CDR.cz - Vybráno z IT

Pracovní prostředí budoucnosti patří virtuální realitě. Projekt Space je v betě

Co kdybyste mohli ušetřit místo na stole? Místo šesti monitorů si nasadíte brýle a využijete virtuální prostor místo běžných zobrazovacích zařízení. Projekt Space byl uvolněn jako betaverze pro Oculus Rift a HTC Vive a vypadá slibně!
nepřehlédněte
Video Cover 1280 X 720

Pánem svého prostoru

Projekt Space od čínského studia Pygmal Technologies byl teprve nedávno uvolněn jako betaverze pro systémy Windows. Pokud vlastníte Oculus Rift či HTC Vive, nic vám nebrání v tom, abyste si tuto aplikaci vyzkoušeli už dnes. Prostou myšlenkou je čistý prostor kolem vás a přenos vaší práci do virtuální reality. Momentálně Space podporuje šest monitorů a v budoucnu se počítá s rozšířením ještě na vyšší počet.

Vše samozřejmě reaguje na pohyb vaší hlavy, takže se budete moci snadno orientovat po zobrazovacích zařízeních, jako by před vámi fyzicky byla. Pygmal Tenchologies se nevydávají tedy, jak je tradičně zvykem, po cestě her, ale doufají, že přenesou vaší práci a uživatelské prostředí do virtuálního světa, kde budete mít vše pod kontrolou.

Do všech oken aplikace (či simulovaných monitorů) budete mít možnost umístit okna, jak jste zvyklí u klasických obrazovek. Narazíte-li při svých toulkách kyberprostorem na 3D obrázek či 360° mediální obsah, zobrazí se v celém prostoru.

Podporovaná zařízení

Space využijete na dvou nejznámějších zařízeních pro VR. Prvním je HTC Vive, který vznikl ve spolupráci HTC a Valve Corporation. Jeho distribuce probíhá i například přes Steam, kde si jej můžete rovnou objednat.

Druhým podporovaným zařízením je Oculus Rift. Ten je tu s námi už od roku 2012, přičemž mnoho developerských kitů mu pomáhá prohloubit právě zážitek z virtuální reality. 

Slabiny a přednosti

Přínos projektu Space si snad umíme představit každý z nás. Ze stolu nám zmizí monitory zabírající prostor, ušetří se i peníze za nákup jediného zařízení a zobrazení 3D objektů bude přesné a doslova reálné.

Problémem dnes ale i nadále zůstává například rozlišení brýlí. Ty mají maximální vertikální rozlišení 1080p, což sice odpovídá FullHD monitorům, jenže toto rozlišení máte v celém zorném poli. V tom má virtuální monitor jen malý prostor, takže ono výsledně rozlišení virtuálních monitorů bude menší.

Určitým zásadním problémem je také nemožnost přepnout brýle do zobrazování reality. Takže při jejich používání nevidíte na klávesnici ani na nic jiného kromě prostředí programu Space.  

Výrobci by také měli zapracovat na miniaturizaci brýlí, zlepšit jejich pohodlí a minimalizovat váhu, čímž pak nebude tak těžké si představit pracoviště, kde si jen nasadíte brýle podobné těm dioptrickým a začnete pracovat.

Zdroje: 

Diskuse ke článku Pracovní prostředí budoucnosti patří virtuální realitě. Projekt Space je v betě

Pondělí, 25 Červenec 2016 - 10:19 | Tom | VR a pracovní prostředí budoucnost? To je...
Pondělí, 25 Červenec 2016 - 00:53 | BTJ | Neco podobneho dava smysl pouze s hololens. Fakt...
Čtvrtek, 21 Červenec 2016 - 22:41 | Chupas | No takhle. Když jsem měnil dioptricke brýle z 50g...
Čtvrtek, 21 Červenec 2016 - 19:49 | Xspy | :) Mám ten dojem , že v téhle generaci VR se...
Čtvrtek, 21 Červenec 2016 - 19:47 | Xspy | Hoh , tak ale tohle tu už bylo , sice tehdy nikdo...
Čtvrtek, 21 Červenec 2016 - 19:18 | Ano Ano | blbost
Čtvrtek, 21 Červenec 2016 - 16:18 | blacksun | Parada, tak po niecom takomto slintam :-). Uz sa...
Čtvrtek, 21 Červenec 2016 - 15:40 | Pavel Pavel | S virtuální realitou se denně setkávám už cca 2...

Zobrazit diskusi