EA čelí kritice za Command & Conquer: Generals 2, hraní "zdarma" se fanouškům nelíbí
Na rozdíl od jiných informačních plátků se nebojíme článek trochu podat jinak, respektive přesněji řečeno - ne slepě okopírovat tiskovou zprávu, která na konci minulého týdne dorazila do našich redakčních schránek.
Společnost Electronic Arts Inc., která aktuálně stojí za hrami série Command & Conquer (přesněji už od roku 1999, kdy převzala Westwood Studios), se rozhodla přehodnotit své plány s připravovaným Generals 2. Ještě minulý rok to vypadalo na docela poutavé pokračování strategické akce, na kterou jsme z linie Command & Conquer zvyklí. V EA se však někdo zřejmě "dobře" vyspal a rozhodl se původní záměry trochu "vylepšit". Nebudeme chodit kolem horké kaše, nové Command & Conquer: Generals 2 bude distribuováno pouze jako digitální distribuce jen pro PC a zdarma – v modelu Free-To-Play.
Slovíčko zdarma však nenabývá toho správného významu. Nový model Free-To-Play sice nabízí instalaci hry opravdu zdarma, ale hráč zaplatí cenu nemalou – absenci singleplayeru. No a samozřejmě přítomnost malých plateb implementované do samotné hry za různá vylepšení – například inventář zbraní, budov, map, které obohatí omezený zdarma dostupný arzenál.
Je pravda, že platby za různá vylepšení asi nebudou nijak nepřiměřeně vysoké, ale po zkušenost s EA a modelem Free-To-Play se obáváme, že platby, leč možná tedy nízké, budou za každou "pitominku". Je to vlastně logické, model Free-To-Play je na tomto principu založen. Ve výsledku možná vydělá vývojářům více, než kdyby samotnou hru distribuovali standardní cestou jako předešlé tituly. (Obzvlášť v době cracků a internetových úschoven. :-))
Fanoušky asi nejvíce zamrzelo, že pád do tohoto "výhodného" herního modelu postihl právě docela očekávaný titul Generals 2. Přitom ještě před rokem nebyla o nějaké takové zásadní změně řeč. Asi se možná zbytečně plácáme v nostalgii (i když je napříč fanoušky s námi sdílená), ale RTS jako Command & Conquer do takové změny spadnout neměla, nehodí se na to. Absence singleplayeru a přítomnost mikroplateb i dle nás na oblíbenosti moc nepřidá. I když hru bude pohánět solidní engine Frostbite 2 (Battlefield 3), nejsme si úplně jisti, jestli to jako vnadidlo bude stačit. I když EA příběhem nové hry bude pokračovat ve stylu námi známých Generals – totální válka, bojující frakce - z názvu tento pojem vypustila. Nový titul tak ponese označení pouze Command & Conquer.
Finální klientský program hry bude dostupný v roce 2013. Registrace do neveřejné bety je již dostupná nyní.
Tisková zpráva [email], Facebook