Mladí touží více stát se YouTubery než astronauty, odhalil průzkum
Letos si lidstvo připomíná významné výročí. Je tomu totiž 50 let, co raketa Saturn V v rámci programu Apollo dopravila na Měsíc první lidskou posádku. Tato událost byla výsledkem technologického vývoje poháněného studenou válkou. Jako vedlejší efekt lze považovat fakt, že dobytí Mesíce bylo tak silným zážitkem pro celou tehdejší společnost, že inspirovalo celou generaci mladých lidí při volbě povolání.
Není tedy divu, že v následujících letech byl nebývalý zájem o vědecké obory, fyziku či matematiku. Téměř každý malý kluk chtěl zkrátka jít ve šlépějích astronautů a poznat vesmír. Doba však pokročila, a nová generace mladých lidí má, podle všeho, úplně jiné zájmy.
Právě ku příležitosti výročí Apolla 11 si nechala společnost LEGO vypracovat analýzu ohledně budoucích povolání, která by současné děti chtěly jednou vykonávat. Jako testovací vzorek byla vybrána skupina 3 tisíc dětí z USA, Číny a Velké Británie. Výsledky dotazníku můžete vidět na obrázku výše.
Čína je na tom přesně naopak. Snaží se maximálně rozvíjet svůj vesmírný program a ráda se se svými dílčími úspěchy pochlubí před svými občany. Možná právě proto se povolání astronauta v tamější zemi stále těší první příčce, a točení videí na YouTube je až na pátém.
Jedním z důvodů může také být vidina snadno vydělaných peněz, kdy k povolání YouTubera nepotřebujete žádné vzdělání – stačí mít nápad a trochu hereckého talentu. Astronaut se musí naproti tomu připravovat mnoho let a absolvovat náročné vzdělání. Každopádně společnost LEGO by chtěla tématiku vesmíru zase zanést mezi americké děti, a proto připravila speciální edice věnované programu Apollo a také nechala postavit skupinou 10 designérů sochu Aldrina v jeho nezapomenutelné póze při vstupu na Měsíc.