CDR.cz - Vybráno z IT

Diskuse k RECENZE – Žhavte Pip-Boye, Fallout 4 opět otevírá radioaktivní pustinu

Autor asi zije v jinym vesmiru. Jednak je to radove vic zabugovany nez cokoli predchoziho, spouste lidem to pada kazdych par minut. Druhak to je jeste daleko "odusevnelejsi" strilecka nez trojka - jinak receno, na nejakym vyvoji nebo odpovedech nezalezi vubec a to ani trochu. A pro ty, co nahodou nehovi EN. je opravdu uplne jedno, jakou odpoved v rozhovoru zvolite, stejne nema nic spolecnyho s tim, co postava ve skutecnosti udela nebo rekne.

V cely hre je jedina volba, a to poviny vyber frakce. Je to defakto zcela linearni, zadna moznost jit jinudy.

A jako bonus, vypada to hnusne. A to i ve srovnani s 5+let staryma kouskama.

+1
-17
-1
Je komentář přínosný?

Fallout 4 narozdil od Daggerfallu jde dohrat :-)

Daggerfall ne, musi se nainstalovat aspon 3 verze s ruznym patchem a presouvast savy.

+1
-20
-1
Je komentář přínosný?

Pro zajimavost, to "RPG" ...

Vylihnete se ve svym domku, a prvni na co narazite, je vase stara ... ktery vubec nevadi rvouci parchant. Druhy v poradi je vopruz za dverma, se kterym ty dvere nejde vyrazit (a je uplne jedno jakou odpoved si vyberete, asi 3x nebo vickrat sem ho posilal dohaje).

Naklipete si nejaky vlastnosti, ale opet, je to uplne jedno, protoze si stejne s kazdym lv muzete pridat silu/inteligenci/... ale na hru to nema vubec zadnej vliv. Jeste ve vaultu narazite na trezor, kterej nejde odemknout, a nejspis uz ho ani neodemknete, protoze na nej zapomenete. Je v nem ubaslenej gatlingo-kver, kterej se tam asi teleportoval z vnejsiho sveta. Lidi venku zijou na smetaku v rozpadlych chatrcich, ale za pasem nosej plasmovy/laserovy pusky.

A ted srovnani. F1/2 ... ziskat energetickou zbran == proniknout do technologicky vyspelych osad/vaultu, dtto zbroj. Kazdy prideleny bod mel zcela zasadni vliv na moznosti ve hre. O kazdej zamek se moh clovek pokusit, samo s rizikem, ze ho znici a pak uz ho neotevre nikdy. Kazda vec ktera ve hre nekde lezela, mela svoje logicky vysvetleni, proc lezi prave tam kde lezi.

Po cca hodine pokusnyho hrani mam dve ty robozbroje (do kterych je treba podle vseho nekde shanet baterky, ktery nic nevydrzej) ... dva rotaky, samo laserovou pusku, asi tak 10 metraku dalsich kramu. Cokl se mi nekde odparil a neni k nalezeni.

+1
+23
-1
Je komentář přínosný?

"Kazda vec ktera ve hre nekde lezela, mela svoje logicky vysvetleni, proc lezi prave tam kde lezi."
Hehe, a na F4 ti neco v tomhle ohledu nesedi? Lekarnicky v koupelnach baraku, nebo ve vracich autobusu. V tovarne na roboty najdes jine veci nez v tovarne na auta, to same se supermarketem.

Kde je cokl nebo power armor vidis na mape. Nevim, proc bys v postapokaliptickem svete plnem chaosu nemohl mit moznost obcas zavadit o nejakou super vec. PA samo o sobe je k nicemu, baterku co dostanes na zacatku vydrzi tak akorat na pobiti tech raideru a DClawa. V rotacaku dojdou take naboje a ta laser musketa, co dostanes je taky k smichu. Dostanes proste cichnout. Jinac tepes ghouly prvnich par hodin s pistolema z klacku a dratu a co po nepratelich hazi diabolky. Na prvni poradnou zbran se docela nadres a stejne nez si ji budes moct upravit do poradne podoby tak uplyne vice casu.

A s tim kazdym bodem v F1/F2 to taky prehanis. Zasadni vliv na moznosti ve hre? Pfff nenech se vysmat. Dalo ti to dalsi moznost (napriklad), nebo to udelalo nejakou taktiku hratelnou. Ale zasadni vliv to nemelo. V F4 mas skill co ti dovoli plavat bez toho, abys chytal radiaci. Zda se to jako blbost. Ale RAD-Away je malo, doktori jsou mrchy drahy a ukolu nebo jen chute prozkoumavat co te donuti plavat je dost. Nehces vylezt z vody na druhem brehu s tim, ze mas jen 50% zivota a vali se na tebe nepratele. Lidi az moc lpi na sentimentu. Kdybys ten Fallout starej hral dneska, bude ti tam spoustu veci chybet.

A s tim levelovanim. Nechapu, proc je pro nekoho dulezite, ze na prvnim levelu muze vzit jen atribut a na druhem perk, na tretim nic a pak zase. Co je na tom jako dobreho? V postapokaliptyckem svete a ty zijes stejnema blbejma pravidlama, jako ve svem realnem zivote (v 6 vecere, v 7 vecernicek, v 8 spat). Mimochodem ty atributy maji vliv. Charisma zlepsuje sance na ukecavani, atp. Skoda, ze nedostavas uz nejake specialni moznosti konverzace pokud na to mas attribut. To me mrzi, ale vseobecne je to OK.

Mimochodem, to ze nekdo zije v chatrci ale za pasem ma super kver dava smysl. Kdyz si postavis krasnej zamek ve svete kde neexistujou pravidla ani spravedlnost, tak o nej prijdes snaze. Lepsi je investovat do kveru. Kolikrat vidis lidi, kteri chrapu na nepohodlne matraci, ale pod starym stolem maji za 50tisic kompa :D

+1
+19
-1
Je komentář přínosný?

Koukám , že stejně rychle jako Hype nastoupil , tak všude opadá ... Škoda že se nedokázali poučit z Vegas a vydali se cestou family friendly / derr bass fishing like titulů . Přece jen dialogy ve Falloutu 3 byly... vše jen ne košaté , což v takřka liduprázdném prostředí s několika NPC nebylo nic ,za co by zrovna RPG fanda musel plesat . Bohužel 4 je naprosto totožná , jen tu navíc chybí ten objevitelský pocit z toho , když hrajete svoji oblíbenou hru poprvé ve 3D ...
Takže časem opět natahovaná nuda ... uvidíme co přinesou DLC , ale bojím se , že na tomhle obarveném a neschopném enginu už bude Bethesda muset skončit , protože další stereotypní díl , kde nebudou ovladatelné vehikly jim asi každý omlátí o hlavu legenda nelegenda ....

+1
+37
-1
Je komentář přínosný?

ROFL
A tomuhle nekdo rika RPG? To uz mi prijde vic RPG takove Diablo.
Puvodne jsem si rikal, ze bych tomu alespon dal sanci, ale jak si ctu to, co se pise v teto recenzi, tak je to to same co predchozi dily, ale ty veci, co cloveka sraly, ho tu budou srat jeste 100x tolik a tech par drobnosti, co by slo povazovat za jakz takz zajimave, tak pro jistotu zrusili :-D :-D :-D

OMG jak tomuhle muze dat nekdo 8 z 10, tak to nechapu.
Btw - ty screenshoty vypadaji naprosto PRISERNE - ono obecne vsechny hry od Bethesdy vypadaji priserne, a tohle je toho pokracovani. Imho je to problem engine, ktery neumoznuje nic jineho, nez vytvaret hnusne objekty a nabarvit je naprosto vyblitejma barvama.
A ano, chapu, ze dneska je moderni delat hry pro retardy, kterym by pribeh jen komplikoval hru a nedej boze by museli premyslet a delat nejaka rozhodnuti....Ale at kurva doprdele dopici zmrdi jedni zkurveny dojebany tu hru pojmenujou nejak jinak, nez Fallout!!!!!! Ze to tak musim ve vsi slusnosti rict.
Fallout, zvlast Fallout2 byl esenci toho, jak se da udelat pribeh, ktery zavisi na rozhodnutich, na tom, komu pomuzu ci nepomuzu, koho zabiju ci nezabiju..Pribeh, ktery me ZAJIMAL, zajimalo me, jake nasledky budou mit moje rozhodnuti a byl jsem nastvanej, kdyz jsem provedl rozhodnuti, ktere se ukazalo, ze napriklad nekomu ublizilo, koho jsem mel rad... Nehlede na to, ze clovek mel UPLNE JINE rozhovory a moznosti hovoru v zavislosti na inteligenci a podobne. Clovek bez inteligence jenom blabolil a naopak clovek s INT 10 se mohl dozvedet veci, ktere by se jinak nedozvedel a mel k dispozici odpovedi a reseni, ktere by jinak nemel.
TOHLE (a spousta dalsiho, zde chybejiciho) je FALLOUT.
Fallout 3 a pozdeji je proste bezducha strilecka s pseudoprvky RPG, prisernym, neprehlednym a PRISERNE HROZNYM ovladanim inventare...
A tohle je evidentne stejny, ne-li horsi.

At jdou do prdele s timhle pristupem

+1
+44
-1
Je komentář přínosný?

Tohle je RPG pro normalni lidi.

Neni nejmensi problem udelat RPG ze stare skoly, jako se delalo pred 20 lety, a udelat ho tak slozite ze po dvou hodinach uz nikdo nebude vedet kdo, s kym a za kolik.

Problem je v tom, ze takova hra bude zcela neprodejna - prakticky vsechny hardcore RPG a jine slozite hry byly naproste propadaky co se tyce prodejnosti.

Kolik se toho prodalo?
Fallout 1 - 300.000 kopii
Fallout 2 - 500.000 kopii
Fallout 3 - 10.000.000 kopii (z toho 9 milionu na konzole !)
Fallout 4 - kolik tpo bylo prvni den? 12 milionu kopii?

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

ty prodeje jsou samozrejme ovlivnene dobou, v dobe kdy F1 a F2 byli aktualni se jen maloktera PC hra prodavala v milionech, porovnavat ty prodeje s dnesni dobou a kupujicimi je nesmysl ;)

+1
+45
-1
Je komentář přínosný?

Presne! kdyby do porovnani zahrnul kolik v te a te dobe bylo na svete PC a hernich konzoli resp. jakychkoliv zarizeni kde fallout X bezi razem by zjistil ze prodeje /zarizeni jdou hodne dolu....

+1
+26
-1
Je komentář přínosný?

Ne, opravdu ne. Tohle je "RPG" pro retardy. Ono to vlastne je RPG ciste proto, ze to ma jakoby RPG prvky, ktere tam ale jsou jen na oko. Rozhodne Role playing to videlo z rychliku...
Co se tyce namitky, ze v RPG ze stare skoly po 2 hodinach clovek nevedel kdo s kym za kolik - o jake hre to mluvis? Nejaky Fallout ti tak pripadl? Povim ti, ze dodnes docela presne vim, co se tyka Fallout2, kdo s kym a za kolik. Zvlastni, to jsem tu hru uz nehral asi 10 let. A presto si pamatuju zasadni kusy pribehu, pamatuju si na urcite questy a pamatuju si I zpusob reseni, ktery jsem zvolil.
Tak si predstavuju super hru.

A mimochodem - JE problem udelat PORADNE RPG. Je to problem proto, ze nekdo nejprve musi vymyslet scenar, postavy, stovky a tisice moznosti vetveni pribehu a aby presto vse davalo smysl, bylo to zabavne...Sveho casu byl takovy napriklad Drakensang - zvlaste dvojka byla uzasna, spousta podivani si, ale ZABAVNEHO povidani si, cloveka to zajimalo, pribeh spickovej, pritom super akce...
Co se tyce prodejnosti, tak jak uz psal nekdo prede mnou - neda se srovnavat prodej hry pred 20 lety a dnes.
A jinak ja nerozporuju, ze hra pro retardy bude mit vzdycky vyssi prodejnost, ono to neni jen u her, ale I u filmu a podobne (staci se podivat, kolik lidi jde do kina na Babovresky)

+1
+33
-1
Je komentář přínosný?

No tak na Drakensang si vzpominam jen na online hru kterou jsem zkousel nekdy pred dvouma rokama, na jinou si nevzpominam.

+1
-24
-1
Je komentář přínosný?

http://www.jrc.cz/hra_pc_drakensang_zlata_edice
VRELE doporucuji.
RPG, jak ma byt

+1
+17
-1
Je komentář přínosný?

Koukam ze logo je stejny jako u te online hry, asi to dela tentyz team. Grafika je hodne podobna, jen podle obrazku. Tak se uvidi jestli se k tomu nekdy dostanu.

+1
-28
-1
Je komentář přínosný?

stejně vtipný... u recenze se sedmičkou se lidi můžou sežrat že si to zaslouží víc, a u recenzí s osmičkou že je to přepálený :D Mě trojka bavila, takže jsem se čtyřkou spokojenej... Koho bethesda štve, tak mu asi nezbývá než jít prostě o dům dál... a neremcat, že kdysi bylo líp...

+1
+20
-1
Je komentář přínosný?

Moje hodnocení po 25 hodinách hraní na high-end PC: grafika je o něco lepší než v předchozím falloutu, i když si s ní mohli dát víc práce. Nicméně taková nějaká ošuntělost k postapo hře sedí. Někde jsem narazil na problémy s "falešnou podlahou", tj. chybnou texturou po které se nedá chodit a propadnete se. Co se týká příběhu, tak zatím jsem moc nepopošel, prozkoumával a scavengoval jsem severozápadní roh mapy. Asi po 10 hodinách jsem přepnul obtížnost z normal na hard a je to tak lepší, na normal to byla jen taková procházka. Navíc čím vyšší obtížnosti, tím víc unique nepřátel s legendary věcičkama ;-). Crafting je rozhodně plus, dokonce lze vyšperkovat i legendární zbraně (mám sniperku s +50% dmg proti supermutantům :-) ). Rozvíjení základny jsem zatím moc nehrotil, akorát jsem všude nasázel kulometné věže. V soubojích teď moc VATS nepoužívám, většinou to načnu snajpou z dálky a když to přijde blíž tak dorazím pistolí. Možná trochu škoda... Za mě hodnocení 8/10 - rozhodně pokrok, slušná hratelnost a na hard mode i výzva, solidní pokračování F3 a F:NV

+1
+21
-1
Je komentář přínosný?

Co přesně umí ty legendary itemy? Koukal jsem se na nějaký stream a tam měl brokovnici, kterou mohl střílet donekonečna, nepotřebovala munici ani nabíjet. Doufám, že tam toho není víc, protože takové píčoviny, to kdo mohl vymyslet...

+1
-18
-1
Je komentář přínosný?

Občas se objevují Legendary protivníci - čim vyšší obtížnost, tim častějc. Z nich pak padaj náhodný legendary itemy. Jedná se o standardní zbraň/brnění s nějakou unikátní vlastností.

U brnění: +1 u SPECIAL nebo např. vyšší odolnost proti zmrzačení končetin, proti pádu atd.
U zbraní dodatečný poškození - radiace, cryo, +50% proti lidem, +25% proti hmyzu atd. Pak občas i nějaký trochu ujetý - druhej projektil (2 rány za cenu 1 munice a 1 zmáčknutí spouště) nebo nekonečnej zásobník - ale jen zásobník, ne munice - ta normálně ubejvá (ale když ji máš víc jak 999, tak se ti ukazuje furt 999 - to bylo asi v tom videu).

Když máš nějaký perky k obchodování a na nějakym trochu vyšším levelu posbíráš brnění a zbraně co z protivníků padaj, tak si můžeš koupit cokoliv, protože nevíš co s prachama - a když ani na nejvyšší obtížnost patrony nic nevážej, můžeš jich mít prakticky nekonečno... tohle dost přehnaly.

+1
-22
-1
Je komentář přínosný?

Taky mám nahráno tak nějak podobně a baví mě to stále i přes to, že F3 jsem na chuť nepřišel. Na technické problémy jsem nenarazil (asi mám štěstí?), jednou jsem byl zasunut do nějaké stěny dveřma, ale šlo se z toho vyhrabat bez loadu.
Hraju na normal a občas narazím na nepřítele který mě prostě IK (instant kill) vymaže. Většinou je v tichosti obejdu, občas se je snažím nějak glitchnout. Miny jsou super. Krásně potěší když v hejnu supermutantů je jeden sebevražednej. Když mu člověk ve správnou chvíly ustřelí tu ruku s bombou, všichni se krásně rozlítnou po okolí. VATS používám tak 50/50. Třeba sniperkou střílet na větší vzdálenost je přes VATS naprostý nesmysl, na blízko jdu ze začátku přes VATS, pak už normálně. Krásně tam funguje mrzačení.
Legendárky tam jsou, ale není to vždy výhra. Většinou jsou dost specifické a už takhle ssebou nosim hromadu různých zbraní, abych rozdělil spotřebu munice. Nemám obchodování a munice nemám mnoho ani na normal obtížnost.

+1
+22
-1
Je komentář přínosný?

Těšil jsem se a nakonec mě to v podstatě ani nebaví. Všechno co je nový je do určitý míry nějak omezený. Na stavění základem je třeba sbírat každou blbost, Power armor je třeba dobíjet a všech těch skvělejch customizovanejch zbraní mám plnej (nepřehlednej) batoh a všechny jsou stejně k ničemu, jen mají jiný název. Naopak zde není ani potřeba jíst a pít jako v NV. A i tu pitomou základu si mohu budovat jen v několika předvolenejch lokacích.

Po technickej stránce je to furt ten samej engine co na něm jel Oblivion, F:3, F:NV a Skyrim. Grafika nic moc, je to líné, náročné, zaostalé a navíc ještě značně omezené. Mám level asi 11 a ještě mi F4 nespadl ani se nezasekl, takže alespoň, že to nějak jede. Ale asi taky ne všem...

Škoda jen, že mě to víc nebaví. Možná už jsem z her typu "dojdi, zabij, najdi a přines" vyrostl.

+1
+32
-1
Je komentář přínosný?

k "volbám" odpovědí při rozhovorech: připadá mi, že těch pár slov, které mají "naznačit" vaši odpověd, je tam, protože ty odpovědi stejně nemají žádný reálný význam.

Zkusil jsem některým postavám odpovídat celou dobu "negativně" a pak zase "pozitivně", ale stejně nakonec rozhovor skončil se stejným výsledek. Bethesda udělala takovou menší iluzi toho, že můžete měnit svět a vaše reakce, ale pozorný hráč si všimne téhle špatné iluze.

Je toho víc, ale momentálně nemám náladu to rozepisovat, tak shrnu svůj prozatímní názor:
Pokud od Fallout 4 očekáváte RPG, tak budete zklamáni.... ale pokud se spokojíte s pseudo-střílečkou s jakýmisi RPG prvky, tak můžete být celkem spokojeni. (já bohužel preferuji RPG...)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Na závěr chci poznamenat, že letos je většina hráčů zmlsaná dokonalým Zaklínačem 3 :-) , takže logicky ostatní RPG hodnotíme o dost přísněji...
pokud jste nehráli Witcher 3, tak si klidně k hodnocení Fallout 4 přidejte 1-2 body a užívejte si dobrého pocitu z "kvalitního" RPG :D

+1
+23
-1
Je komentář přínosný?

Upřímně moc nerozumím tak vysokému hodnocení. Já si chtěl koupit RPG Fallout nikoli FPS CoD navíc s tunou chyb.

Moje hodnocení:

Plusy:
- je to Fallout

Neutrální:
- meh grafika (u F her mi je celkem ukradená, až na FOV)
- divný stavební systém navržený pro chobotnici (teda konzole)

Zápory:
- tak zjednodušené (dumbed down) RPG už opravdu není RPG ale FPS
- dialogy jsou výsměch inteligentnímu člověku (4 NEvolby), porovnejte viz:
https://youtu.be/6PqMe7fydq4?t=46
https://www.youtube.com/watch?v=rh1C0jgB1I8
- ona je to v podstatě tunelová střílečka, svázaná ne světem, ale příběhem
- příběh, extra průhledný s jediným zásadním rozhodnutím, abychom snad nemuseli náhodou přemýšlet
- žádná karma, už není možné hrát si za koho chci, stylem jakým chci
- skoro všechny NPC jsou nesmrtelné, pes taky
- já nechci hrát za oduševnělého tatínka či maminku s vojenskou historií, já si chci vypiplat vlastní postavu
- namluvení hlavní postavy. Proč? To mě nenechá zapadnout do hry a musím vlastně poslouchat Cizí příběh
- animace postav jsou smutné
- vybalancování hry - Power armor a DeathClaw na 2. levelu...ehm
- Jak může být v té hře tolik raiderů a tak málo jiných fakcí? Koho raideři vlastně raidují?
- Power Armor na baterky. LOL
- většina questů typu "zabij a přines"

A takhle bych mohl ještě pokračovat. Není to RPG a z Falloutu se tak stala střílečka. Jdu si osedlat Brahmínu a skočit znova pro GECK. A pak si dám raději Witchera a jako inteligentní střílečku DeusEx. A zase budu mít na rok pokoj.

+1
+31
-1
Je komentář přínosný?

njn KONZOLE ku.vi herni styl (nejen graficky), rikam to uz hodne dlouho. Pripada to jako by konzolysti byly jen typy konzumenti a proto hry smeruji timto stylem. Brrr nechcu ani domyslet jak budou hry vypadat za par let.

+1
+24
-1
Je komentář přínosný?

Uživatelské hodnocení na metacritic.com je 5.2 / 10... Bída.
Těšil jsem se, chtěl jsem si F4 koupit, ale do téhle nudné konzolové střílečky nebudu investovat. Navíc propady FPS jsou enormní i na celkem výkonných strojích. Asi bych nebyl spokojený.

+1
-22
-1
Je komentář přínosný?

Já si to blbec koupil před uživatelskými recenzemi (Fallout přece nemůže dopadnout špatně, že...).

A ještě jsem zapomněl na interface, tak šílený systém ovládání jsem ještě nikdy nezažil. Je to jako byste nehráli, ale obsluhovali jadernou elektrárnu ovládáním z mikrovlnky.

+1
-19
-1
Je komentář přínosný?

Jj, já si počkal (lenost) a teď jsem rád. Asi bych byl dost naštvaný, kdybych za "tohle" zaplatil.
Ale nejste v tom zdaleka sám..
Nicméně je to asi trend současné doby, dělat jednoduché konzolové hry pro masy a ideálně k tomu využívat značky nějaké kdysi velmi podařené hry.. Je to smutné.

A ještě horší je, že téměř všechny herní časopisy tomu dávají super vysoké hodncení. Tedy až na jeden, který to těžce zdrbnul, ale druhý den ta recenze byla odstraněna. Někde na netu to někdo zachoval a je to k dispozici. To mluví za vše..

+1
-25
-1
Je komentář přínosný?

Ehm...Po Fallout 3 bylo zcela jasne, jak to dopadne :-) Promin, ale nevymlouvej se :-)))
To je jak kdyz dneska lidi tvrdi, ze hlasovali pro vstup do EU, protoze nemohli vedet, ze to dopadne, jak to dopadlo :-D :-D

+1
+17
-1
Je komentář přínosný?

Já se nevymlouvám, mám svůj vlastní názor podložený hraním.

A sám si sypu popel na hlavu, prostě jsem byl natěšený na nový F. :)

+1
-20
-1
Je komentář přínosný?

Já jsem se taky (naivně) moc těšil na F4.. A to že jsem ho hned nekoupil byla spíš náhoda..
Pro vstup do EU jsem -bohužel- tehdá hlasoval. A opravdu jsem netušil do jakých sra.ek nás povedou a jak se k nám budou chovat. Facku jsem si teď za to dal!
Člověk opravdu nemůže znát budoucnost..

+1
+21
-1
Je komentář přínosný?

Znat budoucnost muze byt hodne nebezpecne. viz film Tomorrowland
http://www.fdb.cz/film/zeme-zitrka-tomorrowland-a-world-beyond/115366

+1
-24
-1
Je komentář přínosný?

Předtím jsme nadávali na naše hloupé politiky, teď všichni převážně nadávají na hloupé politiky v EU. Prostě je v lidské nátuře na něco si stěžovat.

Máte spousta silných výkřiku, že je to celé v háji, ale přitom se nemáme zase až tak špatně.

Dokud máte ledničku plnou jídla, peněženku plnou peněz a nějaké peníze na účtu v bance, tak jste bohatší než zbylých 92% obyvatel světa... zamyslete se nad tím.

+1
+18
-1
Je komentář přínosný?

Mluv prosim te za sebe jo?
Pokud ty osobne pomerujes kvalitu zivota tim, ze mas v lednici dost lahvacu, tak mi te muze byt trosku lito, ale rozhodne to neni muj pripad toho, jak bych ji meril ja.
Pro me osobne jsou mnohem dulezitejsi jine veci - no jelikoz vetsina lidi tu je jako ty, tak tu stoji za hovno.
Btw - ja nenadavam na "hloupe politiky". Politici jsou vsechno, jen ne hloupi. To, co delaji, delaji s jasnym zamerem - mit se co nejlepe a mit co nejvetsi moc. A delaji to dobre. Rozhodne nejsou hloupi.

+1
-22
-1
Je komentář přínosný?

v Africe trpí lidi hladem, v Severní Korei trpí lidi hladem, v Číně dělníci pracují 12hodin denně, aby neumřeli hladem. U Arabského polostrova cloumá válka, kde denně umírají tisícovky lidí... ale v České Republice je Lojza Suchánek, který se má "špatně"!!!!

Přemýšlíte vůbec nad těmi nesmyslně plačtivými příspěvky, co tady píšete?
Dokud máte čas denně trávit hodiny v internetových diskuzích, tak nejste na tom špatně.

+1
+20
-1
Je komentář přínosný?

To, ze se nekdo jiny nekde jinde ma spatne a ja na tom jsem lepe znamena, ze se zakonite ja spatne nemam?
reknete WOW
Ja se nemam spatne materialne. Uprimne receno se mam materialne asi lepe, nez ne prumer v CR, I kdyz ne nijak vyrazne.
Ale mam se spatne z hlediska osobnich svobod, z hlediska toho, s jakyma kokotama musim sdilet prostor, ve kterem ziji...A ano, v Cine to maj jeste horsi. To ale neznamena, ze kdyz to tu nemame tak zle jak v Cine, ze to tu mame super.
Nemame. A bude hur.
Ale jak jsem psal - chapu, ze ten co pomeruje kvalitu zivota narvanou lednickou, si tu musi zit jak v raji.

+1
-24
-1
Je komentář přínosný?

nejenže jste chorobně uplakaná osoba, která si musí stěžovat na kdejakou blbost, a k tomu ještě ani neumíte číst a překrucujete fakta (ne, opravdu lahváči nacpaná lednička není má osobní poměřovací jednotka spokojenosti! Tyhly nesmysly tu protlačujete vy.)

jelikož jste totální ignorant, tak vám to ještě jednou zopakuji:
pokud máte ledničku plnou jídla, pokud máte peněženku plnou peněz a ještě k tomu nějaké peníze na účtu v bance, tak jste na tom LÉPE NEŽ 92% OBYVATEL SVĚTA!!!

Tohle je krutá statistika, tak přestaňte skuhrat jako nějaké malé rozmazlené děcko. Tady pláčete jako kdyby jste byl nějaký bezdomovec v Somálsku a k tomu jste už týden neviděl žádné jídlo.
"Nemám pocit, že mám dostatek osobních svobod" je jenom váš trapný výkřik do tmy... o nedostatku osobních svobod můžou mluvit tak akurát obyvatelé diktátorských zemí (S.Korea,...) a nebo zemí zmítaných válkou (Sýrie,...)

+1
+21
-1
Je komentář přínosný?

ROFLMAO
Asi troll co?
No, kdyby nahodou ne...v komentu, na ktery timto reagujes pisu, ze se MATERIALNE mam lepe, nez je prumer v CR. Takze ano, materialne se mam dobre. Mam plnou lednicku, auto, internet, pocitac, co me stal 100 tisic...Super.
Na druhou stranu pro me existuji veci, ktere jsou svym zpusobem dulezitejsi. Napriklad zrovna ty osobni svobody...svoboda slova...pak neco, co bych nazval "nebyt buzerovan vladou" a podobne.
Osobne bych se klidne vzdal rekneme poloviny svych hmotnych statku za to, kdybych mel skutecne svobodu slova a stat me neustale nejak nebuzeroval.
Samozrejme toto je znacne zjednoduseni - jiste bych mohl nekam emigrovat, kde jsou na tom lepe (ackoliv dneska uz je to docela problem, bez ironie moc nevim, kam by to bylo), ale nastupuje napriklad lenost ucit se cizi jazyk, nastupuje nejake rodinne zazemi, zodpovednost vuci starym rodicum a podobne. Takze situace nestoji "kdyz se ti tu nelibi, tak emigruj" , protoze neni tak jednoducha.
A opet - a I jsem to psal: V Korei je situace dozajiste NESROVNATELNE HORSI, nez je zde. To ale neznamena, ze situace tady je nejak super. Neni.

Samozrejme chapu, ze nekomu to tu nevadi a tak mu to tu prijde super. Myslim si o takovych lidech sve, no oni si jiste mysli sve o me...A jelikoz jsem v mensine, tak tu v tehle zemi nebudu stastny nikdy.
Co uz se da delat...Alespon ze mame nejake ty super hry (coz napriklad neni F4 :-))

+1
+21
-1
Je komentář přínosný?

Ja som mal predobjednavku v Alze odkedy to ohlasili. Nastastie Alza zavahala a nemala skladom v den vydania (aspon nie pre tych s predobjednavkami...). Potom prisli recenzie a nechut, takze som to ani nevyzdvihol.

+1
-23
-1
Je komentář přínosný?

V Alze to v den vydání měli, i když až odpoledne. Bral jsem tam PC verzi na základě měsíc staré předobjednávky.

+1
-23
-1
Je komentář přínosný?

Jo, 5/10 by to s bidou byt mohlo...Osobne jsem to nehral, ale podle toho, co o tom slysim a ctu, bych to videl tak na 3/10

+1
-24
-1
Je komentář přínosný?

Těžko můžete objektivně hodnotit, co jste nehrál. Přínosnost vašich uplakaných přispěvků v této diskusi se blíží k nule.

+1
+19
-1
Je komentář přínosný?

Hral jsem 3 (kterou jsem si ja vul dokonce koupil), hral jsem NW..Pokud je tohle defacto to same, tak to ani hrat nepotrebuju, staci mi info, ze to je defacto to same.
Plus mi staci to, co jsem o tom cetl od jinych lidi, kteri to hrali.
Mozna mi sice takto unikne par nejakych jemnych detailu, ale nemyslim, ze by to bylo neco zasadniho...

+1
-29
-1
Je komentář přínosný?

Jako nejspíš většina z vás, doslova extrémně jsem se na tu hru těšil, ale po pár hodinách hraní nastoupily silně rozporuplné pocity.
To pozitivní - hraju to na Win7 a s propady FPS jsem se nesetkal, ale je fakt, že mám hodně silný hardware (i7 ivy bridge, 32GB RAM, GTX980ti, SSD disk) - na téhle sestavě mě to jede v rozlišení 2560x1440 (všechny efekty na ultra) naprosto plynule.
Dále, hra má bugy - mě občas zmizí pip-boy a občas zmizí zbraň. Není to ale příliš často, takže to bych prominul.
Co mě ale vadí docela dost, je lineárnost děje. Zatím žádný z dialogů neměl na průběh hry vliv a ani výběr doprovázejících postav nebyl z hlediska průběhu hry nijak podstatný. Jestli s váma jde pes, android, robot, nebo Piper, je v zásadě úplně fuk.
Sice je možné volně prozkoumávat pustinu, ale bez plnění hlavní mise je to celkem k ničemu. Dost mě taky začalo nudit, že vedlejší mise dosud byly pouze typu "zabraň nájezdu nepřátel, tím, že je vystřílíš", příp. "osvoboď zajatého"...apod.... prostě a jednoduše, v misi se nic neřeší, jen střílí a až jsou všichni vystříleni, mise je hotova. A klidně se může stát, že už jednou "vykosené" území najednou v novém úkolu tohoto typu opět ožije. Safra, jak to ti Radeři, Supermutanti, apod.... jen dokázali, tak ryhle znovuobydlet už jednou "vykosené" území? :p

Dál, pustina na mě působí dojmem, že nežije vlastním životem, ale všechno jakoby jen strnule čeká až přijde hlavní hrdina a teprve až pak se věci dají do pohybu. Tento prvek "lokalita žije vlastním životem" byl dle mého názoru podstatně lépe zvládnut už i v prvním Stalkerovi, který vyšel někdy tuším, že před deseti lety.
Dále mě vadí, že moje postava mluví, to mě teda hodně znesnadňuje vnořit se do děje.
Dál mě poněkud rozladilo, že na Power Armor je možné narazit už hned v prvním levelu a to dokonce hned na několika místech. PA sice pro svou funkci baterie (nazývané fůzní jádra), kterých v pustině není k nalezení právě nadbytek, ale na druhé straně záhy jsem odhalil několik lokalit, ve kterých to prodavači běžně nabízí, třeba i hned několik kousků najednou.
Co mě v negativním smyslu dostalo opravdu hodně, je, že nedochází k opotřebení zbraní a zbroje, hlavní hrdina nemusí spát ani jít a to, jak jsem zjistil, ani v survival modu. Tohle fakt nechápu.
Ani systém perků mě nenadchnul - postup do nového levelu ssebou přináší jeden bod, který je možné přiřadit úplně jakkoliv. Průběh postupu, jak konkrétně hlavní hrdina k postupu dospěl, to se nijak nezohledňuje - žádné skilly ve hře evidentně nejsou.
Co mě naopak celkem zaujalo, je budování osad, obchodních cest, atd.....
Dále taky mimika postav je na dost vysoké úrovni a pohyby psa vypadají velmi věrohodně.
když to celé shrnu, hra na mě působí dojmem, že se vývojáři pokusili udělat něco, co by v sobě kombinovalo různé typy her - FPS, RPG, strategii.... ale výsledkem je, že FPS je silně upřednostněna, zatíímco RPG a strategie napak velmi potlačena.
Sečteno a podtrženo - Já hru teda vnímám tak, že se jedná střílečku, ze které hlavní děj misí dělá koridorovku odehrávající se na velké ploše.
Kdo očekáváte nápaditou střílečku s mnoha potvorami, které mají i dost dobrou AI, tak se vám hra bude líbit. Kdo očekáváte spletitý příběh a mnoha vyústěními a mnoha druhy řešení, tak dle mého názoru ze hry nijak odvázaní nebudete.

+1
+22
-1
Je komentář přínosný?

Vidím, že to tady většina hodnotí střízlivě, za zahraní to rozhodně stojí, těžko hledat v dnešní době konkurenci, ale samozřejmě zamrzí, že je to spíš fps s rpg prvky, které vlastně ani nejsou potřeba k dohraní. Různé stupně obtížnosti jsou taky docela legrační, survival je normálně hratelnej, žádnej hardcore to není. Hlavním kladem je ten svět, je trošku víc "cítit" než v minulosti a hudba, tohle se fakt povedlo. Trosku hapruje obsah, do nekonečna se opakující qwesty něco dones nebo někde to vyčisti. Po 20 hodinách ani jeden pád, bugů minimálně, a oproti předpokladům musím říct, že grafika taky celkem Ok - detaily mám na max, hra je plynulá a je to rozhodně to nejlepší od Bethesdy.

+1
+18
-1
Je komentář přínosný?

Hodnocení mě tedy zaskočilo. Ano, z pohledu "baví" je to možná na 8/10 (ačkoli převařovaná voda...), ale na technologickém webu? Vždyť to má potíže s kde čím, hromadu věcí to nepodporuje, zastaralý,.... škoda, na zdejším webu bych opravdu čekal něco jiného.

+1
-21
-1
Je komentář přínosný?

Docela negativni hodnoceni. Ja se s tim ale ztotoznit nemuzu.

Grafika:
F4 je po graficke strance mnohem lepsi nez minule dily. To mnohem je dulezite. Nemam zdaleka stroj aby rozjel ULTRA a kdyz vidim ty screen shoty, tak tlacim zpatky slzu. Ale i na me plecce to jak-takz na medium jede. Kazdopadne ale i tak to vypada lepe, nez starsi dily a to je plus.

RPG:
Nevim, co kdo ma problemy s RPG v F4. Kolikrat se mi stalo, ze se mi "zamklo" nejake NPC, pac jsem si z nej sarkasticky utahoval. Stejne tak ale jsem dostal jinde slevu. Je jasne, ze hlavni ukolova linie tohle mit nemuze. A vim, ze aby to udelali jako DeusEx, to se nestane. System volby v F4 je postaven na tom, ze mate jasny ukol a mate moznosti se na nej pripravit (zbrane, perky, brneni, spolecnici, prostredi). Obcas je to vylepseno tim, ze muzete ukecat/pohrozit, ale stejne to bylo i predtim.

Perky/skilly:
Take nechapu vytky. V drivejsich Falloutech sice odmena za level-up nebyla jeden obecny bod, ale i tak jste vedeli, ze chcete nejaky perk a musite mit na to dostatek sily. A moznost ji zlepsit dostanete az v postupu na dalsi level. Tak jste s tim pocitali, ze ten vami chteny perk dostanete za 2 urovne a mezitim jste hledali neco jineho. Kolikrat i neco co jste brali jako to mensi zlo. V F4 neni zadna zmena. Akorat mate vse prehlednejsi a vetsi svobodu.

SIM cast:
Jednoznacne plus. Uz drive byla moznost investovat do obchodniku aby potom meli vetsi nabidku, tohle je hodne dobra zalezitost docela me bavi koukat se po krajine a zkoumat, kam by se dalo vyrazit na lov matrose.

Upravy vybaveni:
To se mi take dost libi, netreba co dodavat. Hraju na Survival a je to mazec. Bojoval jsem asi 20 minut s legendarni svetluskou a padlo z platovani co mi zlepsuje obranu proti jedum. Dobre :)

Obtiznosti:
Survival je mazec. I PowerArmor je krehky a vydrzi asi jen 3x tolik. Toz je rozdil 2sekundy vs 6sekund. Proste hura akce a nabeh mezi 4 raidery je odsouzeno k zahube. Odmena v podobe legendarnich veci je take fajn. Trosku me vadi, ze nepotrebuju pit/spat/naboje nemaji vahu. Ale to vzasade jen prodluzovalo postup krajinou, pac jsem castejc chodil vykladat veci a po par levelech uz to nebylo znat, spotreba naboju klesala s perkama a skillama.

PowerArmor:
Zajimava a kvitovana zmena. Mnohem lepsi pocit nez drive. Drive jsem chodil s nakym bojovym kozenym brnenim protoze proste PA byl nevyhodny, pomaly, tezky, mizerne bonusy. Tady je to lepe vyresene. Spotreba baterek je dost velika. Obcas zasprintujete a tou baterkou se prozerete rychle.

Bugy:
Zatim jsem po jednom dnu cisteho hrani nenarazil na zadny velky bug. Sem tam se mi zniceho nic prepne FOV, coz je divne. Restart. Je to tak jednou za 2 hodiny hrani, zadnej velkej problem. Mam W7, Radeon 5800HD posledni drivery. Jinac se mi jednou stalo, ze mi hra spadla. Pripisoval bych to tomu, ze jsem prochazel mezi lokacema a nez se mi to nacetlo (pomala plecka), nejaky skript se z casti spustil a proste to nedalo. Jak rikam, stalo se jednou.

Celkove za me 8/10 kdyby mi to behalo plynulejc dal bych tomu asi i 9 :) Ten zazitek je u me horsi...

+1
+17
-1
Je komentář přínosný?

Já mám svůj názor a ty taky.

Žádně "ale", za kterým bych se pokusil tvé přesvědčení změnit nepřijde :). Mám respekt k názorům ostatních. Většina zdejších diskutujících zaplať(budha/pánbůh/šiva/voldemort/darth vader/picard) taktéž.

Tobě F4 vyhovuje, já očekával (možná naivně v dnešní době) něco diametrálně odlišného. Proto se taky liší naše hodnocení. Toť vše.

PS: Pusť si ty dialogy na které jsem odkazoval výše, proto jsem teď rozjel znova F1 a těším se na F2 :) . Prostě jiná očekávání.

+1
-21
-1
Je komentář přínosný?

Uz jsem hazel odkaz, no pokud jsi to prehledl - pokud chces dobre RPG, doporucuji http://www.jrc.cz/hra_pc_drakensang_zlata_edice

+1
-24
-1
Je komentář přínosný?

Mimochodem, kdyz jsem prisel do Diamond City a videl Piper jak se dohaduje u brany tak jsem si rikal jaky pokrok ten MoCap udelal. Vypadala dost verohodne jak se rozcilovala. Skoro i roztomile :)

+1
-20
-1
Je komentář přínosný?

JJ, mimika a celkově pohyby postav udělaly opravdu výrazný pokrok ve srovnání s Falloutem 3 a NV.
V této souvislosti mě trošku mrzí, že hra, která je určená pro věk od 18 má "hupsnutí na sex" ztvárněné tak naprosto symbolicky. :DD
Úspěšně nahozené dialogové volby "flitr" a následně dokonce "romance" se odehrávají jen na úrovni velmi decentního a krátkého romantického dialogu + přidělení perku "lover's embrace" + na dotazy "jen se chci ujistit jestli je mezi náma všechno OK" hráč dostává odpovědi úrovně "Jasně, su z tebe v sedmým nebi." (samo, občas je to třeba i něco trošku romantičtějšího) Zmiňuji Piper. S jinou companion jsem zatím "romance" nedosáhnul.
Možná jsem zbytečnej prasák, ale něco naturističtějšího by mě rozhodně nevadilo. Takhle nemám žádnou motivaci snažit se ve hře chovat tak aby to moje momentální companion liked. :P
Tohle je na mě zbytečně velká symbolika. Děj se odehrává v radioaktivitou zamořené postapo lokalitě, kde na každém kroku číhá nebezpečí.... a hlavní hrdina s Piper prožívají svojí lásku jako nějaké dvě slečinky z nedělní školy pro vyšší střední třídu. :D

+1
+19
-1
Je komentář přínosný?

Bez urazky - mohu se prosim zeptat na vek?
Jde mi o to, jestli jsi mel vubec sanci hrat opravdu super RPG hry, kde na to RPG byl kladen maximalni duraz.
Tohle je RPG podle nazvu, ale jinak je to RPG asi jako Diablo. (Pro jistotu se znovu priznam, ze jsem hru nehral, no hral jsem F3 / NW a o tomto jsem ledacos cetl a podporuje me to v tom, ze co se tyce RPG, je to cca na urovni NW, coz je pro me osobne naprosta katastrofa, ja mam na RPG uplne jine naroky)

+1
-23
-1
Je komentář přínosný?

Zadna urazka se nekona :)
Zacinal jsem na Baldurech, Icewind Dale, Fallout, Might & Magic. Uz toho mam za sebou dost. RPG je ale pro me to "role" a role != system rozdelovani bodiku. Dialogy mam rad a to ze v novych hrach je jich min nesu spatne, ale nejsem decko abych kvuli tomu plakal. Treba na novem Deus Ex se mi libil jejich pristup "show, don't tell". Nove Fallouty diky tomu ze to vidis naprimo vcetne oblohy, podivas se na jak vypada ta antena na Lincolnove pamatniku oproti obloze. Dostava to jiny vyznam. Muzes si rict job well done :)

+1
-23
-1
Je komentář přínosný?

Bojový perky jsou trosku umely, VATS systém je taky namalovanej a neplní správně svou funkci, to podle me není uplne dobře. Dukaz? Staci mit jen dost naboju a Assault Rifle a sundate cokoliv aniz byste potrebovali jedinej bojovej perk a VATS a to se zdaleka nejedna o nejsilnejsi zbran ve hre. Obtiznost je postavena na jedine věci - nedostatku naboju a to je hoodne smutny a ukazuje to na nefungujici rpg systém bez kterýho se obejdete, na druhou stranu systém vylepsovani zbrani je dobrej. Je to proste FPS, ale skvelý FPS:)

+1
+19
-1
Je komentář přínosný?

Pod to se podepsat nemuzu. Assault Rifle mam, krapet vylepsenou taky.

Bez perku abych nachazel vice naboju a bez perku na lepsi upravy a bez perku na vetsi poskozeni bych po litem boji sejmul jednoho protivnika. A pak jsem v haji jak Bata s drevakama.

Ale ty perky se daji kombinovat. Kdyz budes mit lepsi poskozeni z perku, nemusis investovat do vylepseni. Kdyz budes mit mrte naboju, muzes vsechny utlouct zakladni verzi. To je tvoje volba. Nebo jinou zbran pouzit. Nebo jinou taktiku :D

Nezkousel jsem jine obtiznosti nez Survival, ale jenom nedostatkem naboju ta obtiznost skutecne neni :D

+1
+14
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.