CDR.cz - Vybráno z IT

Diskuse k RECENZE – Mass Effect: Andromeda pod zpackaným povrchem zakrývá kvalitní zábavu

Buď píšeš recenzi, proto aby tu nějaká byla a nehrál jsi to, nebo je to sponzorované...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ve hře jsem nahrál 71 hodin (plnil jsem všechno), přestože jsem si na začátku říkal, že tohle odehraji co nejrychleji to půjde. Jenže po úvodních misích se ve hře cosi zlomilo. Když se člověk přenese přes animace, tak si Andromeda svoji známku zaslouží - není ale lepší než původní trilogie (tu bych hodnotil známkami 9 až 10, tedy o několik známek výš).
Je to pořád dobrá hra, která se setkala s mizerným přístupem k mimice, na kterou se snadno ukazuje prsty. A všechny ostatní posměšky pramení z rozjetého vlaku, který dovoluje si do hry rýpnout ještě v tom či jiném směru.
Přijde mi smutné, že stačí pár kompilací s výběrem nejhorších scén (takovou kompilaci můžete udělat na jakoukoliv hru), aby si pod tím někdo představil naprostou katastrofu.
A nerecenzoval jsem hru jen povrchně, ale zhodnotil do ní všechno. Kdyby animace byly přirozené (případně opravené), tak si hra zaslouží i o číslo vyšší známku, za čímž si stojím.
Sponzorovaná recenze není, poděkování je jen za zápůjčku hry.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

a tys to hrál? :-)) já jsem ted asi v 15. hodině a není to špatné

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Mass Effect cela trilogie vcetne tretiho dilu, ktery vetsina lidi kritizuje, to jsou me nejoblibenejsi hry. Nedam na Mass Effect 1 az 3 dopustit a na Andromedu jsem se nesmirne tesil. Ja si kupuju hry jen v akcich ve slevach, protoze je nemusim hrat hned po vydani, ale rekl jsem si, ze Biowaru ty penize proste dam a Andromedu koupim.
Jenze kdyz jsem videl ty game playe a ty recenze, tak ne! Tohle fakt nezvladli. Takze to vidim tak, ze Andromedu si rozhodne zahraju, ale az za tri ctyri roky, kdyz si ve sleve koupim Mass Effect Andromeda GOTY vcetne prilozeneho DLC ME Andromeda Mimika obliceje a ve verzi s vydanym patchem 1.09. ;-)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Blbé u Mass Effectu je, že se z velké části příběh odehrává v rozhovorech, kde mimika obličejů zkrátka vadí. Někdo se přes ně přenést může, někdo jiný zažívá zděšení z Uncanny Valley. Pokud si na ně potrpíte a bojíte se, zda by Vám to zážitek nezkazilo, tak opravdu raději počkejte. Patch 1.05 by měl ale přinést do hry vylepšený algoritmus pro výpočet lip syncu, plus lepší mimiku očí. Zkuste mrknout na gameplaye po jeho vydání - bohužel už je touto dobou internet plný kompilací, tak by hledání mohlo být složité.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Chapu, ze jako redaktor chces zachovavat dekorum, ale v diskuzi mi prijde tykani i smerem od autoru prirozenejsi, ja teda tykam a nadale v tom hodlam pokracovat. :-)

Tak ja si opravdu pockam na slevu, kdyby to bylo skvele hned na poprve, tak bych to bral jako vzdani pocty vyvojarum, ale takhle?

Jinak co hrat mam urcite na celej tenhle rok, takze uvidime, jestli uz neprijde nejaka slevova akce na Andromedu o vanocich, tou dobou uz by mohlo byt lepe i co se tyka dodelavek hry.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Problém jsou ty hrozné oči a stupidní tváře!! Jelikož člověk spousta času stráví v rozhovorech, tak je to do nebe volající problém. Ještě bych pochopil problém u nějakých nedůležitých postav, ale totálně zpackaná hlavní ženská postava a teamoví parťáci?? Na to se fakt nedá dívat!

Jinak uživatelské rozhraní a crafting je fakt katastrofa! Andromedu jsem zkoušel u známého a oba jsme na to nadávali. (Třeba do mapy se leze přes M, ale zpátky už musíte vylézt 2x zmáčknutím Esc!!! atd.)

Počkám dalších 12 měsíců a jaké změny přinesou patche... ale nemám velké očekávání, EA radši bude investovat do prodávání DLC než do opravy bugů a animací.
Ale tak za nižší cenu už to bude mít odpovídající hodnotu :)

__________________________________________________________
PS:
Jinak ten song "commander Sheppard" se dá ale mnohem lepší je "We are One" (JT Machinima)
https://www.youtube.com/watch?v=fzHqQbz78-s

JT Machinima už vydali i music video k Andromedě <3
https://www.youtube.com/watch?v=DhmqpLe2QZE
(ve videu si zpěvák rýpne i do lehkého vykrádání série Halo: "even though I see no Halos, still feels like I'm reclaiming" :D )

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Recenze tak nějak s křížkem po funuse :)
Mám odehráno asi 20 hodin a rád bych řekl následující (žádný spoiler):

Kritika:
1) Mimika obličejů se dá přežít. Určitě si cením snahy animovat obličejové svaly.
2) Animace cestování vesmírem jsou k vsteku. Kliknete na planetu kam chcete letět a můžete si jít udělat kafe. Jakobi se pustil spořič obrazovky. A když má soustava 5 planet, tak vypijete 5 kafí...no to je na infarkt. Cestování mezi soustavama je jestě horší...animace subprostoru je na epileptický záchvat.
3) Vrátil se nám loading s výtahem (jako v jedničce).
4) Kraftování je nepřehledné a do těď nevím co mám vlastně vyrábět aby to bylo lepší než to co vlastním. A k čemu mě ta daná věc bude a jestli by nebylo lepší spíš udělat něco jiného z jiné kategorie.
5) Otevřený svět není otevřený. Protože když překročíte hranice, kam vás v danou chvíli chce hra pustit, tak umrznete, zabije vás radiace, ...
6) Osobně mám problém s konzistencí univerza. ME1-3 definovaly nějaká pravidla (rychlost cestování, komunikace, technologie, ...). Tak proč je Andromeda ignoruje? Proč už k cestování napříč galaxií nepotřebuju Mass Relays? Jaktože jsou dostupné objektivně pokročilejší technologie? Úplně jsem si vzpomněl na StarWars, kdy technika v Epizodě 1 převyšovala techniku v Epizodách 4-6.
7) Střelba skrz zeď. Nepřátelé mě už několikrát zabili přes zeď.

Pochvala:
1) Scenérie...je to nádhera. Už mnohokrát jsem se zastavil a kochal se výhledem.
2) Příběh a jeho vyprávění je dechberoucí. Proto mám ME rád. Vždycky si říkám...tak ještě si promluvím s postavou XY a jdu spát...tak ještě dořeším tenhle quest a pak už opravdu jdu spát...a někdy zažívám i mrazení při pohledu na určité stavby. Taková stylizace a design prostředí se prostě jinde nevidí.
3) Jízda v Nomadu. Taková závodní minihra.
4) RPG systém. Konečně máme zase víc možností kam vložit zkušenostní body.
5) Vedlejší úkoly jsou sice monotóní, ale dají se jednoduše ignorovat, protože mají svoji kategorii v seznamu úkolů. Ale zase není moc otravné je udělat, když už stejně na daném místě jsem kvůli hlavnímu úkolu.
6) Nesouhlasím s nevýrazností postav. Třeba Peebee mě přijde výrazná až dost :)
7) Střelba skrz zeď. Mnoho nepřátel jsem zabil přes zeď.

Moje hodnocení: 8.5/10

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

S kritikou i pochvalami souhlasím, přestože střelba přes zeď se mi nepodařila :-) Co se týče té šestky, tak je třeba vzít v potaz, že se jedná jen o hvězdokupu Heleus, ani zdaleka to není celá galaxie. K té přístup zatím nemáme, právě kvůli absenci Mass Relays. Ze stejného důvodu jsme také potkali jen Angaara a Ketty. Jinak se ve zbytku galaxie může nacházet nespočet dalších ras.
FTL motory lodi Tempest vystačí tak akorát na přechod mezi soustavami, ale mezi hvězdokupami by už přesun pár dní zabral :-) Třeba příště.
Jinak nevýraznost postav jsem nikde nezmínil - jen jsem podotkl, že chvíli trvá, než se s nimi hráč sžije. Jen Liam a Cora mi přijdou nevýrazné, ostatní mají osobní příběhy dobré :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ne kazda zed/objekt jde prostrelit

vetsina krytu a tenkych zdi jde prostrelit sniperkou - snadneji pokud jsou pridany mody na pruraznost

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nemůžu si pomoct, ale začátek roku 2017 totálně dominují japonské hry, bohužel západní produkce zklamala.
Nejdřív Nioh, pak Nier Automata, a teď je tady Persona 5 !!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zdravim,
mam dotaz ke hre (nechci sledovat gameplaye, at nezkouknu spoilery). Kdyz je pouzity Frostbite engine - je v bojich ale i mimo nejak vyuzity jeho destrukcni fyzikalni model (jako je hojne pouzit v Battlefield serii)? Tj. lze nicit zdi a udelat si tak novou cestu, vyhodit do povetri neco jako most pod neprateli (ne scriptovana udalost), udelat krater do zeme, kde se da pak schovat, nicit stromy (floru) apod.?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ne. V Mass Effect se všechny stěny chovají jako nezničitelné objekty.

Vývojáři ani nedokázali ve Frostbite udělat hezké textury obličejů (a to se na ně člověk dívá co pár minut v nějakém rozhovoru!!) a vy by jste ještě chtěl zničitelné prostředí :D
Důvod? Bioware po dokončení ME3 zažil velký odliv zkušených zaměstnanců a bohužel následky jsou vidět na technické stránce hry.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Hrál jsem předešlé ME, postupná spokojenost. Mrzela mě jenom nemožnost vyzbrojit pořádně spolubojovníky tak jako v ME 1. U ME A se mi líbí možnost craftění vlastní výzbroje a mody (které ale přidávají docela málo procent a ještě jim ty počty na procenta nějak nevychází. Vím to, protože jsem si zkusil vyrobit pouze na dmg a blbě jim to počítá), ale zase nemožnost změnit zbroj u spolubojovníků. ME A mě mile překvapil, že můžu kombinovat různé skilly a lvl se nezastavil na nějakém 30 nebo 50 lvl. Někdo to nemusí mít rád, ale já mám rád, když si můžu vše vymaxovat a měnit dle situace nebo stylu. Co mě ale zarazilo, je i když mám k dispozici takové množství skillů i jen z jednoho stromu, tak můžu používat pouze 3. mohly by dát minimálně 4, ideálně 6 a klidně ty stromy rozšířit o jiné nové skilly. Něco podobného mohli použít na spolubojovníky. 5 skillů z toho jenom 3 aktivní,2 pasivní. Vymaxujete jim skilly a skill body jim stále rostou...proč? Není žádná nová sada skillů pro ně.

Další věc je spíše k smíchu nebo k pláči nevím. Při delším rozhovoru postavy jen tak stojí a koulejí očima jako hurvajs. Co trochu přidat řeč těla a nemyslím jenom když se pokoušíte mluvit s Asarijkou na vaší lodi, která umí jenom co si s rukou, k těm očím. Navíc co ten vzhled postav a i při tvorbě postavy. Myslím, že předešlé ME hry na tom byli lepši. Proč všechny holky vypadají opuchle. Chlapy vypadají aspoň trochu normálně. Když se podívám na Mirandu a Ashley ze ME3 a nyní co mají dané. Jak bylo napsáno. Dále je se mi líbí nápad koloniemi i když pak přišlo zklamání. Napřed nabídnou možnost výběru u první kolonie. Nabyl jsem dojmu, že později budu mít ten samý výběr na jiném místě nebo možnost rozšíření, nestalo se, následuje zklamání.

Je to uspěchané. I když to dělal nový tým, tak by měli dodržet kvalitu minimálně posledního dílu předchozí série, technologie na to je. Raději bych si počkám trochu déle, ale mám opravdu kvalitní hru po všech stránkách a ideálně o dost kvalitnější než ta minulá.

Sečteno, podtrženo - dal bych 5 bodů z 10, protože hra má podle mě ještě co dohánět a byla by škoda takhle úspěšný a dobrý titul pohřbít. Hraje se dobře a zabaví, prostředí pěkné, ale postavy, na které pořád hledíte, skilly a další možnosti také dělají své. Naštěstí to není něco, co by nespravili patche a DLC. Nezbývá než jenom doufat.

Krom toho se bavím stále stejnými odlišnostmi her od reálného života i když má hra pokud možno simulovat nějakým způsobem reálný život viz. nonstop běhání, případně sprint.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.