CDR.cz - Vybráno z IT

V hlavní roli slimákokočky: Plošinovka Rain World bojuje na Kickstarteru

Rain World hlavni
Pokud chcete udělat hru a nemáte na ni peníze, jdete za vydavatelem. Pokud chcete udělat originální hru a nemáte na ni peníze, jdete na Kickstarter či IndieGoGo (nebo několik měsíců žijete o toustech, volba je na vás). Joar Jakobsson a James Primate zvolili druhou možnost.

Atmosférická 2D plošinovka Rain World je na crowdfundingové stránce Kickstarter všehovšudy dva dny a z pětadvaceti tisíc už stihla nasbírat valnou většinu. Není divu, vypadá totiž opravdu skvěle a rozhodně slibuje i zajímavý zážitek. Základní myšlenka přesto zůstává omezena na pouhé, ovšem nikoliv jednoduché přežití.

Kulisy téhle záležitosti tvoří ruiny průmyslového světa mimozemské civilizace, v jejichž rámci převezmeme kontrolu nad osamělou slimákokočkou (slimákočkou?), kterou hlad vytrhl z hibernace a jež je nucena bojovat o potravu i vlastní život. A to nejen s většími, zubatějšími příslušníky stejného živočišného druhu, ale i pokřiveným ekosystémem.

Vývojáři se po estetické stránce inspirovali v šestnáctibitových klasikách, s grafickým designem a animacemi si však opravdu vyhráli, a proto se Rain World co do vizuálů vyrovná i takovému skvostu, jaký představuje Transistor od Supergiant Games. Ačkoliv v tomhle případě se spíš než na pozitivní barvy můžeme těšit na depresivně temné.

Rain World 1

Gameplay se skládá jednak ze skákání a šplhání, jak už je v daném žánru zvykem, ty ale navíc doplňuje objevitelská složka (v navštívených lokacích nás prý čekají mnohá tajemství a nebezpečenství) a plížení, za účelem uniknutí predátorům v patách bílého hrdiny. S tím je spojen důraz na rozvoj umělé inteligence nepřátel – mají být lstiví, neúprosní a za každé situace plně ochotni nás dostat.

Ovládání je omezeno na několik málo kláves, intenzivní střety s dravými protivníky přesto dají pořádně procvičit našim reflexům. K tomu si připočtěte omezené zdroje (třeba k doplnění zdraví) a Damoklův meč ve formě slimákočce ne moc prospěšného deště a vyjde vám jasný závěr – dotáhnout tohle do konce nebude nic lehkého!

Rain World 2

Dva pánové z perexu na Rain Worldu pracují už téměř tři roky a k dispozici mají dle vlastních slov docela stabilní alfa verzi. Engine, AI, výtvarné assety, úrovně, hudba – všechno víceméně funguje a screenshoty, trailer a gify na kickstarterovském profilu pocházejí přímo z titulu a mohou tedy sloužit jako věrná prezentace jeho náplně. Nadto mají tvůrci přesně nalajnovanou cestu, jíž by se chtěli ubírat dál.

Pokud by vás zajímalo více technických detailů, nezdráhejte se zamířit na TIGsource fórum a pročíst si šedesát sedm akcí nabitých stránek vývojářských deníků. Jinak hru samozřejmě lze podpořit na Kickstarteru, kde o ní zároveň naleznete více informací, případně jí pomoct k zařazení do nabídky Steamu palcem nahoru v Greenlightu. A to byste měli, protože slimákokočky si to zaslouží!

Martin Paytok

Po přispívání do několika digitálních magazínů se v roce 2009 usadil jako redaktor na serveru RecenzeHer.eu, odkud později odešel na post zástupce šéfredaktora inGamer.cz. Ten se v roce 2014 stal součástí herní sekce CDR.cz. Vedle psaní o hrách se dlouhá léta věnoval recenzování filmů pro XB-1. V současnosti působí jako externí redaktor časopisu SCORE.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku V hlavní roli slimákokočky: Plošinovka Rain World bojuje na Kickstarteru

Žádné komentáře.