Vývoj PlayStation 4 emulátoru Orbital zdárně pokračuje. Podívejte se na pokrok
Vývojář Alex Altea minulý rok představil svůj projekt Orbital, jehož cílem je vytvořit funkční open source emulátor PlayStation 4, který poběží na operačních systémech Windows (7 a výšší), Linux a MacOS (10.10 a výšší). Hardwarové PC požadavky pro chod emulátoru zatím nejsou přesně specifikovány, ale obecně by to měl být PC s procesorem x86-64 s podporou AVX a virtualizace, a dále s pamětí RAM 12 GB.
První představení emulátoru Orbital proběhlo zkraje minulého roku, a Alex Altea průběžně na emulátoru pracoval celý rok. Koncem prosince pak uvolnil video, jak na tom emulátor aktuálně vývojově je. Posoudit to můžete sami z přiloženého videa.
Ve zkratce: Inicializace všech ovladačů proběhla v pořádku. Došlo k úspěšnému načtení VFS. První uživatelská aplikace /mini-syscore.elf je úspěšně dešifrována a spuštěna. Po chvíli je spuštěna /SceSysAvControl.elf, která úspěšně obsluhuje systémové události. Ve stejném okamžiku mini-syscore detekuje problém s pevným diskem, běžně se vyskytující při prvním nabootování systému, a pouští /safemode.elf. Systém úspěšně přejde do nouzového režimu, ale zamrzne při vykreslování menu nouzového režimu.
Na spouštění PlayStation 4 her na PC, alespoň zatím, ale zapomeňte. Orbital stále není připraven pro koncové uživatelé, a jde stále o ryze experimentální emulátor. Nejsou k dispozici žádné binární soubory, takže každou ze tří komponent (BIOS, GRUB, QEMU) si každý musí sestavit sám.
Bude zajímavé sledovat, jestli už letos se Alexovi Alteovi podaří spustit na emulátoru nějakou první hru.