CDR.cz - Vybráno z IT

Čína chce postavit železnici do USA, délkou 13 000 km překoná i ruský Transsib

High Speed Train 2
Budeme přepisovat dějiny? Čína chce postavit nejdelší železniční trať na světě, která propojí čtyři země.

Čína zažívá v několika posledních dekádách významný hospodářský růst, který ji dovoluje přemýšlet o budoucnosti ve velkém. Zatímco Spojené státy v době svého vrcholného ekonomického růstu ukázaly svou sílu posláním prvního člověka na Měsíc, asijská země chce svou moc využít především pro vylepšení svého vlastního postavení a chystá další velkolepý projekt.

Čínská lidová republika uvažuje o výstavbě vysokorychlostní železnice, která by měla vést z Číny, přes Rusko a Kanadu až do Ameriky. Podle zamýšleného návrhu by měla celá trať měřit třináct tisíc kilometrů, což znamená, že by svou délkou překonala o více než tři tisíce kilometrů doposud nejdelší železniční trať na světě Transsibiřskou magistrálu napříč Ruskem. Její součástí by měl být také 200 kilometrů dlouhý podmořský tunel pod Beringovou úžinou mezi Ruskem a Aljaškou.

Nska Zeleznice

Přibližná trasa plánované železnice

Plány o spojení Ruska s Kanadou mezikontinentálním železničním tunelem visí ve vzduchu už několik let, ale doposud nic nenasvědčovalo skutečné realizaci. V současnosti je nejdelším podmořským tunelem Eurotunel pod kanálem La Manche mezi Anglií a Francií, který má na délku 50 kilometrů. Tunel mezi Ruskem a Kanadou by měl být čtyřikrát delší. Čína tvrdí, že pro učinění tohoto kroku má k dispozici veškeré potřebné technologie, jež se údajně chystá použít také při stavbě železničního tunelu na Tchaj-wan.

High Speed Train

Přepravu cestujících by měly zajišťovat moderní ekologické vlaky Bullet Train, které jezdí na japonských vysokorychlostních tratích Šinkansen. Při průměrné rychlosti 350 kilometrů za hodinu by měly ujet celou trasu zhruba za dva dny.

Projekt je zatím ve fázi plánování a není jasné, zda jej Čína projednávala s vládami příslušných zemí. Každopádně to není všechno, co země plánuje. Podle Beijing Times by Čína chtěla také železnici vedoucí z Londýna do Paříže a dále přes Berlín, Varšavu, Kyjev a Moskvu, kde by se poté rozdvojila - jedna linka by projížděla Kazachstánem do Číny a druhá by vedla na Sibiř.

Tagy: 
Zdroje: 

Olga Kolková

Redaktorka serveru CDR.cz

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Čína chce postavit železnici do USA, délkou 13 000 km překoná i ruský Transsib

Pondělí, 19 Květen 2014 - 18:53 | Fotobob | Ty Japonské plány jsou přesněji řečeno rostoucí...
Sobota, 17 Květen 2014 - 17:26 | mikeczcom | Tak o tom že plánují stavět i něco jiného než...
Sobota, 17 Květen 2014 - 17:17 | mikeczcom | Já jsem nad profitem takové železnice pro osobní...
Sobota, 17 Květen 2014 - 08:37 | Fotobob | Vy to ovšem vidíte jen z úhlu české železnice...
Pátek, 16 Květen 2014 - 20:20 | Fotobob | To jistě. Přetlakové vozy atp... Ale přeci jen...
Pátek, 16 Květen 2014 - 20:18 | Fotobob | Japonci chystají "new Tókaidó" jako...
Pátek, 16 Květen 2014 - 20:14 | Fotobob | Na ja, hlavní problém letadel je energetická...
Pátek, 16 Květen 2014 - 18:33 | mikeczcom | maglev ;-))) cena cena cena cena... ;-) pokud vím...
Pátek, 16 Květen 2014 - 18:16 | mikeczcom | však jsem taky psal že se vyplatí leda tak...
Pátek, 16 Květen 2014 - 18:00 | HKMaly | Nenajdou. Letadla a rakety potrebuji neuveritelna...

Zobrazit diskusi