Shinji Mikami poukazuje na rozdíly mezi běžným a survival hororem [E3 2014]
„V Japonsku jsou typickým hororem věci jako Clock Tower nebo Silent Hill, ale survival horor, jemuž se rád věnuji, je více zábavný,“ říká Mikami a pouští se tak do tematiky vnímání odchylek v žánru mezi východním a západním publikem. „Strašidelný i zábavný aspekt musejí fungovat společně.“
„Oba typy jsou si podobné, avšak rozdíl mezi hororem a survival hororem je, že v tom druhém máte z porážení monster dobrý pocit. Musíte vědět, že zvládnete nepřítele sejmout, i když vám to dá zabrat.“
Dobrým případem Mikamiho myšlenek v praxi je Resident Evil 4, jenž místo lekavých momentů využívá spíše napínavé atmosféry, kterou disponuje takřka po celou dobu hraní, zadarmo vám toho moc nedá a po poražení davu lidí infikovaných parazitem Las Plagas nebo jednoho obzvlášť tuhého protivníka si připadáte jako borec. Z titulu nakonec spolu s prvním dílem vývojář čerpal inspiraci pro svou novou záležitost nejvíc.
„The Evil Within je velmi obtížná hra, ovšem po jejím dokončení cítíte, že jste něčeho dosáhli. Je děsivá, ale přiměřeně.“
| Zpravodajství E3 2014 běží pod záštitou společnosti Intel Corporation |
|---|

Děkujeme za zápůjčku výkonných Ultrabooků s procesory Intel Core.
![]()
![]()
![]()
Asus Taichi, Lenovo Yoga 13, Dell XPS 12
Diskuse ke článku Shinji Mikami poukazuje na rozdíly mezi běžným a survival hororem [E3 2014]




















