CDR.cz - Vybráno z IT

RECENZE - Assassin’s Creed Chronicles se za pár babek vypravil do Číny

Ac China Uvodni
Východoasijské zasazení v sérii Assassin’s Creed si fanoušci přáli už několik let. Ubisoft se takovému rozhodnutí dlouho bránil, nakonec ale trochu pookřál a nabídl alespoň polovičatý zážitek, který se od hlavní série vzdaluje snad vším vyjma názvu.

Vedle každoročního plnohodnotného dílu Assassin’s Creed vycházejí poslední roky často i doprovodné tituly. Vloni po úspěšném Black Flag přišla konverze PS Vita titulu Assassin’s Creed: Liberation a neúspěšné Unity doprovodil Rogue. Všechny tyto tituly ale měly společný základ, nad kterým by vám stačil jediný letmý pohled, abyste si jej okamžitě zařadili do kategorie Assassin’s Creed

Ac China 24Ac China 22

Pohled z třetí osoby, hutná akce, kinematografický zážitek, vysoký rozpočet. Assassin’s Creed Chronicles přišel tyto stereotypy zlomit, neboť má více společného s náhražkami na kapesní konzole, než s hlavními zástupci série, na které jsme zvyklí.

Hra by se dala označit za pokus, zda série zvládne udržet pohromadě i jiný žánr na hlavních herních platformách (PC, PlayStation 4 a Xbox One).

Ac China 16

Assassin’s Creed Chronicles se dělí celkem na tři části, z nichž se každá zaměřila na jiné zasazení. Epochou prvního podtitulu je Čína 16. století, zbývající části se zaměří Indii a Rusko. Příběhové pozadí ani v jednom z podtitulů není neznámou, vždy má kořeny v nějakém produktu značky (filmy, komiksy,...). Zároveň se jedná o indicii, že si tato zasazení (i postavy) nejspíš nezaslouží plnohodnotný díl, a tak se Ubisoft rozhodl je pokrýt alespoň spinoffem útěchy. 

Opět se setkáváme, Mentore

V případě Číny se vydáváme po stopách Shao Jun, kterou fanoušci mohou znát z animovaného filmu Assassin’s Creed: Embers, kde jsme se navždy rozloučili s Ezio Auditorem. V Assassin’s Creed Chronicles se s ním znovu setkáváme, i když jen ve formě flashbacků.

Ac China 10Ac China 5

Tutoriálové pasáže pokrývají trénink, kterým Shao Jun v Embers prošla mimo záběry. Ezio Auditore nicméně vyměnil dabéra, a tak jeho postava přichází o svoji nejdůležitější složku. Krom vysvětlivek k herním mechanikám ale beztak nic příběhového neřekne, a tak se jedná spíš jen o vatu. 

Scénář celkově pokulhává víc než Achilles Davenport o holi. Vše se zaměřuje na tajemnou krabičku, kterou Ezio v Embers předal Shao Jun, žádné nové informace se ale ve hře nevyskytnou. Celý příběh je absolutně zbytečný a kdyby mezi první a poslední misí zbytek hry neexistoval, nestalo by se vůbec nic. Vyprávěn je skrze animované cutscény stylizované do kreseb, které důstojně omlouvají absenci vyššího rozpočtu na jakékoliv motion-capture scény. 

Ac China 20

V podobném grafickém stylu se nesou i samotné úrovně. Efekty, prostředí i animace jsou stylizovány do tahů štětcem a snaží se kopírovat styl čínské tušové malby. Bude zajímavé sledovat v akci příští dodatky z Indie a Ruska. V obou případech se bude příběh točit okolo hrdinů již vydaných komiksových sérií, lze tedy očekávat především inspiraci z nich. 

Ac China 2Ac China 9Ac China 15

Ačkoliv hra z estetické stránky výrazně vybočuje ze série, nádech značky je cítit alespoň z akce. Pohyby jsou plynulé, útoky se pěkně kombinují a mnohé elementy (šplhání, úkryty, vraždy) byly do 2.5D převedeny úctyhodně.

Každý svého stylu strůjce

V nabídce jsou celkem tři styly, kterými lze hru projít – stín, asasín, rváč. V prvním případě nesmíte zabít ani upozornit jediného strážného, tedy projít absolutně bez povšimnutí. Rváč se naopak zaměřuje na souboje, komba a co nejefektivnější zneškodnění nepřátel. Bohužel je soubojový systém až příliš nezáživný a přísný. Styl asasína je takový mezník mezi nimi – zneškodníte každého, kdo vám přijde do cesty, ale poplach není váš kamarád. 

Na pomoc se vám v průběhu hry odemkne několik schopností (k odlákávání stráží), k nimž naleznete využití jen během kradmého stylu. Všude jinde si jinak poradíte i s tím nejprimitivnějším řešením. 

Ac China 6

Není nutné si vybrat pouze jeden styl, naopak je nejzáživnější cestou kombinace všech tří, v závislosti na situaci. Vyhodnocení samo pochopí, jak jste jakou část hry zamýšleli projít, a podle toho bodově ohodnotí úspěšnost daného stylu. Nejsou vyhodnocovány celé úrovně, ale jednotlivé pasáže mezi checkpointy, a tak je možné přístup dynamicky střídat. 

Je jen na vás, jestli chcete hru projít celou na jeden daný způsob nebo improvizovat a vše řešit tak, jak vám přijde v danou chvíli vhodné. Důležité je, zda splníte podmínky nutné k vysokému bodovému ohodnocení zvoleného stylu. Design úrovní si rozhodně zaslouží pochvalu. 

Ac China 8Ac China 7Ac China 3

Přestože hra vyšla na PC a vizuálně vypadá tak, že se na ni technicky nedá takřka nic zkazit, je realita krutá. Nebo Ubisoft. Nabídka grafického nastavení je omezená (nastavit lze jen rozlišení), na druhou stranu – co měnit v nastavení u takovéto hry, takže oko lze ještě přimhouřit. Ale optimalizace je naprosto tristní. Na námi testované sestavě s AMD FX-6100 a R9 290X v 8GB variantě od Sapphire nepřesáhla čtvrtina oblastí ani hranici 15 FPS. Ehm…

Ac China 23

Assassin’s Creed Chronicles: China je hra velmi krátká. Zvládnete ji udolat během odpoledne. Na druhou stranu stojí pouze 10 dolarů, což by na první pohled mohlo omluvit i ne zrovna špičkový zážitek. Když se ale vezme v potaz, že jde jen o první ze tří kapitol, výsledná cena trilogie vyjde na 30 dolarů, což už tak optimisticky nezní.

Verdikt

Assassin’s Creed Chronicles: China dokázal, že série funguje i coby plošinovka. Bohužel byl potenciál přebit nudným scénářem, špatnou optimalizací a některými přebytečnými prvky. Snad se zbylé dvě kapitoly poučí z chyb té první.

Diskuse ke článku RECENZE - Assassin’s Creed Chronicles se za pár babek vypravil do Číny

Žádné komentáře.