Bestiální Evolve je konečně zdarma! Komunita se rozrostla o 25 000 %
Evolve nabízí neobvyklý zážitek, který se ve hrách zjevuje jen výjimečně. Na rozlehlých mapách se čtveřice lovců pokouší nalézt a zneškodnit pátého hráče, hrajícího za monstrum. Obě strany přitom byly slušně vybalancované, a hra tak nabídla skvělý zážitek s taktickým postupem, nemilosrdným systémem s pěknou grafikou a slušnou stylizací.
Přesto někde po cestě udělali vývojáři chybu, která je posunula daleko za hranice aktivní komunity. Podlehli velkému množství DLC, na které si hráči začali více a více stěžovat. Titul začal brzy umírat; hráči se ani spojení s ostatními nedočkávali, a tak se brzy stala celá záležitost nehratelnou.
„Když jsme vydali Evolve, tak ohlasy nebyly takové, jaké jsme očekávali. Jistě, dostávali jsme dobré recenze. Ale také ty špatné. Bylo tu nadšení, bylo tu zklamání – pro hráče i pro nás. Nadávky na DLC nás pořádně praštily a vzaly s sebou zápal hráčů, čímž nás posouvaly dál a dál od původního konceptu hry, kterou jednoduše zapnete a hrajete,“ vysvětluje spoluzakladatel studia Turtle Rock, Chris Aston.
Další velkou překážkou mohla být právě plnohodnotná cenovka, která se dnes na poli multiplayerových her příliš nenosí, pomineme-li největší značky jako Battlefield, Call of Duty a podobné, které o přízeň své cílovky nemají nikdy nouzi.
Pro uplynulý víkend se vývojáři tedy rozhodli pro velmi razantní krok – do Evolve nasadili Free To Play model, a tak je hra nyní dostupná všem bez rozdílu, skrze platformu Steam. Konzole by mohly časem následovat. Dle informací, které se za víkend vyrojily, se komunita rozrostla o 25 000 %. Rozdíl je tak patrný, že se hra nově usadila na pozici 11. nejhranější hry na Steamu. (EDIT: V době publikování článku už se hra posunula na 7. pozici)
S nasazením nového modelu přechází hra opět do fáze beta testování, aby vývojáři vyladili mikrotransakční poplatky a chybky do přijatelného stavu pro obě strany, změny v hratelnosti nevyjímaje. Pouze čas prozradí, zda aktuální příčka hře vydrží.