Konec papírovým visačkám, British Airways testuje štítky s e-ink displejem a podporou NFC
Léto, čas dovolených, kdy lidé nejčastěji cestují do destinací vzdálených stovky kilometrů od jejich domova. I když máte dostatečný finanční obnos na to, abyste se na vybrané místo dopravili letecky, nudným povinnostem se nevyhnete. Ať již letíte k moři nebo na služební cestu, musíte svá zavazadla obdařit důležitým štítkem s vašimi osobními údaji a cílem cesty. Jeho vyplňování je často zdlouhavé a otravné. Nehledě na to, že když si papírové visačky zapomenete vyplnit doma, musíte na letišti shánět propisku a nevyplněné štítky. Tento zastaralý způsob zadávání by se mohl brzy stát minulostí.
Letecká společnost British Airways společně se studiem Designworks přichází pro rok 2013 s modernizací visaček na zavazadla. Nová podoba visačky je sice o něco tlustší, ale za to je vybavena displejem s elektronickým inkoustem. Už žádné složité vypisování. Jakmile se dostanete k pultíku pro odbavení vašich zavazadel, spustíte aplikaci ve vašem chytrém telefonu, v níž budete mít uloženy informace o vaší palubové letence, a díky technologii NFC jednoduše přenesete tyto údaje včetně čárového kódu jako NFC tag na e-ink štítek. Kufr je v tuto chvíli označkován, pak ho stačí položit na pás. A to je vše, co musíte udělat. Samotné odbavení zavazadel by se tak mělo zkrátit na cca třicet sekund.
British Airways zahájila první červencový den tříměsíční testovací období. Čárové kódy na nových visačkách jsou kompatibilní se současnými letištními skenery, takže by s jejich použitím neměl být problém. Letecká společnost však nechce nic riskovat a prvními obětními beránky budou zástupci z jejich řad. Štítky bude testovat letecký personál British Airways. Jestliže půjde vše podle plánu, pasažéři by mohli tento typ visaček začít používat již v roce 2014. Samozřejmostí bude vlastnit jak elektronickou visačku, tak smartphone s podporou NFC. Firma se snaží, aby byly štítky kompatibilní s většinou mobilních telefonů. Uvidíme, na kolik tento užitečný gadget přijde ve své finální verzi a zda jej začnou používat i další letecké společnosti.