"Error 53" udělá z vašeho iPhonu hodně lehké těžítko
Již přes 100 000 uživatelů iPhonů, většina těch s iPhone 6, narazilo na "Error 53", který ze smartphonu udělá nepoužitelnou placku. V drtivé většině se jedná o uživatele, kteří si si nechali opravit telefon v servisu třetích stran. Konkrétně svůj rozbitý displej včetně "home buttonu", který v sobě skrývá Touch ID sensor. S největší pravděpodobností právě v Touch ID sensoru je ten zakopaný pes.
Touch ID si totiž ukládá všechna citlivá data, aby nedošlo k jejich zneužití. Pokud je však tento sensor vyměněn v servisu třetích stran, který přímo nespolupracuje s Applem, většinou používá neoriginální díly nebo ne přímo jablečný software pro úplnou synchronizaci se servery Apple. iPhone po takové opravě může fungovat bez sebemenších náznaků nějaké chyby. Po aktualizaci iOS však dojde k synchronizaci dat, kde daný iPhone zjistí nový "neoriginální/nekompatibilní" hardware a vyhodnotí tuto situaci "Errorem 53".
Poté však uživateli nezbývá nic jiného, než zajít do "Apple centra", které se pokusí problém odstranit. To samozřejmě není zadarmo a určitě nepočítejte s opravou spadající do záruky. Zde jsou pravidla Apple dosti striktní a využití služeb servisu třetích stran je bráno jako porušení smluvních podmínek. Slovo "pokusí" je navíc myšleno vážně. Technici Apple totiž budou muset měnit součástku po součástce, aby zjistili, která část se telefonu jeví jako nekompatibilní. A pokud se nedostanou přes samotný Error 53, pak dané údaje velmi těžko synchronizují.
Nejhorší na tom všem je, že se našla i hrstka uživatelů, kteří na tuto chybu narazili i přes to, že jejich iPhone nebyl vůbec servisován, nebo i v případě, kdy se jednalo pouze o výměnu lightning portu či samotného dotykového skla. (V tomto případě už přeci ale nejde o ochranu osobních údajů?!)
Oficiální prohlášení Apple zní takto:
"Chráníme údaje o otiscích prstů pomocí zabezpečené enklávy, která je jednoznačně spárovaná ke snímači dotykového ID. Je-li iPhone servisován autorizovaným poskytovatelem služeb Apple nebo v Apple maloobchodní prodejně specializované na výměnu senzoru dotykového ID, jsou následně senzory párovány a revalidovány. Tato kontrola zajišťuje, že zařízení a funkce iOS týkající se dotykového ID zůstávají v bezpečí. Bez tohoto jedinečného párovacího procesu by mohl být připojen škodlivý dotykový senzor a tím by byl získán přístup k zabezpečené enklávě. Když iOS zjistí, že se párování nezdaří, dotykový ID sensor, včetně Apple Pay, je zakázán, čímž zařízení zůstane v bezpečí.
Je-li iPhone servisován neoprávněným poskytovatelem, ať už co se týče oprav vadného displeje nebo jiných komponentů, které ovlivňují senzor dotykového ID, může to způsobit, že se kontrola nezdaří. Pokud párování nelze ověřit s následnou aktualizací nebo obnovením dalších bezpečnostních kontrol, může to mít za následek zobrazení "Erroru 53". Pokud zákazník zjistil neopravitelnou chybu 53, doporučujeme kontaktovat podporu společnosti Apple."
No zkrátka zabezpečení na prvním místě, že. Nezbývá nám nic jiného, než Applu poblahopřát k dalšímu z mnoha vlastních "monopolů", v tomto případě tedy svým servisům pro své telefony.
Pokud je to tedy sebevíc možné, vyhněte se poškození na vašich Apple zařízeních, a pokud již máte třeba ruplý displej, zvažte opravu u autorizovaného "monopolu" Apple. Přeci jen je stále lepší připlatit si za opravu a mít funkční telefon, než si zaplatit za opravu drahého těžítka s ohryzkem na zádech, které vám ve finále díky své nízké váze bude stejně k ničemu...