Starcraft nebude následovat osud HotS. Blizzard slíbil podporu na další 3 roky
Další 3 roky podpory. Finanční zajištění výher na 3.6 milionu dolarů. Tolik je ochoten Blizzard Entertaiment ještě vložit do StarCraft II, aby mu zajistil budoucnost na esportové scéně. S tím se rozpustily veškeré obavy o životaschopnost titulu a lze očekávat, že po další roky nevyvstanou další. Spolu s tímto oznámení přichází ovšem i několik změn.
Zejména zrušení turnaje World Championship Series (WCS) a jeho nahrazení s ESL Pro Tour StarCraft II a DreamHack SC2 Masters. Optikou restruktualizace, kterou Blizzard prošel minulý rok, jež zahrnovala propuštění cca 800 zaměstananců, není změna překvapení. Zatímco WCS společnost organizovala sama, jeho náhrady outsourcuje k specializovaným zprostředkovatelům Electronic Sports League (ESL) a DreamHack.
V tomto novém systému bude každý rok uspořádano celkově 6 mezinárodních turnajů (4 za DreamHack, 2 za ESL). Celosvětové finále nadále bude probíhat na IEM Katowice World Championship od 2021, čímž nahradí dosavadní finále, které probíhalo na BlizzConu, oznámení však jedním dechem dodává, že to neznamená konec StarCraft II esportu na BlizzConu.
V tomto novém modelu zůstane Blizzard v pozici patrona. Zmiňovaných 3.6 milionů dolarů poputuje na finanční výher, tedy cca 1.2 milionu ročně. Co se týče turnajů v "domovské" Jížní Koreii, Blizzard svůj další postup teprve plánuje, přesto je jisté, že i zde bude nadále pokračovat.
Celkově můžeme zprávy hodnoti kladně v první řadě proto, že všichni zúčastnění (hráči, komentátoři i organizátoři) mají další 3 roky zajišťenou práci a na své si přijdou i diváci. Pozitivně se k vývoji vyjádřili i profesionální hráči.
Vývoj na poli StarCraft II pokračuje nadále i v oblasti kooperativního režimu, který nedávno představil nového hrdinu (upoutávka výše) i balance updatů měnící hru k nepoznání od původního vydání, nejčerstvěji patch 4.11.3.