CDR.cz - Vybráno z IT

Diskuse k Hry od počátku po současnost: Starcraft a jeho cesta na vrchol RTS i e-Sportu

Starcraft ako aj Starcraft 2 su skvele RTS akurat je smutne ze v dnesnej dobe su v podstate jedine alebo jedina ktora dominuje. Potom je tu zaner MOBA ktory ale podla mna uplne nespada pod RTS, alebo klasicku rts a tam je tiez plno. Je skoda ze nieje este aspon jedna,dve hry ktore by konkurovali starcraftu. Ja osobne som mal este rad C&C, hlavne starsie diely ale bohuzial Westwood EA dokonale pochovala. Blizzard sa o svoje hry stara ale na druhu stranu si dokaze za to aj poriadne zapytat. Ich hry moc nezlacnievaju.
Ale su podstatnejsie negativa ktore prave SC2 ma a neboli moc spomenute. Blizzard az moc expedimentuje a casto to robi na ukor hracov. Pri vydani HoS boli jednotky nevyvazne a docela dlho sa ladil balanc. Tak isto po vydani HoS sa rozbili ranked rebricky a celkovo system zaradovania hracov do jednotlivych lig, a co je horsie s kazdym updatom sa to viac a viac rozbija. Blizzard sa tvari ze chce pritiahnut aj casual hracov, napriklad pomocou Arcade alebo roznych modov ale je fakt ze to co sa hrava a hlavne generuje Blizzardu prijem su turnaje a ranked ligy. Preto ak vidiet vyraznu podporu progamingoveho hrania a turnajov a tak isto 1v1 hry co sa tyka vyvazenosti. Na ostatne Blizzard vyslovene kasle - 2v2 a dalsie su nevyvazene (ale nieje to az tak hrozne), totalne nefunkcny ranked system a pridelovanie protihracov pri MP (freelosery, bronzovemu alebo striebornemu teamu to da ako protihracov mastrov/diamantovych hracov a podone).

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

presne tak krasne to zacinalo SC a skvele pokracovalo SC2 WIngs of liberty, ale pak to slo z kopce totalne rozjebane zebricky, malo hracu ve hre, silver hraci proti diamantu... hruza a posledni dil katastrofa smejdi co hrali all-in, liny byly udelat si obranu chrlili jen jednotky strategicke mysleni 0 a porat breceli a breceli ze je nekdo rushuje a tak blizzard zavedl start hry s hromadou tezicu ted muzete delat hned od zacatku jednotky i obranu strategie skill 0 hlavne hbyte prsty NIC VIC netreba demence toto :(

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Nejsem hráč, ale při zmínce C&C jsem si vzpomněl na projekt OpenRA - http://www.openra.net/

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Imho na multiplayer byl stejne puvodni SC bez datadisku nejlepsi.
To same SC2, puvodni idealni, pak do toho pridavaj dalsi a dalsi a dalsi, az je to imho preplacany...

Mimochodem obrovskej problem SC1 byly cheaty - sveho casu vetsina hracu, hrajici po netu, mela map hack. Ano, o to hezci bylo takove lidi porazet, ale proste cheaty tu hru zabily pro normalni lidi, co chteli hrat na netu :-(

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Podle mě za úspěchem StarCraftu stojí to, co bylo částečně zmíněno, ale ne úplně: Jsou tam tři frakce, které nejenže nejsou stejné, ale jsou úplně jiné. Mají jiné jednotky, jinou taktiku hry, atd.

V tomhle směru je vidět, že se RTS postupně vyvíjely. Když jako počátek žánru vezmu Dune 2, tam byla sada jednotek pro všechny stejná, plus každá frakce měla pár specifických.
Případně (WarCraft) se u těch jednotek lišil obrázek a název, ale vlastnosti byly stejné.
Až StarCraft přišel se třemi frakcemi, které mají nejen úplně rozdílné jednotky, ale i úplně jinou herní mechaniku.

Druhá věc byla docela propracované fungování poškození, místo prostého odečtení útoku jednotky od zbývajícího zdraví druhé záleží i na pancéřování nebo velikosti jednotky.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jen technicka - Warcraft2 mel jen 2 frakce, zato ale jednotky vubec nebyly stejne (W1 jsem nehral, takz enevim, jak to bylo tam). Predevsim v kouzlech ty jednoty byly zcela jine.

Osobne vidim zasadni vec nekde trosku jinde - SC byla prvni multiplayerova strategie, kde byl system presne jasne dany na sekundy a na jednotky HP. Slo vzit jednotku, poslat proti jine jednotce a spocitat za jak dlouho jedna druhou umlati (na desetinu sekundy), ktera vyhraje a kolik ji zbyde HP. (napriklad).
Ta hra tedy byla "spocitatelna". Co bylo do te doby? C&C, Red Alert, napriklad. Ano, po Lance jsme ty hry hrali a meli jsme je radi, ale pak prislo SC a bylo mozne presne urcit strategii a hra delala presne to, co od ni clovek ocekaval.
Osobne jsem hral s kamosem, ktery byl ve sve dobe jeden z nejlepsi hracu SC na svete (bereme zacatky te hry) a kdyz jsme zacinali, skutecne jsme meli k ruce tuzku, papir, stopky a kalkulacku. A vymysleli jsme strategie.
Do te doby zadna hra toto neumoznila, nebo o ni nevim.
Imho proto se to chytlo na poli progamingu - zalezi ciste na sklillu, pokud clovek ma znalosti a zkusenosti, dokaze presne urcit, co se v jake situaci stane.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

jen poznámka ke knize Starcraft Ghost: Nova. Jedná se o brak! Kniha nepotěší ani příležitostně čtenáře a ani fanoušky světa Starcraft :-(

jako většína knih ze světa SC se jenom veze na vlně slávy a doufá, že nadšení fanoušci koupí z nudy vše.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.