CDR.cz - Vybráno z IT

Nejočekávanější nezávislé hry pro rok 2016

Cuphead 01
Je před námi celý nový rok, který skrývá spoustu velkých a zajímavých herních vydání. Ty budou ale proloženy starými, dobrými nezávislými hrami, které často dokážou překvapit více, než ty AAA. Zde je jen pár tipů, které není na škodu sledovat.

Sepisovat seznam těch nejzajímavějších indie her pro rok 2016 je obtížné. Chytákem u nezávislých her je právě to, že jsou nezávislé - většinou tedy nemají žádný velký marketing a dokud nevyjdou, málo kdo o nich ví. Může se tedy poměrně jednoduše stát, že tituly, o kterých víme, a o kterých vám nyní povíme, jsou daleko nudnější a méně zajímavé, než ty, na kterých se právě někde v tichosti pracuje.

Je třeba podotknout, že na seznamu se objeví pouze hry, které ještě nevyšly, kupříkladu Darkest Dungeon se na už něm neobjeví. Dále je třeba říct, že zmíněné hry nemusí nutně vyjít v roce 2016. Nebylo by to koneckonců poprvé, co se vývoj zdržel. 

Pojďme se ale bez dalšího zahálení pustit do samotného seznamu!


No Man’s Sky

Pravděpodobně největší a nejočekávanější hrou na tomto celém seznamu je právě No Man’s Sky a není důvod jej schovávat na pozdější místo na seznamu. Titul o létání s vesmírnou lodí po (doslova) nekonečném vesmíru si kolem sebe vybudoval až bizardní stoupenstvo fandů. Nebáli bychom se říct, že se jedná o jeden z titulů, jehož "hype" mašinka jede o sto šest.

Ještě bizarnější možná také je, že titul pochází od stejných lidí, co pracovali na Joe Danger hrách. A dokud hra není jedna velká zástěrka pro pokračování šíleného kaskadéra na motorce, jedná se o poměrně zásadní odklon od jejich původní specifikace, která kdo ví jak dopadne. 

Krom toho, že můžete ve hře létat vesmírem a střílet se s ostatními loděmi nebo naopak střílet na vlastních nohou na povrchu pevné země, je hlavní premisou No Man’s Sky prozkoumávání. Hra slibuje procedurálně generovaný vesmír, jež ukrývá nesčetně planet, které by údajně měly být unikátní jak ve svém vzhledu, tak i tvory, kteří ji osidlují. No Man’s Sky rozhodně není ve světě známo pro svojí skromnost, ale jen čas ukáže, jestli skutečně dokáže dodržet všechny své sliby.

Za hru je odpovědné studio Hello Games a v aktuální době si jej nelze koupit, ani není známa jeho budoucí cena.


Parkitect

O Parkitectu jste u nás už jednou četli, konkrétně v září roku 2014, kdy jsme psali, že by titul měl vyjít "někdy v srpnu/září příštího roku". To zcela očividně nevyšlo a nám nezbývá nic jiného, než doufat, že se mu to povede tento rok. I přesto, že jsme o hře psali téměř dva roky zpátky, není co říci nového. Titul se snaží o řádné oživení tradičních pouťových managementových her a zatím se zdá, že se mu to poměrně daří; tedy soudě dle reakcí komunity.

Existuje ale pravidelně aktualizovaný vývojářský blog, kde autoři píší o jednotlivých změnách, které na hře provedli, nebo na kterých aktuálně pracují (a touto dobou je jich už sakra hodně). Odpovídají zde i na otázky fanoušků, pokud tedy nějaké máte, můžete na zmíněný blog zamířit.

Za hru je odpovědné studio Texel Raptor a v aktuální době je možné si jej koupit na oficiálních stránkách hry za 15 dolarů (cca 375 kč).


Distance

Nitronic Rush je velmi speciální závodní hra a snad i jedna z nejoriginálnějších. Kdo by koneckonců nemiloval závodění kombinované s létáním a divokými kyberpunk tratěmi? Nitronic Rush zmiňujeme právě proto, že Distance je jeho duchovní pokračovatel. Zatímco originál byl pouhý (zatraceně dobře propracovaný) experiment, Distance je plnohodnotný titul se vším, co jeho původce postrádal. I přes výpis tolika dalších věcí se však jedná primárně o multiplayer.

Distance je v jednoduchosti řečeno šílená závodní hra - a to je na ní to vůbec nejlepší. Nedrží se prakticky žádných zajetých pravidel, pokud jste tedy už unavení z tradičních závodních titulů, které jezdí přes velmi špatný kopírák, potom je Distance jako děláné pro vás.

Za hru je zodpovědné studio Refract a v aktuální době je možné si jej koupit pro PC na Steam Early Access za 19.99 dolarů (cca 500 kč). Na PS4 aktuálně dostupná není.


Cuphead

Cuphead je jedním z mála titulů, který upoutá vaši pozornost už na první pohled, a to díky své unikátní vizáži, která se inspiruje u kreslených filmů z počátku 20. století. Tento kuriózní kooperativní "run and gun" se podle tvůrců nechal nejvíce inspirovat u her jako je Contra, jeho nástupce v Cuphead ovšem nehledejte. Zatímco hry typu Contra se držely formule, která jasně stanovovala, že před bitvou s hlavním bossem vás čeká prohrabávání se hromadou menších nepřátel, Cuphead tuto část vynechává a celá "úroveň" se skládá jenom z hlavní bitvy.

Zprávy od těch, co si hru už mohli osahat, hlásí, že titul nejen pěkně vypadá, ale dobře se i hraje; dobře, ale nemilosrdně. Cuphead si s vámi podle všeho nebude brát vůbec žádné servítky a pokud tedy byli "hardcore" hráči odrazeni barevnou a roztomilou grafikou, nemusí se vůbec bát.

Za hru je odpovědné studio Studio MDHR a v aktuální době si jej nelze koupit, ani není známa jeho budoucí cena.


Squad

Vzpomínáte na Insurgency? Squad je něco podobného, jen o hodně větší. A nemluvíme pouze o holém rozměru map, řeč je i možnostech, které Squad chce nabídnout. Slibuje například boje s různými vozidly nebo dokonce i stavění základen. Velmi důležitým elementem je pro hru realističnost, nezabíhá pro ni ale až do takových končin jako ArmA. Tím se hra nejen drží svého cíle, ale je zároveň přístupná novějšímu publiku, které by bylo normálně zastrašeno komplikovaností titulu.

Ze hry se prozatím rýsuje poměrně solidní, kooperativně zaměřený armádní "simulátor". Její ambice nejsou v žádném případě skromné, pokud půjde ovšem vše, jak je naplánováno, můžeme se dočkat konkurenta her jako je Battlefield.

Za hru je odpovědné studio Offworld Industries a v aktuální době je možné si jej koupit na oficiálních stránkách hry za 36.99 dolarů (cca 925 kč).


Znovu musíme zdůraznit, že seznam vypsaných her v žádném případě nereprezentuje všechny nejzajímavější indie hry, které by měly v roce 2016 vyjít. Poukazuje spíše na pár exemplářů, které nad ostatními nějak vystupují z řady, a o kterých jsme vám chtěli říct.

Pavel Vevera

Členem redakce inGamer.cz byl od samotného založení v roce 2012. Původně působil jako multisekční redaktor, přispívající jak články, tak video tvorbou, nakonec se však ustálil na textech. Jako externista od 1. ledna 2014 pokračuje v rámci herní rubriky CDR.cz, kam se redakce i část obsahu inGameru přesunula.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Nejočekávanější nezávislé hry pro rok 2016

Středa, 27 Leden 2016 - 23:35 | Psycho Mantis | doufám, že to byl vtip :P protože jestli ne, tak...
Středa, 27 Leden 2016 - 10:48 | Kryštof Novák | Nezmínit českou hru Samorost 3 je hřích....
Středa, 27 Leden 2016 - 08:20 | madPav3L | Za poslední půl rok se toho myslím zase tolik...
Úterý, 26 Leden 2016 - 23:08 | Nalim | Jo Factorio je hrozne hratelny. Musis se kouknout...
Úterý, 26 Leden 2016 - 17:32 | Psycho Mantis | Distance je jasný šampión poslední závodní hra u...
Úterý, 26 Leden 2016 - 15:27 | madPav3L | Já osobně se hodně těším až vyjde Factorio, hra...

Zobrazit diskusi