Choďte radši pěšky, musí nyní vzkazovat reklamy na automobily ve Francii
Ve Francii vejde v březnu tohoto roku v platnost nová legislativa, která nařizuje všem inzerentům reklam na automobily povinnost zobrazovat doporučení na cestování veřejnou dopravou, spolujízdy nebo chůze pěšky. Vyplývá to z vyhlášky francouzského ministerstva pro ekologickou transformaci.
V praxi to bude vypadat zřejmě podobně, jako je tomu u nás s reklamou na hazard nebo kouření. Ministerstvo dokonce připravilo i citace některých doporučení, které znějí:
na krátké cesty dejte přednost chůzi nebo jízdě na kole
myslete na spolujízdu
ve všední dny jezděte veřejnou dopravou
Zároveň uvedlo ministerstvo i sazebník trestů v případě porušení této vyhlášky. Pokud nedojde k nápravě, hrozí zadavateli reklamy pokuta ve výši 1,2 milionu korun za každé uveřejnění reklamy bez příslušného sloganu. Zároveň od stejného data vzniká zadavatelům reklamy na automobily i povinnost uvádět emisní třídu.
Podle odborníků je tento zelený krok jistě v souladu s trendem moderní doby, ale nesmíme prý zapomínat i na druhou věc, a tou je příslušná infrastruktura. Zároveň by prý nejen Francie, ale všechny země, měly zpřístupnit bezuhlíkové způsoby cestování pro všechny.