CDR.cz - Vybráno z IT

Hideo Kojima: Ze Silent Hills si naděláte do kalhot [GC 2014]

Japonský vývojář na včerejším panelu Konami rozebíral krabice v Metal Gearu, že by rád udělal hru na motivy nového Šíleného Maxe, ale také demo P.T., z něhož se vyklubalo kreativní oznámení pokračování Silent Hillu.

Gamescom Banner

Díky záležitosti připsané fiktivním 7780s Studio (kvůli čemuž dokonce byla snížena celková uhlazenost zážitku, aby více odpovídal nezávislé produkci a nikdo v něm nepoznal Fox Engine) se Kojima přesvědčil o síle internetu rozebrat dopodrobna cokoliv, co se objeví na hlavní stránce Redditu. Přestože si myslel, že závěr krátkého hororu v podobě obtížné hádanky zůstane nepokořen ještě tak týden, což protáhne odhalení skutečného titulu, hráči ho rozluštili během několika málo hodin. Za neúspěch to však nepovažuje, pořád šlo o zatraceně cool způsob veřejného představení.

Pokud vás zajímalo, proč bylo zvoleno pojmenování Silent Hills, evokující rozmáchlejší události, k nimž dost možná v tomto díle dojde, i o něm se Kojima zmínil. Prý si ho zvolili právě kvůli zlověstnému vyznění: „Co vám můžu prozradit, a diskutoval jsem to s Guillermem del Torem, původně jsme si mysleli na hru, ze které byste si cvrkli do kalhot, ale rozmysleli jsme si to, teď míříme na hru, ze které se poserete.“

„Jedna věc, na niž normálně musíte pamatovat, je,“ pokračuje, „že když hra bude příliš děsivá, lidé ji nebudou hrát. Pakliže je moc strašidelný film, zavřete oči a ono to brzo skončí, ale ve hře se lidé prostě zastaví. To je hranice děsivosti. V tomhle případě ji však totálně ignorujeme, a víte co? Jestli nechcete náš titul hrát, nehrajte. Je nám to jedno. Takový ho chceme mít, pracujeme na produktu, ze kterého si naděláte do kalhot. Takže si radši připravte nějaké náhradní.“

Co se týče studia 7780s, z něhož se vyklubala kachna, jeho název vzešel z japonské prefektury Šizuoka, jež se rozkládá na 7 780 čtverečních kilometrech a jejíž jméno se dá do angličtiny přeložit mimo jiné také jako Silent Hill.

Jestliže máte doma PlayStation 4 a ještě jste si neprošli P.T., neváhejte a stáhněte si ho zdarma z PSN. Podle ohlasů je hodně zvrácené a v nějakých šedesáti minutách zvládá koncentrovat více lekaček a hutné atmosféry než mnoho legitimních her v deseti hodinách. 

Za podporu během zpravodajství GamesCom 2014 děkujeme:

Redaktoři CDR.cz během zpravodajství používají výkonný Ultrabook™ Fujitsu T904.

Martin Paytok

Po přispívání do několika digitálních magazínů se v roce 2009 usadil jako redaktor na serveru RecenzeHer.eu, odkud později odešel na post zástupce šéfredaktora inGamer.cz. Ten se v roce 2014 stal součástí herní sekce CDR.cz. Vedle psaní o hrách se dlouhá léta věnoval recenzování filmů pro XB-1. V současnosti působí jako externí redaktor časopisu SCORE.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Hideo Kojima: Ze Silent Hills si naděláte do kalhot [GC 2014]

Čtvrtek, 14 Srpen 2014 - 18:45 | Psycho Mantis | "původně jsme si mysleli na hru, ze které...

Zobrazit diskusi