Netflix zavede předplatné s reklamami. Pomůže mu se zvednout z -71% pádu?
Netflix a jiné VOD služby posílily svoji pozici především během pandemie koronaviru, kdy se lidé ocitli v karanténě a začali hledat způsoby, jak vyplnit nově nabytý volný čas. Doposud kladl Netflix důraz na pohodlí předplatitelů, kteří si mohli pustit cokoliv kdykoliv, a s tím související prostředí bez reklam. Jednu z těchto výhod však v rámci nižší úrovně předplatného však služba brzy vypustí, neboť nabídne úroveň předplatného s reklamami.
Netflix si tímto částečně slibuje adresovat globální problém, kdy stávající předplatné může být v některých zemích či jejich regionech příliš drahé. Podobnou strategii jako Netflix pak volí i konkurenční platformy, jako je HBO Max, která také nabízí svou službu bez reklam i s reklamou.
Po zveřejnění svých čtvrtletních hospodářských výsledků zjistili, že nenaplnili svá očekávání. Hospodářský výsledek, odliv předplatitelů a navíc rostoucí konkurence jsou pravděpodobně ty důvody, které změnili smýšlení vedení Netflixu. Odliv předplatitelů pak není vůbec malý, protože jen za první tři měsíce tohoto roku odešlo více než 200 000 předplatitelů.
To se samozřejmě promítlo i do hodnoty společnosti, jejíž akcioví investoři na tyto zprávy zareagovali a svých pozic se začali zbavovat, načež tržní kapitalizace společnosti Netflix klesla o 1.7 bilionu korun, respektive o více než 50% původní ceny. Cena Netflixu však strmě klesala od začátku tohoto roku, od kterého odepsala již více než 71%.
Pomůže však společnosti cenový balíček, který by si mohlo dovolit více potenciálních zákazníků? Používáte Netflix? Přiměly by vás ke zrušení předplatného životní okolnosti (například méně volného času po zrušení karantény) nebo důvody odlivu přisuzujete tamějšímu obsahu?