Vývojáři STALKER a Cossacks hlásí po letech comeback. A nevracejí se s prázdnou
Z rozhovoru s Valentinem Jeltyševem, bývalým PR manažerem GSC Game World před uzavřením a nynějším mluvčím studia, pro GamesIndustry.biz je patrné, že ukončení prací na druhém díle jejich nejslavnější série, STALKER, před čtyřmi lety nebylo jen tak lehké rozhodnutí a stále existovaly plány, jak se k pracím vrátit.
„Clear Sky a Call of Prypiat byly spíše doplňky, než plnohodnotnými tituly. STALKER 2 měl být jiný, ale čím víc jsme na něm pracovali, tím víc jsme se vlastně oddalovali od konce. Důvodů proč skončit vývoj ale bylo víc, než jen finance a nedostatečný scénář,“ sdělil Jeltyšev.
Jeltyšev v rozhovoru také prozradil, že jim projekt zabíral tolik času, že by v době vydání už byl technicky zastaralý. Nelze se tedy vyhnout myšlence, že si tehdy autoři ukousli příliš velké sousto. I po zavření dveří studia se titul blížil více k začátkům, než k finálním pracím. Všechny materiály ke hře však zůstaly zachovány, návrat studia by tedy mohl znamenat i předzvěst návratu značky STALKER.
Studio zatím oficiálně neoznámilo, na jakém projektu v současné době pracují, ale něco se už za jejich zdmi kuje. Sám Valentin zmínil, že čekají návrat jejich skalních fanoušků. Pokud se tedy nejednalo o planá slova, nabízejí se spekulace, že by se skutečně mohlo jednat o tolik žádaný druhý díl STALKERa. Další nadějí je i další díl jejich neméně slavné strategické série Cossacks.
Zatím je jasné pouze to, že vývojáři odmítli kráčet cestou stále oblíbenějších free-to-play her pro mobilní telefony. GSC se chtějí vrátit ke starým dobrým plnohodnotným titulům a tomuto trendu se vyhnout.
Lze jen odhadovat, co vlastně bude jejich další herní počin a už vůbec nelze říct, jaký bude mít ohlas. Je ale nadmíru jisté, že nejen skalní fanoušci uvítají návrat tohoto studia a naděje na STALKER 2 opět ožily.