Tesla chystá nové modely s rekordním dojezdem a v Číně neuspěla s autopilotem
Kalifornská automobilka Tesla Motors chce alespoň částečně zbavit své elektromobily obávaného neduhu - nedostatečné dojezdové vzdálenosti. Na trhu se mají konečně objevit nové varianty vozů Model S a Model X, které budou vybaveny baterií s kapacitou 100 kWh. Vyplývá to z Prohlášení o shodě vydaného nizozemským úřadem RDW, který zde má na starosti tamní silniční dopravu.
Největší baterie, která je u vozidel Tesla Model S nebo Model X v současnosti dostupná, má kapacitu 90 kWh. Ve srovnání s aktuálně nejvyšším modelem Tesla Model P90D, který má dojezdovou vzdálenost něco kolem 509 kilometrů, by se u nových elektromobilů měla navýšit o více než 100 kilometrů.
Výňatek z dokumentu RDW
Na jedno nabití by řidič mohl ujet až 613 kilometrů. Reálná hodnota bude samozřejmě o něco nižší, nicméně s vyšší kapacita baterie pro Model S a Model X znamená také větší výkon a zrychlení. Na internetu kolují odhady, že by nová vozidla mohla zrychlit z 0 na 100 za 2,7 sekundy, což je o 0,3 sekundy méně, než zvládá Model S P90D s režimem Ludicrous. Zatím není známo, kdy přesně se nové vozy objeví na trhu, ale je jisté, že prodej modelů 100D a 100X má v Evropské unii zelenou.
Tesla se svým autopilotem v Číně neuspěla
Další zpráva o Tesla Motors se týká čínských webových stránek. Automobilka z nich musela odstranit označení samořiditelné auto a autopilot. Důvodem byla dopravní nehoda, která se před pár dny stala na dálnici v Pekingu. Řidič jel se zapnutou funkcí autopilota, když narazil do vozidla, které stálo nalevo od vozovky a karoserií zasahovalo do jízdního pruhu. Dle muže firma o autopilotovi na webu uvádí nepravdivé informace a klame spotřebitele. Tesla proto musela slovní spojení z webu smazat a hájí se tím, že občas dochází k nepřesným překladům některých výrazů do jiných jazyků. Termín samořízení nahradila řízením s asistencí.