Steamu přibude konkurence. Nový digitální obchod dovolí prodávat dohrané hry
Co dělat s hrami, které dohrajete a nijak zvlášť netoužíte po tom, držet je dál ve svém archivu? V takovém případě můžete využít služeb digitálního obchodu Robot Cache. To je název nově vznikající platformy, která se má už letos v létě stát přímou konkurencí největší distributorské sítě Steam.
Právě toto místo vyplní díru v digitálním trhu a umožní prodávat dohrané tituly. Používat při tom bude kryptoměnu Iron. Hráčům přinese levnější hry, ze kterých půjde provozovatelům obchodu pouhých 5 %, 25 % je potom částka, kterou si z prodejní ceny může ponechat původní majitel nabízeného titulu. Robot Cache bude prvním digitálním obchodem, který něco takového nabídne.
Hry na Steamu jsou dražší z důvodu celé 30% marže právě pro digitálního distributora. Řešení, které přináší Robot Cache, bude navíc výhodné i pro samotné autory hry. Poprvé totiž dostanou procenta z prakticky bazarového prodeje. Online obchod zaštítí dvojice legend herního průmyslu, pánové Brian Fargo a Nolan Bushnell.
Brian Fargo je herní vývojář, který se v rolích producenta, programátora i herního designera podílel na velkých titulech hned pro několik studií. Spolupracoval třeba na kritiky oceňovaném Wasteland, v minulosti stál u zrodu společnosti Blizzard Entertainment a dohlížel na vývoj značek Warcraft, Starcraft nebo Diablo. Aktuálně vlastní vydavatelskou společnost Interplay Entertainment, která ještě před EA distribuovala hry třeba pro BioWare.
Druhý zmíněný, Nolan Brushnell, je především byznysmen. Ostatně právě on stojí za založením nesmrtelné značky Atari nebo Catalyst Technologies. V současnosti se věnuje společnosti Modal VR, kterou spoluzakládal. Nově si na své portfolio připíše také obchod Robot Cache.
Alfou i omegou celého systému digitální distribuce jsou ale vydavatelské domy. Opravdovým konkurentem Steamu se služba stane pouze v případě, že distributoři kývnou na spolupráci a své hry budou skrze chystaný web nabízet.