CDR.cz - Vybráno z IT

Diskuse k Vzhůru do budoucnosti k počátkům FPS

Co se týká první "učební" úrovně, tak zde problém není, a někdy se nechají přeskočit. Problémem, je když úrovně následující vypadají co do obtížnosti i charakteru shodně s tou úrovní "učební"...

Proto se stále víc objevují hry typu DayZ, Rust a podobné hry o přežití, kde člověk musí šetřit nejen náboji, ale sledovat opotřebení konkrétní věci, jak zahnat hlad kde sehnat nějaké to vybavení a nebo kde bydlet... Tyto hry vám nedají nic zadarmo, ale jak již bylo řečeno jsou to online hry. Se slzou v oku zavzpomínám na System Shock a večer, po práci si aspoň zahraji hru Dishonored, která je jako jedna z mála současných FPS zábavná ( není to střílečka, ale "plížečka" :-D )...

Mimo jiné právě zažíváme období Zombie-manie, kdy se bojím otevřít i ledničku, co kdyby... Ty zombíci jsou opravdu všude...

+1
+57
-1
Je komentář přínosný?

Nahodou Dishonored se da taky hrat jako strilecka :-)
Nektere levely jsem to tak z legrace hral, jiné zase stealth, pravda zabavna hra.

Mimochodem, i koridorove hry mohou byt vyjimecne zabavne. Jako priklad bych uvedl Bishocky, kdy ten poslední je vylozene koridorovy, ale ten pribeh je TAK skvely, ze to člověka zene dal a dal a te hre to odpusti (alespoň ja ji teda odpustil:-))

+1
+60
-1
Je komentář přínosný?

Teda sorry, ale Doom, Duke, Half Life a podobné legendy byly taky koridorovky jako prase. Chápu, že u titulů jako UFO si opravdu můžeme na stupidnost moderního pojetí stěžovat, ale že by zrovna FPS byly za tu dobu nějak mentálně jinde bych určitě netvrdil.

+1
+35
-1
Je komentář přínosný?

Podivej se na plany urovni v tech hrach - zadna z urovni neni koridor, kde nejde uhnout 2m vlevo a 2metry vpravo a jde jit pouze rovne. Vsechny urovne jsou naopak pomerne slozite bludiste, jehoz casti se navic postupne otviraji.

Od prvniho MOH a COD jde jit pouze rovne, bez moznosti nekam uhnout a vrcholem designu urovne je krizovatka, kde jde jit dvema smery, ktere ale evdou oba na totez misto o kus dal. Vlevo zed, vpravo zed a nepratele se vali vlna za vlnou, dokud nedojdete na urcite misto v koridoru. V Doomu, Dukovi a spol slo dokonce potvory i vystrilet, nerodily se stale dokola.

+1
+48
-1
Je komentář přínosný?

MOH a COD nehraju, ale když srovnám třeba Dooma nebo Duka s Tomb Raiderem, tak mi level design TR přijde teda košatější. Teda ne nějak zásadně. :-)

+1
+36
-1
Je komentář přínosný?

Pro mě vrcholná 3D střílečka byl Descent. To byla opravdu výzva pro schopnost vnímání prostoru. Ale asi to bylo obecně tak složitý, že dneska podobnou hru ani neznám.

+1
-68
-1
Je komentář přínosný?

Jsem an tom stejně. Všichni, komu jsem to ukazoval, se ztratili už v prvním levelu. Já jsem dohrál všechny tři Descenty.

+1
-70
-1
Je komentář přínosný?

Descent byl super, akorat se z nej delalo cloveko po chvili spatne :) Hlavne z trojky, kde ta lodicka tak divne levitovala a hybala se nahoru, dolu sama od sebe.

+1
-59
-1
Je komentář přínosný?

On se ten žánr FPS malinko rozkošatil. Už není jenom jedna linie, ale prolíná se to s ostatními žánry. Když si vezmete tu definici, tak i třeba Skyrim ji vyhovuje (Pohled první osoby a střálí se tam taky). To jenom výše zmíněné hry jsou spíše benchmarky grafických karet než hrami ;)

+1
-68
-1
Je komentář přínosný?

Treba rozumiet pre koho tie FPS strielacky primarne robia. Ano, spravne pre pohodlnych blbych Amikov. Takze to samozrejme dopadne ako film prerusovany stalacanim spuste hracom.
NAstastie tu mame aj komplikovanejsie hry . Pocinajuc napr. Mass effect (FPS krizene s RPG) ktory sa aspon tvari ze su tam akoze nejake volby pribehu a alternativne konce. Konciac relativne zlozitymi RPG.

+1
-63
-1
Je komentář přínosný?

Tak zrovna Mass Effect IMHO nemá o moc víc volby příběhu, než takový Doom. Možná jednička ještě jo, ale ve trojce si člověk zvolí tak maximálně barvu výbuchu na konci. :-)

+1
+58
-1
Je komentář přínosný?

Presne tak ... hry sa teraz robia iba na to aby to bolo na "sposob konzole" ... a teda pustim CD, nic neinstalujem, o nic sa nestaram a iba zabijam hordy "stale a dookola sa rodiacich" nepriatelov. Zivot sa mi doplna sam (netreba painkillers (aka. MaXpayne)) a ked nemam naboje zajdem za "spolubojovnikom" (NPC) a ten mi municiu rad doplni na maximum (nie ako HL, kde som bojoval o kazdy naboj do magnumu a setril s nimi ako sa len dalo).

Ano presne tak ... je to o tom ze "prvotny trh" pre hry sa stalo USA a prvotnym HW su konzoly. Ale stale su tu hry "ktore vybocuju" z tychto "zabehnutych kolaji" a snazia sa robit to "po svojom" ... vid Witcher 1+2+3, Deviance (warhorse), Mafia, Deus EX, a vela inych (no zas tak vela ich nebude).

... no a samozrejme nemozeme zabudat ani na plnokrvne "recyklaty a koridorovky" ... a teda COD (je jedno ktore), NFS, ... a na zaver uz len dodam ze novy RAMBO to cele zavrsi tym (pravdepodobne) ze bude dokonca sam "aimovat" nepriatelov (http://www.youtube.com/watch?v=x13fo6wpnXk) a vy len klikat na mysku ... ako "ovca" ....

Uz len dodam ... ze HardCore hraci sa momentalne (ratam tam aj seba) zamerali na INDIE komunitu (a MMO, resp. online hry ... typu DOTA2, LOL, ...) ... taky Mark of Ninja, Antichamber, The Swapper, Dont Starve, Puddle, Magicka, Guacamelee, Sacred Citadel, Shank 1+2, ... a vela vela dalsich ... su proste dokonale hry. A to ich pritom vydavaju nezname studia ... No je to preto ... ze prave nezname studio chce prerazit ... a preto potrebuje ako prvu hru strastnu "pecku" ktoru si kazdy HC hrac oblubi. Co na tom ze sa jedna o 2D (3D) plosinovky ... ale ten napad (story telling ... pribeh), AI a hratelnost ... to je podla mna najpodstatnejsie (a samozrejme ked s tym ide graficka cast je to len o to lepsie).

+1
+54
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.