Shinji Mikami poukazuje na rozdíly mezi běžným a survival hororem [E3 2014]
„V Japonsku jsou typickým hororem věci jako Clock Tower nebo Silent Hill, ale survival horor, jemuž se rád věnuji, je více zábavný,“ říká Mikami a pouští se tak do tematiky vnímání odchylek v žánru mezi východním a západním publikem. „Strašidelný i zábavný aspekt musejí fungovat společně.“
„Oba typy jsou si podobné, avšak rozdíl mezi hororem a survival hororem je, že v tom druhém máte z porážení monster dobrý pocit. Musíte vědět, že zvládnete nepřítele sejmout, i když vám to dá zabrat.“
Dobrým případem Mikamiho myšlenek v praxi je Resident Evil 4, jenž místo lekavých momentů využívá spíše napínavé atmosféry, kterou disponuje takřka po celou dobu hraní, zadarmo vám toho moc nedá a po poražení davu lidí infikovaných parazitem Las Plagas nebo jednoho obzvlášť tuhého protivníka si připadáte jako borec. Z titulu nakonec spolu s prvním dílem vývojář čerpal inspiraci pro svou novou záležitost nejvíc.
„The Evil Within je velmi obtížná hra, ovšem po jejím dokončení cítíte, že jste něčeho dosáhli. Je děsivá, ale přiměřeně.“
Zpravodajství E3 2014 běží pod záštitou společnosti Intel Corporation |
---|
Děkujeme za zápůjčku výkonných Ultrabooků s procesory Intel Core.
Asus Taichi, Lenovo Yoga 13, Dell XPS 12
Diskuse ke článku Shinji Mikami poukazuje na rozdíly mezi běžným a survival hororem [E3 2014]