Nový požadavek her v roce 2013? 64bitový operační systém
Požadavek na vyšší architekturu není zase tak nic neobvyklého. Je to ostatně jen pár dní (z pohledu české prezentace, zahraniční již několik týdnů), co společnost Adobe představila svůj aktuální produkt CS6, který v distribuci pro operační systém MAC vyžaduje jeho 64bitovou verzi. Z pohledu her se pravda jedná o první takový požadavek, avšak ne nikterak nepředvídatelný a zarážející.
DICE uvádí, že především pro jejich chystané hry využívající nový Frostbite engine, budou tento nový "request" potřebovat uplatnit. Tedy jinými slovy, ani tak nezáleží, zdali vaše herní sestava běží na Quad Core i7, když softwarovou základnou bude stále 32bitová verze operačního systému. Je to především limitní kapacita RAM paměti: 64 bity umožní přistupovat k více jak 4 GB, stejně tak lépe virtuálně adresovat – efektivněji využívat paměť. Aby chystaných omezení nebylo málo, s blížícím se definitivním koncem podpory Windows XP nebude 64bitová verze toho systému herními vývojáři podporována. Hovoří se jen o systémech Vista, 7 a samozřejmě Windows 8.
A kterých her se nový požadavek bude zřejmě týkat? S nejvyšší pravděpodobností půjde o Battlefield 4, a spekuluje se o Battlefield: Bad Company 3 a možná i Mirror's Edge 2.
Ze strany DICE jde skutečně o razantní krok. Ona totiž více než polovina uživatelských osobních počítačů na světě 64bitovou verzí operačního systému (zde Windows) nedisponuje, i když hardwarově (po stránce procesoru) na to kompatibilní jsou. Proč se tedy DICE k tomuto kroku chystá? Naplno říkají, že v tom vidí budoucnost.