Novou příchuť Coca-Coly namíchala umělá inteligence
Přímo Coca-Cola nazývá svou novou příchuť nápojem z budoucnosti, ale oficiální název je Y3000. I samotný název by měl evokuovat futuristický model. Ačkoliv příchuť oficiálně neoznámila, od testerů unikla zpráva, že by měla chutnat jako malinová kaše.
Výsledná chuť vychází prý vznikla na základě analýzy mnoha chuťových preferencí od spotřebitelů. Podle toho pak umělá inteligence odhadovala, kam se budou ubírat chuťové preference do budoucna. Mimo chuti se prý umělá inteligence podílela aktivně na návrhu designu, který je také futuristický a vyniká neonovými barvami. V tuto chvíli se ale neví, kdy se tato limitovaná edice dostane oficiálně na trh a jak dlouho na něm zůstane.
Coca-Cola není jediná společnost, která se pokusila o podobný experiment. U nás ji například předběhly energetické nápoje Hell Energy. Stejně jako u Coca-Coly, tak i zde umělá inteligence vybrala ingredience, design i celou marketingovou strategii. Průběh vývoje byl více méně stejný, protože umělá inteligence zde vyhodnocovala chuťové preference spotřebitelů, které následně transformovala do nové receptury. U Hell Energy to byla kombinace Tutti-frutti a Berry blast. Nový produkt pak dostal název HELL A.I.
Zdroj: Shutterstock
Konkrétní složení je ale samozřejmě přísně tajné. Existují jen dvě kopie receptury s tím, že jedna se nachází ve střeženém počítači v centrále Hell Energy v Maďarsku a druhá kopie je uložena ve střeženém trezoru ve Švýcarsku. Podle vývojářů společnosti Hell Energy se významně zkrátí proces vývoje nových produktů z 2 let na 1 měsíc. Na rozdíl od Coca-Coly měl být nápoj HELL A.I. dostupný v 60 zemích již toto léto.
Engadget.com, HellEnergy.com