Fanoušek opravou zrychlil načítání GTA Online o 70 %, Rockstar ji vydá oficiálně
Teprve před necelými třemi týdny popsal uživatel T0ST na svém blogu, jak se mu podařilo snížit načítání GTA Online na jeho zařízení o téměř 70 %. A to i přesto, že jeho počítač nepatří zrovna k nejsilnějším. Většina uživatelů se podle jeho zjištění do hry dostává minimálně tři minuty, a až třetina hráčů dokonce čeká více než šest minut.
Jak se ukázalo, na vině je nejspíš single-thread CPU bottleneck, špatně napsaný JSON parser a problematický 10MB JSON soubor, v němž se nejspíše nachází všechny koupitelné předměty a vylepšení (a jehož neoptimální opakované procházení nakonec načítání znatelně zpomalí).
T0ST se pokusil navrhnout i neoficiální řešení spočívající v několika úpravách kódu, a zpřístupnil ho všem zájemcům na GitHubu. Také však varoval, že ne pro všechny hráče může být rozdíl v načítání tak znatelný, a zároveň že se implementací neoficiálních patchů vystavují možným problémům.
Rockstar rychle zareagoval s ujištěním, že na opravě pracují a jedinému zaměstnanci by tento fix neměl zabrat déle než den. Nakonec se rozhodli T0STovi udělit výjimečnou odměnu ve výši 10 tisíc dolarů z jejich bug bounty programu (jež je normálně určen pouze těm, jež odhalí bezpečnostní nedostatky). Oficiální update s touto úpravou už je navíc všem hráčům k dispozici v rámci nejnovějšího patche 1.53.