Kdyz je udelan dobre motion blur, tak je to jedno ...... nebo vlastne lepsich je 30fps, protoze aspon ta picovina zere min elektriky:o)
A z pripojenych videi i obrazku je vcelku zrejme, ze to vyjde nastejno. Jako samozrejme, ze cim vic, tim lip, ale podle me je na dnesni hry 30fps dostacujicich ...... hra typu unreal tournament uz asi nikdy nevyjde a na dnesni MMS parodujici strilecky, ktere se daji ovladat i joystickem a jeste pripojene ke klasicke TV .... jako sorry, ale tam je inputlag uplne mimo .... to same ruzne strategie nebo ty zavodni simulatory .....
Jedina otazka je, jak slozite je naprogramovat slusny motion blur a jak ho parametrizovat .... muze to byt v kazde scene jinak .... jiste se shodnem, ze lepsi je bud JEN 30 nebo JEN 60 .... kdyz to skace mezi 40-60, tak to proste seka a bude na hovno a motion blur to bude jeste vic kurvit. Pokud hra teda nedovede stabilne bezet na 60, bude VZDY vypadat lip na 30, tecka!
Pryc jsou ty doby hrani UT99, Quake3 atd.. na 100Hz ... ta hra je proste rychla, skillova (takova dneska uz neni ZADNA!), pamatuju, kdyz jsem taktoval do posledniho Hz ze sveho LCD, protoze rozdil mezi 60 a 75 nebo dokonce 85 je opravdu krute markantni .... ale u "cinematicke" hry to bude proste fuck a bude lepsi kdyz pobezi pomalej nez kolisave a cukave semtam na 60 ....
+1
-179
-1
Je komentář přínosný?
Kdyz je udelan dobre motion
BTJ https://cdr.cz/profil/btj
30. 6. 2015 - 12:05https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuseKdyz je udelan dobre motion blur, tak je to jedno ...... nebo vlastne lepsich je 30fps, protoze aspon ta picovina zere min elektriky:o)
A z pripojenych videi i obrazku je vcelku zrejme, ze to vyjde nastejno. Jako samozrejme, ze cim vic, tim lip, ale podle me je na dnesni hry 30fps dostacujicich ...... hra typu unreal tournament uz asi nikdy nevyjde a na dnesni MMS parodujici strilecky, ktere se daji ovladat i joystickem a jeste pripojene ke klasicke TV .... jako sorry, ale tam je inputlag uplne mimo .... to same ruzne strategie nebo ty zavodni simulatory .....
Jedina otazka je, jak slozite je naprogramovat slusny motion blur a jak ho parametrizovat .... muze to byt v kazde scene jinak .... jiste se shodnem, ze lepsi je bud JEN 30 nebo JEN 60 .... kdyz to skace mezi 40-60, tak to proste seka a bude na hovno a motion blur to bude jeste vic kurvit. Pokud hra teda nedovede stabilne bezet na 60, bude VZDY vypadat lip na 30, tecka!
Pryc jsou ty doby hrani UT99, Quake3 atd.. na 100Hz ... ta hra je proste rychla, skillova (takova dneska uz neni ZADNA!), pamatuju, kdyz jsem taktoval do posledniho Hz ze sveho LCD, protoze rozdil mezi 60 a 75 nebo dokonce 85 je opravdu krute markantni .... ale u "cinematicke" hry to bude proste fuck a bude lepsi kdyz pobezi pomalej nez kolisave a cukave semtam na 60 ....https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuse#comment-799223
+
Líbí se mi jak nikdo neplýtvá slovy a jenom dává mínus. Tohle je prostě kravina.
"A z pripojenych videi i obrazku je vcelku zrejme, ze to vyjde nastejno." pak prostě patříš mezi ty slepé/se špatným zrakem. :( Tak to nekaz nám ostatním.
+1
-43
-1
Je komentář přínosný?
Líbí se mi jak nikdo neplýtvá
Tomáš Bohuněk https://cdr.cz/profil/tomas-bohunek
30. 6. 2015 - 18:26https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuseLíbí se mi jak nikdo neplýtvá slovy a jenom dává mínus. Tohle je prostě kravina.
"A z pripojenych videi i obrazku je vcelku zrejme, ze to vyjde nastejno." pak prostě patříš mezi ty slepé/se špatným zrakem. :( Tak to nekaz nám ostatním.https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuse#comment-799349
+
Chtěl bych se tu jednoho bodu zastat. Nechci říkat, že by hra vypadala lépe na 30 FPS, to rozhodně ne. Pochopitelně upřednostňuji každé FPS, které ze hry vytlačím, ale...
Poslední dobou, když některou náročnou hru nezvládám stabilně na 60+ FPS, ale kolísavě okolo 45 s častými dropy na 30, raději si rovnou z vlastní vůle zapnu zámek na 30 FPS.
Důvod? Mé oko každou změnu zaznamená a když v některých momentech mám najednou ze skvěle plynulé hry méně plynulou, ruší to. Stejně jako když bych koukal na YT video v 60 FPS (které je pastva pro oči) a najednou přepnul na 24 FPS. Budu najednou o to více vnímat, že je něco špatně.
40+ FPS (které ze hry maximálně vytlačím) je pro mě pochopitelně mnohem, mnohem plynulejší, o to víc ale poznám, když náhodou dropnu na horších 30.
Pokud má sestava danou hru nezvládne stabilně na vysoký framerate, je pro mě osobně příjemnější "si zvyknout" na horší snímkování, než každou chvíli padat z větších FPS na menší. Se zámkem na 30 FPS mé oko nikdy nepocítí změnu, která by mi narušila pocit ze hraní.
To nic ale nemění na tom, že je blbost zamykat hry na 30 FPS v případě PC sestav, jak se někteří vývojáři občas naivně rozhodují. Pokud sestava hráče zvládne hru lépe nebo jen prostě nejsou jeho oči tolik náchylné na změny, není důvod mu FPS jakkoliv blokovat/zamykat.
+1
-47
-1
Je komentář přínosný?
Chtěl bych se tu jednoho bodu
Jáchym Flídr https://cdr.cz/autor/jachym-flidr
1. 7. 2015 - 17:32https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuseChtěl bych se tu jednoho bodu zastat. Nechci říkat, že by hra vypadala lépe na 30 FPS, to rozhodně ne. Pochopitelně upřednostňuji každé FPS, které ze hry vytlačím, ale...
Poslední dobou, když některou náročnou hru nezvládám stabilně na 60+ FPS, ale kolísavě okolo 45 s častými dropy na 30, raději si rovnou z vlastní vůle zapnu zámek na 30 FPS.
Důvod? Mé oko každou změnu zaznamená a když v některých momentech mám najednou ze skvěle plynulé hry méně plynulou, ruší to. Stejně jako když bych koukal na YT video v 60 FPS (které je pastva pro oči) a najednou přepnul na 24 FPS. Budu najednou o to více vnímat, že je něco špatně.
40+ FPS (které ze hry maximálně vytlačím) je pro mě pochopitelně mnohem, mnohem plynulejší, o to víc ale poznám, když náhodou dropnu na horších 30.
Pokud má sestava danou hru nezvládne stabilně na vysoký framerate, je pro mě osobně příjemnější "si zvyknout" na horší snímkování, než každou chvíli padat z větších FPS na menší. Se zámkem na 30 FPS mé oko nikdy nepocítí změnu, která by mi narušila pocit ze hraní.
To nic ale nemění na tom, že je blbost zamykat hry na 30 FPS v případě PC sestav, jak se někteří vývojáři občas naivně rozhodují. Pokud sestava hráče zvládne hru lépe nebo jen prostě nejsou jeho oči tolik náchylné na změny, není důvod mu FPS jakkoliv blokovat/zamykat. https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuse#comment-799587
+
Souhlasim. Hry by meli mit nastavitelny zamek na 30fps ... a na 40fps a 50fps a 60fps. Proste at si uzivatel nastavi, podle sve preference a vykonu sve sestavy (a podle toho, jak moc osekal ostatni veci, jako treba antialiasing), kde se mu to ma zamknout. A nebo at necha bez zamku a sam posoudi, jak mu vyhovuji nahle propady.
+1
-67
-1
Je komentář přínosný?
Souhlasim. Hry by meli mit
HKMaly https://cdr.cz/profil/hkmaly
7. 7. 2015 - 18:46https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuseSouhlasim. Hry by meli mit nastavitelny zamek na 30fps ... a na 40fps a 50fps a 60fps. Proste at si uzivatel nastavi, podle sve preference a vykonu sve sestavy (a podle toho, jak moc osekal ostatni veci, jako treba antialiasing), kde se mu to ma zamknout. A nebo at necha bez zamku a sam posoudi, jak mu vyhovuji nahle propady.https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuse#comment-801321
+
Abychom byli féroví, ukázaný gif se nedá považovat za seriozní porovnání. V každém prohlížeči se zobrazuje jinak(pravděpodobně se špatnou frekvencí natož se řádným vsyncem), porovnání s 24 Hz na 60 Hz monitoru je nefér, motion blur je naprosto špatně udělaný a ještě zhoršený použitím 8-bitových barev. Abych se přiznal všechny tři varianty mi působí VR sickness.
Ale musím se zeptat. Skutečně v něm nevidíte žádný podstatný rozdíl??
+1
-62
-1
Je komentář přínosný?
Abychom byli féroví, ukázaný
Petr Kraus https://cdr.cz/profil/krooze
1. 7. 2015 - 18:39https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuseAbychom byli féroví, ukázaný gif se nedá považovat za seriozní porovnání. V každém prohlížeči se zobrazuje jinak(pravděpodobně se špatnou frekvencí natož se řádným vsyncem), porovnání s 24 Hz na 60 Hz monitoru je nefér, motion blur je naprosto špatně udělaný a ještě zhoršený použitím 8-bitových barev. Abych se přiznal všechny tři varianty mi působí VR sickness.
Ale musím se zeptat. Skutečně v něm nevidíte žádný podstatný rozdíl??https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuse#comment-799589
+
Aha, takze ked tvoje vyplody chapem spravne, tak rozdiel medzi 30 a 60fps nepoznas, ale ked to nahodou padne z 60 na 40, tak uz poznas sekanie? :D Ani trochu si neprotirecis, ze? Nehovoriac o tom, ze drop ku 40fps bude vzdy a stale zakonite menej "sekavy", jak fixnych 30fps.
+1
-87
-1
Je komentář přínosný?
Aha, takze ked tvoje vyplody
Spirit_pcf https://cdr.cz/profil/spiritpcf
3. 7. 2015 - 21:23https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuseAha, takze ked tvoje vyplody chapem spravne, tak rozdiel medzi 30 a 60fps nepoznas, ale ked to nahodou padne z 60 na 40, tak uz poznas sekanie? :D Ani trochu si neprotirecis, ze? Nehovoriac o tom, ze drop ku 40fps bude vzdy a stale zakonite menej "sekavy", jak fixnych 30fps. https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuse#comment-800447
+
Slušný motion blur je výpočetně dost náročný, takže výsledkem je, že se výkon neušetří a vypadá to hůř. Oko totiž dokáže i v pohybující se scéně sledovat rychlý objekt tak, že ani 60Hz nestačí. S motion blurem bude ten objekt natvrdo rozmazaný.
Podobný efekt (i když z jiného důvodu) je vidět třeba na běžích titulcích na 50Hz LCD a proti tomu plazmě nebo CRT. Na LCD se to rozmaže a nepřečtu nic, na CRT/plazmě je jsem schopen přečíst.
+1
+58
-1
Je komentář přínosný?
Slušný motion blur je
Jirka1 https://cdr.cz/profil/jirka1
30. 6. 2015 - 12:15https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuseSlušný motion blur je výpočetně dost náročný, takže výsledkem je, že se výkon neušetří a vypadá to hůř. Oko totiž dokáže i v pohybující se scéně sledovat rychlý objekt tak, že ani 60Hz nestačí. S motion blurem bude ten objekt natvrdo rozmazaný.
Podobný efekt (i když z jiného důvodu) je vidět třeba na běžích titulcích na 50Hz LCD a proti tomu plazmě nebo CRT. Na LCD se to rozmaže a nepřečtu nic, na CRT/plazmě je jsem schopen přečíst.https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuse#comment-799227
+
Co to je za blbost? Jakoze 50Hz titulky nejdou precist, protoze jsou prokladane ...... to je uplne jiny jev ....
+1
-87
-1
Je komentář přínosný?
Co to je za blbost? Jakoze
BTJ https://cdr.cz/profil/btj
30. 6. 2015 - 13:14https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuseCo to je za blbost? Jakoze 50Hz titulky nejdou precist, protoze jsou prokladane ...... to je uplne jiny jev ....https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuse#comment-799253
+
To absolutně nesouvisí s prokládáním. Mluvím o 50Hz panelu, ne o 50i v TV.
+1
+95
-1
Je komentář přínosný?
To absolutně nesouvisí s
Jirka1 https://cdr.cz/profil/jirka1
30. 6. 2015 - 13:58https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuseTo absolutně nesouvisí s prokládáním. Mluvím o 50Hz panelu, ne o 50i v TV.https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuse#comment-799283
+
Hm. Rozdíl mezi 30 a 60 fps sice vidím, ale že bych kvůli tomu nespal...
Asi holt patřím mezi staromilce - herní zážitek u mě závisí méně na vzhledu a více na obsahu, než u lidí, kteří ubíjejí čas diskusemi na toto téma.
Jinými slovy - 60 fps je lepší - no a co?
+1
-106
-1
Je komentář přínosný?
Hm. Rozdíl mezi 30 a 60 fps
Pety https://cdr.cz/profil/petyy
30. 6. 2015 - 12:26https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuseHm. Rozdíl mezi 30 a 60 fps sice vidím, ale že bych kvůli tomu nespal...
Asi holt patřím mezi staromilce - herní zážitek u mě závisí méně na vzhledu a více na obsahu, než u lidí, kteří ubíjejí čas diskusemi na toto téma.
Jinými slovy - 60 fps je lepší - no a co?https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuse#comment-799231
+
Zajímavé. Já jsem taky už dost starej, takže jsem používal CRT na 100 Hz a frekvence 60 Hz na LCD (a s tím spojené FPS u her) mi přišla nízká :-)
+1
-65
-1
Je komentář přínosný?
Zajímavé. Já jsem taky už
CCblue https://cdr.cz/profil/ccblue
30. 6. 2015 - 12:46https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuseZajímavé. Já jsem taky už dost starej, takže jsem používal CRT na 100 Hz a frekvence 60 Hz na LCD (a s tím spojené FPS u her) mi přišla nízká :-)https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuse#comment-799239
+
Ale ne na vocasarny jako need for shit nebo colofduty ......
+1
-101
-1
Je komentář přínosný?
Ale ne na vocasarny jako need
BTJ https://cdr.cz/profil/btj
30. 6. 2015 - 13:15https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuseAle ne na vocasarny jako need for shit nebo colofduty ......https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuse#comment-799257
+
Prave ze naopak. Tech 30fps je jakasi nova hipsterska vlna podporovana nekolika troly, kteri se snazi obhajit neochotu a neschopnost optimalizace u sve oblibene hry anebo svuj low-end hardware pokud se mluvi o PC.
+1
-59
-1
Je komentář přínosný?
Prave ze naopak. Tech 30fps
Stealth Ftelf https://cdr.cz/profil/stealth
1. 7. 2015 - 08:27https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskusePrave ze naopak. Tech 30fps je jakasi nova hipsterska vlna podporovana nekolika troly, kteri se snazi obhajit neochotu a neschopnost optimalizace u sve oblibene hry anebo svuj low-end hardware pokud se mluvi o PC.https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuse#comment-799477
+
Nevim o čem jsou dohady, vyvojáři mají mířit minimálně na 60fps a kdo chce cinematic zážitek, může si zapnout fps cap a připadně motion blur, aby si ten filmový žážitek užil .... /facepalm.
+1
+89
-1
Je komentář přínosný?
Nevim o čem jsou dohady,
dansgame https://cdr.cz/profil/anonym-wat
30. 6. 2015 - 12:51https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuseNevim o čem jsou dohady, vyvojáři mají mířit minimálně na 60fps a kdo chce cinematic zážitek, může si zapnout fps cap a připadně motion blur, aby si ten filmový žážitek užil .... /facepalm.https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuse#comment-799243
+
Já bych to viděl asi tak, že kdo koupí hru pro PC s fps capem na 30fps, tak by měl být zbaven volebního práva a zavřen do blázince, neboť svou podporou šlendriánu deformuje trh tak, že posléze může být "normální" mít hry v max. 30fps...
Zásadně špatné je tvrzení, že zde nelze jinak - lze, říká se tomu optimalizace, Mantle, Vulcan... atd.
+1
+83
-1
Je komentář přínosný?
Já bych to viděl asi tak, že
trodas https://cdr.cz/profil/trodas
30. 6. 2015 - 12:55https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuseJá bych to viděl asi tak, že kdo koupí hru pro PC s fps capem na 30fps, tak by měl být zbaven volebního práva a zavřen do blázince, neboť svou podporou šlendriánu deformuje trh tak, že posléze může být "normální" mít hry v max. 30fps...
Zásadně špatné je tvrzení, že zde nelze jinak - lze, říká se tomu optimalizace, Mantle, Vulcan... atd.https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuse#comment-799245
+
Jako proč né 30fps dnes, ale je to škoda že hry nejsou víc future-proof. Je te jako staré hry, které nejedou (nebo se musí hacknout aby jely) na vyšším rozlišení, když už máme GPU a displeje, které to zvládnou.
BTW Mantle je jen pro AMD a víceméně končí ve prospěch Vulkanu (nikoli Vulcanu!). Vulkan ještě neni dokončený natož stabilizovaný, DirectX 12 bude officiálně "až" za měsíc (ale pravděpodobně jen pro Windows 10, na které se Microsoft bude snažit násilně aktualizovat všechny předchozí verze).
Vulkan bude dávat více zodpovědnosti na bedra vývojáře, takže jestli si myslíte, že už teď jsou hry při vydání zabugované, tak se těšte. Krom toho zvýšení výkonu neni automatické - nějakou dobu bude trvat napsání/přepsání enginů na efektivnější způsob.
+1
-68
-1
Je komentář přínosný?
Jako proč né 30fps dnes, ale
Petr Kraus https://cdr.cz/profil/krooze
1. 7. 2015 - 18:07https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuseJako proč né 30fps dnes, ale je to škoda že hry nejsou víc future-proof. Je te jako staré hry, které nejedou (nebo se musí hacknout aby jely) na vyšším rozlišení, když už máme GPU a displeje, které to zvládnou.
BTW Mantle je jen pro AMD a víceméně končí ve prospěch Vulkanu (nikoli Vulcanu!). Vulkan ještě neni dokončený natož stabilizovaný, DirectX 12 bude officiálně "až" za měsíc (ale pravděpodobně jen pro Windows 10, na které se Microsoft bude snažit násilně aktualizovat všechny předchozí verze).
Vulkan bude dávat více zodpovědnosti na bedra vývojáře, takže jestli si myslíte, že už teď jsou hry při vydání zabugované, tak se těšte. Krom toho zvýšení výkonu neni automatické - nějakou dobu bude trvat napsání/přepsání enginů na efektivnější způsob.https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuse#comment-799601
+
Tak pokud kouknu na video Project Cars, tak auto je sice v pohode, ale na plotech a objektech kolem trati je znat trhani. Nemusi to vsak byt problem, pokud se nebudu kochat okolim a budu se soustredit jen na auto a trat.
U te animace kulicky vidim trhany pohyb i na 60fps. Na 24fps s blurem je videt trhany pohyb nejakeho rozmazaneho valecku, coz se da prezit u pasivniho sledovani filmu, ale pro strilecky je to k nicemu. Pokud mam dat headshot, tak hlava je mensi nez rozmazane cosi a zasah se bude registrovat presne a ne s vetsi toleranci kvuli zapnuti bluru. Nehlede na to, ze nemam zajem sledovat umele rozmazanou patlaninu. xD Pokud by byl pohyb pro zachyceni okem prilis rychly, tak si ho prirozene dokaze rozostrit lidske oko a mozek.
BTW. taky jsem hral kdysi UT a Q3A... a rozdil mezi 85Hz monitorem v praci a 100Hz doma jsem dokazal poznat. :-)
+1
-59
-1
Je komentář přínosný?
Tak pokud kouknu na video
Mi B https://cdr.cz/profil/mib
30. 6. 2015 - 13:12https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuseTak pokud kouknu na video Project Cars, tak auto je sice v pohode, ale na plotech a objektech kolem trati je znat trhani. Nemusi to vsak byt problem, pokud se nebudu kochat okolim a budu se soustredit jen na auto a trat.
U te animace kulicky vidim trhany pohyb i na 60fps. Na 24fps s blurem je videt trhany pohyb nejakeho rozmazaneho valecku, coz se da prezit u pasivniho sledovani filmu, ale pro strilecky je to k nicemu. Pokud mam dat headshot, tak hlava je mensi nez rozmazane cosi a zasah se bude registrovat presne a ne s vetsi toleranci kvuli zapnuti bluru. Nehlede na to, ze nemam zajem sledovat umele rozmazanou patlaninu. xD Pokud by byl pohyb pro zachyceni okem prilis rychly, tak si ho prirozene dokaze rozostrit lidske oko a mozek.
BTW. taky jsem hral kdysi UT a Q3A... a rozdil mezi 85Hz monitorem v praci a 100Hz doma jsem dokazal poznat. :-)https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuse#comment-799249
+
Jenze her, kde se kdysi v drevnich dobach daval headshot se tahle diskuze vubec netyka .... ta se tyka vocasaren, ktere se hrajou na gamepadu a pokud nekdo da headshot, tak to jiste nebude umem, ale ciste nahodou .......
+1
+47
-1
Je komentář přínosný?
Jenze her, kde se kdysi v
BTJ https://cdr.cz/profil/btj
30. 6. 2015 - 13:18https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuseJenze her, kde se kdysi v drevnich dobach daval headshot se tahle diskuze vubec netyka .... ta se tyka vocasaren, ktere se hrajou na gamepadu a pokud nekdo da headshot, tak to jiste nebude umem, ale ciste nahodou .......https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuse#comment-799259
+
No, hraju dodnes Counterstrike (Global ofenzive) a tam mi prijde, ze ještě docela zalezi na kazde pidisekunde :-)
Btw, zapomina se tu obecne na jednu věc, a tou je prehlednost.
Pokud hraju například Heroes of the Storm, tak potrebuju mit co nejvíce fps proto,abych se v tom vůbec vyznal. Když se tam na jednom miste deji desitky ruznych udalosti najednou a přes sebe (hraci se pohybuji, do toho probihaji nejaka "kouzla", do toho je potřeba sledovat, jaci hraci jsou ovlivneni jakými efekty a podobne a do toho clovek zameruje nejake svoje ability a musí se presne trefit v tom zmatku na 1 konkretni jednotku, kterých je tam zrovna 20 na hromade), tak potrebuju jednak vcelku presnou mys a také plynulost sceny.
30. 6. 2015 - 13:39https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuseNo, hraju dodnes Counterstrike (Global ofenzive) a tam mi prijde, ze ještě docela zalezi na kazde pidisekunde :-)
Btw, zapomina se tu obecne na jednu věc, a tou je prehlednost.
Pokud hraju například Heroes of the Storm, tak potrebuju mit co nejvíce fps proto,abych se v tom vůbec vyznal. Když se tam na jednom miste deji desitky ruznych udalosti najednou a přes sebe (hraci se pohybuji, do toho probihaji nejaka "kouzla", do toho je potřeba sledovat, jaci hraci jsou ovlivneni jakými efekty a podobne a do toho clovek zameruje nejake svoje ability a musí se presne trefit v tom zmatku na 1 konkretni jednotku, kterých je tam zrovna 20 na hromade), tak potrebuju jednak vcelku presnou mys a také plynulost sceny.
https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuse#comment-799273
+
30 fps to je navrat 15 let dozadu. Uz jen proto ze je to umele omezujici vec by mel byt zdravy jedinec proti. Co nam nadiktuji priste? Slepej rozhodne... Hluchej rozhodne... Blbej rozhodne... To uz tu nekolikrat bylo, ne DIKTATURU opravdu ne. Filmy jedine pres SVP (uz se skladaji na verzi 4) kde s cukatury 24fps je plynulejsi zazitek a u her ma nejakej bezmozek tendenci jit opacnou cestou WTF
+1
+81
-1
Je komentář přínosný?
30 fps to je navrat 15 let
JVc https://cdr.cz/profil/jvc
30. 6. 2015 - 15:06https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuse30 fps to je navrat 15 let dozadu. Uz jen proto ze je to umele omezujici vec by mel byt zdravy jedinec proti. Co nam nadiktuji priste? Slepej rozhodne... Hluchej rozhodne... Blbej rozhodne... To uz tu nekolikrat bylo, ne DIKTATURU opravdu ne. Filmy jedine pres SVP (uz se skladaji na verzi 4) kde s cukatury 24fps je plynulejsi zazitek a u her ma nejakej bezmozek tendenci jit opacnou cestou WTFhttps://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuse#comment-799313
+
WoW jako snad jediná hra umožňuje nastavit zámek na FPS když je v popředí a když v pozadí. Ve výchozím stavu má 60 v popředí a 30 v pozadí, a když alt+tabnu, tak úplně cítím jak hra zgumověla. Na těch 30 FPS se to nedá hrát.
Jak už tady kousek výše poznamenal Lojza Suchánek, když potřebujete trefit pohybující-se objekt, záleží na pidisekundě.
+1
+69
-1
Je komentář přínosný?
WoW jako snad jediná hra
Tomáš Bohuněk https://cdr.cz/profil/tomas-bohunek
30. 6. 2015 - 18:34https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuseWoW jako snad jediná hra umožňuje nastavit zámek na FPS když je v popředí a když v pozadí. Ve výchozím stavu má 60 v popředí a 30 v pozadí, a když alt+tabnu, tak úplně cítím jak hra zgumověla. Na těch 30 FPS se to nedá hrát.
Jak už tady kousek výše poznamenal Lojza Suchánek, když potřebujete trefit pohybující-se objekt, záleží na pidisekundě. https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuse#comment-799353
+
„Pokud hra běží na 30 FPS, tak mluvíme o zpoždění činící cca. 33.3 milisekund. To se sníží na polovinu (cca. 16.65ms) pokud hra běží na 60 FPS. Jinak se tomuto jevu říká input lag.“
Průměrné zpoždění by bylo poloviční (mohu přece udělat pohyb hned při vykreslení předchozího snímku, i těsně před následujícím, v průměru někdy mezi). Ale ve skutečnosti je naopak ještě větší, protože pokud uvažujeme pevnou snímkovou frekvenci, bavíme se i o čekání na VR a využití double/triple bufferingu. A do input lagu se započítává i samotné zpracování vstupu (klávesnice, myš, gamepad, VR helma) a výstupu (blitnutý framebuffer do monitoru). Proto mají potenciál FreeSync a G-Sync řešení, které mohou zbytečné čekání na snímky výrazně krátit.
Co se týče filmových 24 fps, už předloni bylo natočeno několik velkofilmů i na 48 fps a vysílány v kinech obě verze souběžně. A ukázalo se, že spoustě lidem skutečně víc seděla 24fps verze (kvůli zvyku? většímu motion blur?). Takže konstatování, že objektivně je 60 fps lepších než 30, je bullshit, vždy záleží na konkrétní situaci, médiu, požadavku na výsledný efekt.
Nakonec je komentář k chybám a překlepům v článku, bylo by fajn na tom zapracovat, dost to ruší při čtení (cca se píše bez tečky; v češtině máme desetinnou čárku, ne tečku; před jednotkami se píše mezera; blog je zápisník, jednotlivý článek je blogpost nebo česky zápisek/příspěvek; ...)
+1
-78
-1
Je komentář přínosný?
„Pokud hra běží na 30 FPS,
Mem https://cdr.cz/profil/mem
30. 6. 2015 - 18:40https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuse„Pokud hra běží na 30 FPS, tak mluvíme o zpoždění činící cca. 33.3 milisekund. To se sníží na polovinu (cca. 16.65ms) pokud hra běží na 60 FPS. Jinak se tomuto jevu říká input lag.“
Průměrné zpoždění by bylo poloviční (mohu přece udělat pohyb hned při vykreslení předchozího snímku, i těsně před následujícím, v průměru někdy mezi). Ale ve skutečnosti je naopak ještě větší, protože pokud uvažujeme pevnou snímkovou frekvenci, bavíme se i o čekání na VR a využití double/triple bufferingu. A do input lagu se započítává i samotné zpracování vstupu (klávesnice, myš, gamepad, VR helma) a výstupu (blitnutý framebuffer do monitoru). Proto mají potenciál FreeSync a G-Sync řešení, které mohou zbytečné čekání na snímky výrazně krátit.
Co se týče filmových 24 fps, už předloni bylo natočeno několik velkofilmů i na 48 fps a vysílány v kinech obě verze souběžně. A ukázalo se, že spoustě lidem skutečně víc seděla 24fps verze (kvůli zvyku? většímu motion blur?). Takže konstatování, že objektivně je 60 fps lepších než 30, je bullshit, vždy záleží na konkrétní situaci, médiu, požadavku na výsledný efekt.
Nakonec je komentář k chybám a překlepům v článku, bylo by fajn na tom zapracovat, dost to ruší při čtení (cca se píše bez tečky; v češtině máme desetinnou čárku, ne tečku; před jednotkami se píše mezera; blog je zápisník, jednotlivý článek je blogpost nebo česky zápisek/příspěvek; ...)
https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuse#comment-799357
+
co se tyce 48 fps filmu tak ano je to o zvyku. Kdyz jsem to tak vydel poprve tak se me zdalo jako by to jelo zrychlene nebo co ale ke konci filmu uz to bylo v pohode. Dnes uz okamzite poznam ze to jede na 24 a boli me z toho oci, protoze uz su zvyklej jen na doubleframerate.
+1
+53
-1
Je komentář přínosný?
co se tyce 48 fps filmu tak
JVc https://cdr.cz/profil/jvc
1. 7. 2015 - 11:39https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuseco se tyce 48 fps filmu tak ano je to o zvyku. Kdyz jsem to tak vydel poprve tak se me zdalo jako by to jelo zrychlene nebo co ale ke konci filmu uz to bylo v pohode. Dnes uz okamzite poznam ze to jede na 24 a boli me z toho oci, protoze uz su zvyklej jen na doubleframerate. https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuse#comment-799523
+
V kině obvykle nebolí oči přímo z blikání 24 fps, protože i u mechanických promítaček se jelo pokud vím 72 fps (každý snímek 3x). Ale je to fakt trhané, taky mi to nedělá dobře. Na PC občas používám SVP plugin, který umí jakýkoliv videozdroj přepočítat na nativní frekvenci monitoru, takže třeba z 24p nebo 29,9p seriálu udělá 60p, a ta plynulost je pastva pro oči. Byť někdo tomu vyčítá "televiznost" a chybějící filmový efekt.
+1
-91
-1
Je komentář přínosný?
V kině obvykle nebolí oči
Mem https://cdr.cz/profil/mem
1. 7. 2015 - 12:12https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuseV kině obvykle nebolí oči přímo z blikání 24 fps, protože i u mechanických promítaček se jelo pokud vím 72 fps (každý snímek 3x). Ale je to fakt trhané, taky mi to nedělá dobře. Na PC občas používám SVP plugin, který umí jakýkoliv videozdroj přepočítat na nativní frekvenci monitoru, takže třeba z 24p nebo 29,9p seriálu udělá 60p, a ta plynulost je pastva pro oči. Byť někdo tomu vyčítá "televiznost" a chybějící filmový efekt.https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuse#comment-799531
+
Byl jsem na Hobbitovi v 48FPS a vůbec se mě nelíbil. Přišlo mě, jak kdyby se obraz trhal. Hlavně při pohybu kamery doleva, doprava. A za celou dobu jsem si nezviknul.
Jo a byl jsem to já, kdo psal o tom, že oko vnímá 24FPS max :) - ono se to totiž kdysi říkalo. Dnešní lidi už mají asi lepší oči. Nebo to někdo nějak lépe změřil.
+1
-76
-1
Je komentář přínosný?
Byl jsem na Hobbitovi v 48FPS
Miroslav Jasso https://cdr.cz/profil/mighty-morpheus
1. 7. 2015 - 13:13https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuseByl jsem na Hobbitovi v 48FPS a vůbec se mě nelíbil. Přišlo mě, jak kdyby se obraz trhal. Hlavně při pohybu kamery doleva, doprava. A za celou dobu jsem si nezviknul.
Jo a byl jsem to já, kdo psal o tom, že oko vnímá 24FPS max :) - ono se to totiž kdysi říkalo. Dnešní lidi už mají asi lepší oči. Nebo to někdo nějak lépe změřil.https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuse#comment-799539
+
Ono se to nikdy neříkalo. Říkalo se, že 24fps je dostatečných proto, aby oko vnímalo pohyb jako plynulý, ne, že je to maximální fps, kterou oko vnímá. 24fps bylo prostě zvoleno jako nejlevnější použitelné řešení.
+1
+76
-1
Je komentář přínosný?
Ono se to nikdy neříkalo.
Jirka1 https://cdr.cz/profil/jirka1
1. 7. 2015 - 13:32https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuseOno se to nikdy neříkalo. Říkalo se, že 24fps je dostatečných proto, aby oko vnímalo pohyb jako plynulý, ne, že je to maximální fps, kterou oko vnímá. 24fps bylo prostě zvoleno jako nejlevnější použitelné řešení.https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuse#comment-799543
+
asi tak no 24fps bylo zvoleno jako ta nejzažší hranice jak to zpomalit přeci jen ten filmový pás byl dost drahej... nyní je ale již pár let doba digitální a tak není důvod držet/spokojit se s omezením z dob vzniku filmu ;)
+1
+73
-1
Je komentář přínosný?
asi tak no 24fps bylo zvoleno
tony https://cdr.cz/profil/tomas-marny12
1. 7. 2015 - 18:57https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuseasi tak no 24fps bylo zvoleno jako ta nejzažší hranice jak to zpomalit přeci jen ten filmový pás byl dost drahej... nyní je ale již pár let doba digitální a tak není důvod držet/spokojit se s omezením z dob vzniku filmu ;)https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuse#comment-799619
+
24FPS je hodnota, kdy se pri pasivnim sledovani zda snimkova frekvence spojita. Nejde o to, co dokaze zachytit oko. Spojitost filmu je v podstate opticky klam, tedy jde o to jak nas dokaze oklamat mozek. Neni to maximalni, ale naopak prave ta spodni hranice, ktera plati pro filmovy pas. Pri nizsich frekvencich jiz jsou zretelne videt mezery mezi policky filmu.
Ono maximum, ktere dokaze oko zachytit je ve zcela jinem rozsahu, v realnem svete musi totiz oko zvladnout zachytit frekvenci svetla. Bez toho by byl clovek slepy. :-)
+1
+36
-1
Je komentář přínosný?
24FPS je hodnota, kdy se pri
Mi B https://cdr.cz/profil/mib
2. 7. 2015 - 08:53https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuse24FPS je hodnota, kdy se pri pasivnim sledovani zda snimkova frekvence spojita. Nejde o to, co dokaze zachytit oko. Spojitost filmu je v podstate opticky klam, tedy jde o to jak nas dokaze oklamat mozek. Neni to maximalni, ale naopak prave ta spodni hranice, ktera plati pro filmovy pas. Pri nizsich frekvencich jiz jsou zretelne videt mezery mezi policky filmu.
Ono maximum, ktere dokaze oko zachytit je ve zcela jinem rozsahu, v realnem svete musi totiz oko zvladnout zachytit frekvenci svetla. Bez toho by byl clovek slepy. :-)https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuse#comment-799729
+
rekl bych to asi takhle... srovnavat video ve 30fps proti 60 fps je zbytecne. Na videu to moc videt neni. Je to citit pri hrani - odezva dela opravdu hodne. Co se tyka input lagu tak je to citit a ve windows. Mohl jsem otestovat levny 4k monitor, ktery umel jen 30Hz a muzu vam rict ze jsem v grafickem editoru nebyl schopen ani kliknout presne do mista kam jsem chtel. Porad jsem klikal nekam vedle - ano muze za to zpozdeni alias input lag. A jeste jedna vec zaverem - kdo to rozjedete vyzkousejte SVP manager na dopocitavani snimku u videi. Je dost neuveritelny rozdil mezi 24fps a dopocitanim na 60fps - vypada to mnohem hladceji a pekneji. Kdo nezkusil nevi... http://www.svp-team.com/wiki/Download
+1
-71
-1
Je komentář přínosný?
rekl bych to asi takhle...
Matess https://cdr.cz/profil/matesscz
1. 7. 2015 - 19:39https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuserekl bych to asi takhle... srovnavat video ve 30fps proti 60 fps je zbytecne. Na videu to moc videt neni. Je to citit pri hrani - odezva dela opravdu hodne. Co se tyka input lagu tak je to citit a ve windows. Mohl jsem otestovat levny 4k monitor, ktery umel jen 30Hz a muzu vam rict ze jsem v grafickem editoru nebyl schopen ani kliknout presne do mista kam jsem chtel. Porad jsem klikal nekam vedle - ano muze za to zpozdeni alias input lag. A jeste jedna vec zaverem - kdo to rozjedete vyzkousejte SVP manager na dopocitavani snimku u videi. Je dost neuveritelny rozdil mezi 24fps a dopocitanim na 60fps - vypada to mnohem hladceji a pekneji. Kdo nezkusil nevi...
http://www.svp-team.com/wiki/Downloadhttps://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuse#comment-799623
+
Framerate je dost komplexní téma. U her záleží, jestli dojde pouze k trhání a nebo zároveň i ke zvýšení odezvy (zejména blizzard hry, takové diablo na starší mašině je prakticky nehratelné).
Dost záleží i na velikosti zobrazovadla. 20fps na 15" a 20fps na 24" je rozdíl a z jednoho jsem unavený mnohem dříve (trhá se mi větší plocha).
No a poslední, video/film/televize. Máme v domácnosti asi 100Hz CRT a nějakou 40+" LCD TV od sony. Nevím jaký má framerate, ale když přejdu místnost a podívám se na to CRT, pokud je zdrojový signál kvalitní, je pohled na tu televizi mnohem lepší a scéna působí příjemně hladce.
Rozhodně jsem proti snižování frameratu, nechci nějaké umělé navyšování FPS (pokud bude rušivé) a jsem pro jakoukoli synchronizaci. Pohled na příjemně plynulé video je opravdu hezký, totéž hry, nemluvě o přirozené rychlé reakci. Nejen že pak stihnete jistou část mnohem rychleji, ale zároveň oči nejsou tolik zatíženy a hlava také neprostestuje.
Konzolový průmysl je ulhaný, brzdí to vývoj PC a bohužel často brzdí vývoj i vývojáři (nebo spíš managment), kteří si rádi inkasují peníze za odfláknutou práci (pozoruji u jistých titulů klesající kvalitu enginu a enormně rostoucí nároky na GPU ku nízkému přírůstku vizuální kvality).
+1
-89
-1
Je komentář přínosný?
Framerate je dost komplexní
Artael https://cdr.cz/profil/artael
2. 7. 2015 - 03:11https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuseFramerate je dost komplexní téma. U her záleží, jestli dojde pouze k trhání a nebo zároveň i ke zvýšení odezvy (zejména blizzard hry, takové diablo na starší mašině je prakticky nehratelné).
Dost záleží i na velikosti zobrazovadla. 20fps na 15" a 20fps na 24" je rozdíl a z jednoho jsem unavený mnohem dříve (trhá se mi větší plocha).
No a poslední, video/film/televize. Máme v domácnosti asi 100Hz CRT a nějakou 40+" LCD TV od sony. Nevím jaký má framerate, ale když přejdu místnost a podívám se na to CRT, pokud je zdrojový signál kvalitní, je pohled na tu televizi mnohem lepší a scéna působí příjemně hladce.
Rozhodně jsem proti snižování frameratu, nechci nějaké umělé navyšování FPS (pokud bude rušivé) a jsem pro jakoukoli synchronizaci. Pohled na příjemně plynulé video je opravdu hezký, totéž hry, nemluvě o přirozené rychlé reakci. Nejen že pak stihnete jistou část mnohem rychleji, ale zároveň oči nejsou tolik zatíženy a hlava také neprostestuje.
Konzolový průmysl je ulhaný, brzdí to vývoj PC a bohužel často brzdí vývoj i vývojáři (nebo spíš managment), kteří si rádi inkasují peníze za odfláknutou práci (pozoruji u jistých titulů klesající kvalitu enginu a enormně rostoucí nároky na GPU ku nízkému přírůstku vizuální kvality).https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuse#comment-799675
+
tyto digitalne budiky su picovina same o sebe! neni nad klasicke mechanicke. btw tie maju milion fps :)
+1
+63
-1
Je komentář přínosný?
tyto digitalne budiky su
Ano Ano https://cdr.cz/profil/rengo
16. 7. 2015 - 09:36https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskusetyto digitalne budiky su picovina same o sebe! neni nad klasicke mechanicke. btw tie maju milion fps :)https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuse#comment-803277
+
Starší tituly Vietcong a pod mi způsobovaly nevolnost během prvních hodin hraní. Vadí mi cukání 30 fps a méně až se mi z toho zvedá kufr. Tak že 60 fps a více!!!
+1
-65
-1
Je komentář přínosný?
Starší tituly Vietcong a pod
Fuzo https://cdr.cz/profil/miroslav-meznik
7. 7. 2015 - 11:05https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuseStarší tituly Vietcong a pod mi způsobovaly nevolnost během prvních hodin hraní. Vadí mi cukání 30 fps a méně až se mi z toho zvedá kufr. Tak že 60 fps a více!!!https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuse#comment-801117
+
Argument, ze spotrebitel je ten kdo taha za nedelsi cast provazu je pravdiva pouze
1. trh je zdrave konkurencni
2. spotrebitele nejsou uplne blbi
Oboji ma sve rezervy a stejne tak i puvodni argument.
+1
-80
-1
Je komentář přínosný?
Argument, ze spotrebitel je
ROdNEY https://cdr.cz/profil/radoslav-suchan
24. 8. 2015 - 04:20https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuseArgument, ze spotrebitel je ten kdo taha za nedelsi cast provazu je pravdiva pouze
1. trh je zdrave konkurencni
2. spotrebitele nejsou uplne blbi
Oboji ma sve rezervy a stejne tak i puvodni argument.https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuse#comment-813405
+
Bylo by super hrát nové hry v 60fps nebo víc, ale bohužel ne každý má pod polštářem 30 tisíc, aby koupil 2 nejlepší grafiky, aby mohl hrát ve 4k a 60fps (pokud vůbec tohle nějaká grafika utáhne v nových herních titulech). Ale i takoví Aion jel přes 60FPS a stejně se občas trhal a to mám optiku až do bytu.
+1
+46
-1
Je komentář přínosný?
Bylo by super hrát nové hry v
Daniel Křenský https://cdr.cz/profil/daniel-krensky
7. 9. 2015 - 09:44https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuseBylo by super hrát nové hry v 60fps nebo víc, ale bohužel ne každý má pod polštářem 30 tisíc, aby koupil 2 nejlepší grafiky, aby mohl hrát ve 4k a 60fps (pokud vůbec tohle nějaká grafika utáhne v nových herních titulech). Ale i takoví Aion jel přes 60FPS a stejně se občas trhal a to mám optiku až do bytu.https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuse#comment-816946
+
Skvělej článek. Když už jsme u bojkotování her s FPS lockem. Tak jsem i pro bojkot her ve kterejch nejdou vypnout efekty jako chromatická vady, DoF, motion blur a kde nejde rozumnou cestou zvýšit FoV.
Chtěli by to ňákej seznam her kterejm se vyhnout. U každý hry by bylo napsáno proč. Třeba by tam bylo:
Crysis 3 - input lag a ultra nízkej FOV, to nechceš hrát
Metro Last Light - rozmazaný vzdálený objekty v exteriérech a nízkej fov
Dying Light - nemožnost vypnout chromatickou aberaci, input lag
A tak podobně. Zrovna u toho Dying Light mě to mrzí protože ta hra jinak vypadá pěkně a baví mě, ale ten efekt levnýho objektivu je něco za co bych okamžitě dokázal zastřelit člověka. Nedokázal bych to za nic jinýho, jenom za tenhle efekt. :-D
V dnešních hrách pozoruju silnej input lag nezávisle na FPS. Začalo to někdy v roce 2010, pak přišel Skyrim kterej má ovládání opožděný snad o čtvrt vteřiny a pak si všichni řekli asi "Serem na to, když má input lag Skyrim tak mi na něj kašlem a nebudeme se ho snažit snížit."
Jediný co mě za poslední roky svym vizuálem fakt potěšilo je Stalker Lost Alpha. Detajlní textury (teda jak který, furt na tom pracujou, některý jsou ještě původní z roku 2007), solidní modely, dobrý nasvícení, pěkný stíny a všechno otravný post efekty jdou vypnout. FOV jde zvýšit prostym příkazem FOV [číslo] do konzole. Co víc si přát? Navíc tam jsou opravdu renderovaný sluneční paprsky a stíny trávy, stromů a podobně!!! Která hra tohle má? Žere to sice pak asi 3x víc FPS ale ta grafika za to stojí když se tohle všechno zapne. Tomu řikam reálná grafika. Větěina dnešních her má fejkovou grafiku kde mizerný osekaný modely a textury v dálce zakrejvaj rozmazánim a podobně. Z motion bluru se mi zase chce zvracet.....hovada jsou to. Měli by udělat na hry ňákou certifikaci a každá hra by to musela splňovat, ňákou hodnotu input lagu, možnost nastavit FOV podle toho co má člověk za monitor a jak daleko od toho sedí a možnost pozakazovat efekty simulující nekvalitní objektiv. Do prdele já se v tý hře koukam skrz oči tý postavy a ne přes objektiv, tak proč by tam sakra měla bejt chromatická vada??? Opravdu to nechápu.
+1
-87
-1
Je komentář přínosný?
Skvělej článek. Když už jsme
Pidalin https://cdr.cz/profil/nepovim-nasrat
25. 9. 2015 - 20:51https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuseSkvělej článek. Když už jsme u bojkotování her s FPS lockem. Tak jsem i pro bojkot her ve kterejch nejdou vypnout efekty jako chromatická vady, DoF, motion blur a kde nejde rozumnou cestou zvýšit FoV.
Chtěli by to ňákej seznam her kterejm se vyhnout. U každý hry by bylo napsáno proč. Třeba by tam bylo:
Crysis 3 - input lag a ultra nízkej FOV, to nechceš hrát
Metro Last Light - rozmazaný vzdálený objekty v exteriérech a nízkej fov
Dying Light - nemožnost vypnout chromatickou aberaci, input lag
A tak podobně. Zrovna u toho Dying Light mě to mrzí protože ta hra jinak vypadá pěkně a baví mě, ale ten efekt levnýho objektivu je něco za co bych okamžitě dokázal zastřelit člověka. Nedokázal bych to za nic jinýho, jenom za tenhle efekt. :-D
V dnešních hrách pozoruju silnej input lag nezávisle na FPS. Začalo to někdy v roce 2010, pak přišel Skyrim kterej má ovládání opožděný snad o čtvrt vteřiny a pak si všichni řekli asi "Serem na to, když má input lag Skyrim tak mi na něj kašlem a nebudeme se ho snažit snížit."
Jediný co mě za poslední roky svym vizuálem fakt potěšilo je Stalker Lost Alpha. Detajlní textury (teda jak který, furt na tom pracujou, některý jsou ještě původní z roku 2007), solidní modely, dobrý nasvícení, pěkný stíny a všechno otravný post efekty jdou vypnout. FOV jde zvýšit prostym příkazem FOV [číslo] do konzole. Co víc si přát? Navíc tam jsou opravdu renderovaný sluneční paprsky a stíny trávy, stromů a podobně!!! Která hra tohle má? Žere to sice pak asi 3x víc FPS ale ta grafika za to stojí když se tohle všechno zapne. Tomu řikam reálná grafika. Větěina dnešních her má fejkovou grafiku kde mizerný osekaný modely a textury v dálce zakrejvaj rozmazánim a podobně. Z motion bluru se mi zase chce zvracet.....hovada jsou to. Měli by udělat na hry ňákou certifikaci a každá hra by to musela splňovat, ňákou hodnotu input lagu, možnost nastavit FOV podle toho co má člověk za monitor a jak daleko od toho sedí a možnost pozakazovat efekty simulující nekvalitní objektiv. Do prdele já se v tý hře koukam skrz oči tý postavy a ne přes objektiv, tak proč by tam sakra měla bejt chromatická vada??? Opravdu to nechápu.
https://cdr.cz/blog/30-fps-vs-60-fps-shrnuti-velke-internetove-debaty/diskuse#comment-819517
+
Kdyz je udelan dobre motion blur, tak je to jedno ...... nebo vlastne lepsich je 30fps, protoze aspon ta picovina zere min elektriky:o)
A z pripojenych videi i obrazku je vcelku zrejme, ze to vyjde nastejno. Jako samozrejme, ze cim vic, tim lip, ale podle me je na dnesni hry 30fps dostacujicich ...... hra typu unreal tournament uz asi nikdy nevyjde a na dnesni MMS parodujici strilecky, ktere se daji ovladat i joystickem a jeste pripojene ke klasicke TV .... jako sorry, ale tam je inputlag uplne mimo .... to same ruzne strategie nebo ty zavodni simulatory .....
Jedina otazka je, jak slozite je naprogramovat slusny motion blur a jak ho parametrizovat .... muze to byt v kazde scene jinak .... jiste se shodnem, ze lepsi je bud JEN 30 nebo JEN 60 .... kdyz to skace mezi 40-60, tak to proste seka a bude na hovno a motion blur to bude jeste vic kurvit. Pokud hra teda nedovede stabilne bezet na 60, bude VZDY vypadat lip na 30, tecka!
Pryc jsou ty doby hrani UT99, Quake3 atd.. na 100Hz ... ta hra je proste rychla, skillova (takova dneska uz neni ZADNA!), pamatuju, kdyz jsem taktoval do posledniho Hz ze sveho LCD, protoze rozdil mezi 60 a 75 nebo dokonce 85 je opravdu krute markantni .... ale u "cinematicke" hry to bude proste fuck a bude lepsi kdyz pobezi pomalej nez kolisave a cukave semtam na 60 ....
Líbí se mi jak nikdo neplýtvá slovy a jenom dává mínus. Tohle je prostě kravina.
"A z pripojenych videi i obrazku je vcelku zrejme, ze to vyjde nastejno." pak prostě patříš mezi ty slepé/se špatným zrakem. :( Tak to nekaz nám ostatním.
Chtěl bych se tu jednoho bodu zastat. Nechci říkat, že by hra vypadala lépe na 30 FPS, to rozhodně ne. Pochopitelně upřednostňuji každé FPS, které ze hry vytlačím, ale...
Poslední dobou, když některou náročnou hru nezvládám stabilně na 60+ FPS, ale kolísavě okolo 45 s častými dropy na 30, raději si rovnou z vlastní vůle zapnu zámek na 30 FPS.
Důvod? Mé oko každou změnu zaznamená a když v některých momentech mám najednou ze skvěle plynulé hry méně plynulou, ruší to. Stejně jako když bych koukal na YT video v 60 FPS (které je pastva pro oči) a najednou přepnul na 24 FPS. Budu najednou o to více vnímat, že je něco špatně.
40+ FPS (které ze hry maximálně vytlačím) je pro mě pochopitelně mnohem, mnohem plynulejší, o to víc ale poznám, když náhodou dropnu na horších 30.
Pokud má sestava danou hru nezvládne stabilně na vysoký framerate, je pro mě osobně příjemnější "si zvyknout" na horší snímkování, než každou chvíli padat z větších FPS na menší. Se zámkem na 30 FPS mé oko nikdy nepocítí změnu, která by mi narušila pocit ze hraní.
To nic ale nemění na tom, že je blbost zamykat hry na 30 FPS v případě PC sestav, jak se někteří vývojáři občas naivně rozhodují. Pokud sestava hráče zvládne hru lépe nebo jen prostě nejsou jeho oči tolik náchylné na změny, není důvod mu FPS jakkoliv blokovat/zamykat.
Souhlasim. Hry by meli mit nastavitelny zamek na 30fps ... a na 40fps a 50fps a 60fps. Proste at si uzivatel nastavi, podle sve preference a vykonu sve sestavy (a podle toho, jak moc osekal ostatni veci, jako treba antialiasing), kde se mu to ma zamknout. A nebo at necha bez zamku a sam posoudi, jak mu vyhovuji nahle propady.
Abychom byli féroví, ukázaný gif se nedá považovat za seriozní porovnání. V každém prohlížeči se zobrazuje jinak(pravděpodobně se špatnou frekvencí natož se řádným vsyncem), porovnání s 24 Hz na 60 Hz monitoru je nefér, motion blur je naprosto špatně udělaný a ještě zhoršený použitím 8-bitových barev. Abych se přiznal všechny tři varianty mi působí VR sickness.
Ale musím se zeptat. Skutečně v něm nevidíte žádný podstatný rozdíl??
Aha, takze ked tvoje vyplody chapem spravne, tak rozdiel medzi 30 a 60fps nepoznas, ale ked to nahodou padne z 60 na 40, tak uz poznas sekanie? :D Ani trochu si neprotirecis, ze? Nehovoriac o tom, ze drop ku 40fps bude vzdy a stale zakonite menej "sekavy", jak fixnych 30fps.
Slušný motion blur je výpočetně dost náročný, takže výsledkem je, že se výkon neušetří a vypadá to hůř. Oko totiž dokáže i v pohybující se scéně sledovat rychlý objekt tak, že ani 60Hz nestačí. S motion blurem bude ten objekt natvrdo rozmazaný.
Podobný efekt (i když z jiného důvodu) je vidět třeba na běžích titulcích na 50Hz LCD a proti tomu plazmě nebo CRT. Na LCD se to rozmaže a nepřečtu nic, na CRT/plazmě je jsem schopen přečíst.
Co to je za blbost? Jakoze 50Hz titulky nejdou precist, protoze jsou prokladane ...... to je uplne jiny jev ....
To absolutně nesouvisí s prokládáním. Mluvím o 50Hz panelu, ne o 50i v TV.
Hm. Rozdíl mezi 30 a 60 fps sice vidím, ale že bych kvůli tomu nespal...
Asi holt patřím mezi staromilce - herní zážitek u mě závisí méně na vzhledu a více na obsahu, než u lidí, kteří ubíjejí čas diskusemi na toto téma.
Jinými slovy - 60 fps je lepší - no a co?
Zajímavé. Já jsem taky už dost starej, takže jsem používal CRT na 100 Hz a frekvence 60 Hz na LCD (a s tím spojené FPS u her) mi přišla nízká :-)
Ale ne na vocasarny jako need for shit nebo colofduty ......
Prave ze naopak. Tech 30fps je jakasi nova hipsterska vlna podporovana nekolika troly, kteri se snazi obhajit neochotu a neschopnost optimalizace u sve oblibene hry anebo svuj low-end hardware pokud se mluvi o PC.
Nevim o čem jsou dohady, vyvojáři mají mířit minimálně na 60fps a kdo chce cinematic zážitek, může si zapnout fps cap a připadně motion blur, aby si ten filmový žážitek užil .... /facepalm.
Já bych to viděl asi tak, že kdo koupí hru pro PC s fps capem na 30fps, tak by měl být zbaven volebního práva a zavřen do blázince, neboť svou podporou šlendriánu deformuje trh tak, že posléze může být "normální" mít hry v max. 30fps...
Zásadně špatné je tvrzení, že zde nelze jinak - lze, říká se tomu optimalizace, Mantle, Vulcan... atd.
Jako proč né 30fps dnes, ale je to škoda že hry nejsou víc future-proof. Je te jako staré hry, které nejedou (nebo se musí hacknout aby jely) na vyšším rozlišení, když už máme GPU a displeje, které to zvládnou.
BTW Mantle je jen pro AMD a víceméně končí ve prospěch Vulkanu (nikoli Vulcanu!). Vulkan ještě neni dokončený natož stabilizovaný, DirectX 12 bude officiálně "až" za měsíc (ale pravděpodobně jen pro Windows 10, na které se Microsoft bude snažit násilně aktualizovat všechny předchozí verze).
Vulkan bude dávat více zodpovědnosti na bedra vývojáře, takže jestli si myslíte, že už teď jsou hry při vydání zabugované, tak se těšte. Krom toho zvýšení výkonu neni automatické - nějakou dobu bude trvat napsání/přepsání enginů na efektivnější způsob.
Tak pokud kouknu na video Project Cars, tak auto je sice v pohode, ale na plotech a objektech kolem trati je znat trhani. Nemusi to vsak byt problem, pokud se nebudu kochat okolim a budu se soustredit jen na auto a trat.
U te animace kulicky vidim trhany pohyb i na 60fps. Na 24fps s blurem je videt trhany pohyb nejakeho rozmazaneho valecku, coz se da prezit u pasivniho sledovani filmu, ale pro strilecky je to k nicemu. Pokud mam dat headshot, tak hlava je mensi nez rozmazane cosi a zasah se bude registrovat presne a ne s vetsi toleranci kvuli zapnuti bluru. Nehlede na to, ze nemam zajem sledovat umele rozmazanou patlaninu. xD Pokud by byl pohyb pro zachyceni okem prilis rychly, tak si ho prirozene dokaze rozostrit lidske oko a mozek.
BTW. taky jsem hral kdysi UT a Q3A... a rozdil mezi 85Hz monitorem v praci a 100Hz doma jsem dokazal poznat. :-)
Jenze her, kde se kdysi v drevnich dobach daval headshot se tahle diskuze vubec netyka .... ta se tyka vocasaren, ktere se hrajou na gamepadu a pokud nekdo da headshot, tak to jiste nebude umem, ale ciste nahodou .......
No, hraju dodnes Counterstrike (Global ofenzive) a tam mi prijde, ze ještě docela zalezi na kazde pidisekunde :-)
Btw, zapomina se tu obecne na jednu věc, a tou je prehlednost.
Pokud hraju například Heroes of the Storm, tak potrebuju mit co nejvíce fps proto,abych se v tom vůbec vyznal. Když se tam na jednom miste deji desitky ruznych udalosti najednou a přes sebe (hraci se pohybuji, do toho probihaji nejaka "kouzla", do toho je potřeba sledovat, jaci hraci jsou ovlivneni jakými efekty a podobne a do toho clovek zameruje nejake svoje ability a musí se presne trefit v tom zmatku na 1 konkretni jednotku, kterých je tam zrovna 20 na hromade), tak potrebuju jednak vcelku presnou mys a také plynulost sceny.
30 fps to je navrat 15 let dozadu. Uz jen proto ze je to umele omezujici vec by mel byt zdravy jedinec proti. Co nam nadiktuji priste? Slepej rozhodne... Hluchej rozhodne... Blbej rozhodne... To uz tu nekolikrat bylo, ne DIKTATURU opravdu ne. Filmy jedine pres SVP (uz se skladaji na verzi 4) kde s cukatury 24fps je plynulejsi zazitek a u her ma nejakej bezmozek tendenci jit opacnou cestou WTF
WoW jako snad jediná hra umožňuje nastavit zámek na FPS když je v popředí a když v pozadí. Ve výchozím stavu má 60 v popředí a 30 v pozadí, a když alt+tabnu, tak úplně cítím jak hra zgumověla. Na těch 30 FPS se to nedá hrát.
Jak už tady kousek výše poznamenal Lojza Suchánek, když potřebujete trefit pohybující-se objekt, záleží na pidisekundě.
„Pokud hra běží na 30 FPS, tak mluvíme o zpoždění činící cca. 33.3 milisekund. To se sníží na polovinu (cca. 16.65ms) pokud hra běží na 60 FPS. Jinak se tomuto jevu říká input lag.“
Průměrné zpoždění by bylo poloviční (mohu přece udělat pohyb hned při vykreslení předchozího snímku, i těsně před následujícím, v průměru někdy mezi). Ale ve skutečnosti je naopak ještě větší, protože pokud uvažujeme pevnou snímkovou frekvenci, bavíme se i o čekání na VR a využití double/triple bufferingu. A do input lagu se započítává i samotné zpracování vstupu (klávesnice, myš, gamepad, VR helma) a výstupu (blitnutý framebuffer do monitoru). Proto mají potenciál FreeSync a G-Sync řešení, které mohou zbytečné čekání na snímky výrazně krátit.
Co se týče filmových 24 fps, už předloni bylo natočeno několik velkofilmů i na 48 fps a vysílány v kinech obě verze souběžně. A ukázalo se, že spoustě lidem skutečně víc seděla 24fps verze (kvůli zvyku? většímu motion blur?). Takže konstatování, že objektivně je 60 fps lepších než 30, je bullshit, vždy záleží na konkrétní situaci, médiu, požadavku na výsledný efekt.
Nakonec je komentář k chybám a překlepům v článku, bylo by fajn na tom zapracovat, dost to ruší při čtení (cca se píše bez tečky; v češtině máme desetinnou čárku, ne tečku; před jednotkami se píše mezera; blog je zápisník, jednotlivý článek je blogpost nebo česky zápisek/příspěvek; ...)
co se tyce 48 fps filmu tak ano je to o zvyku. Kdyz jsem to tak vydel poprve tak se me zdalo jako by to jelo zrychlene nebo co ale ke konci filmu uz to bylo v pohode. Dnes uz okamzite poznam ze to jede na 24 a boli me z toho oci, protoze uz su zvyklej jen na doubleframerate.
V kině obvykle nebolí oči přímo z blikání 24 fps, protože i u mechanických promítaček se jelo pokud vím 72 fps (každý snímek 3x). Ale je to fakt trhané, taky mi to nedělá dobře. Na PC občas používám SVP plugin, který umí jakýkoliv videozdroj přepočítat na nativní frekvenci monitoru, takže třeba z 24p nebo 29,9p seriálu udělá 60p, a ta plynulost je pastva pro oči. Byť někdo tomu vyčítá "televiznost" a chybějící filmový efekt.
Byl jsem na Hobbitovi v 48FPS a vůbec se mě nelíbil. Přišlo mě, jak kdyby se obraz trhal. Hlavně při pohybu kamery doleva, doprava. A za celou dobu jsem si nezviknul.
Jo a byl jsem to já, kdo psal o tom, že oko vnímá 24FPS max :) - ono se to totiž kdysi říkalo. Dnešní lidi už mají asi lepší oči. Nebo to někdo nějak lépe změřil.
Ono se to nikdy neříkalo. Říkalo se, že 24fps je dostatečných proto, aby oko vnímalo pohyb jako plynulý, ne, že je to maximální fps, kterou oko vnímá. 24fps bylo prostě zvoleno jako nejlevnější použitelné řešení.
asi tak no 24fps bylo zvoleno jako ta nejzažší hranice jak to zpomalit přeci jen ten filmový pás byl dost drahej... nyní je ale již pár let doba digitální a tak není důvod držet/spokojit se s omezením z dob vzniku filmu ;)
24FPS je hodnota, kdy se pri pasivnim sledovani zda snimkova frekvence spojita. Nejde o to, co dokaze zachytit oko. Spojitost filmu je v podstate opticky klam, tedy jde o to jak nas dokaze oklamat mozek. Neni to maximalni, ale naopak prave ta spodni hranice, ktera plati pro filmovy pas. Pri nizsich frekvencich jiz jsou zretelne videt mezery mezi policky filmu.
Ono maximum, ktere dokaze oko zachytit je ve zcela jinem rozsahu, v realnem svete musi totiz oko zvladnout zachytit frekvenci svetla. Bez toho by byl clovek slepy. :-)
rekl bych to asi takhle... srovnavat video ve 30fps proti 60 fps je zbytecne. Na videu to moc videt neni. Je to citit pri hrani - odezva dela opravdu hodne. Co se tyka input lagu tak je to citit a ve windows. Mohl jsem otestovat levny 4k monitor, ktery umel jen 30Hz a muzu vam rict ze jsem v grafickem editoru nebyl schopen ani kliknout presne do mista kam jsem chtel. Porad jsem klikal nekam vedle - ano muze za to zpozdeni alias input lag. A jeste jedna vec zaverem - kdo to rozjedete vyzkousejte SVP manager na dopocitavani snimku u videi. Je dost neuveritelny rozdil mezi 24fps a dopocitanim na 60fps - vypada to mnohem hladceji a pekneji. Kdo nezkusil nevi...
http://www.svp-team.com/wiki/Download
Framerate je dost komplexní téma. U her záleží, jestli dojde pouze k trhání a nebo zároveň i ke zvýšení odezvy (zejména blizzard hry, takové diablo na starší mašině je prakticky nehratelné).
Dost záleží i na velikosti zobrazovadla. 20fps na 15" a 20fps na 24" je rozdíl a z jednoho jsem unavený mnohem dříve (trhá se mi větší plocha).
No a poslední, video/film/televize. Máme v domácnosti asi 100Hz CRT a nějakou 40+" LCD TV od sony. Nevím jaký má framerate, ale když přejdu místnost a podívám se na to CRT, pokud je zdrojový signál kvalitní, je pohled na tu televizi mnohem lepší a scéna působí příjemně hladce.
Rozhodně jsem proti snižování frameratu, nechci nějaké umělé navyšování FPS (pokud bude rušivé) a jsem pro jakoukoli synchronizaci. Pohled na příjemně plynulé video je opravdu hezký, totéž hry, nemluvě o přirozené rychlé reakci. Nejen že pak stihnete jistou část mnohem rychleji, ale zároveň oči nejsou tolik zatíženy a hlava také neprostestuje.
Konzolový průmysl je ulhaný, brzdí to vývoj PC a bohužel často brzdí vývoj i vývojáři (nebo spíš managment), kteří si rádi inkasují peníze za odfláknutou práci (pozoruji u jistých titulů klesající kvalitu enginu a enormně rostoucí nároky na GPU ku nízkému přírůstku vizuální kvality).
jak se staví k 30fps AUDI? :
http://img-9gag-fun.9cache.com/photo/anBB61L_700b.jpg
bravo
Proč ne 120 FPS? ;P Nebo rovnou plynulé přechody v starém dobrém fyzickém budíku. ;)
tyto digitalne budiky su picovina same o sebe! neni nad klasicke mechanicke. btw tie maju milion fps :)
Starší tituly Vietcong a pod mi způsobovaly nevolnost během prvních hodin hraní. Vadí mi cukání 30 fps a méně až se mi z toho zvedá kufr. Tak že 60 fps a více!!!
Argument, ze spotrebitel je ten kdo taha za nedelsi cast provazu je pravdiva pouze
1. trh je zdrave konkurencni
2. spotrebitele nejsou uplne blbi
Oboji ma sve rezervy a stejne tak i puvodni argument.
Bylo by super hrát nové hry v 60fps nebo víc, ale bohužel ne každý má pod polštářem 30 tisíc, aby koupil 2 nejlepší grafiky, aby mohl hrát ve 4k a 60fps (pokud vůbec tohle nějaká grafika utáhne v nových herních titulech). Ale i takoví Aion jel přes 60FPS a stejně se občas trhal a to mám optiku až do bytu.
Skvělej článek. Když už jsme u bojkotování her s FPS lockem. Tak jsem i pro bojkot her ve kterejch nejdou vypnout efekty jako chromatická vady, DoF, motion blur a kde nejde rozumnou cestou zvýšit FoV.
Chtěli by to ňákej seznam her kterejm se vyhnout. U každý hry by bylo napsáno proč. Třeba by tam bylo:
Crysis 3 - input lag a ultra nízkej FOV, to nechceš hrát
Metro Last Light - rozmazaný vzdálený objekty v exteriérech a nízkej fov
Dying Light - nemožnost vypnout chromatickou aberaci, input lag
A tak podobně. Zrovna u toho Dying Light mě to mrzí protože ta hra jinak vypadá pěkně a baví mě, ale ten efekt levnýho objektivu je něco za co bych okamžitě dokázal zastřelit člověka. Nedokázal bych to za nic jinýho, jenom za tenhle efekt. :-D
V dnešních hrách pozoruju silnej input lag nezávisle na FPS. Začalo to někdy v roce 2010, pak přišel Skyrim kterej má ovládání opožděný snad o čtvrt vteřiny a pak si všichni řekli asi "Serem na to, když má input lag Skyrim tak mi na něj kašlem a nebudeme se ho snažit snížit."
Jediný co mě za poslední roky svym vizuálem fakt potěšilo je Stalker Lost Alpha. Detajlní textury (teda jak který, furt na tom pracujou, některý jsou ještě původní z roku 2007), solidní modely, dobrý nasvícení, pěkný stíny a všechno otravný post efekty jdou vypnout. FOV jde zvýšit prostym příkazem FOV [číslo] do konzole. Co víc si přát? Navíc tam jsou opravdu renderovaný sluneční paprsky a stíny trávy, stromů a podobně!!! Která hra tohle má? Žere to sice pak asi 3x víc FPS ale ta grafika za to stojí když se tohle všechno zapne. Tomu řikam reálná grafika. Větěina dnešních her má fejkovou grafiku kde mizerný osekaný modely a textury v dálce zakrejvaj rozmazánim a podobně. Z motion bluru se mi zase chce zvracet.....hovada jsou to. Měli by udělat na hry ňákou certifikaci a každá hra by to musela splňovat, ňákou hodnotu input lagu, možnost nastavit FOV podle toho co má člověk za monitor a jak daleko od toho sedí a možnost pozakazovat efekty simulující nekvalitní objektiv. Do prdele já se v tý hře koukam skrz oči tý postavy a ne přes objektiv, tak proč by tam sakra měla bejt chromatická vada??? Opravdu to nechápu.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.