Nové uspořádání s hexagonálními sedadly má v letadlech ušetřit místo
Cestování v letadle pro mnohé z nás není možná až tak zábavná činnost. Počínaje vysokými cenami letenek, přes omezenou hmotnost a velikost zavazadel, dlouhé fronty na odbavení až po úmorné čekání na odlet. Bohužel letecké společnosti možná budou mít k dispozici ještě další trumf, kterým mohou cestujícím v letadlech znepříjemňovat život.
Společnost zabývající se výrobou interiérů letadel Zodiac Aerospace získala patent na nové řešení rozmístění sedadel v ekonomické třídě. Koncept s označením HD31-3 počítá s tím, že cestující usadí do hexagonálních sedaček orientovaných střídavě po směru a proti směru jízdy. Člověk sice bude mít o něco více prostoru na nohy a bude uštědřen o údery loktů a ramen, protože mu bude poskytnuto rekordních 24 palců na šířku, za to bude muset sedět tváří v tvář dalším dvěma pasažérům.
Strašidelný design bohužel hraje leteckým společnostem do karet, jelikož inovace interiéru je vyjde mnohem levněji, než kdyby se pustily do vývoje zcela nového většího letadla. Změnou vnitřního uspořádání se při zachování stejného prostoru do letadla poskládá více cestujících, což pro dopravce znamená vyšší tržbu.
Dle mého názoru je nový koncept "Economy Class Cabin Hexagon" vymyšlen na úkor komfortu a bezpečnosti. Pro snadnější přístup na své místo jsou sedadla v cikcak uličkách vybavena sklápěcím mechanismem. Na zadní straně opěradel se jako obvykle nachází úložný prostor vyhrazený na prospekty a časopisy, přičemž s doplňkovým držákem si zde pasažér může rovněž odložit tablet nebo kávu. Absence loketních opěrek mi však zůstává záhadou.
Co tedy říci na závěr? Snad jen, že u některých konceptů by bylo nejlepší, aby zůstaly jen těmi koncepty.