Mass Effect: Andromeda opravilo kontroverzní tváře v novém patchi. K lepšímu?
Ani v naší recenzi Mass Effectu: Andromeda jsme si neodpustili hrubé poznámky vůči nezdařené mimice tváří, která v některých momentech dokázala podrýt jinak velmi slušný zážitek ze hry. Největší problémy dělaly hře vyjevené oči, duhovky, mimika a lip sync. Obzvláště u ženských postav byly nedostatky patrné – hráči hrající za ženskou postavu trpěli tedy nejvíce.
Parodie šířící se jako lavina
Netrvalo dlouho a společnost BioWare se rozhodla k problémům s mimikou ve tvářích vyjádřit. Nejprve tak učinila skrze sociální sítě, kde vyjádřila své omluvy a následně oznámila práce na nové aktualizaci, která by měla některé problémy eliminovat. Krátce před víkendem se hráči patche s označením 1.05 dočkali.
V případě, že ke hře přístup nemáte (například právě kvůli tomu, že se koupi vyvarujete kvůli vizuální stránce), můžete zhlédnout alespoň srovnání na videu výše. Nejpatrnější změnu zaznamenala postava Addisonové, která se stala tváří tzv „My Face Is Tired“ fenoménu, který si z děsivých výrazů ve tvářích už několik dní utahuje.
Uspěchanost nebo chyba?
Přestože je rozdíl mezi verzemi znatelný, stále se nemůže rovnat jiným tříáčkovým titulům s kvalitativně lepším nasnímáním pohledu. Zde už je údajně na vině špatný algoritmus pro dopočítávání reakcí a pohybů, který je nutné u hrách takového rozměru využívat, jelikož nelze pohyb nasnímat pro tisíce dialogů a replik.
Folks have been asking so here are my thoughts on Mass Effect Andromeda's animation. Hopefully people will better understand the process.
— Jonathan Cooper (@GameAnim) 23. března 2017
Takové bylo alespoň vysvětlení podané Jonathanem Cooperem, původním hlavním animátorem pro Mass Effect 2, který ovšem Bioware již opustil a přesunul se do konkurenčního studia Naughty Dog (The Last of Us, Uncharted). Na téma animací Mass Effectu: Andromeda se do hloubky rozpovídal na svém Twitteru.
Zda se někdy dočkáme ještě hlubších úprav, které by si pohrály se samotným algoritmem, není jisté. Krom kosmetických a drobných změn patří mezi ostatní úpravy v patchi také možnost přeskakování iritujících a zdlouhavých přechodů mezi planetami.