma jak v pytli a vlezla tam ta ozralkyne s kolem z niceho nic.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
To video je bud fake nebo
debžot https://cdr.cz/profil/petr-nightingale
26. 3. 2018 - 15:13https://cdr.cz/clanek/zaznam-ze-smrtelne-nehody-uberu-odkryl-chybu-ridice-i-chodkyne/diskuseTo video je bud fake nebo upravene. Lepsi video natacela v noci ma kamera za 11 dolaru z ciny! Mam ted za 2 tisice a ta nataci v uplne tme pri zapnutych potkavacich mimo mesto jak profesionalni filmova kamera za dva miliony oproti tomu, co ukazal UBER! A to nemluvim, kdyz zapnu dalkove! A nedejboze ve meste, kde sviti poulicni svetla jako v tomto pripade:)
A jelikoz neverim, ze tam kupuje UBER kamery za dolar z ciny, tak je jasne, ze video byla zamerne upraveno, aby to vypadalo, ze tam vstoupila na posledni chvili. Pravdou je, ze musela byt videt uz dost daleko, navic ma jiste takove veci radary a minimane termokameru, co montujou uz 10 let do mercedesu nebo prinejmensim aspon "infrakameru" (cili kameru bez zeleneho filtru).
Na vsem tomhle musela byt ta cyklistka videt uz kilometr daleko. I ten babochlap by ji videl, kdyby se venoval rizeni. Ale tim ho neodsuzuju, jak jsou videa ze samoridici tesly, kde drzi ruce 2cm nad krouticim se volantem, tak to je asi tak 1000x fyzicky a dusevne narocnejsi nez auto skutecne ridit. Takze ten clovek v aute je uplne k hovnu, mozna tak leda, kdyz zacne houkat nejaka sirena, ze system se hryznul (zeby lagroid?:) nebo se nejak podelal, ale nemuzou cekat, ze ten nahradni "ridic" nejak muze zachranit situaci.
Ten babochlap ma mozna body k minus za osklivost:o) Ale je to jednoznacne chyba UBERu, respektive jejich systemu a taky to, ze se ted snazi strasne mlzit tim, ze upravujou ty videa, aby to vypadalo, ze tam byla tma jak v pytli a vlezla tam ta ozralkyne s kolem z niceho nic.https://cdr.cz/clanek/zaznam-ze-smrtelne-nehody-uberu-odkryl-chybu-ridice-i-chodkyne/diskuse#comment-1135257
+
tady na příspěvcích je vidět kolik lidi řp a kolik by ho nemnělo dostat !!!
za řízení autonomného vozidla je zatím zodpovědný řidíč tedy člověk ! který sedí za volantem ale neředí ! z videa je jasně vidět že TO co sedí za volaten , nedavá pozor na cestu ! a čumí někde dolu ! nejspíše na mobil !
ty hovadiny co tady píšete o brzdné draze jsou přitažené za vlasy ! nikdo z vás tam nebyl ! a neviděl stav vozovky a pneu auta !
co se týká rakce řidíče tak když řeknu že prumněrný ridíč by reagoval cca 2 sec tak pc/software by mněl reagovat cca 0.5 sec ! možná i min !
dost lidi tady píše že mněl brzdit a nebo že by nestihl brzdit ! a co takhle že by se mnělo auto vyhnout ? to vás nenapadlo :) jezdím deně takže do takových situaci jsem se dostal mnohdy i horších ! ale nikdy jsem nikoho nepřejel ! i když mi skočil před auto stihnul se mu vyhnout !
před najkým časem jsem mi skočil na dalinici kanec před auto (resp běžely divoká prasata přez dalnici ! ) hned jak jsem je uviděl tak jsem dupnul na brzdu a bylo to ještě před narazem ! jel jsem 130 potvrzeno i policii ! jedno prase jsem sestřelil odletělo mezi svodidla za auto cca 40 metru a co je duležite mezi rakci bržděním a narazem auta do prasete bylo 1.8 sec vytaženo z řj auta tyhel udalosti se ukladaji do řj u některých aut ! zastavil jsem od mista narazu 63 metru ! bylo to mirně do kopce , a to jsem jel 130 kmh !!!
ps škoda na autě byla 224 tisic auto bylo 4 mněsíce stare :( to jen pro informaci co dokaže spusobit prase :)
takže pokud samořídíci nesmysl te nehodě nebyl schopen zabranit tak je něco hodně špatně !! jelikož pc/software by mně reagovat daleko rychleji než člověk !!!
ono tabulky brzdných drah jsou počítany pro nějvětší možnou brzdnou dráhu ! tedy pro sjete pneu špatnou cestu a "tele" místo řidiče ! :)))
pokud má člověk auto v pořádku (nové pneu , brzdy v na 100 procent a další technický stav, jako třeba dobré tlumiče atd ) a není tele za volantem, tak brzdná drahá bude o dost menší ! než uvaději tabulky !
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
tady na příspěvcích je vidět
copperx https://cdr.cz/profil/miito-miito
30. 3. 2018 - 09:45https://cdr.cz/clanek/zaznam-ze-smrtelne-nehody-uberu-odkryl-chybu-ridice-i-chodkyne/diskusetady na příspěvcích je vidět kolik lidi řp a kolik by ho nemnělo dostat !!!
za řízení autonomného vozidla je zatím zodpovědný řidíč tedy člověk ! který sedí za volantem ale neředí ! z videa je jasně vidět že TO co sedí za volaten , nedavá pozor na cestu ! a čumí někde dolu ! nejspíše na mobil !
ty hovadiny co tady píšete o brzdné draze jsou přitažené za vlasy ! nikdo z vás tam nebyl ! a neviděl stav vozovky a pneu auta !
co se týká rakce řidíče tak když řeknu že prumněrný ridíč by reagoval cca 2 sec tak pc/software by mněl reagovat cca 0.5 sec ! možná i min !
dost lidi tady píše že mněl brzdit a nebo že by nestihl brzdit ! a co takhle že by se mnělo auto vyhnout ? to vás nenapadlo :) jezdím deně takže do takových situaci jsem se dostal mnohdy i horších ! ale nikdy jsem nikoho nepřejel ! i když mi skočil před auto stihnul se mu vyhnout !
před najkým časem jsem mi skočil na dalinici kanec před auto (resp běžely divoká prasata přez dalnici ! ) hned jak jsem je uviděl tak jsem dupnul na brzdu a bylo to ještě před narazem ! jel jsem 130 potvrzeno i policii ! jedno prase jsem sestřelil odletělo mezi svodidla za auto cca 40 metru a co je duležite mezi rakci bržděním a narazem auta do prasete bylo 1.8 sec vytaženo z řj auta tyhel udalosti se ukladaji do řj u některých aut ! zastavil jsem od mista narazu 63 metru ! bylo to mirně do kopce , a to jsem jel 130 kmh !!!
ps škoda na autě byla 224 tisic auto bylo 4 mněsíce stare :( to jen pro informaci co dokaže spusobit prase :)
takže pokud samořídíci nesmysl te nehodě nebyl schopen zabranit tak je něco hodně špatně !! jelikož pc/software by mně reagovat daleko rychleji než člověk !!!
ono tabulky brzdných drah jsou počítany pro nějvětší možnou brzdnou dráhu ! tedy pro sjete pneu špatnou cestu a "tele" místo řidiče ! :)))
pokud má člověk auto v pořádku (nové pneu , brzdy v na 100 procent a další technický stav, jako třeba dobré tlumiče atd ) a není tele za volantem, tak brzdná drahá bude o dost menší ! než uvaději tabulky !
https://cdr.cz/clanek/zaznam-ze-smrtelne-nehody-uberu-odkryl-chybu-ridice-i-chodkyne/diskuse#comment-1137108
+
ps osobně si myslím že nejmín 50 let nebudu schopen pičítač nahradit lidský mozek ! tedy co se týká rozhodování !
a taky si myslím že více méně počítač nebude schopen nikdy ruzumně posoudít situací jestli přjet jedno člověka nebo druhého člověka pokud nebude jiná možnost a nebo volbu typy mám přjet dospělého nebo dítě ale dospěly bude těhotná žena !
velice by mně zajímal nazor někho kdo se zabývá konernetikou jak by ten problem psany up počítač řešíl ?
předpokládám že minimálně ještě 200 let nebude počítaš schopen nahradit lidsky mozek na 100 procent ! pokud vubec někdy !
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
ps osobně si myslím že nejmín
copperx https://cdr.cz/profil/miito-miito
31. 3. 2018 - 12:37https://cdr.cz/clanek/zaznam-ze-smrtelne-nehody-uberu-odkryl-chybu-ridice-i-chodkyne/diskuseps osobně si myslím že nejmín 50 let nebudu schopen pičítač nahradit lidský mozek ! tedy co se týká rozhodování !
a taky si myslím že více méně počítač nebude schopen nikdy ruzumně posoudít situací jestli přjet jedno člověka nebo druhého člověka pokud nebude jiná možnost a nebo volbu typy mám přjet dospělého nebo dítě ale dospěly bude těhotná žena !
velice by mně zajímal nazor někho kdo se zabývá konernetikou jak by ten problem psany up počítač řešíl ?
předpokládám že minimálně ještě 200 let nebude počítaš schopen nahradit lidsky mozek na 100 procent ! pokud vubec někdy !https://cdr.cz/clanek/zaznam-ze-smrtelne-nehody-uberu-odkryl-chybu-ridice-i-chodkyne/diskuse#comment-1137285
+
Jedna technicka: nemelo by autonomni vozidlo mit lidar nebo neco podobneho? Takze by zenu identifikovalo jiz z dalky i v absolutni tme?
Toto auto nejen že mělo lidar ale taky radar. Pokud tyto senzory fungovaly správně, tak řídící systém o ženě co přecházela věděl, ale vůbec nereagoval. Něco tu bude asi shnilého...
Na nějaké diskuzi jsem ještě četl, že Uber používá nějaký levný lidar který funguje na podobné vlnové délce jako vyzařují některé lampy pouličního osvětlení (~600nm). Tím pak jej mohou zmást. Co je na tom pravdy nevím. Google prý používá lidar na 900nm.
Auto mohlo být vybavené radarovými systémy K + W (tady v USA pracují K 18 - 27GHz, v EU 24.05 - 24,25GHz a W 75 - 110GHz, v EU 92 - 97GHz), ale ty mají své značné nedostatky a rozlišovací omezení. Například W-Band automobilové radary použité v parkovacích asistentech velmi snadno zmate obyčejný nákupní košík pokrytý rosou. Běžná věc a podobné se chová i výplet kola (špice). Nakonec i radar typy K mohl pracovat zcela správně, ale objekt (osoba) nemusela být vůbec zachycena, nebo nebyla zachycena dostatečně silně, aby logika kvadraturního směšovače vyhodnotila správná data. Své si k tomu řeknou i vodní páry. Pravděpodobnost selhání radaru (trajektorie objektů a podmínky) z dohadů a odhadů asi nezískáte, to byste musel provádět simulace za identických podmínek.
Ono je taky otázka, co to znamená, že přecházela. Pokud by jsi měl být programátor a analyzovat takovou situaci, tak to tak easy není, jak to zprvu vypadá.
Auto jede městem a všude jsou lidi po obou stranách, i kolaři. Někdo může přecházet vozovku i s kolem na neoznačeném místě a auto má přednost.
Pokud tam ten dotyčný na poslední chvíli vkročí, tak co asi dělat.
Je jedno, že to auto mohlo teoreticky vidět mnohem dál dopředu, jde o to, že takovou situaci lze blbě vyhodnotit. Když se podíváme na běžný provoz, tak jsou lidi, co s tím autem raději zastaví a nechají někoho přejít (prostě projeví dobrou vůli, nebo nedůvěru k oné osobě), ale většina to projede, proč by ne, mají přednost a ten, kdo riskuje, je chodec.
Možná je to video upravené, aby byl opticky ten pohled / tma blíže (stačí vidět ty lampy a stíny na vozovce), ale to nic nemění na tom, že ta ženská vkročila do jízdního pruhu auta těsně před ním.
Samozřejmě je zde i možnost, že kdyby bylo lepší osvětlení, tak by člověk viděl chodce, který se nerozhlíží a jen se plíží a tím by asi více předvídal možnou situaci a v takovém případě by zastavilo více řidičů, ale samozřejmě né všichni.
Zdar Max
Je pravdou, že je to vina té ženské s kolem.
Na duhou stranu ta ženská už přešla celý jeden jízdní pruh, takže její trajektorie byla celkem zřejmá. Toto zrovna není nikterak neobvyklá situace se kterou by se nedalo počítat. Na radaru a lidaru ta ženská musela být vidět. Ani to místo kde přecházela nebylo nikterak nepřehledné.
Osobně si myslím, že buď mají nějakou zásadní botu v řídících algoritmech nebo to auto jelo jenom podle optických kamer. Nějaké články od bývalých zaměstnanců Uberu z roku 2015 by tomu napovídaly. Je však možné že to byla pouze pomsta z jejich strany.
Celkem si dovedu přestavit jaké množství dat je nutné zpracovat. Na škole jsme měli pojízdného robota s lidarem (jsem "vyučený" automatizačník z VUT). Přesto si myslím, že to auto mělo reagovat lépe.
Chtěl bych poprosit o zdroj trajektorie té paní. Mně se zdá, že tak nějak všichni předpokládají, že tu silnici přešla zleva doprava, naprosto rovně.
Samozřejmě možné to je, ale je také možné, že to tak nebylo. Vy se tváříte ohledně toho celkem sebejistě, proto se ptám, zda tyto informace byly uvolněny, případně kde?
Díky
Zdar Max
Pokud vím, tak bylo zveřejněno jenom to nekvalitní video. Nebyla zveřejněna data z jiných senzorů. Už tento samotný fakt trochu zavání. Kdyby ta data nezpochybnitelně prokazovala, že střetu nešlo zabránit, tak by se v Uberu mohli přetrhnout, aby je zveřejnili.
I kdyby ta ženská nešla rovně, což je celkem možné, tak stejně musela přejít už jeden jízdní pruh.
Kvalita záznamu mizerná, v noci pořídí lepší video i moje 4 roky stará čínská kamera. Ale taky myslím že tu něco smrdí. Pokud se to auto řídí jen "pohledem" kamery, tak to nemá na silnici co dělat. Mimochodem...autonomní vozidlo a nemá ani základní infra kameru? No to si děláte pr.... Je to pár let, co jsem tohle viděl v mercedesech, který autonomní nebyly a dokázal by s tím ridič jet i po tmě.
Taky si myslím že na tom video je něco divného, viz: https://www.youtube.com/watch?v=CRW0q8i3u6E
Sám autor toho videa napsal "Point of accident is the darker area I'm reaching at about 33s"
Klíčové slovo je "darker area" !! Takže ačkoliv většina videa může být sebevíc světlá, tak to místo nehody je prostě tmavší než zbytek vozovky.
Ono to na tom videu vypadá dost v pohodě, ale to je taky tím, že autor videa jede dost pomaleji než to Uber vozidlo (je tam 60km/h a tím taky jelo to Uber. To, že si pak nějaký týpek natočí video s rychlostí okolo 45km/h není to samé.)
Mě by zajímalo, kdy začalo auto brzdit. A jestli to bylo z popudu řídícího systému, nebo člověka.
lol , četl jste vůbec pořádně článek a diskuzi?
Je jasně vidět/řečeno, že řidič/řidička (je to transgender chlap, co se považuje za ženu) vůbec nedával pozor a tudíž se z jeho popudu nemohlo začít brzdit.
Ale jo, to jsem viděl.
Pokud ale systém vůbec nezareagoval tak i to, co tam sedělo, nějak zastavilo, aby se mohlo kouknout, co se stalo.
je skoda, ze termovize ci nocni videni neni soucasti tech baliku senzoru
uz i levny senzor pro NV by umoznil rozpoznat, ze tam neco je
a levny senzor pro TI zase jestli to zive ci zhave (staci ruka/tvar/noha)
i tech par pixelu by diagnostice pomohlo vic nez se zda
https://www.youtube.com/watch?v=hp9lR4x7Kok
jj vim, toho je vic uz hodne let zpet
ja spise lamentoval nad temi 'zazracnymi' senzor baliky ;)
Tak já tam žádnou chybu "řidiče" neviděl, akorát nějakou bláznivou ženskou co vstoupila do dráhy přímo před auto. To by nedal ani Niki Lauda...
A ani termovize nebo radar by nezachránily situaci, když osoba která jde po kraji se rozhodne vstoupit náhle do dráhy. Vozidlo by ale mohlo preventivně přibrzdit, když detekuje cosi většího, co se ve tmě hýbe poblíž vozovky, aspoň by to zmírnilo následky nárazu. Taky by to nejspíš pomohlo tam, kde jsou úseky s rizikem srážky se zvěří.
Mimochodem celková brzdná dráha je při o něco nižší rychlosti 60km/h celých 37m. Je v tom započítaná i reakční doba řidiče a vozidla, nemyslím si, že automat bude výrazně rychlejší, pokud nemá třeba systém samostatných elektrobrzd v každém kole. Takže bez šance.
Tady ale nemůže být ani řeč o náhlém vstoupení do jízdní dráhy. Ta ženská už přešla jeden jízdní pruh když to do ní auto našilo.
Té ženské očividně selhal řídící systém jejího radaru, když nezaregistrovala přijíždějící auto a vešla mu pod kola :-P
ano preventivne by mohlo a potom by to dopadlo tak ako mne ubiquiti kamery posielaju emaily o naruseni priestoru (motion detection) ked prsi alebo sa pohne maly konar na strome 20m daleko.. Auto tu zenu malo vidiet, pokial isla na krajnici nemalo reagovat nijak. Ked sa zacala pohybovat v koliznom kurze, tak malo zmenit smer (ak by zaroven nedoslo ku kolizii s inym autom) a ak nie, malo ju normalne zrazit, ako sa aj stalo.
Tá ženská si za to mohla sama. Úplne splývala s cestou. Keby som išiel v starej škodovke a pri tejto rýchlosti nemal by som šancu včas zastaviť. Podobné nehody sa stávajú pravidelne. Táto je medializovaná len pre to že Uber.
To je pěkný že řidič nevěnoval pozornost řízení, ale kdo z vás by to vydržel? Jen sedět, koukat a nesmět zasáhnout? Brrr!
Brrr. Ale je za to placená.
I tak to po pár dnech musí být děsná nuda a těžko někdo bude udržovat pozornost
Ted mi popravde reknete jak by dopadl ve stejne situaci ridic co v aute nama kameru a zadni svedci nehody nejsou... Preci vinene v plnem rozsahu, mel predvidat a proste prejel chodce tak za to muze...
dopadol by tak, ze sa to udialo mimo prechodu a cyklistka je bez reflexnych prvkov => vinna je cyklistka. Navyse tam je niekde blizko nejaky nadchod a amici maju pravidlo ze 50m od nadchodu musis ist knemu. Takze v tomto konkretnom pripade by si do vezenia nesiel. V inych pripadoch ale velmi pravdepodobne ano => vsetky auta by mali byt vybavene kamerou a treba zobrat chodcom pravo prednosti aj na priechodoch. Btw. este by som zaviedol zakon, ze dedic by ti musel preplatit skody na aute.
Na to, aby dědic musel platit škody žádný další zákon netřeba. Tyto situace se dějí naprosto běžně a zákony s tím počítají. Pokud se například rozhodnete zabít skokem pod vlak, budou po dědicích ČD nárokovat veškeré škody v dědickém řízení
prepac ale LOL :) skodu ktoru sposobis lokomotive je, ze v depe niekto bude musiet VAPkou vystriekat "spinu". Auto moze byt kludne totalka a nieze ta potom budu vlacit po sudoch ale ked budes mat stastie ta nezavru a este ani auto nemas.
No jako když skočíte pod Eurocity rychlík na páteřní trati a zastavíte třeba provoz na několik hodin, tak ty škody můžou jít klidně do milionů, i kdyby na lokomotivě nebyl odřenej ani lak...
Když pominu návaznosti osobní dopravy a případné objednání výlukových spojů, víte kolik nákladních vlaků se zbožím kvůli tomu dojede pozdě?
a prave preto treba zaviest eutanaziu nech mozes svoj zivot ukoncit dostojne ako clovek a nie robit skody na lokomotivach a autach.
Neni nutne, zabit sa da tolkymi krasnymi sposobmi, ktore nenarobia ani bordel a ani dalsie skody, len nesmies byt kreten. :)
To video je bud fake nebo upravene. Lepsi video natacela v noci ma kamera za 11 dolaru z ciny! Mam ted za 2 tisice a ta nataci v uplne tme pri zapnutych potkavacich mimo mesto jak profesionalni filmova kamera za dva miliony oproti tomu, co ukazal UBER! A to nemluvim, kdyz zapnu dalkove! A nedejboze ve meste, kde sviti poulicni svetla jako v tomto pripade:)
A jelikoz neverim, ze tam kupuje UBER kamery za dolar z ciny, tak je jasne, ze video byla zamerne upraveno, aby to vypadalo, ze tam vstoupila na posledni chvili. Pravdou je, ze musela byt videt uz dost daleko, navic ma jiste takove veci radary a minimane termokameru, co montujou uz 10 let do mercedesu nebo prinejmensim aspon "infrakameru" (cili kameru bez zeleneho filtru).
Na vsem tomhle musela byt ta cyklistka videt uz kilometr daleko. I ten babochlap by ji videl, kdyby se venoval rizeni. Ale tim ho neodsuzuju, jak jsou videa ze samoridici tesly, kde drzi ruce 2cm nad krouticim se volantem, tak to je asi tak 1000x fyzicky a dusevne narocnejsi nez auto skutecne ridit. Takze ten clovek v aute je uplne k hovnu, mozna tak leda, kdyz zacne houkat nejaka sirena, ze system se hryznul (zeby lagroid?:) nebo se nejak podelal, ale nemuzou cekat, ze ten nahradni "ridic" nejak muze zachranit situaci.
Ten babochlap ma mozna body k minus za osklivost:o) Ale je to jednoznacne chyba UBERu, respektive jejich systemu a taky to, ze se ted snazi strasne mlzit tim, ze upravujou ty videa, aby to vypadalo, ze tam byla tma jak v pytli a vlezla tam ta ozralkyne s kolem z niceho nic.
tady na příspěvcích je vidět kolik lidi řp a kolik by ho nemnělo dostat !!!
za řízení autonomného vozidla je zatím zodpovědný řidíč tedy člověk ! který sedí za volantem ale neředí ! z videa je jasně vidět že TO co sedí za volaten , nedavá pozor na cestu ! a čumí někde dolu ! nejspíše na mobil !
ty hovadiny co tady píšete o brzdné draze jsou přitažené za vlasy ! nikdo z vás tam nebyl ! a neviděl stav vozovky a pneu auta !
co se týká rakce řidíče tak když řeknu že prumněrný ridíč by reagoval cca 2 sec tak pc/software by mněl reagovat cca 0.5 sec ! možná i min !
dost lidi tady píše že mněl brzdit a nebo že by nestihl brzdit ! a co takhle že by se mnělo auto vyhnout ? to vás nenapadlo :) jezdím deně takže do takových situaci jsem se dostal mnohdy i horších ! ale nikdy jsem nikoho nepřejel ! i když mi skočil před auto stihnul se mu vyhnout !
před najkým časem jsem mi skočil na dalinici kanec před auto (resp běžely divoká prasata přez dalnici ! ) hned jak jsem je uviděl tak jsem dupnul na brzdu a bylo to ještě před narazem ! jel jsem 130 potvrzeno i policii ! jedno prase jsem sestřelil odletělo mezi svodidla za auto cca 40 metru a co je duležite mezi rakci bržděním a narazem auta do prasete bylo 1.8 sec vytaženo z řj auta tyhel udalosti se ukladaji do řj u některých aut ! zastavil jsem od mista narazu 63 metru ! bylo to mirně do kopce , a to jsem jel 130 kmh !!!
ps škoda na autě byla 224 tisic auto bylo 4 mněsíce stare :( to jen pro informaci co dokaže spusobit prase :)
takže pokud samořídíci nesmysl te nehodě nebyl schopen zabranit tak je něco hodně špatně !! jelikož pc/software by mně reagovat daleko rychleji než člověk !!!
ono tabulky brzdných drah jsou počítany pro nějvětší možnou brzdnou dráhu ! tedy pro sjete pneu špatnou cestu a "tele" místo řidiče ! :)))
pokud má člověk auto v pořádku (nové pneu , brzdy v na 100 procent a další technický stav, jako třeba dobré tlumiče atd ) a není tele za volantem, tak brzdná drahá bude o dost menší ! než uvaději tabulky !
ps osobně si myslím že nejmín 50 let nebudu schopen pičítač nahradit lidský mozek ! tedy co se týká rozhodování !
a taky si myslím že více méně počítač nebude schopen nikdy ruzumně posoudít situací jestli přjet jedno člověka nebo druhého člověka pokud nebude jiná možnost a nebo volbu typy mám přjet dospělého nebo dítě ale dospěly bude těhotná žena !
velice by mně zajímal nazor někho kdo se zabývá konernetikou jak by ten problem psany up počítač řešíl ?
předpokládám že minimálně ještě 200 let nebude počítaš schopen nahradit lidsky mozek na 100 procent ! pokud vubec někdy !
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.