...tunel pod Beringovou úžinou mezi Ruskem a Kanadou.
A já myslel, že Aljaška patří k USA. :D
+1
+6
-1
Je komentář přínosný?
...tunel pod Beringovou
Václav Vanc https://cdr.cz/profil/vaclav-vanc
15. 5. 2014 - 07:15https://cdr.cz/clanek/cina-chce-postavit-zeleznici-do-usa-delkou-13-000-km-prekona-i-rusky-transsib/diskuse...tunel pod Beringovou úžinou mezi Ruskem a Kanadou.
A já myslel, že Aljaška patří k USA. :Dhttps://cdr.cz/clanek/cina-chce-postavit-zeleznici-do-usa-delkou-13-000-km-prekona-i-rusky-transsib/diskuse#comment-704820
+
Kdyby si autor článku něco zjistil o beringově úžině, tak by zjistil že ta oblast je silně nestabilní a táhnout tam tunel pod vodou je technicky neproveditelný, takže zcela jistě zůstane pouze u vlhkého snu... teda aspoň co se podvodního tunelu týče, ale pokud by se jednalo o český projekt, tak bych věřil pouze v překlep článku a původně bylo zamýšleno udělat podvodný tunel, na to u nás je dostupná technika i politická kapacita :-D
+1
+9
-1
Je komentář přínosný?
Kdyby si autor článku něco
Dave Tramtunberk https://cdr.cz/profil/rigix
15. 5. 2014 - 09:23https://cdr.cz/clanek/cina-chce-postavit-zeleznici-do-usa-delkou-13-000-km-prekona-i-rusky-transsib/diskuseKdyby si autor článku něco zjistil o beringově úžině, tak by zjistil že ta oblast je silně nestabilní a táhnout tam tunel pod vodou je technicky neproveditelný, takže zcela jistě zůstane pouze u vlhkého snu... teda aspoň co se podvodního tunelu týče, ale pokud by se jednalo o český projekt, tak bych věřil pouze v překlep článku a původně bylo zamýšleno udělat podvodný tunel, na to u nás je dostupná technika i politická kapacita :-Dhttps://cdr.cz/clanek/cina-chce-postavit-zeleznici-do-usa-delkou-13-000-km-prekona-i-rusky-transsib/diskuse#comment-704830
+
Tak jako treba cinani uz vymysleli jak se srovnat s tim, ze kazdy rok bude tunel o dva centimetry kratsi ... osobne me jako vetsi hrozba nez geologicka stabilita oblasti prijde politicka stabilita oblasti, ale mozna maji cinani reseni i na tohle .... (... nepokoje na cinsko-finskych hranicich ...)
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Tak jako treba cinani uz
HKMaly https://cdr.cz/profil/hkmaly
15. 5. 2014 - 17:50https://cdr.cz/clanek/cina-chce-postavit-zeleznici-do-usa-delkou-13-000-km-prekona-i-rusky-transsib/diskuseTak jako treba cinani uz vymysleli jak se srovnat s tim, ze kazdy rok bude tunel o dva centimetry kratsi ... osobne me jako vetsi hrozba nez geologicka stabilita oblasti prijde politicka stabilita oblasti, ale mozna maji cinani reseni i na tohle .... (... nepokoje na cinsko-finskych hranicich ...)https://cdr.cz/clanek/cina-chce-postavit-zeleznici-do-usa-delkou-13-000-km-prekona-i-rusky-transsib/diskuse#comment-704952
+
Pán bude určitě stavební inženýr s padesátiletou praxí v budování podobných konstrukcí...
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Pán bude určitě stavební
Tomáš Bohuněk https://cdr.cz/profil/tomas-bohunek
15. 5. 2014 - 22:31https://cdr.cz/clanek/cina-chce-postavit-zeleznici-do-usa-delkou-13-000-km-prekona-i-rusky-transsib/diskusePán bude určitě stavební inženýr s padesátiletou praxí v budování podobných konstrukcí...https://cdr.cz/clanek/cina-chce-postavit-zeleznici-do-usa-delkou-13-000-km-prekona-i-rusky-transsib/diskuse#comment-704978
+
To bych netvrdil. Nejdelší podmořský železniční tunel na světě je v...... Japonsku. To není zrovna stabilní oblast. Jedná se o poměrně letitý Seikan tunel mezi ostrovy Honšú a Hokkaidó s délkou přes 53 km včetně úseků pod pevninou. Za nedlouho tam dokonce budou jezdit i šinkanseny ve smíšeném provozu. Tyhle země umí stavět tunely i v seismicky aktivních oblastech. Co bych považoval za větší problém (nikoliv neřešitelný), je polární oblast s nelidským počasím a podmínkami.
+1
-5
-1
Je komentář přínosný?
To bych netvrdil. Nejdelší
Fotobob https://cdr.cz/profil/fotobob
16. 5. 2014 - 13:23https://cdr.cz/clanek/cina-chce-postavit-zeleznici-do-usa-delkou-13-000-km-prekona-i-rusky-transsib/diskuseTo bych netvrdil. Nejdelší podmořský železniční tunel na světě je v...... Japonsku. To není zrovna stabilní oblast. Jedná se o poměrně letitý Seikan tunel mezi ostrovy Honšú a Hokkaidó s délkou přes 53 km včetně úseků pod pevninou. Za nedlouho tam dokonce budou jezdit i šinkanseny ve smíšeném provozu. Tyhle země umí stavět tunely i v seismicky aktivních oblastech. Co bych považoval za větší problém (nikoliv neřešitelný), je polární oblast s nelidským počasím a podmínkami.https://cdr.cz/clanek/cina-chce-postavit-zeleznici-do-usa-delkou-13-000-km-prekona-i-rusky-transsib/diskuse#comment-705072
+
Železnice do Tibetu, co už postavili, taky nevede přes žádný ráj a počasí i podmínky tam jsou nelidské.
+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
Železnice do Tibetu, co už
Marv-CZ https://cdr.cz/profil/marv-cz
16. 5. 2014 - 13:36https://cdr.cz/clanek/cina-chce-postavit-zeleznici-do-usa-delkou-13-000-km-prekona-i-rusky-transsib/diskuseŽeleznice do Tibetu, co už postavili, taky nevede přes žádný ráj a počasí i podmínky tam jsou nelidské.https://cdr.cz/clanek/cina-chce-postavit-zeleznici-do-usa-delkou-13-000-km-prekona-i-rusky-transsib/diskuse#comment-705080
+
To jistě. Přetlakové vozy atp... Ale přeci jen rychlovlak potřebuje dobré podmínky, vlítnout 350 km/h do dvoumetrové závěje není jen tak. :-)
+1
-10
-1
Je komentář přínosný?
To jistě. Přetlakové vozy atp
Fotobob https://cdr.cz/profil/fotobob
16. 5. 2014 - 20:20https://cdr.cz/clanek/cina-chce-postavit-zeleznici-do-usa-delkou-13-000-km-prekona-i-rusky-transsib/diskuseTo jistě. Přetlakové vozy atp... Ale přeci jen rychlovlak potřebuje dobré podmínky, vlítnout 350 km/h do dvoumetrové závěje není jen tak. :-)https://cdr.cz/clanek/cina-chce-postavit-zeleznici-do-usa-delkou-13-000-km-prekona-i-rusky-transsib/diskuse#comment-705136
+
Ta Kanada mě zarazila taky. Už jsem se lekl, že začala 3 světová invazí Kanady na Aljašku jako to bylo ve Falloutu :)
+1
-9
-1
Je komentář přínosný?
Takových projektů už bylo,
Miroslav Jasso https://cdr.cz/profil/mighty-morpheus
15. 5. 2014 - 10:55https://cdr.cz/clanek/cina-chce-postavit-zeleznici-do-usa-delkou-13-000-km-prekona-i-rusky-transsib/diskuseTakových projektů už bylo, jak spojit Asii a Severní Ameriku, ale všechny skončily na papíře. Namátkou jsem našel tento 2 roky starý http://technik.ihned.cz/c1-56358760-tunel-pod-beringovou-uzinou . Dokonce tam chtěli kdysi stavět i most.
Ta Kanada mě zarazila taky. Už jsem se lekl, že začala 3 světová invazí Kanady na Aljašku jako to bylo ve Falloutu :)https://cdr.cz/clanek/cina-chce-postavit-zeleznici-do-usa-delkou-13-000-km-prekona-i-rusky-transsib/diskuse#comment-704846
+
Na dlouhou vzdálenost letadla. Který blázen by seděl 2 dny ve vlaku, který pořád zrychluje a zastavuje...
+1
-7
-1
Je komentář přínosný?
Na dlouhou vzdálenost letadla
Tomáš Bohuněk https://cdr.cz/profil/tomas-bohunek
15. 5. 2014 - 22:32https://cdr.cz/clanek/cina-chce-postavit-zeleznici-do-usa-delkou-13-000-km-prekona-i-rusky-transsib/diskuseNa dlouhou vzdálenost letadla. Který blázen by seděl 2 dny ve vlaku, který pořád zrychluje a zastavuje...https://cdr.cz/clanek/cina-chce-postavit-zeleznici-do-usa-delkou-13-000-km-prekona-i-rusky-transsib/diskuse#comment-704979
+
A proč by tam měli sedět lidi?
Se zamyslete nad přepravou nákladu... lodě jsou pomalé, minimálně do evropy je na kontejner čekačka jak prase a tím pádem se musí objednávat hooodně dopředu, na druhou stranu letadlo je na druhém konci světa hned ale zase za jaké peníze a s jakou kapacitou, že? A teď si představte ten vlak co to zvládne za pár dní a rozhodně nestojí to co letecká doprava.....
tak co, furt je ten vlak tak blbý nápad? ;-)
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
A proč by tam měli sedět lidi
mikeczcom https://cdr.cz/profil/mikeczcom
16. 5. 2014 - 10:37https://cdr.cz/clanek/cina-chce-postavit-zeleznici-do-usa-delkou-13-000-km-prekona-i-rusky-transsib/diskuseA proč by tam měli sedět lidi?
Se zamyslete nad přepravou nákladu... lodě jsou pomalé, minimálně do evropy je na kontejner čekačka jak prase a tím pádem se musí objednávat hooodně dopředu, na druhou stranu letadlo je na druhém konci světa hned ale zase za jaké peníze a s jakou kapacitou, že? A teď si představte ten vlak co to zvládne za pár dní a rozhodně nestojí to co letecká doprava.....
tak co, furt je ten vlak tak blbý nápad? ;-)https://cdr.cz/clanek/cina-chce-postavit-zeleznici-do-usa-delkou-13-000-km-prekona-i-rusky-transsib/diskuse#comment-705049
+
Nikdy jsem nepochopil, jak se může vyplatit transportovat z Číny takovou dálku polívky za 5 korun.
Nákladní vlaky taky asi nemají touhu jezdit 350 kmh. Čili tohle vypadá cílené na osobní přepravu.
+1
-6
-1
Je komentář přínosný?
Nikdy jsem nepochopil, jak se
Tomáš Bohuněk https://cdr.cz/profil/tomas-bohunek
16. 5. 2014 - 12:41https://cdr.cz/clanek/cina-chce-postavit-zeleznici-do-usa-delkou-13-000-km-prekona-i-rusky-transsib/diskuseNikdy jsem nepochopil, jak se může vyplatit transportovat z Číny takovou dálku polívky za 5 korun.
Nákladní vlaky taky asi nemají touhu jezdit 350 kmh. Čili tohle vypadá cílené na osobní přepravu.https://cdr.cz/clanek/cina-chce-postavit-zeleznici-do-usa-delkou-13-000-km-prekona-i-rusky-transsib/diskuse#comment-705060
+
No nevim proč zrovna polívky, ale to je jedno ;-) Tak se zapřemýšlejte co všechno se tam vyrábí. Jo, už tu to slovo bylo - všechno. A pak taky, jak důležité odbytiště pro čínský export USA jsou. Když si vemu že snad každé elektro zařízení a cokoli jde první na trh v asii nebo severní americe.....
Jasně, ve článku je cosi o rychlovlacích co zvládaj 350 a tak dále blablabla... provedení projektu jsem ale vůbec neřešil, pouze píšu (dle mého názoru) jediné smysluplné využítí takové tratě. Jak moc by se něco takového vyplatilo pro osobní dopravu? Jo, přesně, NIJAK. Tohle všechno by totiž zaplatila jen nákladní doprava a z toho úhlu pohledu je tohle podle mě smysluplné. Protože i když by se tam nacpala před kontejnery "obyč" lokomotiva, stále by to nejspíš bylo rychlejší než lodě a stoprocentně daleko levnější než letadla... nehledě na pořizovací cenu letadel, lodí, lokomotiv...
Ale když bych se kukl na provedení projektu, tak se dá říct jenom to, že to je buď ranná fáze.... nebo kachna ;-) Dovedete si představit ekologický rychlovlak co papá elektřinu někde v sibiřské tajze na trati dlouhé 13k km? bullshit, většina tratí v severní americe funguje na dieslech a oni tam určitě budou posílat élektrické rychlovlaky :-D
+1
-6
-1
Je komentář přínosný?
No nevim proč zrovna polívky,
mikeczcom https://cdr.cz/profil/mikeczcom
16. 5. 2014 - 17:21https://cdr.cz/clanek/cina-chce-postavit-zeleznici-do-usa-delkou-13-000-km-prekona-i-rusky-transsib/diskuseNo nevim proč zrovna polívky, ale to je jedno ;-) Tak se zapřemýšlejte co všechno se tam vyrábí. Jo, už tu to slovo bylo - všechno. A pak taky, jak důležité odbytiště pro čínský export USA jsou. Když si vemu že snad každé elektro zařízení a cokoli jde první na trh v asii nebo severní americe.....
Jasně, ve článku je cosi o rychlovlacích co zvládaj 350 a tak dále blablabla... provedení projektu jsem ale vůbec neřešil, pouze píšu (dle mého názoru) jediné smysluplné využítí takové tratě. Jak moc by se něco takového vyplatilo pro osobní dopravu? Jo, přesně, NIJAK. Tohle všechno by totiž zaplatila jen nákladní doprava a z toho úhlu pohledu je tohle podle mě smysluplné. Protože i když by se tam nacpala před kontejnery "obyč" lokomotiva, stále by to nejspíš bylo rychlejší než lodě a stoprocentně daleko levnější než letadla... nehledě na pořizovací cenu letadel, lodí, lokomotiv...
Ale když bych se kukl na provedení projektu, tak se dá říct jenom to, že to je buď ranná fáze.... nebo kachna ;-) Dovedete si představit ekologický rychlovlak co papá elektřinu někde v sibiřské tajze na trati dlouhé 13k km? bullshit, většina tratí v severní americe funguje na dieslech a oni tam určitě budou posílat élektrické rychlovlaky :-Dhttps://cdr.cz/clanek/cina-chce-postavit-zeleznici-do-usa-delkou-13-000-km-prekona-i-rusky-transsib/diskuse#comment-705116
+
IMHO jsou ty osobni vlaky dulezite z PR duvodu (tj. budou se tim vytahovat) ale zaplati se to dopravou nakladu. A i ten naklad se muze vyplatit posilat pres 200km/h rychlosti ...
+1
-7
-1
Je komentář přínosný?
IMHO jsou ty osobni vlaky
HKMaly https://cdr.cz/profil/hkmaly
16. 5. 2014 - 17:54https://cdr.cz/clanek/cina-chce-postavit-zeleznici-do-usa-delkou-13-000-km-prekona-i-rusky-transsib/diskuseIMHO jsou ty osobni vlaky dulezite z PR duvodu (tj. budou se tim vytahovat) ale zaplati se to dopravou nakladu. A i ten naklad se muze vyplatit posilat pres 200km/h rychlosti ...https://cdr.cz/clanek/cina-chce-postavit-zeleznici-do-usa-delkou-13-000-km-prekona-i-rusky-transsib/diskuse#comment-705122
+
však jsem taky psal že se vyplatí leda tak nákladní doprava ;-) A ano, jednou za týden by tama jel "osobák" právě pro to PR, však proč jinak taky číňani stavěli ten maglev v Šanghaji? Prestiž, nic víc.... ale v co teda rozhodně nevěřím, je nasazení elektrických souprav /lokomotiv na takhle dlouhé trati a ještě k tomu s takovýma meteorologickýma podmínkama......
+1
-6
-1
Je komentář přínosný?
však jsem taky psal že se
mikeczcom https://cdr.cz/profil/mikeczcom
16. 5. 2014 - 18:16https://cdr.cz/clanek/cina-chce-postavit-zeleznici-do-usa-delkou-13-000-km-prekona-i-rusky-transsib/diskusevšak jsem taky psal že se vyplatí leda tak nákladní doprava ;-) A ano, jednou za týden by tama jel "osobák" právě pro to PR, však proč jinak taky číňani stavěli ten maglev v Šanghaji? Prestiž, nic víc.... ale v co teda rozhodně nevěřím, je nasazení elektrických souprav /lokomotiv na takhle dlouhé trati a ještě k tomu s takovýma meteorologickýma podmínkama......https://cdr.cz/clanek/cina-chce-postavit-zeleznici-do-usa-delkou-13-000-km-prekona-i-rusky-transsib/diskuse#comment-705124
+
Vy to ovšem vidíte jen z úhlu české železnice nicméně vysokorychlostní tratě ve světě bývají celkem profitabilní. Záleží na přepravních proudech, ale musíte si uvědomit, že na takovou vzdélenost stojí lístek přibližně stejně jako letenka, navíc vlak může nabídnout luxus (hmotnost není problém), takže lze vybítat i ceny prémiových tříd. Momentálně letadla nemají konkurenci, ale to může být za 40 let jinak.
+1
-11
-1
Je komentář přínosný?
Vy to ovšem vidíte jen z úhlu
Fotobob https://cdr.cz/profil/fotobob
17. 5. 2014 - 08:37https://cdr.cz/clanek/cina-chce-postavit-zeleznici-do-usa-delkou-13-000-km-prekona-i-rusky-transsib/diskuseVy to ovšem vidíte jen z úhlu české železnice nicméně vysokorychlostní tratě ve světě bývají celkem profitabilní. Záleží na přepravních proudech, ale musíte si uvědomit, že na takovou vzdélenost stojí lístek přibližně stejně jako letenka, navíc vlak může nabídnout luxus (hmotnost není problém), takže lze vybítat i ceny prémiových tříd. Momentálně letadla nemají konkurenci, ale to může být za 40 let jinak.https://cdr.cz/clanek/cina-chce-postavit-zeleznici-do-usa-delkou-13-000-km-prekona-i-rusky-transsib/diskuse#comment-705164
+
Já jsem nad profitem takové železnice pro osobní dopravu ani moc nepřemýšlel takže ne, z úhlu české železnice jsem se na to ani nemrkl ;-)
Přesně jste si ale odpověděl, na takovou vzdálenost lístek stojí jako letenka. A tak jak už tu někdo napsal, 2-3 dny ve vysokorychlostním vlaku nebo 12 hodin v letadle? Jo, vyhlídková trasa "severním koridorem" by pro některé mohla být zajímavá, ale pochybuju že by se našlo tolik lidí, co by o to mělo zájem.
Ano, neříkám že za 50 let to nebude jinak ale dnes by se ta železnice podle mě zaplatila na dopravě zboží.
Stejně to nakonec padne na složitosti infrastruktury tak co ;-)
+1
-13
-1
Je komentář přínosný?
Já jsem nad profitem takové
mikeczcom https://cdr.cz/profil/mikeczcom
17. 5. 2014 - 17:17https://cdr.cz/clanek/cina-chce-postavit-zeleznici-do-usa-delkou-13-000-km-prekona-i-rusky-transsib/diskuseJá jsem nad profitem takové železnice pro osobní dopravu ani moc nepřemýšlel takže ne, z úhlu české železnice jsem se na to ani nemrkl ;-)
Přesně jste si ale odpověděl, na takovou vzdálenost lístek stojí jako letenka. A tak jak už tu někdo napsal, 2-3 dny ve vysokorychlostním vlaku nebo 12 hodin v letadle? Jo, vyhlídková trasa "severním koridorem" by pro některé mohla být zajímavá, ale pochybuju že by se našlo tolik lidí, co by o to mělo zájem.
Ano, neříkám že za 50 let to nebude jinak ale dnes by se ta železnice podle mě zaplatila na dopravě zboží.
Stejně to nakonec padne na složitosti infrastruktury tak co ;-)https://cdr.cz/clanek/cina-chce-postavit-zeleznici-do-usa-delkou-13-000-km-prekona-i-rusky-transsib/diskuse#comment-705185
+
Jste si jist, že ropy pro letadla bude navždycky dost? Ono se taková železnice bude stavět pár desítek let a zatímco většina druhů dpravy si hledá své alternativy, letadla prozatím nemají žádnou alternativu za ropu a jestli žádnou nenajdou, tak letecká doprava za pár desítek let může jít do kopru. Možná se to netýká nás, našich dětí by se už mohlo. Až to jednou přijde (a že 20, 50 nebo 100 let není žádná strašně dlouhá doba), někdo bude připraven, někdo bude čučet, že starý svět je v háji.
+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
Jste si jist, že ropy pro
Fotobob https://cdr.cz/profil/fotobob
16. 5. 2014 - 13:30https://cdr.cz/clanek/cina-chce-postavit-zeleznici-do-usa-delkou-13-000-km-prekona-i-rusky-transsib/diskuseJste si jist, že ropy pro letadla bude navždycky dost? Ono se taková železnice bude stavět pár desítek let a zatímco většina druhů dpravy si hledá své alternativy, letadla prozatím nemají žádnou alternativu za ropu a jestli žádnou nenajdou, tak letecká doprava za pár desítek let může jít do kopru. Možná se to netýká nás, našich dětí by se už mohlo. Až to jednou přijde (a že 20, 50 nebo 100 let není žádná strašně dlouhá doba), někdo bude připraven, někdo bude čučet, že starý svět je v háji.https://cdr.cz/clanek/cina-chce-postavit-zeleznici-do-usa-delkou-13-000-km-prekona-i-rusky-transsib/diskuse#comment-705074
+
Nenajdou. Letadla a rakety potrebuji neuveritelna kvanta energie. Mozna, ze jednou je budeme pohanet fuznimi reaktory nebo necim jeste vic cool, ale v horizontu 50-100 let to vidim spis na to, ze letadla poleti na vodikove nebo uhlovodikove palivo, ktere se bude VYRABET v tovarnach (treba stepenim vody) napajenych velkymi (a tezkymi) jadernymi reaktory.
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Nenajdou. Letadla a rakety
HKMaly https://cdr.cz/profil/hkmaly
16. 5. 2014 - 18:00https://cdr.cz/clanek/cina-chce-postavit-zeleznici-do-usa-delkou-13-000-km-prekona-i-rusky-transsib/diskuseNenajdou. Letadla a rakety potrebuji neuveritelna kvanta energie. Mozna, ze jednou je budeme pohanet fuznimi reaktory nebo necim jeste vic cool, ale v horizontu 50-100 let to vidim spis na to, ze letadla poleti na vodikove nebo uhlovodikove palivo, ktere se bude VYRABET v tovarnach (treba stepenim vody) napajenych velkymi (a tezkymi) jadernymi reaktory.https://cdr.cz/clanek/cina-chce-postavit-zeleznici-do-usa-delkou-13-000-km-prekona-i-rusky-transsib/diskuse#comment-705123
+
Na ja, hlavní problém letadel je energetická hustota a uložitelnost paliva. A v tom je ropa nepřekonatelná. Nejvíce energie na kilogram a prostě se naleje do křídel. Integrální nádrže jsou křídlo samé, takže pružné, neomezují konstukci a mechanizaci křídla a křídlo je hlavní místo kam lze nalít neskutečnou hmotnost paliva (u A380 kupříkladu tuším kolem 323 tisíc litrů) aniž by to mělo vliv na centráž. Vzletová hmotnost je omezená, tak čím méně energie v palivu, tím kratší dolet. Vodík má emergetickou hustotu mizernou a musí být v tlakových nádobách v případě kapalného skupenství tepelně izolovaných, na to v letadlech není místo v potřebném objemu a do křídel dát "bomba" nejde.
Zatím asi biopaliva jsou možností, ale také musíme něco jíst a ne jen pěstit řepku pro letadla. Letectví si to uvědomuje, ale alternativa stále není.
+1
-11
-1
Je komentář přínosný?
Na ja, hlavní problém letadel
Fotobob https://cdr.cz/profil/fotobob
16. 5. 2014 - 20:14https://cdr.cz/clanek/cina-chce-postavit-zeleznici-do-usa-delkou-13-000-km-prekona-i-rusky-transsib/diskuseNa ja, hlavní problém letadel je energetická hustota a uložitelnost paliva. A v tom je ropa nepřekonatelná. Nejvíce energie na kilogram a prostě se naleje do křídel. Integrální nádrže jsou křídlo samé, takže pružné, neomezují konstukci a mechanizaci křídla a křídlo je hlavní místo kam lze nalít neskutečnou hmotnost paliva (u A380 kupříkladu tuším kolem 323 tisíc litrů) aniž by to mělo vliv na centráž. Vzletová hmotnost je omezená, tak čím méně energie v palivu, tím kratší dolet. Vodík má emergetickou hustotu mizernou a musí být v tlakových nádobách v případě kapalného skupenství tepelně izolovaných, na to v letadlech není místo v potřebném objemu a do křídel dát "bomba" nejde.
Zatím asi biopaliva jsou možností, ale také musíme něco jíst a ne jen pěstit řepku pro letadla. Letectví si to uvědomuje, ale alternativa stále není.https://cdr.cz/clanek/cina-chce-postavit-zeleznici-do-usa-delkou-13-000-km-prekona-i-rusky-transsib/diskuse#comment-705134
+
proč rovnou nepostaví trať pro Maglev? Jinak v článku je psané že trať má končit v Americe ale Aliaška je na americkém kontinetu, tak by bylo dobré opravit a napsat že Trať bude končit v USA, nebo číňani plánují trať až do Chile?
+1
-15
-1
Je komentář přínosný?
proč rovnou nepostaví trať
Daniel Křenský https://cdr.cz/profil/daniel-krensky
16. 5. 2014 - 15:06https://cdr.cz/clanek/cina-chce-postavit-zeleznici-do-usa-delkou-13-000-km-prekona-i-rusky-transsib/diskuseproč rovnou nepostaví trať pro Maglev? Jinak v článku je psané že trať má končit v Americe ale Aliaška je na americkém kontinetu, tak by bylo dobré opravit a napsat že Trať bude končit v USA, nebo číňani plánují trať až do Chile?https://cdr.cz/clanek/cina-chce-postavit-zeleznici-do-usa-delkou-13-000-km-prekona-i-rusky-transsib/diskuse#comment-705100
+
pokud vím, tak jediná komerčně provozovaná trať je v Šanghaji a ta má "pouze" 30km ;-) tohle by chtěli jenom trošičku delší.... ;-)
+1
-16
-1
Je komentář přínosný?
maglev ;-))) cena cena cena
mikeczcom https://cdr.cz/profil/mikeczcom
16. 5. 2014 - 18:33https://cdr.cz/clanek/cina-chce-postavit-zeleznici-do-usa-delkou-13-000-km-prekona-i-rusky-transsib/diskusemaglev ;-))) cena cena cena cena... ;-)
pokud vím, tak jediná komerčně provozovaná trať je v Šanghaji a ta má "pouze" 30km ;-) tohle by chtěli jenom trošičku delší.... ;-)https://cdr.cz/clanek/cina-chce-postavit-zeleznici-do-usa-delkou-13-000-km-prekona-i-rusky-transsib/diskuse#comment-705128
+
Japonci chystají "new Tókaidó" jako paralelní maglev trať ke stávající poněkud přetížené vysokorychlostní trati Tókaidó Šinkansen. Zatím je jen zkušební úsek, ale výstavba by měla začít co nevidět, tak uvidíme. To už by bylo pár set kilometrů. Naopak Transrapid dost ustrnul se zdá.
+1
-11
-1
Je komentář přínosný?
Japonci chystají "new Tókaidó
Fotobob https://cdr.cz/profil/fotobob
16. 5. 2014 - 20:18https://cdr.cz/clanek/cina-chce-postavit-zeleznici-do-usa-delkou-13-000-km-prekona-i-rusky-transsib/diskuseJaponci chystají "new Tókaidó" jako paralelní maglev trať ke stávající poněkud přetížené vysokorychlostní trati Tókaidó Šinkansen. Zatím je jen zkušební úsek, ale výstavba by měla začít co nevidět, tak uvidíme. To už by bylo pár set kilometrů. Naopak Transrapid dost ustrnul se zdá.https://cdr.cz/clanek/cina-chce-postavit-zeleznici-do-usa-delkou-13-000-km-prekona-i-rusky-transsib/diskuse#comment-705135
+
Tak o tom že plánují stavět i něco jiného než testovací trať se ví už..... no já ani nevim jak dlouho :-D ale hrajou si s tím přes 40 let a stále nemají jediný komerční úsek..... nj plány jsou jedna věc....
Transrapid ;-) jedinej komerční je ten v Šanghaji, chtěli stavět v Mnichově na letiště o kousek delší ale když se zvednou náklady na dvojnásobek než se plánovalo, tak se to holt nelíbí ;-)
+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
Tak o tom že plánují stavět i
mikeczcom https://cdr.cz/profil/mikeczcom
17. 5. 2014 - 17:26https://cdr.cz/clanek/cina-chce-postavit-zeleznici-do-usa-delkou-13-000-km-prekona-i-rusky-transsib/diskuseTak o tom že plánují stavět i něco jiného než testovací trať se ví už..... no já ani nevim jak dlouho :-D ale hrajou si s tím přes 40 let a stále nemají jediný komerční úsek..... nj plány jsou jedna věc....
Transrapid ;-) jedinej komerční je ten v Šanghaji, chtěli stavět v Mnichově na letiště o kousek delší ale když se zvednou náklady na dvojnásobek než se plánovalo, tak se to holt nelíbí ;-)https://cdr.cz/clanek/cina-chce-postavit-zeleznici-do-usa-delkou-13-000-km-prekona-i-rusky-transsib/diskuse#comment-705187
+
Ty Japonské plány jsou přesněji řečeno rostoucí projekt. V průběhu vývoje se i "vyčkávalo" než se tyto technologie stanou cenově únosné. Nicméně v posledních letech došlo ke značnému prodloužení zkušebního úseku (k původním 18 km dostavěli dalších 25 km v ose nového Chúo Šinkansenu, většinouv tunelu, zprovozněno vloni), byl zhotoven prototyp vlaku (dosud to byla experimentální vozidla) jménem L0 (jako Linear Zero) a postupně se bude navyšovat počet vozů, aby se otestovala náročnější konfigurace. Do Nagoje by mohli začít jezdit v roce 2027, do Ósaky 2045. Výstavba tratě by měla začít letos. Nemají důvod to uspěchat, když dané města spojuje rychlovlak jehož služby jsou ve světě nepřekonané. Prostě budoucnost. :-)
Podcenění detailu se nevyplatilo Transrapidu, hromada mrtvých při zkušební jízdě byt takový výrazný vykřičník, co se může také stát. S tím Mnichovem máte pravdu, ale i v Číně se zastavil vývoj. Ze Šanghaje to mělo být tuším do Chan-čou, teď nevím, a místo Maglevu tam je klasická vysokorychlostní trať. Alespoň to přibližovadlo na letiště že je funční. :-)
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Ty Japonské plány jsou
Fotobob https://cdr.cz/profil/fotobob
19. 5. 2014 - 18:53https://cdr.cz/clanek/cina-chce-postavit-zeleznici-do-usa-delkou-13-000-km-prekona-i-rusky-transsib/diskuseTy Japonské plány jsou přesněji řečeno rostoucí projekt. V průběhu vývoje se i "vyčkávalo" než se tyto technologie stanou cenově únosné. Nicméně v posledních letech došlo ke značnému prodloužení zkušebního úseku (k původním 18 km dostavěli dalších 25 km v ose nového Chúo Šinkansenu, většinouv tunelu, zprovozněno vloni), byl zhotoven prototyp vlaku (dosud to byla experimentální vozidla) jménem L0 (jako Linear Zero) a postupně se bude navyšovat počet vozů, aby se otestovala náročnější konfigurace. Do Nagoje by mohli začít jezdit v roce 2027, do Ósaky 2045. Výstavba tratě by měla začít letos. Nemají důvod to uspěchat, když dané města spojuje rychlovlak jehož služby jsou ve světě nepřekonané. Prostě budoucnost. :-)
Podcenění detailu se nevyplatilo Transrapidu, hromada mrtvých při zkušební jízdě byt takový výrazný vykřičník, co se může také stát. S tím Mnichovem máte pravdu, ale i v Číně se zastavil vývoj. Ze Šanghaje to mělo být tuším do Chan-čou, teď nevím, a místo Maglevu tam je klasická vysokorychlostní trať. Alespoň to přibližovadlo na letiště že je funční. :-)https://cdr.cz/clanek/cina-chce-postavit-zeleznici-do-usa-delkou-13-000-km-prekona-i-rusky-transsib/diskuse#comment-705237
+
...tunel pod Beringovou úžinou mezi Ruskem a Kanadou.
A já myslel, že Aljaška patří k USA. :D
Opraveno.
Kdyby si autor článku něco zjistil o beringově úžině, tak by zjistil že ta oblast je silně nestabilní a táhnout tam tunel pod vodou je technicky neproveditelný, takže zcela jistě zůstane pouze u vlhkého snu... teda aspoň co se podvodního tunelu týče, ale pokud by se jednalo o český projekt, tak bych věřil pouze v překlep článku a původně bylo zamýšleno udělat podvodný tunel, na to u nás je dostupná technika i politická kapacita :-D
Tak jako treba cinani uz vymysleli jak se srovnat s tim, ze kazdy rok bude tunel o dva centimetry kratsi ... osobne me jako vetsi hrozba nez geologicka stabilita oblasti prijde politicka stabilita oblasti, ale mozna maji cinani reseni i na tohle .... (... nepokoje na cinsko-finskych hranicich ...)
Pán bude určitě stavební inženýr s padesátiletou praxí v budování podobných konstrukcí...
To bych netvrdil. Nejdelší podmořský železniční tunel na světě je v...... Japonsku. To není zrovna stabilní oblast. Jedná se o poměrně letitý Seikan tunel mezi ostrovy Honšú a Hokkaidó s délkou přes 53 km včetně úseků pod pevninou. Za nedlouho tam dokonce budou jezdit i šinkanseny ve smíšeném provozu. Tyhle země umí stavět tunely i v seismicky aktivních oblastech. Co bych považoval za větší problém (nikoliv neřešitelný), je polární oblast s nelidským počasím a podmínkami.
Železnice do Tibetu, co už postavili, taky nevede přes žádný ráj a počasí i podmínky tam jsou nelidské.
To jistě. Přetlakové vozy atp... Ale přeci jen rychlovlak potřebuje dobré podmínky, vlítnout 350 km/h do dvoumetrové závěje není jen tak. :-)
Takových projektů už bylo, jak spojit Asii a Severní Ameriku, ale všechny skončily na papíře. Namátkou jsem našel tento 2 roky starý http://technik.ihned.cz/c1-56358760-tunel-pod-beringovou-uzinou . Dokonce tam chtěli kdysi stavět i most.
Ta Kanada mě zarazila taky. Už jsem se lekl, že začala 3 světová invazí Kanady na Aljašku jako to bylo ve Falloutu :)
Na dlouhou vzdálenost letadla. Který blázen by seděl 2 dny ve vlaku, který pořád zrychluje a zastavuje...
A proč by tam měli sedět lidi?
Se zamyslete nad přepravou nákladu... lodě jsou pomalé, minimálně do evropy je na kontejner čekačka jak prase a tím pádem se musí objednávat hooodně dopředu, na druhou stranu letadlo je na druhém konci světa hned ale zase za jaké peníze a s jakou kapacitou, že? A teď si představte ten vlak co to zvládne za pár dní a rozhodně nestojí to co letecká doprava.....
tak co, furt je ten vlak tak blbý nápad? ;-)
Nikdy jsem nepochopil, jak se může vyplatit transportovat z Číny takovou dálku polívky za 5 korun.
Nákladní vlaky taky asi nemají touhu jezdit 350 kmh. Čili tohle vypadá cílené na osobní přepravu.
No nevim proč zrovna polívky, ale to je jedno ;-) Tak se zapřemýšlejte co všechno se tam vyrábí. Jo, už tu to slovo bylo - všechno. A pak taky, jak důležité odbytiště pro čínský export USA jsou. Když si vemu že snad každé elektro zařízení a cokoli jde první na trh v asii nebo severní americe.....
Jasně, ve článku je cosi o rychlovlacích co zvládaj 350 a tak dále blablabla... provedení projektu jsem ale vůbec neřešil, pouze píšu (dle mého názoru) jediné smysluplné využítí takové tratě. Jak moc by se něco takového vyplatilo pro osobní dopravu? Jo, přesně, NIJAK. Tohle všechno by totiž zaplatila jen nákladní doprava a z toho úhlu pohledu je tohle podle mě smysluplné. Protože i když by se tam nacpala před kontejnery "obyč" lokomotiva, stále by to nejspíš bylo rychlejší než lodě a stoprocentně daleko levnější než letadla... nehledě na pořizovací cenu letadel, lodí, lokomotiv...
Ale když bych se kukl na provedení projektu, tak se dá říct jenom to, že to je buď ranná fáze.... nebo kachna ;-) Dovedete si představit ekologický rychlovlak co papá elektřinu někde v sibiřské tajze na trati dlouhé 13k km? bullshit, většina tratí v severní americe funguje na dieslech a oni tam určitě budou posílat élektrické rychlovlaky :-D
IMHO jsou ty osobni vlaky dulezite z PR duvodu (tj. budou se tim vytahovat) ale zaplati se to dopravou nakladu. A i ten naklad se muze vyplatit posilat pres 200km/h rychlosti ...
však jsem taky psal že se vyplatí leda tak nákladní doprava ;-) A ano, jednou za týden by tama jel "osobák" právě pro to PR, však proč jinak taky číňani stavěli ten maglev v Šanghaji? Prestiž, nic víc.... ale v co teda rozhodně nevěřím, je nasazení elektrických souprav /lokomotiv na takhle dlouhé trati a ještě k tomu s takovýma meteorologickýma podmínkama......
Vy to ovšem vidíte jen z úhlu české železnice nicméně vysokorychlostní tratě ve světě bývají celkem profitabilní. Záleží na přepravních proudech, ale musíte si uvědomit, že na takovou vzdélenost stojí lístek přibližně stejně jako letenka, navíc vlak může nabídnout luxus (hmotnost není problém), takže lze vybítat i ceny prémiových tříd. Momentálně letadla nemají konkurenci, ale to může být za 40 let jinak.
Já jsem nad profitem takové železnice pro osobní dopravu ani moc nepřemýšlel takže ne, z úhlu české železnice jsem se na to ani nemrkl ;-)
Přesně jste si ale odpověděl, na takovou vzdálenost lístek stojí jako letenka. A tak jak už tu někdo napsal, 2-3 dny ve vysokorychlostním vlaku nebo 12 hodin v letadle? Jo, vyhlídková trasa "severním koridorem" by pro některé mohla být zajímavá, ale pochybuju že by se našlo tolik lidí, co by o to mělo zájem.
Ano, neříkám že za 50 let to nebude jinak ale dnes by se ta železnice podle mě zaplatila na dopravě zboží.
Stejně to nakonec padne na složitosti infrastruktury tak co ;-)
Jste si jist, že ropy pro letadla bude navždycky dost? Ono se taková železnice bude stavět pár desítek let a zatímco většina druhů dpravy si hledá své alternativy, letadla prozatím nemají žádnou alternativu za ropu a jestli žádnou nenajdou, tak letecká doprava za pár desítek let může jít do kopru. Možná se to netýká nás, našich dětí by se už mohlo. Až to jednou přijde (a že 20, 50 nebo 100 let není žádná strašně dlouhá doba), někdo bude připraven, někdo bude čučet, že starý svět je v háji.
Nenajdou. Letadla a rakety potrebuji neuveritelna kvanta energie. Mozna, ze jednou je budeme pohanet fuznimi reaktory nebo necim jeste vic cool, ale v horizontu 50-100 let to vidim spis na to, ze letadla poleti na vodikove nebo uhlovodikove palivo, ktere se bude VYRABET v tovarnach (treba stepenim vody) napajenych velkymi (a tezkymi) jadernymi reaktory.
Na ja, hlavní problém letadel je energetická hustota a uložitelnost paliva. A v tom je ropa nepřekonatelná. Nejvíce energie na kilogram a prostě se naleje do křídel. Integrální nádrže jsou křídlo samé, takže pružné, neomezují konstukci a mechanizaci křídla a křídlo je hlavní místo kam lze nalít neskutečnou hmotnost paliva (u A380 kupříkladu tuším kolem 323 tisíc litrů) aniž by to mělo vliv na centráž. Vzletová hmotnost je omezená, tak čím méně energie v palivu, tím kratší dolet. Vodík má emergetickou hustotu mizernou a musí být v tlakových nádobách v případě kapalného skupenství tepelně izolovaných, na to v letadlech není místo v potřebném objemu a do křídel dát "bomba" nejde.
Zatím asi biopaliva jsou možností, ale také musíme něco jíst a ne jen pěstit řepku pro letadla. Letectví si to uvědomuje, ale alternativa stále není.
proč rovnou nepostaví trať pro Maglev? Jinak v článku je psané že trať má končit v Americe ale Aliaška je na americkém kontinetu, tak by bylo dobré opravit a napsat že Trať bude končit v USA, nebo číňani plánují trať až do Chile?
maglev ;-))) cena cena cena cena... ;-)
pokud vím, tak jediná komerčně provozovaná trať je v Šanghaji a ta má "pouze" 30km ;-) tohle by chtěli jenom trošičku delší.... ;-)
Japonci chystají "new Tókaidó" jako paralelní maglev trať ke stávající poněkud přetížené vysokorychlostní trati Tókaidó Šinkansen. Zatím je jen zkušební úsek, ale výstavba by měla začít co nevidět, tak uvidíme. To už by bylo pár set kilometrů. Naopak Transrapid dost ustrnul se zdá.
Tak o tom že plánují stavět i něco jiného než testovací trať se ví už..... no já ani nevim jak dlouho :-D ale hrajou si s tím přes 40 let a stále nemají jediný komerční úsek..... nj plány jsou jedna věc....
Transrapid ;-) jedinej komerční je ten v Šanghaji, chtěli stavět v Mnichově na letiště o kousek delší ale když se zvednou náklady na dvojnásobek než se plánovalo, tak se to holt nelíbí ;-)
Ty Japonské plány jsou přesněji řečeno rostoucí projekt. V průběhu vývoje se i "vyčkávalo" než se tyto technologie stanou cenově únosné. Nicméně v posledních letech došlo ke značnému prodloužení zkušebního úseku (k původním 18 km dostavěli dalších 25 km v ose nového Chúo Šinkansenu, většinouv tunelu, zprovozněno vloni), byl zhotoven prototyp vlaku (dosud to byla experimentální vozidla) jménem L0 (jako Linear Zero) a postupně se bude navyšovat počet vozů, aby se otestovala náročnější konfigurace. Do Nagoje by mohli začít jezdit v roce 2027, do Ósaky 2045. Výstavba tratě by měla začít letos. Nemají důvod to uspěchat, když dané města spojuje rychlovlak jehož služby jsou ve světě nepřekonané. Prostě budoucnost. :-)
Podcenění detailu se nevyplatilo Transrapidu, hromada mrtvých při zkušební jízdě byt takový výrazný vykřičník, co se může také stát. S tím Mnichovem máte pravdu, ale i v Číně se zastavil vývoj. Ze Šanghaje to mělo být tuším do Chan-čou, teď nevím, a místo Maglevu tam je klasická vysokorychlostní trať. Alespoň to přibližovadlo na letiště že je funční. :-)
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.