Emulátor RPCS3 už podporuje 10k rozlišení. Grafika překonala původní PS3
Poté, co Atlus se svými žádostmi neuspěl, se vývojáři projektu soustředili na další rozvoj emulátoru. A tak přibyla podpora pro hraní ve vysokém rozlišení a anisotropní filtrování (až 16AF). Hráč na PC tak nyní nemusí hrát hry určené pro PlayStation 3 pouze v nativním rozlišení 720p, ale nyní i ve 4k, nebo dokonce až v 10k.
Jak můžete sami vidět z videa v článku, tak díky tomu nastal ohromný posun v kvalitě grafiky, kdy hry původně na konzoli PlayStation 3 nyní vypadají jako nově remasterované verze. Nyní se může hráč kochat u starých her mnoha detaily, které prostě v nativním rozlišení 1280x720 nebylo možno vidět.
Aktuální kombinaci 4k rozlišení a 16x anisotropní filtrování už utáhnou ty nejvýkonnější PC v rozumných snímkových rychlostech. Respektive ten kdo má grafickou kartu podporující API Vulcan může očekávat podobný výkon ve 4k jaký měl doteď při nativním rozlišení 1280x720.
Jak to vypadá momentálně s emulací Red Dead Redemption? 4k testováno na CPU i7-5960X, GPU 2x Titan X Pascal SLI a 32 GB RAM
Momentálně je plně hratelných jen několik videoher. Ty nejočekávanější pecky jako třeba The Last of Us, Uncharted nebo hry ze série God of War jsou stále v havarijním stavu a nejdou na RPCS3 přehrávat. Jak ale říkají samotní vývojáři na svých stránkách, je to jen otázka času, kdy se podpora RPCS3 dočká i těchto her.